LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Radeon 9800xt defect leverancier wil me maar 100 geven

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
drakoon
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2005 22:21

Radeon 9800xt defect leverancier wil me maar 100 geven

Ongelezen bericht door drakoon »

Goede Dag,

Ik heb een vraag en die is :

Ik heb voor 1,5 jaar geleden een grafische kaart gekocht bij een computerwinkel. Deze kaart heeft mij 550 Euro Gekost. Nu is deze kaart 3 maanden geleden stuk gegaan.

Ik heb contact gehad met de winkel en die willen mij 100 declareren als ik een nieuwe videokaart bij hun koop.

Maar zijn ze niet verplicht een soortgelijke kaart aan mij te geven en zo dien wenselijk een betere kaart met bijbetaling,

Want voor 100 euro heb je natuurlijk geen soortgelijke kaart.

Heeft iemand enig idee

Alvast bedankt en met vriendelijke groet

Drakoon

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: Radeon 9800xt defect leverancier wil me maar 100 geven

Ongelezen bericht door JaFO »

Dan zou ik maar eens heel vlug eens gaan kijken op de sites voor videokaarten op internet, want de 9800 XT is idd al een heel stuk goedkoper en al lang ingehaald door nieuwe modellen (+/- 3 generaties oud).

De 9800 Pro (de ietwat tragere/goedkopere variant) kost nu maar iets tussen de 100 - 150 euro (bron: http://tweakers.net/pricewatch/67630 )

Met veel zoekwerk zou je (misschien) een 9800 XT kunnen vinden voor zeg iets van 200 Euro maximaal.

Dat je dus 'maar' 100 Euro korting krijgt is dus niet bepaald verwonderlijk.
Een kaart in die klasse is namelijk niet echt veel duurder.

Dat is het grote nadeel van de grafische kaarten en de snelheid waarmee de fabrikanten nieuwe modellen uitbrengen (+/- ieder half jaar )

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: Radeon 9800xt defect leverancier wil me maar 100 geven

Ongelezen bericht door jurrien »

Ik ben het eens met het advies van jaFO. Dat aanbod is heel redelijk en ik zou het zeker doen. Deze kaart is nieuw bijna niet meer te koop maar soms word hij op marktplaats nog aangeboden. Je ziet dan dat je voor een goede 9800xt 256MB de vraagprijs rond de € 100.- ligt. Dus gewoon doen ,want het is een eerlijk aanbod.
Jurrien

drakoon
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2005 22:21

Re: Radeon 9800xt defect leverancier wil me maar 100 geven

Ongelezen bericht door drakoon »

Ik wil gewoon een soortgelijke kaart terug zonder iets te hoeven betalen. Als ik een kaart moet kopen die net zo goed presteerd ben ik 200 euro extra kwijt. En daarbij, het is mijn schuld niet dat de fabriek die kaart niet meer heeft.

Is de winkel niet gewoon verplicht een soortgelijk product te geven???

Greetz : Drakoon

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: Radeon 9800xt defect leverancier wil me maar 100 geven

Ongelezen bericht door jurrien »

Ik kan jou best begrijpen, maar de realiteit is toch dat de winkel dat inderdaad niet hoeft te doen! Een soortgelijke kaart kost echt niet meer dan €150.- €180.-. Dus zet jezelf er overheen en neem dat aanbod aan, Of anders koop je ergens anders een kaart.
Jurrien

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Radeon 9800xt defect leverancier wil me maar 100 geven

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ik denk dat meneer verwacht dat hij nu een kaart krijgt die wederom een (actuele!) waarde heeft van 550. Ja, zo werkt het natuurlijk niet. Je moet kijken naar prestaties, niet naar aankoopwaarde.

drakoon
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2005 22:21

Re: Radeon 9800xt defect leverancier wil me maar 100 geven

Ongelezen bericht door drakoon »

nee, ik verwacht geen kaart van 550 euro maar een x800 had ik toch wel verwacht en die kost net over de 200 euro, was schappelijk geweest als ze dat hadden gedaan.

M.V.G

Drakoon

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Radeon 9800xt defect leverancier wil me maar 100 geven

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Dus je wilt stiekem toch een slaatje slaan uit het defect van je videokaart, omdat je een snellere wil. Wat vind je daar zelf nou van?


Als jij de enige klant in de afgelopen 10 jaar was met een defect, dan had je best een topofthebill kaart verdiend een een bosje bloemen en een dikke zoen. Dingen gaan nu eenmaal kapot en als je bij defecten nieuwere/betere producten uit gaat leveren, dan is het einde toch zoek?

Er zijn wel zaken die dat doen (ken genoeg verhalen van mensen die na defect een beter product kregen zonder bijbetaling) maar dit mag je niet verwachten. Dat is wel erg Nederlands.

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: Radeon 9800xt defect leverancier wil me maar 100 geven

Ongelezen bericht door jurrien »

In het begin schreef jij dat je €100.- kon terugkrijgen bij aankoop van een nieuwe. Nu dan leg je €100.- bij en heb jij je x800. Dan heb je toch een hele mooie deal.Die 9600xt heb je 1,5 jaar plezier van gehad en nu kan je ongeveer de zelfde weer nieuw hebben voor dat geld. Of hebben de anderen gelijk als zij stellen dat je een echte hollander bent.
[ voor een kwartje op de eerste rang ]?

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Radeon 9800xt defect leverancier wil me maar 100 geven

Ongelezen bericht door hoffie »

nee, ik verwacht geen kaart van 550 euro maar een x800 had ik toch wel verwacht en die kost net over de 200 euro, was schappelijk geweest als ze dat hadden gedaan.

M.V.G

Drakoon
Volgens mij krijg jij een heel mooi aanbod van deze winkel.....
De meeste winkels zullen niet zo makkelijk hetzelfde voorstel doen als jij nu krijgt

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Radeon 9800xt defect leverancier wil me maar 100 geven

Ongelezen bericht door Ulbe »

Wanneer zo'n videokaart 1½ jaar geleden € 550,- heeft gekost, is dit natuurlijk een sneue zaak, wanneer zo'n dure videokaart stukgaat!,

Helaas voor deze mensen gaat de techniek in de computerwereld snel,

Hetgeen je terugziet in de aanschaf van computerapparatuur, wanneer zo'n kaart stuk gaat, is het natuurlijk redelijk dat je een kaart ontvangt met de zelfde TECHNISCHE SPECIFICATIES!, en hier schrikt natuurlijk iedere klant van!,

Niet schrikken dat zo kaart nu, 1½ jaar later €125,- kost!, maar... het is wel "dezelfde" kaart die je in de computer had zitten!, maar nu zeer veel goedkoper!,

Verwacht dus niet dat je een nieuwe kaart krijgt, met een actuele marktwaarde van € 550,-

Neem het aanbod maar aan, in principe ga je er niet op voor- of achteruit, de kaart blijft hetzelfde, alleen nieuwer, en stukken goedkoper in aanschaf.

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

gekido
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jun 2005 19:35

Re: Radeon 9800xt defect leverancier wil me maar 100 geven

Ongelezen bericht door gekido »

Daar ben ik het wel mee eens..... Zou wel mooi wezen na anderhalf jaar voor 550 Euro een 6800 Ultra ontvangen voor je kapotte 9800 kaart..... :D Om maar even een voorbeeld te noemen.
:D

Kortom neem die 100 aan en koop bij hun een 9800pro. Met enig geluk heb je een R360 core in die kaart zitten, en kan je 'm flashen naar een XT en dan overklokken, heb je de xt waarden weer gehaald, die je eerst misschien wel had, tenzij je niet aan overklokken/flashen doet.

Gesloten