LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loonbeslag teruggedraaid!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Leitz
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 okt 2005 13:27

Loonbeslag teruggedraaid!

Ongelezen bericht door Leitz »

Beste forumleden,

Ik heb meerdere onderwerpen terzake gebracht op dit forum inzake een onterecht opgelegde loonbeslag van de deurwaarder inzake een vordering van een ziektekostenverzekeraar.

Ik werd zomaar geconfronteerd met een loonbeslag terwijl er totaal geen correspondentie aan vooraf was gegaan. Gelukkig kreeg ik dit tijdig van mijn werkgever door zodat ik het e.e.a. nog kon nakijken en actie ondernemen. Nou, dat laatste heb ik gedaan ook!

Dus al met al, als je vindt dat je in je recht staat zoek het dan tot op de bodem uit en ga in verweer. Dit is even om aan te geven dat ook zij fouten kunnen maken.
Vanmorgen gesproken met deze deurwaarder en kreeg de blijde mededeling dat het opgeheven is. We zijn verder niet in detail getreden maar ik ben tevreden over de uitkomst.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Loonbeslag teruggedraaid!

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik blijf het nog steeds vreemd vinden dat mensen "zomaar" een loonbeslag krijgen. Dat bestaat volgens mij helemaal niet.

Aan een loonbeslag gaat altijd behoorlijk wat correspondentie en alles vooraf, dat wordt nooit "zomaar" opgelegd.

Kan iemand me dat uitleggen?

IvE
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 okt 2005 09:14

Re: Loonbeslag teruggedraaid!

Ongelezen bericht door IvE »

Als ex-assistent deurwaarder kan ik je vertellen dat er niet zomaar loonbeslag gelegd kan worden op een (niet) periodieke betaling. Ik zal pas beginnen bij het gerechtelijke traject. Dat begint bij een dagvaarding en die wordt ten alle tijde door een (toegevoegd kandidaat (oftewel t.k.-))deurwaarder afgegeven of via de brievenbus achtergelaten. Vervolgens komt deze zaak bij de (kanton)rechter en die ziet wat er vervolgens in het betreffende dossier is behandeld (voor de volledigheid neemt de deurwaarder altijd een GBA (Gemeentelijke Basis Administratie (uittreksel om zeker te weten of bepaalde persoon daar staat ingeschreven)) dit om fouten en onkosten te besparen. Als er een vonnis is gewezen zal dit op dezelfde wijze als een dagvaarding worden betekend aan het betreffende adres. Het kan dan ook bijna nooit dat een persoon er niets van weet tenzij de post ongeopend in de kast wordt gelegd of iemand het voor je weghaalt.
En tegen een vonnis in beroep gaan, dat is een moeilijke weg............ Voorkomen is beter dan genezen!!!!!!!!!!

Leitz
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 okt 2005 13:27

Re: Loonbeslag teruggedraaid!

Ongelezen bericht door Leitz »

Alle correspondentie van betreffende deurwaarder richting mij is naar het verkeerde (oude) adres gestuurd. Dus alle aanmaningen, herinneringsnota´s, dwangbevelen, vonnissen noem het maar op.
En dit terwijl ze wel degelijk op de hoogte waren van mijn nieuwe adres.
(zij hebben correspondentie inzake een andere zaak wel naar mijn nieuw adres gestuurd)

Het mooie is dat op het executoriaal derdenbeslag staat aangegeven dat ze het GBA geraadpleegd hebben en daar nog eens 9 euro voor in rekening brengen. Nou, ik kan je vertellen dat ze dat niet gedaan hebben. Er zit nl. een jaar tussen verhuizing en de datum dat ze het GBA geraadpleegd hebben en dit heb ik dubbelgecheckt bij mijn huidige gemeente. Ik heb het zwart op wit staan!

Ik heb dit allemaal via mijn werkgever te horen gekregen. Ik heb een kopie van het executoriaal derdenbeslag gekregen waar alles op vermeld staat. Na wat speurwerk ben ik er toch achtergekomen dat er wat fouten zijn gemaakt.

De deurwaarder hiermee confronteren was niet makkelijk, een luisterend oor hadden ze in eerste instantie niet. Logisch ook, hun geld was zo goed als binnen en ze konden achterover gaan leunen. Nou, zo werkt dat dus niet. Na een gesprekje met een advokaat en voornamelijk wat eigen speurwerk kon ik ze overtuigen op tijd het loonbeslag terug te draaien. EN het is gelukt.

Dat wilde ik met jullie delen.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Loonbeslag teruggedraaid!

Ongelezen bericht door topery »

Da's mooi Leitz, en bedankt dat je de uitkomst met het forum gedeeld hebt. Vaak klagen mensen wel, maar vermelden het uiteindelijke resultaat niet.

Guusje
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 okt 2005 23:34

Re: Loonbeslag teruggedraaid!

Ongelezen bericht door Guusje »

@ Leitz

fijn dat het toch nog opgelost is.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Loonbeslag teruggedraaid!

Ongelezen bericht door Jonjo »

Leidz, gefeliciteerd.

peterm
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 okt 2005 08:36

Re: Loonbeslag teruggedraaid!

Ongelezen bericht door peterm »

leutz betaal voortaan op tijd dan voorkom je deze problemen

Gesloten