LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door de garage?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
fhorst
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 okt 2005 12:53

Opgelicht door de garage?

Ongelezen bericht door fhorst »

Hallo,

Een tijdje geleden heb ik een oude Fiat 600 gekocht. Deze was door een hobbyist “opgeknapt”, maar er moesten nog een paar dingen aan gebeuren.

Ik heb de auto na aanschaf naar een garage gebracht, met de opdracht de auto APK klaar te maken. Wat sierlijstjes te plaatsen en de remmen te repareren. Hierbij heb ik duidelijk verteld dat er eerst gekeken moet worden of dit wel haalbaar is, ik kon n.l best een kat in de zak gekocht hebben. MAXIMAAL mocht de reparatie 1000 euro kosten. (de auto was zelf 1200)

De reparatie duurde en duurde, en na 6(!) weken was hij eindelijk klaar.
Ze waren “wel wat over het budget gegaan” kosten 2350 euro! Waarvan 1750 euro aan man uren.

Totaal overbluft heb ik betaald, maar het klopt niet!

Wat zijn mijn mogelijk heden om mijn te veel betaalde geld terug te krijgen?

k van der hoek
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:38

Re: Opgelicht door de garage?

Ongelezen bericht door k van der hoek »

je hebt betaald en dat is mis, jij had meteen aan moeten geven dat je het hier niet mee eens was, eens uitgegeven wordt soms moeilijk terugkrijgen.

fhorst
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 okt 2005 12:53

Re: Opgelicht door de garage?

Ongelezen bericht door fhorst »

:D dit is mij wel bekend.

Ik heb ook duidelijk aangegeven dat het niet klopt.
betaald? ja. Stom? misschien.

met een "wordt soms moeilijk terugkrijgen" kan ik wijnig.

Graag ontvang ik reacties waar ik wel iets mee kan.

maar natuurlijk, bedankt voor je reactie.

Gast

Re: Opgelicht door de garage?

Ongelezen bericht door Gast »

Het is altijd raadzaam dat je dit soort dingen betaald onder protest.
Ik meen mij te herinneren dat Trosradar en Kassa dit ook al eens gezegd hebben van vermeld op factuur, betaal onder protest.
Dan vraag ik mij af waarom je de auto niet hebt laten keuren bij de ANWB.
Zoals bij ieder bekend is kun je een aankoopkeuring bij de ANWB laten plaatsvinden waarbij de eigenaar van de auto de kosten betaald, indien blijkt dat de auto niet in goede staat verkeerd, ga je na keuring akkoord, dan komen de kosten voor jouw rekening.
Verder is het ook verstandig om altijd iemand mee te nemen.
Wat kun je nu doen? Tja, weinig zonder getuigen.
Ik vind het rot om dit te zeggen, maar het is wel zo.
Toch zit ik net te denken, als je met de auto nou eens naar een onafhankelijke keuringsdienst gaat en je vraagt aan zo'n iemand of hij de punten wilt controleren welke de garage die de boel belazert heeft, beweert dat hij vervangen heeft, dan sta je toch weleven sterker.
Indien blijkt dat die garage helemaal niks gedaan heeft, dan kun je alsnog maatregelen treffen, maar nu op dit moment is het zwakjes.

fhorst
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 okt 2005 12:53

Re: Opgelicht door de garage?

Ongelezen bericht door fhorst »

ik heb wel getuigen, en ik heb aangegeven dat de herstelwerkzaamheden max 1000 euro mochten kosten.

Hier is zonder overleg vanaf geweken.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Opgelicht door de garage?

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

MAXIMAAL mocht de reparatie 1000 euro kosten. (de auto was zelf 1200)
Was deze afspraak inclusief manuren? Anders hebben ze de manuren apart geteld en dat blijf je dus keurig binnen het door jou aangegeven bedrag.

fhorst
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 okt 2005 12:53

Re: Opgelicht door de garage?

Ongelezen bericht door fhorst »

De totale kosten.

zoals geschreven, "Hierbij heb ik duidelijk verteld dat er eerst gekeken moet worden of dit wel haalbaar is, ik kon n.l best een kat in de zak gekocht hebben. MAXIMAAL mocht de reparatie 1000 euro kosten. (de auto was zelf 1200) "

het mocht dus niet meer dan 1000 euro gaan kosten omdat de auto dat niet waard zou zijn. Het moest geen water naar de zee dragen worden. Ook dit is duidelijk besproken.

Sacha35
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2005 05:29

Re: Opgelicht door de garage?

Ongelezen bericht door Sacha35 »

Als je er met de garage zelf niet uitkomt, kun je je klacht indienen bij het Bovag bemiddelingsburo. Zij bemiddelen dan in het conflict voor jou. De garage moet uiteraard wel aangesloten zijn bij de Bovag.

Gast

Re: Opgelicht door de garage?

Ongelezen bericht door Gast »

Geachte heer fhorst,


Als ik in uw situatie had verkeerd dan had ik naar een Advocaat gestapt.
U zei dat u getuiges heeft, nou dan kan een Advocaat er wel wat mee.
Een garage die de boel belazert zal naar mijn inziens wel niet bij de Bovag aangesloten zijn.
Voorts zou ik u een vraag willen stellen: Heeft u de garage al schriftelijk benaderd; liefst per aangetekende brief.?.
Ik wil een beetje voorzichtig zijn met mijn uitspraak maar ik denk dat u bij de Rechter; omdat u er getuiges bij had, wel in uw gelijk gesteld word.
Dan heb ik een tip voor u: Als u nu eens deze zaak aanhangig maakt bij de Rijdende Rechter, dat is kosteloos, bij de Rijdende Rechter heb je dus geen proceskosten, maar de tegenpartij moet wel willen, want wat ik weet, behandeld de Rijdende Rechter alleen maar een zaak als de tegenpartij er ook mee akkoord gaat; proberen kun je altijd.
Nooit geschoten is altijd mis, zeg ik altijd maar.
Wilt de tegenpartij niet, dan kunt u alsnog naar de reguliere Rechter stappen.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Opgelicht door de garage?

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Zelfs als je een afspraak maakt over de totale kosten, zou ik specifiek vragen naar de manuren. Die rekenen ze namelijk niet altijd mee, maar staan uiteindelijk wel op de rekening.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Opgelicht door de garage?

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

omdat u er getuiges bij had
:!: :!: :!: :lol: :lol: :lol:

Gesloten