LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC gebruikt machtspositie

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: UPC gebruikt machtspositie

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik ben ook wel eens te laat geweest. geef ik toe, eerst een herinnering en daarna een brief met een afsluitdatum en die viel meestal op maandag. Maar als ik via postbank.nl op zondag de betaling deed was er niets aan de hand. Want dan doen ze realtime overschrijven scheelt wel tien euro. Maar vergeten kan iedereen wel iets en als je op vakantie bent geweest kan het gebeuren dat je wat later bent. Mijn mening is dan ook dat er in de vakantietijd enige coulance mag plaats vinden.

VoIP
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 aug 2005 08:11

Re: UPC gebruikt machtspositie

Ongelezen bericht door VoIP »

Gewoon treiterij zegt de topicopener. Boehoe iedereen is fout, behalve ik.
Niet betaald is niet betaald. Het lijkt me bijzonder sterk dat ze je meteen afsluiten of u moet misschien een twijfelachtig verleden hebben. Wellicht bij het BKR te Tiel..

Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Rekening. Hmm, ik betaal volgende maand wel. De volgende maand een dubbele rekening. Hmm, zoveel opeens dat komt me op het moment niet uit. Ik leg wel wat geld opzij om de derde maand het volledige bedrag te storten. Oeps, weer vergeten.
UPC sluit het vervolgens even af. Dan wordt de nood opeens hoog, omdat er een consequentie aan verbonden is (afsluiting) en dan moet er opeens a la minute aangesloten worden. Hallo? U vond het niet nodig om gedurende drie maanden uw rekeningen niet te betalen en dan opeens eisen stellen. Pardon?

Bovenstaande is hypothetisch natuurlijk, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Notoire te laat betalers kosten gewoon handenvol administratiekosten. Op een bepaald moment dient er gewoon een daad gesteld te worden. Vervelend voor beide partijen.

Aan de topicopener: U had het allemaal zelf in de hand.

sabje!
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jul 2005 12:38

Re: UPC gebruikt machtspositie

Ongelezen bericht door sabje! »

Zeg bijdehand, Je trekt de verkeerde conclusies.. dat is alles wat ik zeg
Ik weet beter en zo is het NIET gegaan.

Aangezien je niet beter weet en je toch je conclusies trekt zie ik het nut niet meer om me voor jou nog te gaan verdedigen.

Ook fijn weekend trouwens

VoIP
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 aug 2005 08:11

Re: UPC gebruikt machtspositie

Ongelezen bericht door VoIP »

Fijne reactie om mij als een dom figuur te bestempelen.
Brutalen hebben niet altijd de halve wereld, dat blijkt maar weer.

Brutaal om niet te betalen voor aangeboden diensten.
Brutaal om te roepen dat de fout niet bij zichzelf ligt.
Brutaal om anderen met een kritische noot meteen een niet zo vriendelijke stempel op te plakken.

Het is me helemaal duidelijk Sabje. U ook een fijn weekend.

VoIP
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 aug 2005 08:11

Re: UPC gebruikt machtspositie

Ongelezen bericht door VoIP »

Haha snel je posts editten.
Eerst stond er dom figuur ipc bijdehandje.

Last van een opvliegend karakter?

sabje!
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jul 2005 12:38

Re: UPC gebruikt machtspositie

Ongelezen bericht door sabje! »

Goed gezien ja, ik heb het veranderd, vond je wel dom trouwens om meteen je conclusies te trekken maar ach, ik dacht daar krijg ik vast gezeik over en ja hoor .. ik had gelijk! Vandaar mijn verandering.

Het gaat nergens meer over, ik ben absoluut niet opvliegend, en heb mijn rekeningen geen maanden op laten lopen voor alle duidelijkheid voor jou nog even aangezien je niet kunt lezen of alles HALF leest:

Het was mijn fout dat ik te laat was,maar... (voor de allerlaatste keer voor jou) afsluiten oke, geld binnen en weer aansluiten.
En niet nog eens dagen extra laten wachten, daar verlies je klanten mee.
PS een herinneringetje sturen zou ook niet gek zijn.
En op de betaaldag afsluiten is ook beetje snel, het kan nog binnenkomen die dag.

Ah weet je laat ook maar!!

VoIP
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 aug 2005 08:11

Re: UPC gebruikt machtspositie

Ongelezen bericht door VoIP »

Daarom had ik het ook over een hypothetische situatie. Niets persoonlijks hoor.

motnamol
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2005 19:08

Re: UPC gebruikt machtspositie

Ongelezen bericht door motnamol »

VoIp, ******. jij bent nu één van de redenen waarom ik eigenlijk niet reageer op forums. Maar.... kon het nu even niet laten. eers lopen te zeiekn dat je weet hoe het allemal werkt, dan lopen roepen dat het hypotetisch was. Held!

Forums? Leuk als je iets wilt weten of geinformeerd wilt worden. maar die discussies....... zonde van je tijd

sabje!
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jul 2005 12:38

Re: UPC gebruikt machtspositie

Ongelezen bericht door sabje! »

Maar vind het jammer dat je het wel zo op nadrukt dat het mijn eigen schuld is.
Je brengt het op zo`n manier en maakt er een hele situatieschets bij zodat ik toch ongeloofwaardiger overkom. En dat vond ik niet zo leuk.
Ik was geen 3 maanden te laat en dacht ineens van oeps en nu moet ik meteen weer internet!

Ik had in mijn allereerste bericht al gezegd dat het mijn eigen schuld was, en dat mensen dat dus niet hoefde te benadrukken en toch.. toch doen mensen dat.

Iedereen is wel eens ergens te laat mee. Je bent op vakantie of een afschrijving vind niet plaats vanwege te kort saldo etc.
Niet meteen roepen dat ik wel bij de BKR geregistreerd sta. Dat is zo flauw..

Ik gaf ze ook groot gelijk dat ze dan de boel stopzetten, anders loopt het op.
Maar het feit dat ze me gewoon veel langer aan het lijntje houden dan nodig, dat ze het geld na 3 dagen nog niet hebben wat gewoon met het bankieren van tegenwoordig echt niet zolang duurt, en het feit dat ze me daarna evengoed nog 3 dagen laten wachten, daar ben ik het niet mee eens.

Dat was ook mijn stelling van het hele topic.

VoIP
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 aug 2005 08:11

Re: UPC gebruikt machtspositie

Ongelezen bericht door VoIP »

Mijn excuses dan sabje.
Het ging mij om het treiterij gedeelte en dat lijkt me toch een beetje paranoïde. Je blijft natuurlijk een klant bij dat soort bedrijven en niet iemand waar ze een complot tegen aan gaan spannen.

motnamol: Precies, zonde van je tijd om met die reactie te komen.

j.van mourik
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 aug 2005 22:26

Re: UPC gebruikt machtspositie

Ongelezen bericht door j.van mourik »

voip ik zou eens gaan kijken bij actiekabelklacht misschien krijg je dan door wat er speelt bij UPC lees mijn berichten maar eens door dan kun je mischien begrijpen dat mensen zich ergeren aan de handelingen van UPC joke. :oops:

VoIP
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 aug 2005 08:11

Re: UPC gebruikt machtspositie

Ongelezen bericht door VoIP »

Gelezen. Goed initiatief.
Onrecht is onrecht en daar moet men actie tegen kunnen ondernemen.

Alleen niet echt relevant met betrekking tot dit topic.
Er is niet betaald. Een overeenkomst wordt niet nagekomen. UPC staat in haar recht.

In dit topic gaat het wel degelijk over geleverde diensten. Hiervoor is uiteraard een betaling schuldig.
De termijn voor de betaling is niet op tijd nagekomen.

Heel vervelend voor de betrokkene hoe het verdere verloop na betaling is afgehandeld. Maar het had in eerste instantie verkomen kunnen worden.

Zelf zou ik de verantwoordelijkheid bij mezelf leggen. De belastingdienst heeft een paar keer mijn motorrijtuigenbelasting een dag of twee te laat binnen gekregen. Na 1 keer valt de boete te overzien. Na twee keer zijn die boetes niet om te lachen. Wat doe je ertegen? De derde keer en de daaropvolgende keren ruimschoots op tijd betalen.

Maar nogmaals goed initiatief.

IkBenJan

Re: UPC gebruikt machtspositie

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Zeg voip, mooi verhaal hoor, en loffelijk dat je je zo stellig achter UPC schaart in deze. Men zou het nog met je eens kunnen zijn ook als UPC zelf alle zaken netjes op orde had, perfecte administratie voerde, nooit in gebreke bleef bij de levering van diensten, en op het dure servicenummer alleen telefoontjes kreeg voor abonnementswijzigingen en verzoeken om ondersteuning.
Maar niets is minder waar; de administratie is een puinhoop, een migratie in hun financieel systeem betekent een dubbel facturatie aan het hele klantenbestand, probleemoplossing gebeurt standaard d.m.v. het knijp en piep systeem; UPC doet maar wat en als het verkeerd is dan laat de klant dat wel weten, en klanten mogen ook nog eens op eigen kosten de bewijsmiddelen aanleveren om het systeem bij UPC weer up to date te krijgen. Verder is het nakomen van afspraken meer uitzondering dan regel, en verhuizingen gaan welhaast standaard verkeerd. In deze verhoudingen bezien is het minder voor de hand liggend dat als een klant in de fout gaat UPC op zijn strepen gaat staan. Vergoedingen voor gemaakte kosten door de klant als gevolg van fouten bij UPC worden per definitie niet verstrekt; het opnemen van de telefoon a 0,10 € per minuut na een wachttijd van 20 minuten wordt gezien als een 'service', ook al bel je om een aan UPC verwijtbare fout te melden in de hoop, en verwachting, dat die dan ook opgelost wordt. Als dit traject dan langer gaat duren dan verwacht, en je aan het begin hiervan er niet aan hebt gedacht vooraf afspraken te maken over een vergoeding hiervoor, dan heb je pech en betaal je over de niet geleverde diensten gewoon door. En de telefoonkosten komen daar gewoon bij, en navenant de inkomsten hiervan voor UPC ook. Voor je geïnvesteerde tijd is zelfs geen theoretische vergoeding in de UPC werkwijze bedeeld. Al met al denk ik dat UPC niet zo hoog van de toren moet blazen zolang ze zelf niet hun zaakjes op orde hebben de klanten geen kosten in rekening brengen die ze zelf ook niet vergoeden. Jouw verweer komt daarom neer op het meten met 2 maten.
En om in te gaan op je voorbeeld van de RDW: dit is een proffessionele administratieve organisatie die stipt is in de registratie, stipt in de boekhouding, stipt in de kennisgevingen, en stipt in de wetshandhaving. En die verwacht dat dan ook van de klant/slachtoffer, ten aanzien van stiptheid in de betalingen. Bovendien heb je alleen al bij het melden van een bezwaar, of dat later terecht blijkt of niet, direct al uitstel van betaling te pakken. Kijk, als UPC dat laatste nu eens zou invoeren konden we een stuk verder op jouw standpunt komen staan. Maar bij de chaos die daar heerst zou dit ook onmiddellijk het faillissement van UPC betekenen.

Bink007
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:22

Re: UPC gebruikt machtspositie

Ongelezen bericht door Bink007 »

Beste Jan, trek je niets aan van types zoals VoIP en Har die hier met een zekere onregelmatige regelmaat dit forum komen verneuken. Ik kan bij dergelijke typen maar een conclusie trekken. Voor UPC zijn ze niet werkzaam daar ik me namelijk niet kan voorstellen dat ze dergelijke figuren, die zo doorzichtig zijn, op de payrol hebben staan. De enige reden waarom ze op dit forum verschijnen is om mensen over de rooie te jagen. In feite zou je alleen maar moeten lachen om hun bijdragen!

VoIP
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 aug 2005 08:11

Re: UPC gebruikt machtspositie

Ongelezen bericht door VoIP »

Nee hoor. U heeft het mis Bink007.

Ik kom hier niet om mensen over de rooie te jagen. Ik kom hier om mijn ervaringen met UPC te delen op een forum waar er een podium voor is ingeruimd.
Tros Radar houdt zich namelijk niet alleen bezig met negatieve berichtgeving omtrent van allerhande consumentenzaken.

Maar u staat vrij om te lachen om mijn bijdragen hoor. Lachen is gezond. :wink:

Gesloten