LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BelaVita Slim-pastilles

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
sellina

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door sellina »

ook ik heb al enkele jaren problemen met postina shopping en bela vita.ik heb nooit wat bestelt maar krijg wel steeds rekeningen, aanmaningen en sinds afgelopen week de derde brief van inkasso-unie met de mededeling dat ik voor de kanton rechter moet verschijnen.wie kan deze terreur STOPPEN?het kan toch niet zo zijn dat ik een vrije dag moet nemen daar ik fulltime werk om naar die rechter te gaan?heb ook telkens op elk schrijven gereageerd maar ik krijg daar niet eens een antwoord op.je hebt geen schijn van kans.je mag je niet eens verdedigen want ze reageren nergens op.alleen weer een volgende rekening of aanmaning.ik heb hier slapeloze nachten van. het houd me elke dag en nacht bezig.A.U.B. wie kan mij en alle andere slachtoffers hier van verlossen?????wat moet ik doen zonder onkosten te maken?want ik heb hier NIET om gevraagd.in dit geval vind ik een postzegel al te duur.HELP

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door topery »

Maximus....

werkt er op dit forum iemand bij TPG post?, want als ik dit zo lees moeten hun depots vol staan met door Bella vita geweigerde geretourneerde paketten.

Het terugstuurverhaal kan hiermee door TPG worden ondersteund, ook al heeft u de bewijzen ervan niet.

Ik weet niet of TPG hierover info mag geven, maar het zou best zinvol zijn daar eens naar toe te bellen.

bela lafaards

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door bela lafaards »

wij dus ook. we kregen een, weet ik veel in de bus.kon niet indentificeren wat het was.of we maar ff wilde betalen, 27 euro.we hebben het terug gestuurd,het berwijs hebben we natuurlijk,en kregen we het weer.opnieuw terug gestuurd,en nu dus incasso buro cash,het zijn wel volhouders ,maar dat wij ook,ik hoop wel dat die gaste gauw opgerold worden ik heb er ook een beetje genoeg van,mensen we staan hier met ze alle,gewoon niet betalen.het zijn oplichters

nats

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door nats »

Ik heb net een Brief van Bela Vita Cash Inkasso ontvangen waarbij ik een schuld opgeeist word van 85,45 ZEuro!!
Er is geen telefoon nr of klanten service contact nr bij geen e-mail want ze zijn ook niet op internet te vinden!!
Ik heb 2 x een pakkie ontvangen waar ik alle twee weer terug heb gestuurt maar nu zeg ze dat er 1 van niet is ontvangen bij hun dus toen blijft hun mij aanmaamingen stuueren en ik weer brieven met uitleg en zo voorts terug sturen, maar dat helpt niets!! Nu dit !!

Wat o Wat moet ik doen!! Ik wil niet nog meer kosten oplopen maar ik weet ook niet of hun egt verder kan gaan!! :(
HELP MIJ AUB!!!!???? :cry:

Francisca67

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door Francisca67 »

Afijn, we zijn een dik jaar verder en nu wordt ik gedaagd voor de kantonrechter!
Heb in het verleden hier al een berichtje gepost maar kon het niet meer terug vinden!
Ik weet dat er een hotmail adres bestaat van Stop BelaVita maar dat kan ik niet meer traceren omdat mijn pc is opgeschoond!

Van juridisch adviseur kreeg ik de volgende informatie:
Zolang je geen handtekening of een telefonisch contact met toezegging hebt gedaan, heeft Bela Vita geen poot om op te staan!
Mij wordt aangeraden zeker wel naar de kantonrechter te gaan omdat als ik dus weiger ik de blijkbaar standaardbedrag van 93,72 moet betalen. Ik ben die mensen zo beu, zo zat!
Heb ondertussen al menig maal naar het incassobedrijf gebeld, in Eindhoven gevestigd ( Inkasso Unie) maar niets helpt!
Dus is het nu afwachten op een dagvaarding en zoals ik net al in een berichtjes schreef over Bela Vita: "Ik lust ze rauw!!!"

jansen.hendriksen
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jun 2005 10:28

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door jansen.hendriksen »

Mijn moeder ontvingen net als vele andere mensen op de site ongevraagd afslankpillen toegestuurd en of ze die maar gelijk wilde overmaken via de acceptgiro. Mijn moeder is erg ziekelijk en slik dagelijks 19 verschillende soorten medicijnen. Heeft astma, reuma, eczeem, hartklachten, diabetici en noem maar op. Ze weeg net 58 kg. Ja ze moet dus nodig afvallen. De postbode kwam met het pakketje enige tijd geleden aan de deur. Mijn moeder zei ik heb niets besteld, dus neem he4t maar weer mee, maar de postbode zei dat dit niet mocht, maar dat ze wel gelijk naar het postkantoor kon gaan om het retour te sturen. Daar werd gezegd dat zei hiervoor moest betalen, maar mijn moeder weigerde. Ze had hier toch niet om gevraagd.
Nu na enige aanmaningen is het bedrag al aardig opgelopen. Ik heb geprobeerd om een telefoonnummer te krijgen van desbetreffend bedrijf, maar die is er niet. Ook op brieven waarin ik vraag om te kunnen zien of mijn moeder daadwerkelijk deze pillen besteld heeft en of ze mij een handtekening van haar kunnen laten zien wordt natuurlijk niet gereageerd. Oplichters zijn het. Elke week ontvangt mijn moeder post dat ze grote hoeveelheden geld heeft gewonnen van dit bedrijf. Ik zou zeggen, trek de incassokosten hier dan maar van af. En hou het overige maar. Maar laat mijn moeder nu eindelijk eens met rust.
Dit veroorzaakt onnodig stress bij oudere mensen.
Probeer mij dit soort **** maar eens in de maag te splitsen, maar nee ik zal niet tot hun doelgroep vallen.
Mevr. Jansen.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door eeliane »

Zolang je niets hebt getekend hebben ze geen poot om op te staan. Niet reageren!!!!! Niets terugsturen maar houden, dat mag, als iemand u iets opstuurt waar u niet om gevraagd (lees: getekend )hebt, mag u het houden. Is dan namelijk reclame. Ook als ze er een acceptgiro bij doen, dan nog! Ten eerste, als er iemand zuert, u hebt nooit iets ontvangen!!!!!!!!!! Getekend voor ontvangst???. Nee niet dus. (dat dus ook nooit doien he ,als postbode met iets voor de deur staat, niet tekenen als u ziet dat t ergens vandaan komt dat u NIET besteld heeft. Maar is t gewoon af gegeven door postbode, u heeft niets ontvangen, niets getekend. Laat ze maar komen met dreigbrieven, ze hebben geen poot om op te staan! Zodar u reageert hebben ze nl. tuk! Dat incasso bureau is van henzelf, let maar op, even bang maken en mensen betalen wel, NIET DOEN dus!

sellina
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:40

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door sellina »

A.U.B. Wie o Wie kan er iets ondernemen tegen deze praktijk van bele vita? HELP mij en al die andere gedupeerden door dit bedrijf. Ze hebben mij al net zo lang bedrijgt met een inkasso bureau dat ik nu antidepressiva moet slikken.Ik weet het echt niet meer. HELP ME

jansen.hendriksen
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jun 2005 10:28

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door jansen.hendriksen »

Ik heb je berichtje gelezen, je moet je vooral niet gek laten maken.
Vorige week kreeg ik een excuusbrief van het bedrijf dat ze een foutje hadden gemaakt en of we alsnog de afslankpillen wilden opsturen. Zo kan je zien dat ze je brief niet eens echt lezen. Het pakketje heeft mijn moeder dezelfde dag bij het postkantoor afgegeven, maar geen kosten betaald voor het versturen omdat ze niet om het pakket gevraagd had. Nu is alles in orde was we de pillen terugsturen. Nu die zullen misschien nog op het postkantoor liggen, laat ze die zelf maar terughalen.
Zolang je niets hebt getekend kunnen ze je niets maken. Het bedrijf staat niet eens ingeschreven bij de Kamer van Koophandel dus is niet officieel. Dus maak je niet druk om dit soort praktijken.
Ze kunnen niemand iets maken.
Groetjes mevr. Jansen.

sellina
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:40

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door sellina »

Hartelijk dank Mevr. Jansen dat U op mijn noodkreet hebt willen reageren. Ik word inmiddels al bijna 2 jaar lastig gevallen door bela vita. Zie mijn vorige bericht van 6-05-05.Ik ben echt ten einde raad. Maar nogmaals mijn dank aan u. Dat doet me toch wel erg goed.

jansen.hendriksen
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jun 2005 10:28

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door jansen.hendriksen »

Eigenlijk moet iedereen die last van dit bedrijf heeft zich samenvoegen en misschien kan er in Tros Radar dan eens aandacht aan worden besteed. Of is dit eerder iets voor het programma Opgelicht.
Nog wekelijks ontvangt mijn moeder post van dit bedrijf.
Elke week retourneer ik het en zet op de achterkant, dat wij niets meer wensen te ontvangen, maar tevergeefs.
Dit nepbedrijf blijft doorgaan, ongelofelijk.
Het is ziekelijk om mensen zo te proberen geld af handig te maken met dit soort praktijken.
Wat vinden al deze mensen die last van dit bedrijf hebben ervan om ons te bundelen?

sellina
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:40

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door sellina »

Daar ben ik het helemaal mee eens. Samen staan we sterk. Het is inderdaad gewoon ziekelijk hoe dit bedrijf probeerd om mensen geld afhandig te maken. Ze blijven ook de mensen bang maken met brieven van incasso bureau`s. Ze hebben geen idee wat ze allemaal aanrichten. Dat er mensen zijn die slapeloze nachten hebben omdat ze zo machteloos zijn tegen deze praktijken. Eerlijke mensen die nergens geen schulden hebben worden hier gedwongen om rekeningen te betalen voor goederen die nooit zijn besteld en ook niet zijn ontvangen. Ja misschien kan Tros Radar iets voor ons doen? Er moet toch ergens iemand zijn die deze misselijkmakende praktijken kan stoppen?

peterenjuul
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2005 21:52

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door peterenjuul »

LET OP :
soortgelijke bedrijven zijn :
maria brom, hellesun, maria duval, kensington art, fitanova, janis bv.

Fanatic_As
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 nov 2005 23:08

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door Fanatic_As »

:twisted: Ongelukkig genoeg heeft mijn moeder, die het allemaal zo goed niet meer weet ook te maken met dit malafide postorderbedrijf. Ik heb het eens gadegeslagen, en ontdekt dat zij onder dreigementen van incasso-bureaus van dit #$%$ - bedrijf uit angst ook de rekeningen netjes voldoet. Het nare is dat ik er niets aan kan doen: mijn moeder gelooft echt dat ze van die grote prijzen kan winnen..Ik vermoed tevens dat ze de pakketjes aangeboden krijgt, maar zij zal niet meer weten of ze deze nu wel of niet besteld heeft... :cry:
JA, RADAR, OOK IK ZOU DEZE OPLICHTERS WELEENS TERECHT GEWEZEN WILLEN ZIEN STAAN VOOR NEDERLAND OP TV!!! En velen met mij? Dus wat gaan we hieraan doen? Dat dit zomaar kan in Nederland; ik bedoel, gelukkig kan er veel, maar waar liggen hier de grenzen? Toen ik al die reacties op dit forum las, en dat er zelfs mensen zijn die erdoor overspannen raken, te gek voor woorden...
Maak er een mooie uitzending van bijvoorbeeld: een NATIONALE WAARSCHUWINGSCAMPAGNE VOOR HET TEGENGAAN VAN DUBIEUZE POSTORDER-BEDRIJVEN. Scoort TOP-KIJKCIJFERS!!! Ik beloof samen met mijn moeder gekluisterd voor de buis te zitten bij zo'n uitzending. :D

Mensen: Als we het gezamenlijk aan gaan pakken en opnemen tegen BELAVITA wil ik me daarbij aansluiten, heb ook ideeën.. :idea: reageer maar!

Kees Reerink
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2006 13:30

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door Kees Reerink »

De laatste posting over dit onderwerp is van 29-11-2005. Nog steeds is Bela Vita aktief in het ongevraagd versturen van pakketten. Nog steeds sturen zij aanmaningen en dreigbrieven van incassobureaus.
Na 1 keer iets besteld te hebben, blijven zij het zelfde produkt nasturen.
Wie is er ooit voor de kantonrechter gedaagd i.v.m. dit bedrijf? Wilt u hierover daar een melding van maken op dit forum? Of andere informatie?
Graag reaktie.
B.v.d. Kees Reerink.

Fanatic_As
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 nov 2005 23:08

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door Fanatic_As »

Beste Kees, ik reageer hierbij nogmaals op jouw bericht. Inmiddels is het zover dat mijn moeder in een verzorgingscentrum woont. Wij hebben Bela Vita, en alle gelijksoortige, geld-aftroggelende louche postorder-bedrijven aangeschreven om hun zgn. reclame-s.hit niet meer toe te zenden (weliswaar op een nettere manier omschreven).
Toen wij (mijn man, vrienden en ik) mijn moeders huis aan het leegruimen waren, ben ik me werkelijk kapot geschrokken van het aantal pakketjes dat wij vonden, van Bela Vita en andersoortige bedrijven!!! Gelukkig waren er nog velen ongeopend gebleven..

Nu mijn moeder dus in het zorgcentrum woont, en wij Bela Vita e.a. schriftelijk verzocht hebben om niets meer te sturen, gaan zij gewoon vrolijk verder!!!
We hebben een schatting gemaakt van hoeveel mijn moeder voor die ROTZOOI nog wel aan ze betaald heeft, en ik kan je verzekeren dat dit opgelopen is tot een PAAR DUIZEND EURO'S!!!! :x

Als er meerdere gedupeerden zijn, of familie hebben die gedupeerd zijn omdat zij zich tegen dit soort agressieve dwingende verkoop-praktijken niet kunnen verweren, REAGEER DAN ALSTUBLIEFT!!! Gezamenlijk kunnen we er wellicht voor zorgen dat er voor dit soort lage, over-lijken-gaande malafide postorderbedrijven een wet komt die een verbod legt op deze vorm van UITBUITING!!! :!:
Ik zou er zelfs voor naar Den Haag toe gaan met een club mede-gedupeerden, om deze VUILAKKERIJ te stoppen!!! Astrid Huizer.

yvonne22
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2007 13:48

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door yvonne22 »

Ik moet een rekening betalen van bela vita voor een pakketje dat ik zou hebben gehouden. Ik kreeg dec 2006 2 pakketjes en moest deze binnen 4 weken retour sturen als ik ze niet wilde houden. heb ik ook netjes binnen de gestelde termijn gedaan, heb daarvan de bewijzen meegekregen van het postkantoor, en toen ik de eerste aanmaning kreeg, heb ik de kopieen van de bewijzen + een brief met uitleg aan hun terug gestuurd. Nu krijg ik vandaag een brief waarin staat dat ze wel het ene pakketje hebben ontvangen, maar het andere pakketje (dat ik tegelijk had opgestuurd!!! :x ) hadden ze niet retour ontvangen, terwijl ik toch echt het bewijs heb daarvan! Ik ben bang dat ze me voor de rechter gaan dagen, omdat ik dus echt niet ga betalen voor iets wat ik terug gezonden heb.
Wie is er daadwerkelijk door bela vita voor de rechter gedaagd, en hoe liep dit af? Kan iemand de moeite nemen om hierop te reageren?
Alvast bedankt!!!! :lol: :D

yvonne22
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2007 13:48

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door yvonne22 »

Ik moet een rekening betalen van bela vita voor een pakketje dat ik zou hebben gehouden. Ik kreeg dec 2006 2 pakketjes en moest deze binnen 4 weken retour sturen als ik ze niet wilde houden. heb ik ook netjes binnen de gestelde termijn gedaan, heb daarvan de bewijzen meegekregen van het postkantoor, en toen ik de eerste aanmaning kreeg, heb ik de kopieen van de bewijzen + een brief met uitleg aan hun terug gestuurd. Nu krijg ik vandaag een brief waarin staat dat ze wel het ene pakketje hebben ontvangen, maar het andere pakketje (dat ik tegelijk had opgestuurd!!! :x ) hadden ze niet retour ontvangen, terwijl ik toch echt het bewijs heb daarvan! Ik ben bang dat ze me voor de rechter gaan dagen, omdat ik dus echt niet ga betalen voor iets wat ik terug gezonden heb.
Wie is er daadwerkelijk door bela vita voor de rechter gedaagd, en hoe liep dit af? Kan iemand de moeite nemen om hierop te reageren?
Alvast bedankt!!!! :lol: :D

Gerty Berentsen
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2004 20:50

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door Gerty Berentsen »

Hallo Yvonne.

Zo als ik al eerder aangaf, niks doen is het beste, jij heb alle bewijzen en meer heb jij niet nodig.
Een rechtzaak zal er wel nooit komen, en zo toch kunnen hun alle kosten betalen.
Ik hoop dat dit je helpt, maar je moet maar zo denken jij bent niet alleen in deze zaak, en er volgen er nog veel meer.
Maar zolang oudere mensen hiermee lastig gevallen worden en toch betalen (omdat ze denken dat dat moet) kan bela vita geoon doorgaan met hun streken.

Met vriendelijke groet;

Gerty Berentsen.

yvonne22
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2007 13:48

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door yvonne22 »

Hoi Gerty,

bedankt dat je een berichtje voor me hebt achtergelaten. Nadat ik het vorige berichtje geplaatst heb, heb ik nogmaals een brief gestuurd naar bela vita, met een kopie van mijn contact met het juridisch loket erbij, de bewijzen van verzending en heb ik een uitdraai gemaakt van tnt post wat bevestigd dat ik alle pakketjes heb teruggestuurd, maar daaruit blijkt ook dat tnt hun de pakketjes heeft aangeboden maar zij het gewoon nooit zijn komen ophalen! Ik heb tot nog toe nog nix weer gehoord van hun, maar aangezien iedereen zegt dat ik genoeg heb aan bewijzen als er een rechtszaak mocht komen, kan ik haast niet wachten tot die er komt, zodat ze mooi voor alle kosten kunnen opdraaien. Het is schandalig dat ze op zo'n manier mensen, en vooral oudere mensen, die niet meer weten of ze de pakketjes nu wel of niet besteld hebben en gewoon maar betalen, oplichten! :evil: Nog even een tip voor mensen die ook pakketjes van hun toegezonden krijgen: in de wet kopen op afstand staat dat je ongevraagd toegezonden pakketjes mag houden zonder te betalen en zeker ook niet terug hoeft te sturen!
Is er nog iemand die ervaring heeft met een rechtszaak tegen bela vita, graag even een berichtje voor mij achterlaten, zodat ik dan een beetje weet wat me te wachten staat, mocht het zover komen. Thanx!! :)

Groetjes Yvonne

Gesloten