LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feestplan II, wie helpt me....

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Feestplan II, wie helpt me....

Ongelezen bericht door anne_ »

We nemen het risico dan maar om van chatgedrag beschuldigd te worden.

Anne :wink:

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Feestplan II, wie helpt me....

Ongelezen bericht door Captain-America »

Zolang 't dan maar geen slowchat wordt dan he ;)

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: Feestplan II, wie helpt me....

Ongelezen bericht door pewi »

B+
Als een constract wordt gestart in 98 en eindigd in ´08´dan houdt dat in dat een contract 10 jaar duurt.
Nu, 1 ding kan ik zeggen, ik zou hooguit 5 minuten nodig hebben om het contract van deze persoon in te zien, om hem te vertellen, dat ie de gehele inleg kwijt is (want dat is betaalde rente), dus weg de 3*12*zeg 22 euro=ca.800 en weg de misschien 4*12*15 is nog eens zo'n 700 (even ruw, over de duim) en dan in principe nu een kleine restschuld situatie, maar relatief ongevaarlijk.
Recto heeft dus ingelegd:3*12*zeg 22 euro=ca.800 en 7*12*15 is nog eens zo'n 1250 (even ruw, over de duim). Dus ruim € 2000,=
Pewi.

Recto
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jul 2005 16:18

Re: Feestplan II, wie helpt me....

Ongelezen bericht door Recto »

Dus als ik er nu mee zou stoppen ben ik dus m'n gehele inleg kwijt en moet ik Dexia 300 Eur betalen omdat dat m'n verlies is?

Dus dit kan er alleen uit als in de komende 3 jaar de koersen gigantisch stijgen en mijn waarde op +2000 Eur komt zodat ik m'n eigen geld eruit heb :?

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Feestplan II, wie helpt me....

Ongelezen bericht door Captain-America »

Goedenavond Recto,

Op basis van hetgeen pewi ((even ruw, over de duim) heeft berekend en wat mijn inziens correct is, en hetgeen je zelf net vermeld, kan ik je melden dat dit correct is.

Pas als de koersen zo gestegen zullen dat je een bedrag van 2351 Euro, nadien zult gaan ontvangen, zie hieronder nadat je dus de gehele inleg van 2.050 Euro (800 + 1250) + de restschuld hebt betaald, zijnde totaal 2.350 Euro, is er pas sprake van een "winst" (wel 1 hele Euro)!

Op basis van wat vermeld staat in dit topic kun je je denk ik wel een aardig, realistisch beeld vormen.

Doe je niets, dan zul je op zeker je inleg en restschuld kwijt zijn.

Ga je procederen dan maak je mogelijkerwijs een (gerede) kans om dit alles, de betaalde/ingelegde 2350 Euro, wie weet met rente hierover, terug te gaan ontvangen.

De keuze is, ditmaal, aan jou.

Su6 hiermee.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Feestplan II, wie helpt me....

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Recto,

is verzonden,
bekijk alles even goed, zijn er vragen? Dan hoor ik je!

Ton

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Feestplan II, wie helpt me....

Ongelezen bericht door pluutje »

want 1 ding is zeker en staat als een huis: de markten gaan de komende tien jaar stijgen als een vorst ! Of nu KPN, of nu Ahold, leg het rustig op de plank, 't gaat lopen.

mvg.
B+
Dit lijkt wel 'n advies van een ''adviseur'' waar zo veel over geschreven is! :idea:

Recto
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jul 2005 16:18

Re: Feestplan II, wie helpt me....

Ongelezen bericht door Recto »

Zo dat is nogal een verhaal. Moet ik echt even goed voor gaan zitten.

Stel dat we in ons gelijk staan, worden de advocaatkosten dan ook vergoed?

vaderjacob
Berichten: 83
Lid geworden op: 10 aug 2005 16:49

Re: Feestplan II, wie helpt me....

Ongelezen bericht door vaderjacob »

Goede vraag en de tijd en de kosten die je maakt om naar de advocaat te gaan, worden die ook vergoed ???????

Ik bedoel o.a. telefoonkosten en/of postzegels !! Of zijn die aftrekbaar van de belasting ?

thaasje
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 mei 2005 12:12

Re: Feestplan II, wie helpt me....

Ongelezen bericht door thaasje »

hey,

ik zit in exact hetzelfde schuitje als jij, feestplan 2, toen student, geen vast inkomen, in 98 afgesloten, in 2008 "klaar" enz enz....ik had alleen een inleg van 100 gulden toendertijd....

heb me sinds 2 weken geleden ingeschreven bij leaseproces, 125 euro ben je dan kwijt (de rest is no cure no pay) en zij verwachten dat ik er wel wat meer uit kan slepen als de schikking!

ik ben benieuwd!

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: Feestplan II, wie helpt me....

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Dat zou Recto ook moeten doen: aanmelden bij Leaseproces.

Recto
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jul 2005 16:18

Re: Feestplan II, wie helpt me....

Ongelezen bericht door Recto »

Ik heb leaseproces ook serieus overwogen.
Heb je nu ook een vaste baan met vast inkomen?
M.a.w. maakt dat nog wat uit?

Ik zit dus te dubben tussen leaseproces en dit verhaal van Ton.

vaderjacob
Berichten: 83
Lid geworden op: 10 aug 2005 16:49

Re: Feestplan II, wie helpt me....

Ongelezen bericht door vaderjacob »

leaseproces lijkt me heel goed maar aan de andere kant lijkt mij de mogelijkheid bij Ton ook heel goed. Daar hoef je bij winst geen 30% af te dragen.

Maar je moet eerst winnen natuurlijk en aangezien het om een enorm bedrag gaat, vind ik het een moeilijke keuze.

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Feestplan II, wie helpt me....

Ongelezen bericht door Captain-America »

@ Recto,

In het algemeen, afhankelijk van of je wel of niet gaat procederen en hoe, groepsverband, Leaseproces, Beursklacht et cetera, zullen de kosten die je maakt hiervoor, die je vermeld als advocaatskosten, niet of meer ten dele toegewezen (vergoed) worden als je je zaak weet te winnen.

Edoch, daar is al eens in het recente verleden een aantal topics over geopend, hierna is het voor een aantal van de gedupeerden in en buiten here, nog lang niet afgelopen.

Zo zal ondergetekende na het winnend afsluiten van de gerechtelijke groepsprocedure, waarin Dexia door ons gedagvaard is Groep VII via Ton, zich gaan focussen op een nieuwe procedure.
Te weten civielrechtelijk wegens de daadwerkelijk geleden materiele en immateriele schade.

Mogelijkerwijs, het e.e.a. van je besluit te doen en de uitkomst hiervan, kun je t.z.t. hierin (mede) particperen.
Op deze wijze kunnen dit soort kosten worden opgevoerd, waarbij overigens ten alle tijde gezegd dient te worden dat wat geeist (gevraagd) wordt, niet toegewezen (door de rechter) hoeft te worden. Al dicht ik persoonlijk dit alles een meer dan gerede kans van slagen toe.

Goed weekend en su6 met de overdenkingen.

vaderjacob
Berichten: 83
Lid geworden op: 10 aug 2005 16:49

Re: Feestplan II, wie helpt me....

Ongelezen bericht door vaderjacob »

Wie weet hoe hoog het percentage is om je rechtzaak te winnen ?

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Feestplan II, wie helpt me....

Ongelezen bericht door Captain-America »

@ Vader Jacob,

Kunt u toelichten wat u bedoelt?

De kans om te winnen, bij mijn weten bij benadering in te schatten op basis van de jurisprudentie zonder garanties overigens!
Of het percentage wat men dient af te dragen bij een no cure no pay procedure die gewonnen word? Vermoed dit laatste.

Gesteld dat het laatste het geval is, dan verwijs ik u hiervoor door naar de sites van bijvoorbeeld een Leaseproces, Beursklacht et cetera.
Gebundeld te vinden op b.v.b. de onderstaande URL's:
http://www.platformaandelenlease.nl/Leaseproces.htm

&

http://www.pay-back.nl/ (Rubriek: Samenwerking)

Waarbij ook tevens de hieronder staande URL niet onvermeld mag blijven ter completering, voor zover mogelijk, van het geheel aan mogelijkheden inzake het procederen tegen Dexia CS of andere soortegelijke organisaties.

http://www.platformaandelenlease.nl/Gez ... e_proc.htm

vaderjacob
Berichten: 83
Lid geworden op: 10 aug 2005 16:49

Re: Feestplan II, wie helpt me....

Ongelezen bericht door vaderjacob »

Captain ik heb maar een lage restschuld daarom is het zo moeilijk om een keuze te maken. Ik had al wat gebeld naar advocaten maar die tarieven kan ik niet opbrengen. Krijg geen toevoeging. Ik ga maar eens bellen naar leaseproces 125 euro is de moeite waard.

Bedankt voor uw reaktie en een goed weekeinde.

Jacob

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Feestplan II, wie helpt me....

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Recto,

lees mijn persoonlijke mail goed door, waar en/of hoe je gaat procederen maakt niet uit, alleen dat je zult moeten procederen is wel zeker, leaseproces is zonder meer een goede keuze, ik heb ook wat moeite met 30% maar goed, voor wat hoort wat, ik heb er alle vertrouwen in dat Leaseproces je zaak tot een goed einde zal brengen, de kaarten zijn wel geschud, de troeven liggen vast, het gaat er nu om het spel verstandig te beslissen en winnend af te sluiten, is je klacht en/of protest terecht en gegrond, dan twijfel ik geen moment aan de uitkomst,

groeten Ton

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: Feestplan II, wie helpt me....

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Recto, beide opties - dus zowel Leaseproces als de groep van Ton - zijn in jouw geval zéér het overwegen waard!

Recto
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jul 2005 16:18

Re: Feestplan II, wie helpt me....

Ongelezen bericht door Recto »

Ik denk dat in dat geval via Ton het makkelijker is en ik er meer aan overhoud mocht het positief uitvallen.

Ik snap alleen een paar punten niet uit je mail Ton maar daar zal ik via email wel op ingaan.

Gesloten