LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] racisme

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.

Opmerkingen als deze horen niet op deze site!!

Klopt
7
88%
Ik ben het er wel mee eens
1
13%
 
Totaal aantal stemmen: 8

Jeezus Gristus antikrist
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48

racisme

Ongelezen bericht door Jeezus Gristus antikrist »

Wie heeft er ook zo'n hekel aan rasictische opmerkingen zoals
Hoe komt het dat die buitenlanders
precies weten waar ze wezen moeten.
inplaats van goede voorlichting te geven
wat die buitenlanders wel krijgen.
ik heb de oorlog nog meegemaakt
dus ik weet waar ik het over heb
Echt dat soort racisme hoort niet op dit web. Wat doen we eraan om ervoor te zorgen dat radar niet ten onder gaat aan racisten!!!

achmed666
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 aug 2005 00:45

Re: racisme

Ongelezen bericht door achmed666 »

Ik bevind me nu al een tijdje op dit forum en het is inderdaad vreemd om te zien hoe rasictisch sommigen zijn.

Opmerkingen zijn inderdad ongenuanceerd. Wat bedoeld die meneer met buitenlanders weten precies waar ze wezen moeten.

Ik proef hier een LPF toon in. Vreemd. ik ben hier geboren, maar toch als ik ww moet aanvragen omdat mijn contract niet wordt verlengt zegt iedereen "zie je wel een buitenlander".

Nederland wordt teeds racistischer zeker nu op dit forum racisme niet gemodereerd wordt. Ik hoop dat de mensen die dit soort opmerkingen maken zelf is in mijn sitatie belanden. Weet je hoe moeilijk het is voor een Mocro om een baan te vinden? moeilijker dan dat je 50 + bent hoor.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: racisme

Ongelezen bericht door S. »

Ja JGA, dat zijn ongenuanceerde racistische opmerkingen, dat ben ik met je eens, maar is het niet zo: 'Wat je zaait, zul je oogsten?'
Een bijbelse tekst, meen ik, die jou dus vast zal aanspreken, gezien je pseudo.

Van jou heb ik helaas ook geregeld uitspraken gelezen van hetzelfde kaliber als die gequote teksten.

Ergens niet zo vreemd dat mensen op deze manier op jou reageren, bij mij doen ze dit namelijk zelden of nooit.
Hoe zou dit toch komen?

IkkrijgsnellerdanBot321WW
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2005 14:36

Re: racisme

Ongelezen bericht door IkkrijgsnellerdanBot321WW »

Ik heb me naam maar veranderd, omdat Bot gelijk heeft!!!

je kent mij wel!
Berichten: 98
Lid geworden op: 08 jul 2005 13:57

Re: racisme

Ongelezen bericht door je kent mij wel! »

Jeezus Gristus antikrist


Met zo'n naam ben je ook een racist.

Rots
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 apr 2004 15:41

Re: racisme

Ongelezen bericht door Rots »

Opmerkingen als deze horen niet op deze site!!
Klopt
100% [ 6 ]
Ik ben het er wel mee eens
0% [ 0 ]

Totaal aantal stemmen : 6
Of ik vind dat het klopt, of ik ben het er wel mee eens?

Komt alle twee op hetzelfde neer dacht ik.

Stom onderzoek dus!

Jeezus Gristus antikrist
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48

Re: racisme

Ongelezen bericht door Jeezus Gristus antikrist »

Dus je bent het met de opemrkingen eens.

Rots
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 apr 2004 15:41

Re: racisme

Ongelezen bericht door Rots »

Dus je bent het met de opemrkingen eens.
In ieder geval wel met mijn eigen opmerking: dat het dus een stom onderzoek is!

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: racisme

Ongelezen bericht door topery »

Voordat je een aantal quotes uit een tekst plukt zul je toch eerst moeten vaststellen wanneer iemand een racist is.

De vraagstelling in de poll slaat nergens op, wat je ook invult, je bent het er altijd mee eens want OF het klopt OF je bent het er mee eens.

Niet alles wordt vanuit een racistisch oogmerk geplaatst.
Als ik zeg dat alles de schuld is van buitenlanders dan ben ik een racist
Als ik zeg dat alles de schuld is van Balken en zijn bende dan krijg ik gelijk..........
Laatst gewijzigd door topery op 21 aug 2005 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Rots
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 apr 2004 15:41

Re: racisme

Ongelezen bericht door Rots »

De vraagstelling in de poll slaat nergens op, wat je ook invult, je bent het er altijd mee eens want OF het klopt OF je bent het er mee eens.
Dat bedoel ik nou! :lol:

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: racisme

Ongelezen bericht door topery »

Ik had het begrepen hoor 8) maar kreeg het idee dat JGa iets meer feedback nodig had om het te vatten :shock:

Rots
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 apr 2004 15:41

Re: racisme

Ongelezen bericht door Rots »

:evil: Ja, laten we het er maar op houden dat ons Antikristje te stom is om voor de Duivel te dansen.
Wel raar eigenlijk... :twisted:
Laatst gewijzigd door Rots op 21 aug 2005 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.

IkkrijgsnellerdanBot321WW
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2005 14:36

Re: racisme

Ongelezen bericht door IkkrijgsnellerdanBot321WW »

Of de vraagstelling nu goed is of niet, waar het om gaat is dat er nogal wat racisten op deze site staan.

de opmerking van Bot gaat over het feit dat hij ervaart dat buitenlanders eerder een uitkering krijgen dan de blanke medemens. en hij ziet dit als waarheid.

Hij ziet ook als waarheid dat de overheid alle bruine mensen goed voorlicht en de blanken express niet.

Nu ben ik toevallig bruin, maar wel hier geboren, ik voel mij aangevallen, omdat ik ook als Auslander gezien wordt.

Ook ik heb de oorlog meegemaakt, of een oorlog, in ieder geval heb ik gevochten in Libanon.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: racisme

Ongelezen bericht door topery »

Een buitenlander (of zoals ik het graag zeg Medelander|) is niet per defenitie bruin, er zijn diverse kleurenvarianten.

Wellicht is Bot iemand die onze allochtone medelander minder waardeert, maar de term kaaskop met allerlei voorvoegsels zoals k-t
en k-nker.....is ook een veel gebruikte term, is dat dan ook racistisch?

Deze poll slaat nergens op, daar blijf ik bij, maar ik ben het wel met u eens dat mensen moeten leren respect voor elkaar te hebben. Of dat gebrek aan respect dan ook meteen betekent dat mensen racistisch zijn....daarover heb ik mijn twijfels of ik ben naief.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: racisme

Ongelezen bericht door JH »

polls zijn onbetrouwbaar en worden alleen toegepast voor stemmingmakerij.

Rots
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 apr 2004 15:41

Re: racisme

Ongelezen bericht door Rots »

Wat mij al lang geleden is opgevallen (zonder dollen!) is dat de allochtonen zelf veel racistische opmerkingen maken over andere allochtonen of Nederlanders.
Surinamers hebben het bijvoorbeeld standaard over colo Bakara’s en Tataas (ik weet niet hoe je het spelt) als ze met elkaar over Nederlanders praten. Ik hoor Nederlanders nooit over Roetmoppen e.d. als ze het over Surinamers hebben, terwijl dat precies hetzelfde zou zijn. Creolen noemen Hindoestanen Koelies, die Hindoestanen vinden de creoolse negers erg stom, terwijl ze zelf in de ogen van creolen weer vreselijk gierig zijn. Deze woorden ken ik toevallig dus hoor ik ze ook, maar hoe vaak zal er in het Turks of Arabisch wel niet iets negatiefs worden gezegd?
Marokkaanse vrouwen gaan liever niet met de metro, want daar zitten zoveel negers in en dat zijn verkrachters en messentrekkers. Los van het feit dat de gemiddelde moslim een westers mens niet meer dan een vies varken vindt.
Zeg eens per ongeluk Turk tegen een Marokkaan of andersom en je hebt de poppen aan het dansen!
Kortom, voor zover ik dat op straat en in het openbaar vervoer merk, zijn de Nederlanders heel beschaafd wat dat betreft, in tegenstelling tot (veel) buitenlanders.
Laatst gewijzigd door Rots op 21 aug 2005 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: racisme

Ongelezen bericht door topery »

topery heet Petra, in het grieks is Petra Rots......waarom ook al weer ben ik het elke keer met u eens? :lol: :lol: :lol:

Rots
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 apr 2004 15:41

Re: racisme

Ongelezen bericht door Rots »

Ik zou er nog verlegen van worden :wink:

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: racisme

Ongelezen bericht door joostw »

Heel vaak worden de gewraakte opmerkingen niet zozeer uit racisme, maar meer uit domheid en/of gebrek aan uitdrukkingsvaardigheid geplaatst.

Maar omdat er tegenwoordig nogal een punt van wordt gemaakt dat alles gezegd en geschreven moet/mag worden ivm. vrijheid van meningsuiting mogen ook de domme en ongenuanceerde medemensen domme en ongenuanceerde meningen plaatsen, het zij zo.
Dit was niet tegen één iemand persoonlijk gericht, maar in het algemeen, edoch mocht iemand zich aangesproken voelen, ook ik heb vrijheid van meningsuiting.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: racisme

Ongelezen bericht door topery »

Vrijheid van meningsuiting...is dat racisme? En heb je dan geen respect voor onze medelanders?
Kijk ik ben mijn reactie begonnen met de vraag WAT IS DAN RACISME
Wat is racisme....mensen....daar komen we niet uit, net zoals we het respect voor elkaar niet kunnen benoemen/begrijpen/opbrengen.

Dit alles maakt niet iedereen een racist...... Het begrip Racisme is wat mij betreft nog ingewikkelder dan de poll en daar begrijp ik al geen jota van.......wanneer is iemand een racist?

Gesloten