LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bijstand

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
petra41
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 aug 2005 20:48

bijstand

Ongelezen bericht door petra41 »

ik heb een vraagje .ik ben met een scheiding bezig en moet straks naar de sociale dienst .ik heb een dochter van 13 waar hij alimentatie voor moet gaan betalen.nu is mijn vraag of de alimentatie naar de sociale dienst gaat of dat ik dat er bij krijg.
groetjes petra

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: bijstand

Ongelezen bericht door vladja »

Stekel dat is wel heel erg kort door de bocht. De banen liggen niet voor het oprapen en zeker niet voor iemand die al een dochter van dertien heeft.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: bijstand

Ongelezen bericht door CB »

BETALING VAN KINDERALIMENTATIE

De niet-verzorgende ouder betaalt elke maand (of elk kwartaal, als dat zo is afgesproken) het vastgestelde bedrag voor het kind of de kinderen aan de verzorgende ouder. Beide ouders moeten samen afspreken hoe de betalingen in de praktijk worden gedaan.Als een kind meerderjarig is, krijgt het kind het geld zelf. De betalende ouder en het kind moeten daar samen afspraken over maken.

http://www.xs4all.nl/~advocare/folder48 ... LIMENTATIE

Stekel wees blij dat je werkt hebt!!!

Heb jij een kind van dertien?

Probeer eens een positieve bijdrage te leveren, aan iemand die een vraag stelt, of is dat teveel moeite?

petra41
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 aug 2005 20:48

Re: bijstand

Ongelezen bericht door petra41 »

bedankt voor de reacties ik ga vandaag nog naar het cwi.
en stekel je praat als kip zonder kop werk vinden valt niet mee en zeker niet als je geen papieren hebt.
:twisted:.ik heb dus alltijd gewerkt en ben sinds 2 maanden mijn baan kwijt dus stekel ik heb nog nooit mijn hand op hoeven houden hoor.even nadenken voor je wat zegt of houd anders je mond dicht en denk ook een beetje aan de gevoelens van de mensen . :evil: :evil:
petra

petra41
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 aug 2005 20:48

Re: bijstand

Ongelezen bericht door petra41 »

is al goed stekel maar ik moet het nu doen met 450 euro en zit met een eigen woning die vrkocht moet worden...hij is wel bij mij weg ik woon nu alleen met mijn dochter en hij moet de rekeningen nog wel betalen (wat hij overigens niet doet zoals het hoort)..binnenkort word het water afgesloten en zit ik hier met mijn dochter...verzekering niet betaald en ziekenfonds betaal ik zelf anders heb ik helemaal problemen ...dus al met al zit ik goed in de ****

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: bijstand

Ongelezen bericht door Ulbe »

Sterkte meid,

Ik hoop dat het zo snel mogelijk beter met jullie gaat, veel mensen zijn buiten hun schuld in deze situatie terechtgekomen,

Alle sterkte toegewenst, en hopende op een zeer snelle afwikkeling van deze echt vervelende situatie,

En we hopen met z'n allen, dat je snel weer wat rust vindt, deze situatie is erg moeilijk, en verpest menig nachtrust!...

Vriendelijke groeten van Ulbe.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: bijstand

Ongelezen bericht door JH »

De vraag was waar de alimentatie naar toe gaat niet of iemand die in een scheidingsprocedure zit werk moet zoeken.
Petra heeft gewerkt maar helaas door de omstandigheden zonder werk. Wellicht maakt zij aanspraak op een WW-uitkering waarbij zij dus moet solliciteren en desnoods via een uitzendbureau weer aan de slag komt.

Een eventuele alimentatie kan bij vonnis dus worden uitgesproken dat de vader dit bedrag overmaakt op de rekening van zijn ex.

muts63
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2005 21:01

Re: bijstand

Ongelezen bericht door muts63 »

:( ook ik ben met mij scheiding bezig , heb 3 kinderen.
wat hij zegt over dat bedrag is niet waar je krijgt een stuk minder,
de bijstand zelf is maar 877 euro en krijg je in de helft van de maand
van de belasting 149 euro totaal 1026 euro ,
dan zal ik aven keihard zijn , je krijgt geen cent meer , als jij gaat werken en je verdient niet meer wordt het aan gevuld tot dat bedrag,als je 20 uur in de week maakt zit je nog in de bijstand,alles wordt eraf getrokken zelfs als je belasting voordeel hebt van vorig jaar, jij hebt eigen huis kunt het op gaan eten, je mag maar 5000 euro eigen vermogen hebben. als je meer eigen vermogen hebt krijg je geen bijstand. als blijkt dat je meer opmaakt (door bv vaste lasten) dan 1026
wordt je gestraft en kan je de bijstand kwijtraken.
toen ik dat allemaal hoorde schrok ook ik me een ongeluk moet van dat bedrag 4 mensen eten geven en kleding en wat nog meer, door niet gek te worden heb ik een afspraak met maatschappelijkwerkster gemaakt om me toch ook te helpen zie het anders ook niet meer zitten
snap nu wel dat er veel vrouwen toch die stap niet durven zetten . :(
wens je veel sterkte en neem alle hulp aan en vraag hulp dat heb je nodig

Jeezus Gristus antikrist
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48

Re: bijstand

Ongelezen bericht door Jeezus Gristus antikrist »

Klopt muts, ik zij toch ook dat het max bedrag voor een alleenstaande mama ongeveer 1050 is.

Het is helaas, maar ook wel logisch dat alles wat je verdient daaranaf wordt getrokken.

muts63
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2005 21:01

Re: bijstand

Ongelezen bericht door muts63 »

ja is zo was belasting vergeten
weet niet of het logisch is , ik meende ook dat allimentatie voor kinderen voor de kinderen was, voor kleding ,schoenen of sportclubjes, en werk zoeken valt niet mee, heb ook geen diploma's

Jeezus Gristus antikrist
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48

Re: bijstand

Ongelezen bericht door Jeezus Gristus antikrist »

Voor mij is het logisch in de zin dat de overheid een minimum garandeerd om te kunnen leven. als je met je eigen inkomen en alle bijdrages van belasting (overigens tellen niet alle toeslagen mee voor de wwb) niet aan dat minimum kan komen zorgt de overheid voor een aanvulling tot dat bestaansminimum.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: bijstand

Ongelezen bericht door bot321 »

Begrijp iets niet,je hebt altijd gewerkt en zit
sinds twee mnd.zonder dan heb je toch recht
op ww of niet soms.
En jeezus je weet er inderdaad veel van af
maar dokter of geen dokter wordt tijd dat je
ook eens een half jaartje in de ww terecht komt dan
weet je echt wat er te koop is wat werk en elende
aangaat.
Makkelijk praten voor jouw achter je bureau.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: bijstand

Ongelezen bericht door S. »

Beetje Off-topic, maar toch een overpeinzing tussendoor.

Heb al vaker binnen andere topics reacties geplaatst over ID-banen en het blijft me verbazen dat een werkgever hier zo vrijblijvend van kan profiteren.
Vandaar dat deze mogelijkheid iedere keer op de helling gaat en dan weer een andere naam moet krijgen zodat de één of andere minister dit als parade-paardje kan gebruiken.

Mijn vraag: zijn er nu echt geen sancties mogelijk op zo'n werkgever?

Wanneer het idee achter deze banen-vorm goed uitgevoerd en gecontroleerd zou worden zou dit ook een mooie springplank zijn voor Petra41, aangezien ze aangaf nog niet zo veel diploma's te bezitten.

( En zo zit ik toch weer On-topic en ten slotte voor Petra: succes met alles en wie weet pakt voor jou alles beter uit, je zou depri worden van deze berichten.)

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: bijstand

Ongelezen bericht door bot321 »

jeezus heeft al aangegeven dat hij woordblind
is dus niet over zijn fouten mekkeren.
hij weet een boel alleen heeft hij nix in de praktijk
mee gemaakt en dat is jammer.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: bijstand

Ongelezen bericht door S. »



Geplaatst op 17 Aug 2005 07:03 door petra41
-------------------------------------------------------------
bedankt voor de reacties ik ga vandaag nog naar het cwi.
Waarschijnlijk krijgt ze nu een goede uitleg en wie weet dit alles onder het genot van een kopje koffie. :wink:
Een forum zoals dit is er vooral ook om van gedachten te kunnen wisselen, niet enkel voor het uitwisselen van feitjes.

En voor Stekel;
Ik zal nooit iemand aanvallen op zoiets als taalfouten. Wie weet gaat men dan ook al mijn berichten scannen op foutjes. :oops:
Heb zelf een man die dyslectisch is en helaas is dit niet op te lossen met een cursus Nederlands.
Heeft niets, maar dan ook niets met iemands verstandelijke vermogens te maken. Dit staat compleet los van elkaar. Je kunt superslim zijn én tegelijkertijd woordblind.
Lastig, maar daar zul je mee moeten leren leven.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: bijstand

Ongelezen bericht door S. »

Stekel, volgens mij heb ik het al eens eerder gevraagd:
Is er nu niemand tot wie jij je kunt wenden als ID-er?
De sociale dienst, het CWI of een vakbond.
En anders zou ik in jouw plaats eens flink van gedachten willen wisselen met mijn baas. Hem recht in zijn gezicht zeggen dat hij een profiteur is.
Zeg nu niet dat ik makkelijk praten heb, maar heb zelf ook wel eens op het punt gestaan dat ik niets meer te verliezen had qua werkgelegenheid en toen dacht ik: 'ach niets te verliezen betekent alles te winnen', en heb baaslief eens even flink de waarheid gezegd.
En dat is best lekker, voor mij maakte het niets meer uit, maar degenen na mij plukten er de zoete vruchten van.

Zou zeggen: go for it!!!!

petra41
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 aug 2005 20:48

Re: bijstand

Ongelezen bericht door petra41 »

Hoi J.Hopman ..je kunt het hier ook uitleggen misschien hebben andere mensen er ook wat aan ..wel leuk aangeboden maar misschien kun je er andere mensen er ook mee helpen ...dus leg het hier even uit als je wil....bedankt Petra

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: bijstand

Ongelezen bericht door S. »

Maar bovenstaande verhaal van JGA gaat enkel over de geldstromen.
Wat ik mij nog steeds afvraag is dat zo'n werkgever ermee wegkomt, gesubsidieerd ( gratis) personeel krijgen en er niets voor hoeven op te offeren.
Las net weer een stukje in het topic
ID-banen pagina 3 dat weer iemand enigzins uitgemolken wordt en een cursus geweigerd.
Is er dan geen mogelijkheid tot vervolging van zo'n werkgever of hebben de sociale diensten, gemeente of overheid deze vorm van corruptie ook niet meer in de hand.

wiewatwaar
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2005 20:48

Re: bijstand

Ongelezen bericht door wiewatwaar »

even voor de duidelijkheid.

aart de geus wrijft zich in zijn handen ivm herkeuring 300000 waoérs
ik schat dat er 60% wordt goedgekeurd.

nu komt het ,hij zegt die kunnen weer gaan werken.

waar werken,bijstand bedoelt ie.

er zitten ruim 500.000 ww'ers in de kaarten bakken van het cwi.

deze zijn neem ik aan gezond! hoe dan die 180.000 die er bij komen die niet helemaal gezond zijn? daar komen er misschien enkelen van aan de bak,

de rest zoals gezegd ,in de bijstand.

concreet> een ordinaire bezuinig operatie,met die uwv bits aan het hoofd mevr dumig met puntjes boven de u,als u begrijpt wat ik bedoel.
wart een naar ongevoelig mens zacht uitgedrukt.

Rots
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 apr 2004 15:41

Re: bijstand

Ongelezen bericht door Rots »

wie wat waar, inderdaad met je eens, de herkeuring is schofterig, en gebeurt opeen een ongefundeerde manier.

Zeker omdat de geherkeurden niet van de "langdurig werklozen subsidies"kunnen profitren zoals Stekel dat wel kan.
Waarom zouden mensen die kennelijk niet ziek zijn een hogere uitkering in de vorm van WAO mogen krijgen dan anderen werklozen?
Het werd eens hoog tijd dat die mensen die niet (meer) ziek zijn weer gaan werken en anders gewoon zoals iedere bijstandtrekker worden behandeld.
En als ze lang genoeg in de bijstand zitten straks, dan kunnen ze ook profiteren van die "langdurig werklozen subsidies".
Ik vind het eigenlijk wel een goede zaak.

Gesloten