LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie maakt de beste computer?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Maulin
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 apr 2005 13:19

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Maulin »

Ben juist blij dat het geen opensource is.
Dan gaat iedereen op zijn uit goedkope taiwan onderdelen bestaande pc OS/X draaien.

Laat Os/X maar lekker exclusief voor apples blijven.

Rustig
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:14

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Rustig »

Want..., nothing compares to Apple / OS X

:P 8) :D :lol:

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door yasinhm »

Ergum !!!. als je kijkt naar linux die is verder vooruit gegaan dan apple hoor. En doordat het op elke pc kan word het ook veel meer gebruikt terwijl je Osx niet 'even'kunt proberen.

Maulin
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 apr 2005 13:19

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Maulin »

Leg nou eens uit waar Linux vooruit is gegaan t.o.v. Apple.

Jeezus Gristus antikrist
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Jeezus Gristus antikrist »

Ik snap dat jongetje niet Linux vindt ie geweldig, maar tiger niet?

Nou nog een keer LINUX/TIGER hetzelfde!!! alleen de shell van tiger is anders.

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door yasinhm »

Ok ik heb hier toch de ballen verstand van. Ik houd het wel bij computeronderdelen :P

boisleduc
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 aug 2005 18:55

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door boisleduc »

Alle discussies en verhalen ten spijt heb ik ervaren dat de winkel die de beste service geeft ook de beste PC leverd, ik heb mijn 3e PC waarvan 2 elders in grote zaken gekocht, met alle problemen van dien.
Mijn laatste PC AMD Athlon 3200 heb ik gekocht bij Crazy Ben in Den Bosch, de service daar is fenominaal goed nooit iets teveel of te lastig dus al gaat er iets verkeerd, Crazy Ben lost het binnen no time op. :lol:

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door yasinhm »

Zo is Icttraders altijd goed geweest in advies :D

blixi
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jun 2005 09:17

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door blixi »

De beste computer maak je natuurlijk zelf!,

Groet blixi

henkkor
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:15

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door henkkor »

Heb al vele B merk computers gehad, en met veel ergernis (vastlopen etc)
heb nu enkele jaren een HP Pavilion en ben zeer tevreden.
Gebruik hem voor het branden van cd en video materiaal.

micky247
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:14

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door micky247 »

Naar mijn idee is die te koop bij DELL , goede ondersteuning van alle drivers via een geregistreerde SERVICE Tag nummer welke op de computer staat bij aankoop van de computer staat deze service tag nummer geregistreerd op naam van de koper via DELL.NL kun je je service tag invullen en alle nieuwste drivers updates en all de gegevens van je computer lezen cq downloaden tevens een help desk die je ( gratis ) helpt met allerlei vragen etc,
je persoonlijke eisen voor de computer tsja je kunt hem zelf compleet samen stellen ik vind de DELL geweldig
Micky

harry hirsch
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2005 20:12

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door harry hirsch »

zie:
http://www.apple.com/pr/library/2005/jun/06intel.html
of
http://www.intel.com/pressroom/archive/ ... 06corp.htm

Of een Mac beter is dan een Windows-PC is appels en peren vergelijken. Binnenkort worden zelfs ook in een Mac Intel-processoren gebruikt.
De filosofie van beide ondernemingen is verschillend. Microsoft kiest ervoor alleen het OS te ontwikkelen en Apple kiest ervoor de complete PC zelf te bouwen.

Het voordeel voor Microsoft is dat ze de bouw van de PC aan anderen overlaat en zelf al haar tijd aan het OS besteedt. Dat is ook gelijk haar nadeel, omdat alle Windows-PC's anders samengesteld zijn. Dat is een belangrijke reden van de 'problemen' met Windows-PC's.
Je ziet echter aan bedrijven als Dell en HP dat ze prima in staat zijn betrouwbare systemen te bouwen voor het Windows-OS.
Voor wat betreft service ben je van heel verschillende bedrijven afhankelijk.

Apple kiest ervoor de volledige samenstelling zelf in de hand te houden. De ontwikkeling wordt daardoor duurder, maar ze kunnen ervoor zorgen dat alle onderdelen van het systeem optimaal op elkaar afgestemd zijn. Daardoor loopt het over het algemeen stabieler, maar daarvoor betaal je een iets hogere prijs. Apple is met haar OS vooruitstrevender dan Microsoft die graag mag kopieëren. Overigens neemt ook Apple goede ideeën over van Microsoft...
Die filosofie van Apple is het gebruik van een computer zo simpel mogelijk te maken. Vanuit deze filosofie heeft ze begin 80-er jaren het grafische besturingssysteem ontwikkelt met een bureaublad, mappen, prullenbak en de muis.

Beide systemen zijn goed. Wat voor jou beter is, ligt aan je eigen voorkeur. Ik werk zelf met Macs en PC's. Mijn voorkeur gaat uit naar de Mac, omdat ik het OS veel eenvoudiger, stabieler en mooier vind. Maar op beide computers kan ik de programma's (even goed) draaien die ik dagelijks gebruik.

Microsoft heeft altijd een zeer adequete marketingstrategie gehad. Mede daardoor heeft zij een heel groot marktaandeel weten te bemachtigen. Aangezien het voor velen moeilijk is een overstap te maken naar iets nieuws (lees: onbekends), blijft Windows waarschijnlijk die positie nog lang behouden. Apple zal hooguit haar aandeel wat kunnen vergroten als ze goed haar best doet.

Ergo: ik reed altijd een Volkswagen omdat ik die goed vond. Maar toch worden er meer Opels in Nederland verkocht... Dat maakt Opel toch niet per definitie beter? Nu rijd ik een Skoda, en die bevalt me ook prima...

Jeezus Gristus antikrist
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Jeezus Gristus antikrist »

mooi stuk, ik sluit me bij je aan.

Grandad
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:07

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Grandad »

PARADIGIT

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door NONO »

Kort verslag over pcmag.com survey:
http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1851295,00.asp

Sja....
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 mei 2005 19:43

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Sja.... »

Hemeltje,

Ik sta nu voor de keus mac of een ander merk...

Maar als ik alle reacties goed begrijp; een pc is handig als je er verstand van hebt en voor alle PC nerds; koop een mac?! geen virussen, minder vastlopers, makkelijk werkende programmaatjes...

kost wat, maar dan heb je ook wat!!!

Of heeft iemand een ander advies??

Tis wel een bak met geld zo'n Mac (powerBook) <-----als ik het dan doe dan wel een goeie natuurlijk!!!

Sja....

geldweg
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2004 12:41

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door geldweg »

absoluut voor de mac gaan, powerbook. Wacht alleen nog even 2 weken, er is dacht 17 sept eea persmeeting waar ze nieuwe dingen gaan introduceren. De powerbook moet nog de G5 krijgen of ze wachten een jaar tot de intel chip. Dan nu kopen, heb je een van de laatste series powerbooks met ibm chip.

Sja....
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 mei 2005 19:43

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Sja.... »

huh?

komen ze nu wel of niet met G5 na 17 september??

en dan wordt de G4 toch alleen maar goed koper??

vind ik niet erg :P

Sja....

Rustig
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:14

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Rustig »

Een Powerbook met G5 zal er nooit komen. Technisch is een G5 niet mogelijk i.v.m. te hoge temperatuur en energievreter. Hou datum 06-06-06 in de gaten, introductie van Intel-in-Mac.

geldweg
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2004 12:41

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door geldweg »

Klopt, hoorde van de meeting en had tot voor kort nog steeds berichten gehoord over g5 in powerbook. Tenminste pogingen het toch te laten werken.
De meeting gaat over ipod of de nieuwe motorola itunes telefoon.

Gesloten