LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] irritant om frisdrank-zonder-suiker opgedrongen te krijgen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.

er worden teveel light-produkten opgedrongen met teweing sap erin

ja! consument krijgt 'light' produkten teveel opgedrongen
15
41%
nee! niet mee eens, hoe meer light-produkten hoe beter
12
32%
ergens tussen in
10
27%
 
Totaal aantal stemmen: 37

Rasputin1
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 aug 2005 19:53

Ongelezen bericht door Rasputin1 »

Suiker is de oorzaak van nogal wat ziektes in onze westerse maatschappij. Het is beter om suiker te vervangen en nog beter om vaker ipv frisdrank gewoon water te drinken.
Het terugdringen van het sapgehalte is natuurlijk wel een slechte zaak.

jbroeders
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:32

Re: irritant om frisdrank-zonder-suiker opgedrongen te krijgen

Ongelezen bericht door jbroeders »

Light is niet eens lekker!

Jeezus Gristus antikrist
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48

Re: irritant om frisdrank-zonder-suiker opgedrongen te krijgen

Ongelezen bericht door Jeezus Gristus antikrist »

lekker is subjectief, ik vind te zoet niet lekker. dus liever light

vuurvos
Berichten: 62
Lid geworden op: 07 jan 2005 23:11

Re: irritant om frisdrank-zonder-suiker opgedrongen te krijgen

Ongelezen bericht door vuurvos »

Light-spul is inderdaad vaak niet te drinken, maar ja het verkoopt zo goed he. Omdat iedereen denkt dat je er niet van aankomt c.q. van afvalt (en tegenwoordig met de mager/magerder indoctrinatie iedereen er intrapt) wordt het spul en masse gekocht en dus gaan fabrikanten dit spul meer maken omdat het zo goed verkoopt.

Mensen beseffen alleen niet dat het enige dat hiervan afvalt vaak de portomonnee is, want light-produkten zijn vaak duurder dan het gewone spul.

(en ja, als je teveel van dat light-spul binnenkrijgt, dan val je af omdat je verschrikkelijk aan de diarree raakt :oops: )

boorn
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 jun 2005 22:10

Re: irritant om frisdrank-zonder-suiker opgedrongen te krijgen

Ongelezen bericht door boorn »

lees ook maar eens wat er inzit en wat voor klachten je er van kunt krijgen. :shock:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: irritant om frisdrank-zonder-suiker opgedrongen te krijgen

Ongelezen bericht door karr-2 »

Light dranken worden vaak gezoet met zaken als Aspartaam en dergelijke. Alhoewel het een fabel is dat je er allerlei ziektes van kunt krijgen is het ook niet echt gezond. Als ik dan moet kiezen ga ik toch echt voor de gewone suiker, al is die ook verre van natuurlijk meer tegenwoordig.

Jeezus Gristus antikrist
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48

Re: irritant om frisdrank-zonder-suiker opgedrongen te krijgen

Ongelezen bericht door Jeezus Gristus antikrist »

,
Laatst gewijzigd door Jeezus Gristus antikrist op 15 aug 2005 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Xadrez
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2005 23:44

Re: irritant om frisdrank-zonder-suiker opgedrongen te krijgen

Ongelezen bericht door Xadrez »

Naast gezondheidsredenenen is het vervangen van 'gewone' suiker voor kunstmatige suikers goedkoper voor de producent.


Xadrez

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: irritant om frisdrank-zonder-suiker opgedrongen te krijgen

Ongelezen bericht door eeliane »

Waar staat dat suiker slecht is, is nooit bewezen!
De fabrikanten hebben de laatste jaren deze fabel de wereld ingeholpen zodat u hun rotzooi gaat kopen met t idee dat t gezond is!!
1 glas gesuikerde sinas is nog altijd 'gezonder' dan een hele fles chemische aspartaam!!! Niet te veel van de gesuikerde en we gaan er niet aan dood, wij van de jaren 60 generatie, die begonnen met de gesuikerde frisdrank, leven allemaal nog steeds en de ziekets die er zijn zijn niet veroorzaakt door de paar glazen suiker! Laat je niks door de light (het woord alleen al) fabrikanten aanpraten want het is alleen maar een verkooppraatje. Ze hebben niets maar dan ook niets goed met u voor hoor. Gezonder, zal hun wat schelen, als je die rotzooi maar koopt en je kinderen er vol mee stopt!

Jeezus Gristus antikrist
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48

Re: irritant om frisdrank-zonder-suiker opgedrongen te krijgen

Ongelezen bericht door Jeezus Gristus antikrist »

The Effects of Sugar on Disease

Cardiovascular diseases: In the 1970's, in his book Sweet and Dangerous (Wyden, 1972), British physician John Yudkin pointed out that the countries with the highest incidence of heart disease are the ones with the highest sugar intake (such as Britain and the US), not those with high protein and fat consumption (such as the Masai and the Eskimo). His point of view got lost in the anti-fat craze, but it is still valid.

Dr. Gerald Reaven, an endocrinologist at Stanford University, points out that insulin regulates the production of triglycerides, which are a major predictor of heart disease. The higher the insulin, the higher the triglycerides, the blood pressure, and weight, and also the lower the HDL (good cholesterol) -- all of which contribute to cardiovascular problems.

Cancer: Well-known nutritionist Ann Louise Gittleman, author of Get the Sugar Out (Crown, 1996), says that while it isn’t known if sugar is directly involved in the causation of cancer, it is known that cancer cells feed on sugar. Therefore, for people with cancer, consuming a diet free of refined sugars would be highly advisable.

Immune impairment: Researchers at the Tokai University School of Medicine, in Japan, discovered that immune defense antibodies in diabetics incorporate sugar molecules in an abnormal fashion. Therefore, general immune defenses may be impaired in people whose blood sugar is abnormally high, making them susceptible to all kinds of infections including colds and problems of the reproductive tract.

Other health problems: There is little doubt that the consumption of sugar is related to caries. In addition, says nutritionist Gittleman, she’s found that sugar can either cause or contribute to alcoholism, allergies, candidiasis, bone loss, osteoporosis, hypertension, kidney stones, liver enlargement, menstrual problems, rheumatism, and ulcers, among others.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: irritant om frisdrank-zonder-suiker opgedrongen te krijgen

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

De explosie aan "light" producten is niets anders dan handig inspringen op de toenemende bewustwording van de gezondheid en het feit dat teveel suiker niet goed voor je is.


Maar het is natuurlijk je reinst onzin, als je bijv. op de lijn let kan je wel lite cola en lite chips kopen, maar je kan beter water drinken of een gezondere snack pakken. Een vrij forse vriend van me gaat graag naar de McDonalds, maar bestelt daar bij zijn hamburgermenu wèl altijd een light-cola. :roll: :roll:

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: irritant om frisdrank-zonder-suiker opgedrongen te krijgen

Ongelezen bericht door eeliane »

Jaja inderdaad die cola light, ben in amerika geweest en je lacht je rot, enorme dikkerds met een giga beker cola-light in de hand. Daarvoor zag ik ze wel even een paar giga bigmac's weghappen. Tja hoe dom kan je zijn... de ellende komt wel daar (Amerika)vandaan vind ik.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: irritant om frisdrank-zonder-suiker opgedrongen te krijgen

Ongelezen bericht door S. »

Je kunt beter starten met ontwennen van de zoete smaak dan light-producten nemen wanneer je af wil vallen.
Dus af en toe een glaasje sinas en niet standaard als dorstlesser.

Rasputin1
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 aug 2005 19:53

Re: irritant om frisdrank-zonder-suiker opgedrongen te krijgen

Ongelezen bericht door Rasputin1 »

Zo heeft 7up destijds, halverwege jaren 70 haar light viant in nederland geintroduceerd. Seven Up met het rode etiket.
De suikerhoudende versie had het normale groene etiket.

Zal toch niet echt verfrissend eruit gezien hebben. Begin jaren 80 werd het vervangen door het huidige etiket.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: irritant om frisdrank-zonder-suiker opgedrongen te krijgen

Ongelezen bericht door S. »

Een idee is misschien: verpakking gewone limonade GROEN etiket, en namaaklimonade een ROOD etiket
Dan krijg je rare varianten zoals CocaCola met een groen etiket wanneer er gewone, eerlijke suiker inzit, terwijl je niet beter weet dat deze altijd rood hoort te zijn.

ruftman

Re: irritant om frisdrank-zonder-suiker opgedrongen te krijgen

Ongelezen bericht door ruftman »

Sisi is helemaal erg. De Sisi zonder prik, is geeneens meer als mormale versie te verkrijgen. Alleen de lightversie is nog verkrijgbaar. En deze is echt smeriger dan de normale. Waar haalt een fabrikant het lef vandaan om voor mij te bepalen wat goed voor me is?

Ik heb besloten om helemaal geen Sisi produkten meer te kopen.

Miquel
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 aug 2005 01:40

Re: irritant om frisdrank-zonder-suiker opgedrongen te krijgen

Ongelezen bericht door Miquel »

Als je zoals ik frequent koper van light-frisdranken bent, dan valt het juist weer op dat er best wel veel light-producten zijn, maar dat er ook nog genoeg frisdranken zijn die niet in een light versie verkrijgbaar zijn.

Overigens, ik drink zelf wel vaak de light-versie, maar niet omdat het goed voor mijn lijn zou zijn of zo; ik vind het gewoon lekkerder, omdat het minder zoet proeft. Smaken verschillen nu eenmaal. :D

ruftman

Re: irritant om frisdrank-zonder-suiker opgedrongen te krijgen

Ongelezen bericht door ruftman »

Juist ja, smaken verschillen. De een vindt 'light' lekker, de ander vindt 'normaal' lekker. Daarom is het juist zo achterlijk dat Sisi zonder prik alleen nog maar in `light' versien wordt aangeboden.

Vrumona BV heeft hiermee geheel de keuzevrijheid van de consument weggenomen.

Degenen die de `light' versie niet lekker vinden, hebben dus gewoon pech gehad.

Mirreke
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jun 2005 10:11

Re: irritant om frisdrank-zonder-suiker opgedrongen te krijgen

Ongelezen bericht door Mirreke »

Geplaatst op: 23 Aug 2005 09:06 Onderwerp:



Juist ja, smaken verschillen. De een vindt 'light' lekker, de ander vindt 'normaal' lekker. Daarom is het juist zo achterlijk dat Sisi zonder prik alleen nog maar in `light' versien wordt aangeboden.

Vrumona BV heeft hiermee geheel de keuzevrijheid van de consument weggenomen.

Degenen die de `light' versie niet lekker vinden, hebben dus gewoon pech gehad.

----------------------------------------------------------------
Ik heb bij ons in de supermarkten nog nergens alleen maar de light versie gezien van Sisi (en dan speciaal sisi no bubbles) wel de variant met 50% minder suikers, maar dat is geen light!
En zo erg is het toch niet 50% minder suiker, ik proef geen verschil hoor (we hadden nog een "oude" fles staan afgelopen weekend, direct daarna zo'n "nieuwe" fles geopend maar wij proefden geen verschil hoor, we vroegen ons af of er daadwerkelijk wel minder suikers inzaten)

ruftman

Re: irritant om frisdrank-zonder-suiker opgedrongen te krijgen

Ongelezen bericht door ruftman »

Die bedoel ik ook, vind ik hetzelfde als light. En ja ik vind hem smerig. Het drankje is duidelijk achteruit gegaan. En ik ben niet de enige die dat vindt.

Geeft verder niets, ik koop gewoon Fanta.

Gesloten