LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bart Smit

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Anne-Marie

Bart Smit

Ongelezen bericht door Anne-Marie »

Wij hebben een soortgelijke ervaring met Bart Smit. Mijn dochtertje wilde dolgraag een cdrom spelletje van Barbie Rapunzel. Dit bleek niet te werken op onze machine, hij was te veel verouderd. Bij terugkomst mocht mijn dochtertje de cdrom niet ruilen voor andere Barbie-artikelen, maar moest ze genoegen nemen met spelletjes en die haar eigenlijk niet zo interesseerden. En deze spelletjes mochten we niet inruilen als ze het ook niet bleken te doen... gelukkig deden ze het wel, maar leuk is anders. Deze spelletjes hadden we anders nooit gekocht...

Gast

Re: Bart Smit

Ongelezen bericht door Gast »

Hier nog een keer dezelfde ervaring. Ik ga naar de Bart Smit om een spel te ruilen. Ik was binnen een uur na aankoop al terug. Ik zeg, hij doet het niet. Nou, zegt de dame achter de toonbank, zoek maar een andere uit dan.

Na een tijdje gezocht te hebben vertelde ik dat ik geen spel kon vinden welke ik interessant vond. Vertelde zij doodleuk dat er geen geld terug werd gegeven op spellen. Omdat ik niet de moeilijkste ben, vroeg ik naar een tegoedbon zodat ik op een later moment dan een spel van mijn smaak kon uitzoeken. Neenee zij ze dat geven we niet.

Ik had een spel van 40 euro gekocht (toch vrij veel) en ben dus op zoek gegaan uit pure wanhoop naar een andere. Toen had ik er 1 gevonden die ik maar matig vond, maar aangezien ik gene keus had... Bleek dat spel maar 15 euro te zijn! Ja, zegt ze, dan moet je er nog een spel van 25 euro bijnemen nu want zo kan het ook niet!

Toen had ik er zo´n sik van dat ik dus wel boos werd. Ik vond dat ik me nu wel schappelijk genoeg gedragen had, en heb mijn geld gewoon terggeeist. Na veel gedissussieer, mocht ik het spel van 15 euro kopen en kreeg de rest van het geld toch terug. HET KAN DUS WEL!

Nou, ik koop nooit, maar dan ook echt nooit meer wat bij de Bart Smit! Bij de Intertoys zijn ze wat dat betreft toch echt een heel stuk klantvriendelijker!

Bart Smit, zak in de stront met je spellen! Koude douche is zeer terecht!!

PietSmit

Re: Bart Smit

Ongelezen bericht door PietSmit »

Kijk eens bij de regeltjes die er staan bij Bart Smit over het ruilen van spelletjes. Bart Smit heeft gewoon helemaal gelijk! En regeltjes gelden nu eenmaal ook voor zielige kleine kindjes van zes.

Piet 8)

Kaya

Re: Bart Smit

Ongelezen bericht door Kaya »

Regel is dan ook dat het spel het doet. Dat heft Bart Smit niet in haar reglementen opgenomen.
Verkoop dingen die het doen, dan heb je geen zeurende kindjes en hun ouders aan de kassa of controleer ze.

grts

Gast

Re: Bart Smit

Ongelezen bericht door Gast »

Kijk eens bij de regeltjes die er staan bij Bart Smit over het ruilen van spelletjes. Bart Smit heeft gewoon helemaal gelijk! En regeltjes gelden nu eenmaal ook voor zielige kleine kindjes van zes.
Helaas begrijpt Piet het niet helemaal. Is niet erg, leg ik het apart voor jou nog even uit.

Wanneer er iets gekocht wordt en waarbij men goed gekeken heeft of de specs (specificaties voor Piet) wel voldoen met de pc, mag men er van uitgaan iets gekocht te hebben wat het thuis ook doet. Werkt het niet, dan is er iets geleverd, wat niet aan de verwachting voldoet. Dan heeft men het recht om dat artikel te retourneren (terug te brengen voor piet). Bart Smit kan zelf wel mooie regels opstellen, ze zijn in ieder geval in strijd met het consumenten recht.

Jopie1978

Re: Bart Smit

Ongelezen bericht door Jopie1978 »

Zelf werk ik ook in een winkel waar we computerspellen verkopen en daarom weet ik de redenen achter deze regels. Het is namelijk zo dat het heel vaak voorkomt dat mensen dingen vaak komen ruilen nadat zij een kopie hebben gemaakt.
Wij hebben ook de regel dat iemand één keer mag ruilen binnen 24 uur, als stok achter de deur. Willen ze het later dan na 24 uur nog kunnen ruilen dan moet het verzegeld zijn. Natuurlijk maken wij daar uitzonderingen op, want het is erg lullig als je iets koopt van 55 euro en je er niks aan hebt. Daar heb ik uiteraard begrip voor. En een tegoedbon is ook altijd mogelijk. Aan de andere kant is het toch wel een beetje verstandig om te kijken naar de systeemvereisten. Want hoe vaak dat wel niet voorkomt... goed ook daar moet je schappelijk in zijn want mensen komen een enorm bedrag uitgeven. Toch vind ik het logisch dat je geen geld terug kan krijgen omdat het misbruik daarvan echt niet van de lucht is.
Ik heb zelfs wel eens de neiging voor te stellen dat er alleen maar geruild mag worden in verzegeling. Niet om mensen te pesten maar omdat er veel mensen zijn die met een totaal bekraste CD aan komen zetten en als je dan zegt dat dat echt niet de bedoeling is je een grote bek krijgt of erger.
Al met al heb ik begrip voor beide kanten. Je geeft veel geld uit dus een beetje schappelijkheid kan wel. Aan de andere kant moeten jullie de aso's die er misbruik van maken ook aankijken want die zijn de reden van deze pietluttige regeltjes.

Gast

Re: Bart Smit

Ongelezen bericht door Gast »

Gezien de bovenstaande reactie heb ik eerder het idee dat je juist ASO moet worden om je recht te krijgen. Het is pure wanprestatie die ze leveren.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Bart Smit

Ongelezen bericht door topery »

Aan de andere kant is het toch wel een beetje verstandig om te kijken naar de systeemvereisten. Want hoe vaak dat wel niet voorkomt
helemaal mee eens :wink: , maar het is ook vaak zo dat mensen niet altijd weten wat voor computer ze in huis hebben. De kinderen zijn er vaak handiger mee dan de ouders.......
Daar mag de winkelier niet aansprakelijk voor worden gesteld, maar ik kan me wel vinden in de starter van dit topic, regels zijn regels, echter regels kunnen ook flexibel worden gehanteerd als blijkt dat er echt te goede trouw is gehandeld (gekocht)

Peggy

Re: Bart Smit

Ongelezen bericht door Peggy »

Even een vraagje. Hanteert Bart Smit deze regel alleen bij CD-roms en dergelijke, of is dat voor het hele assortiment, van puzel tot Lego, van schriftje tot skelter?

Bij de CD-roms en zo kan ik het mij goed voorstellen. Maar bij de overige speelgoed zou ik het een lullige regel vinden.

René1986
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2005 15:36

Re: Bart Smit

Ongelezen bericht door René1986 »

Nie een maar wel twee koude douchen voor Bart Smit. Ook wij hebben een heel vervelende ervaring bij Bart Smit opgedaan. Dec. 2003 kochten wij voor een van onze kinderen de videoband van de kameleon bij Bart Smit. Een aantal maanden later hadden wij de videoband in onze voorgeprogrameerde videorecorder zitten. Het op te nemen programma spoelde over de band van de kameleon heen.De opnamebeveiliging van de band werkte niet. Wij de uitgever van deze banden ( Bridge Pictures ) benaderd. Zij wisten inmiddels van het probleem en erkende dit ook. Zij vertelden ons Bart Smit een nieuwe zending banden van de kameleon toegestuurd te hebben, zodat Bart Smit de foute banden kon omruilen. Wij weer terug naar Bart Smit, maar deze zeiden van geen nieuwe zending te weten. De filiaalmedewerker heeft nog naar het hoofdkantoor gebeld, ook daaar was hierover niets bekend. Bart Smit liet ons mooi in de kou staan. Voor ons geen aankopen meer bij Bart Smit. Echter videopbanden van de kamleon werden in die periode wel voordelig aangeboden voor de prijs van € 7, 95. Dat is vast de partij omruilbanden geweest. Op deze manier wil Bart zeker de winst binnenhalen. Over de rug van z'n klanten heen.

Gast

Re: Bart Smit

Ongelezen bericht door Gast »

En zie:
Redenen om deze produkten illegaal te verkrijgen hoef je nieteens meer een opmerking over de [internationaal gezien] hoge verkoopprijs te bevatten.
Niet alleen zijn de spellen vaak onder de maat maar is de service dit ook.
[toevallig dat ieder spel altijd dezelfde prijs heeft in ieder winkel {uitgezonderd speciale importzaken} is het niet helemaal: {het feit dat wij in Nederland geen 'exchangeshops' kennen is dit ook niet} de spelwaardering {Bijv. A / Triple A} bepaald vaak de prijs, maar deze waardering wordt vaak niet echt {goed} gemaakt]

Intertoys heeft overigens dezelfde regels als Bart Smit wat betreft het niet hebben van recht op inruilen als het spel uit het plastiek verwijderd is en de ruilwaarde van dit spel.
Met misschien het verschil dat als het spel niet werkt {of dit ook altijd voor console spellen werkt weet ik niet} het gewoon geretouneerd mag worden.
De meeste spellen worden overigens alleen bij Intertoys verkocht als ze de Triple A waarde toegekend hebben gekregen {met uitzondering van commercieel aantrekkelijke spellen als bijvoorbeeld 'Harry Potter'}, en vaak worden PC spellen ook getest of 'reviews' hierover op het internet gade geslagen.
Dit omdat de spellen van tevoren in het speelgoedboek zijn opgenomen.
Ik raad ouders aan om hier zelf ook even wat informatie over in te winnen alvorens het product aan te schaffen, hetzelfde geld natuurlijk over de aanschaf en retouneringsvoorwaardes.

Voorbeeldtje:
Ik weet niet welke 'Megaman' titel het in het verhaal betreft, maar ik ga uit van de in Nederland in normale winkels verkrijgbare versies.
[dus niet de versies verkrijgbaar in import wnikels daar 'Megaman' een franchise naam betreft {het verschil tussen normale winkels en importwinkels is dat importwinkels ook spellen uit andere regios verkopen en spellen die in Nederland niet populair zijn als bijvoorbeeld adventures, en gewone winkels vaak niet}]
De Megaman titels in Nederland zijn voor een kind van 6 jaar oud, ondanks de leuke verpakking, veel te moeilijk.
Hier wordt vaak niet naar gekeken.
Zoek dus even op internet naar een spellenrecentiesite, er zijn er zat, om te bepalen of het spel geschikt is voor uw kind en uw systeem.
Ook dit scheelt een hoop ruil-gehuil.

Het zou natuurlijk ideaal wezen als we in Nederland van de prjisafspraken af gaan en de spellen normaal prijzen of een exchange-shop systeem invoeren.
Exchange winkels worden in bijvoorbeeld Engeland veelvuldig gebruikt:
Daar kun je voor een bepaald bedrag korting je gekochte spel ruilen voor een ander spel wanneer je dit maar wilt, of het spel houden als je besluit dat het het waard is om te bewaren. Winkels als Freerecordshop en Easyentertainment geven deze kortingen vaak op spellen met een strak lidmaatschap of terwijl de spellen al duurder in aankoop zijn dan ze in andere winkels zijn.

Gast

Re: Bart Smit

Ongelezen bericht door Gast »

bij Nedgame is het mogelijk je spellen in te ruilen voor andere! Deze winkel heeft vestigingen in Groningen, Apeldoorn en Enschede. (www.nedgame.com)

Gast

Re: Bart Smit

Ongelezen bericht door Gast »

Lekker in de buurt als je in Noord-Holland woont.
Maar ja, hier zit tegenwoordig niks meer in de buurt.
Probeer maar eens een normale hobby te starten.
Sportzaken? Nee hoor.
Modelbouwzaken? Vergeet het maar.
Zelfs niet in Amsterdam.
Tenminste, niet voor serieuze hoobyisten.

vera2

Re: Bart Smit

Ongelezen bericht door vera2 »

Ik weet uit ervaring dat Bart Smit dit niet alleen doet met CDrom spelletjes maar met al het speelgoed!!
Zo heb ik een keer een bestuurbareauto gekocht (60 euro) die uit de verpakking kwam en het niet deed. Ze konden dezelfde auto niet omruilen dus moest ik maar kontakt opnemen met de fabrikant in duitsland!!! Ja DAAG!!! Na heel veel gezeur met het hoofdkantoor in volendam en heel veel email verkeer waarbij ik de auto heb opgestuurd naar volendam op eigen kosten. Kreeg ik tegoed bonnen die ik geweigerd heb. Ik wilde geen zaken meer met ze doen!! deze bonnen heb ik dus terug gestuurd en uiteindelijk kreeg ik dus 60 euro op mijn rekening bijgeschreven.
Maar wat een gezeur ik kreeg zelfs argumenten te horen zoals een afschrijving van een echte auto!!!! nou ja

Hélaas als mijn kind jarig is krijgt hij weleens Bart Smit bonnen.
Zo heb ik ook wel eens gehad dat we met deze bonnen de winkel binnen stapte en een comp spelletje kochten.
Alleen was het hoesje stuk. Ik zei dus ik wil wel een ander hoesje. Lijkt me vrij logisch als je 30 euro uitgeeft. Nou daar begon ze niet aan want dan zaten zij met een kapot hoesje!!! Onze mazzel was op dat moment dat we de bonnen al afgerekend hadden want ik zei toen dan hoeven we dat spelletje niet. Geef ons geld dan maar terug. Dat had ze niet verwacht. We zijn toen naar dixons gegaan.
Slechte zaak waardeloze service ze hebben één voordeel ze zitten overal maar als ik ze kan omzeilen ga ik er niet heen!!

gast123

Re: Bart Smit

Ongelezen bericht door gast123 »

nou, ik kom al jaren bij de Bart Smit, en heb nog nooit problemen gehad. Het ligt er vaak ook helemaal aan hoe je je als klant opstelt!
Ik heb heus wel eens iets gehad wat het niet deed o.i.d. maar ik werd altijd keurig geholpen.
:?

vera2

Re: Bart Smit

Ongelezen bericht door vera2 »

Het ligt eraan hoe je je als klant opstelt???????
Draai jij de boel even om.
Dus iedereen die geen service krijgt zijn een stelletje boeren!!! :twisted:

Ik denk dat jij gewoon geluk hebt gehad

Suzanna
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mei 2005 12:04

Re: Bart Smit

Ongelezen bericht door Suzanna »

Natuurlijk zijn er altijd mensen die WEL positieve verhalen hebben over een bepaalde service/winkel, etc.
Een koude douche is EENMALIG en daarom wordt het niet gezien als iets structureels. Het zijn echter wel dingen die GEBEUREN...en dat hoort niet.

*Remco*
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2005 23:35

Re: Bart Smit

Ongelezen bericht door *Remco* »

Wat een gezeur over een spelletje....

Sorry dat ik het vraag? Maar wie van jullie heeft alleen maar LEGALE software? :oops:

Als iedereen niet zo veel kopieert/leent of wat dan ook, hoeven winkels dit soort regels ook niet te bedenken...

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Bart Smit

Ongelezen bericht door Keesjan »

Software werkt altijd. Als mensen te dom zijn om het te kunnen installeren of van te voren niet naar de systeemvereisten hebben gekeken dan hebben ze pech gehad. De enige reden voor een winkel om software om te ruilen is een fabrieksfout in de hele collectie waardoor de software niet werkt. De rest is beschadiging door gebruik.

TheGameMen
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 jul 2005 23:10

Re: Bart Smit

Ongelezen bericht door TheGameMen »

Ik ben het in zekere zin met Keesjan eens. "Bezint eer ge begint !"
Voordat je een spel koopt , kijk dan of je PC het wel aankan !
Ik heb genoeg "dodo's" in mijn vriendenkring die daar ook niet heen kijken en dan HalfLife 2 bijvoorbeeld op een Pentium 3 met 32 MB videogeheugen willen gaan spelen...

Freek

Gesloten