LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webhost e-dentify

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Florisjuh
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jun 2005 20:35

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Florisjuh »

Misschien waren ze alweer down, maar dit keer was een kapotte harde schrijf in één dag gefixed en niet in drie weken, er verbeterd dus toch iets.
Ik snap niet waarom iedereen hier zo zit te zeuren, mijn account is ook 3 weken down geweest en ik ben ook al mijn data kwijt...

En tja, als je weinig betaald voor webhosting zou de serice niet minder moeten zijn daar ben ik het mee eens, ik heb ook een webhosting account bij een gratis host met bijna geen downtime, die hebben meer opties als de meeste hosts die hier adverteren, geen ads etc, het enige wat je moet doen is posten op een forum..

Ik weet niet of ik superblij ben met E-Dentify, ze zouden een hoop kunnen verbeteren, maar ik vind niet dat ze slecht werk leveren...

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Keesjan »

Jouw definitie van slecht is duidelijk wat minder scherp dan die van de meeste klanten. 3 weken down en data kwijt niet slecht? Je bent wel erg optimistisch ingesteld.

Florisjuh
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jun 2005 20:35

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Florisjuh »

Tja misschien wel ja, maarja voor E-Dentify geld zo lang ze het doen doen ze het en als ze het niet doen dan doen ze het niet :D
Helaas doen ze het vaker niet dan wel

gregory
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jun 2005 11:39

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door gregory »

Ik zag dit topic plots en dacht meteen: hier mag ik niet ontbreken!

Wat ik wil posten is:
wat wil je als je € 1,00 per maand betaald? Een luxe service met een IVR systeem op hun telefoonlijn dat je door hun ruime aanbod loodst door te vragen "Voor hosting, druk 1. Voor domeinregistratie, druk 2..."? Of wil je ook nog eens dat het systeem automatisch weet dat je reeds klant bij heb bent??
Voor € 1,00 kan je géén support verwachten, althans geen uitgebreide.
En wat betreft die communicatie: wij hadden vroeger ook dit probleem; ze houden de gegevens van hun klanten voormoedelijk enkel volledig bij via het ControlPanel op hun server. Maar als die server er dan uitligt kunnen ze deze gegevens niet meer bereiken.
Als je bovendien een mail stuurt als hun server uitliggen is het ook normaal dat je geen antwoord krijgt, ze ontvangen die berichten nl. zelf niet.

Wil je een goede service en waar voor je geld? Dan mag je toch rekenen op een € 10,00 per maand of hoger, OF een bedrijf met een duidelijk besproken reputatie! En door dit topic gaat deze reputatie door enkele gebruikers peilsnel omlaag. Alle hosters aan de macht, laten we het voor elkaar opnemen! :lol:

SunTsu
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2005 12:17

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door SunTsu »

Eigenlijk is het heel eenvoudig. Ze bieden een dienst aan, waar ik voor betaal. Als ik betaal, en ze vervolgens die dienst niet leveren, is het een geval van oplichting.

Ik ben met je eens dat je niet veel kunt verwachten voor 1 euro per maand, maar het uiterste minimum dat ik verwacht is dat als er een kapotte harddisk in een server zit, ik niet ineens een maand zonder website zit.

gregory
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jun 2005 11:39

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door gregory »

Mja, hier had E-Dentify eerder moeten zeggen: onze server werkt opnieuw, de komende maand is gratis. Maar met budgethosting is dat heel vaak moeilijk. Ik ken echter hun financiële status niet, dus ga mij hier niet over uitspreken.

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Keesjan »

Ik zag dit topic plots en dacht meteen: hier mag ik niet ontbreken!
Je had beter de topic ook daadwerkelijk kunnen lezen. Het grootste probleem betreft het niet functioneren van de dienst. Bij een goedkope host heb je weinig service, maar de dienst moet wel functioneren.

Je kan ook geen goedkope radio verkopen die niet speelt. Je mag er wel 1 verkopen zonder telefonische ondersteuning. DAT maakt het verschil in prijs.

gregory
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jun 2005 11:39

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door gregory »

Maar iedereen weet dat een radio die je bij een postorderbedrijf "gratis" krijgt bij aankoop van x euro amper 10cm hoog en 30cm breed is... misschien kan je dat ook weten met € 1,00 hosting?
Als sommigen het verkiezen hun hosting goedkoop te houden, moeten ze daar ook eventueel de gevolgen van dragen.

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Keesjan »

De radio moet spelen. Daar draait het om. De hosting moet online zijn. Een auto moet rijden. Een PC moet kunnen opstarten. Een horloge moet wel lopen. Dat is namelijk de essentie van het product. Dat de rest afhankelijk is van de prijs van de dienst: prima.

gregory
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jun 2005 11:39

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door gregory »

Natuurlijk moet die radio spelen! En de hosting van E-Dentify heeft ook gewerkt!
Maar een goedkope radio van € 25,00 zal veel vlugger stuk zijn dan een radio van € 125,00.
Webhosting van € 1,00 zal ook vlugger platliggen dan webhosting van € 100,00 dan? Ik weet het niet, ik redeneer enkel zo...
Zoals het spreekwoord zegt: "goedkoop, slechtkoop". Dat is nu eenmaal zo. Dus wat doe je dan? Niet zagen en klagen, maar gewoon op een ander gaan.

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Keesjan »

Ik vind niet dat je onder "vlugger stuk" een product kan verstaan dat al brak en stuk is bij de verkoop. Elk product heeft bepaalde kernfunctionaliteit waarbij je bepaalde verwachtingen mag hebben. Mag een goedkoop product minder veilig zijn dan een duur product? Nee. Mag een goedkoop product afwijken van de garantievoorwaarden? Nee. Gaat de goedkope radio binnen de garantietermijn stuk, dan moet hij vervangen worden. Je mag dus redelijkerwijs bepaalde eisen verwachten ongeacht de prijs.

Hosting en internet kennen ook bepaalde eisen. Zo mag je bij dure hosters een uptime van 99,9 % verwachten als je daar een duur contract voor opstelt. 99 % wordt bij gewone dure hosters aangehouden en 97 % voor de onderklasse. Ik mag dus van een hoster verwachten dat ongeacht de prijs hij een uptime heeft van minstens 97 %. E-dentify zit vaak rond de 50 %. Dat is te bizar om het nog overmacht te noemen. Dit is oplichting.

Dan hebben we nog het principe dat E-dentify helemaal geen aparte budgetzone heeft. Een account van 1 euro zit ook gewoon op een machine waar accounts van 2 euro, 5 euro of zelfs 12 euro per maand draaien. Met andere woorden: we hebben hier te maken met een dienst die voor goedkope en dure pakketen hetzelfde is en men moet dus rekening houden dat een 12 euro host strengere eisen kent vanwege de prijs.

Ter vergelijking: mag de NS mij in een goedkopere onveiligere trein vervoeren en heb ik geen recht om te klagen over vertraging als ik voor 50 cent slechts 1 station hoef? Nee. Want de aard van de dienst is zo dat er ook mensen in die trein zitten die 40 euro hebben betaald. Kortom: het argument van de goedkope prijs gaat niet op.

gregory
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jun 2005 11:39

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door gregory »

Een account van 1 euro zit ook gewoon op een machine waar accounts van 2 euro, 5 euro of zelfs 12 euro per maand draaien.
Je kunt onmogelijk gaan vragen dat men per hostingpakket een andere server inschakeld, waarvan de server voor "duurdere" pakketten beter is dan voor "goedkopere" pakketten. Althans, binnen hetzelfde bedrijf uiteraard.
Bovendien zal de hosting van 12,00euro in specificaties evenredig zijn met die van 1,00, dat zal wel zo berekend worden.
Als ik mij goed herinner is 12,00euro zelfs voor resellers, en deze kunnen er nu eenmaal werken met "white labeling".

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Keesjan »

Ik zeg niet dat ze voor elk pakket een andere server moeten hebben. Ik stel dat omdat er ook dure pakketten op dezelfde server staan het argument van "goedkoop duurkoop" niet meer opgaat aangezien ze die server moeten onderhouden zodat het voldoet aan de eisen van een duur pakket. Ze kunnen dus niet zeggen: "Ach, we zetten voor de 1 euro'ers een brakkere server neer en regelen een duurdere voor de dure pakketen".

Het gaat hier ook niet om de specificaties die evenredig zijn. Het gaat hier puur om het niet leveren van de dienst. Daarbij gaat het om uptime. Het punt is juist dat het onzin is om te roepen dat downtime gerechtvaardigd omdat ze goedkoop zijn. Er staan immers ook dure pakketen op die net zo goed steeds offline gaan.

gregory
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jun 2005 11:39

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door gregory »

De reden dat je een pakket hebt van 12,00euro komt vermoedelijk wel door het feit dat het een resellerpakket is. Daar heb je extra mogelijkheden en werk je ook met white-labeling...

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Keesjan »

Lezen is moeilijk he. Als de server offline is dan kan je voor mijn part gigabytes aan extra diensten hebben, maar je hebt er geen donder aan.

Cool zeg dat je als 12 euro klant wel de mogelijkheid hebt tot extra support. Maar ja, 12 euro support gaat door dezelfde onbereikbare telefoonlijn als de 1 euro support. Begint het kwartje al een beetje te vallen? Ongeacht de prijs die je bij E-dentify betaalt is je website offline en ben je je geld kwijt. Extra diensten bestaan alleen op papier.

White label is in dit geval zelfs een nadeel: klanten zullen JOU en niet E-dentify over de kling jagen als hun website offline is.

gregory
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jun 2005 11:39

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door gregory »

Heb nooit beweerd dat je voor die 12,00euro meer support krijgt. Niet enkel voor mij is het lezen dus moeilijk...

Zoals ik al eerder zei: stop met zagen en klagen en verander dan toch gewoon van provider!

relaxuh
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jun 2005 18:25

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door relaxuh »

afgelopen weekend zijn de servers verhuisd.

nu is op een van de server de licentie niet in orde.

laat ik daar nu net mijn site op hebben staan.

na navraag is er niets anders als wachten tot ze de licentie hebben

(duur van het wachten is onbekend)

ik kan nu niet in de database geen mail accounts aanmaken niets

alleen me ftp kan ik nog op en me site bekijken meer niet.

dit is een VAN DE ZOVEEL dingen die ik al met ze heb meegemaakt ALTIJD maar problemen problemen en nog eens problemen

DreamOn2003
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 feb 2005 23:44

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door DreamOn2003 »

Weet iemand waarom die servers een half jaar na plaatsen alweer verhuisd moesten worden??

relaxuh
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jun 2005 18:25

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door relaxuh »

Geen idee. ze hadden het over een betere locatie.

snap niet waarom ze dit doen

kwaliteit is echt zwaar benede pijl.

aldus de voorwaarden die ze bieden wordt je dus in princiepe OPGELICHT

mijn server doet admin het nog steeds niet en ook ftp is niet toegankelijk.
kan dus mijn site niet aanpassen terwijl het net een nieuwe site is:S

relaxuh
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jun 2005 18:25

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door relaxuh »

kreeg het volgende te horen op msn

Ik:
waarom zijn de servers eigenlijk verhuisd?

Gerard - E-Dentify Internet Diensten zegt:
stabieler netwerk

Gesloten