LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medion

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Medion

Ongelezen bericht door Gast »

"Dit soort service zul je nooit of te nimmer krijgen bij de aldi of de lidl."

Hoe weet je dat nou???
Je hebt er toch nog nooit een computer gekocht!!!
dus jij wil me proberen wijs te maken dat als je met je kapott pc teruggaat naar de aldi ze je een nieuw onderdeel plaatsen waar je bij staat?

Gast

Re: Medion

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb 3 jaar garantie en heb 2 keer een nieuw onderdeel gekregen welke gemonteerd werd door een monteur.Werd beide keren binnen een week geholpen en dit kostte NIETS. In welke comp. winkel krijg je , zonder bijbetaling, 3 jaar garantie????
Als ik bij de Aldi een comp. koop en hij bevalt me niet kan ik hem binnen een maand zonder opgaaf van reden terug brengen, en krijg ik direkt mijn geld volledig terug!!!!!
In welke comp. winkel is dit ook zo????
Nu jij weer !

unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: Medion

Ongelezen bericht door unSOUND »

Ik heb 3 jaar garantie en heb 2 keer een nieuw onderdeel gekregen welke gemonteerd werd door een monteur.Werd beide keren binnen een week geholpen en dit kostte NIETS. In welke comp. winkel krijg je , zonder bijbetaling, 3 jaar garantie????
Ik vind het niet eens interessant hoe lang ik garantie krijg... 1, 2 of 3 jaar. Ik koop liever een computer die gewoon minimaal 5 jaar lang zonder storingen doorwerkt. En ja, die zijn er ook. Maar de meeste mensen zijn er zo aan gewend dat hun computer zo nu en dan stuk gaat, dat ze nota bene denken dat dat normaal is...

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: Medion

Ongelezen bericht door gsm-it »

Ander nadeel van Medion computers is dat ze bij veel hardware de firmare veranderen. Zo had een serie een Pioneer 108 brander, maar met Medion firmware. Met geen mogelijkheid was de nieuwe firmware van Pioneer erop te krijgen, want het flashprogramma herkende de brander niet als zijnde een Pioneer. Dus ook voor firmware zit je aan Medion vast, en moet je dus maar hopen dat ze alle nieuwe firmwares uitbengen... Dt geldt dus ook voor de moederborden, wellicht heeft de persoon een paar posts hierboven ook problemen met zijn intel-programma.
Misschien kun je er een echte Pioneer van maken met "DVRflash 2.0".

GSM

unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: Medion

Ongelezen bericht door unSOUND »

Reeds geprobeerd... zegt dus dat er geen originele Pioneer drive aanwezig is en crashed vervolgens.

Gast

Re: Medion

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb 3 jaar garantie en heb 2 keer een nieuw onderdeel gekregen welke gemonteerd werd door een monteur.Werd beide keren binnen een week geholpen en dit kostte NIETS. In welke comp. winkel krijg je , zonder bijbetaling, 3 jaar garantie????
Als ik bij de Aldi een comp. koop en hij bevalt me niet kan ik hem binnen een maand zonder opgaaf van reden terug brengen, en krijg ik direkt mijn geld volledig terug!!!!!
In welke comp. winkel is dit ook zo????
Nu jij weer !
Ik zou bij god niet weten wat ik met een garantie van 3 jaar zou moeten..... Ik gebruik een pc voor een jaar, maximaal 1.5 jaar voordat ik m uberhaupt vervang; en in die hele tussentijd kan ik bij de bora computers, HiQ computers of de Computer Cash and Carry (ligt eraan waar ik de onderdelen gekocht heb) teruggaan voor service. zolang de computer niet door mijn toedoen kapot is gegaan en ik heb de aankoopbewijzen voor de onderdelen nog vervangen mijn duitse vrienden kostenloos het defecte onderdeel. Als ze het betreffende onderdeel niet op voorraad hebben dan bieden ze me zelfs een upgrade aan zonder kosten. dus waar die BS over 3 jaar garantie op slaat..... Een wat zwaardere pc gebruiker heeft toch helemaal nix aan een garantie periode van 3 jaar.....

Rustig
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:14

Re: Medion

Ongelezen bericht door Rustig »

Ik zou bij god niet weten wat ik met een garantie van 3 jaar zou moeten..... Ik gebruik een pc voor een jaar, maximaal 1.5 jaar voordat ik m uberhaupt vervang; en in die hele tussentijd kan ik bij de bora computers, HiQ computers of de Computer Cash and Carry (ligt eraan waar ik de onderdelen gekocht heb) teruggaan voor service. zolang de computer niet door mijn toedoen kapot is gegaan en ik heb de aankoopbewijzen voor de onderdelen nog vervangen mijn duitse vrienden kostenloos het defecte onderdeel. Als ze het betreffende onderdeel niet op voorraad hebben dan bieden ze me zelfs een upgrade aan zonder kosten. dus waar die BS over 3 jaar garantie op slaat..... Een wat zwaardere pc gebruiker heeft toch helemaal nix aan een garantie
En wat ga je later worden als je groot bent?

Gast

Re: Medion

Ongelezen bericht door Gast »

en waarom ga jij er maar meteen van uit dat ik nog niet "groot" ben?

erg intelligente opmerking van jouw kant rustig...

Gast

Re: Medion

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn comp is een Pentium 4, 3.0 Ghz met 1024 intern geheugen.128 mb videokaart . Hij heeft een dvd-rom en een dvd rw (+ en -).Deze computer is nu ruim 1,5 jaar oud en zou volgens u vervangen moeten worden. Dan vraag ik je ...wat is er nu dan beter dan hetgeen ik nu heb?Ik zelf denk tzt aan een nieuwe videokaart met 256mb maar dat is toch geen reden om een hele nieuwe comp. aan te schaffen ??? Ik ben wel blij met drie jaar garantie dus!!![/quote]

Gast

Re: Medion

Ongelezen bericht door Gast »

wat dacht u van AMD atlon 4000+ met een msi, SLI compatible mobootje, een geforce 6800 ultra, 4 Sata schijven, 2 gb intern? dat is de upgrade die ik op dit moment maak... en dat is na een pc die ik nu grofweg een jaar heb.

Ik heb met geen enkele pc die ik tot nu toe zelf gekocht langer als 1.5 jaar gedaan; Maar ik ben dan ook een gamer; dat is wat ik versta onder zware pc gebruiker; Ik moet doom3, halflife 2 en de aankomende quake4 op fulldetail kunnen spelen...

Gast

Re: Medion

Ongelezen bericht door Gast »

dure hobby game.
Mijn computer is nu meer dan 2 jaar en werkt voor mijn gebruik nog perfect en wil er nog een 3 jaar mee werken. De computer van mijn ouders is intussen al bijna 5 jaar en werkt voor hun ggebruik nog altijd perfect. Dus ik neem aan dat voor u als gammer 3 jaar garantie niet belangrijk is maar voor andere mischien wel.

Gast

Re: Medion

Ongelezen bericht door Gast »

ik kan met mijn zogenaamde oude comp. ook de spellen spelen die u noemt,en wel zonder problemen. de spellen lopen zonder haperingen en het beeld op mijn 26 inch tft scherm is perfekt!!!

spyker65
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 mei 2005 17:57

Re: Medion

Ongelezen bericht door spyker65 »

Mijn advies is het volgende:

Heb je een rechtsbijstandverzekering? Ga er dan keihard tegenin!

Altijd dat gezeik van bedrijven die niet mee willen werken en die waardeloze spullen afleveren moet maar eens afgelopen zijn!

Spyker65 zal vaker van zich laten horen, en voor mensen met suggesties of die net zoals mij de instelling hebben om dit soort bedrijven aan te pakken kunnen contact opnemen!!

Gast

Re: Medion

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo,

Ik belde 31 mei 2005 naar medion omdat mijn koeller weer net zoveel herrie maakte als voordat deze vervangen was. Door het orginele typ niet door de verbeeterde. Kreeg ik medion deraan na 15min in de wagrij te hebben gestaan. Ja ik moes maar een klepje uit de computer haalen bij het pci slot of zo iets dan koelde ie beter en men bios instelling veranderren.

Terwijl ik een stillere computer wou,

Ik kan me hier vreselijk aan ergeren als ik zo afgescheept word, morgen maar weer bellen en weer hetzelfde verhaal vertellen ik ga eg niet zelf aan men computer van 1200 euros sleutelen!!!!!!

Kan ik een anderre verbeeterde koeller eisen????

Alvast bedankt voor de hulp

Gast

Re: Medion

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn Medion 8383 XL wilde ineens niet meer opstarten. Het logo van Intel Inside bleef heel lang staan. Een heel enkele keer lukte het me om met een opstart CDROM te starten. Daarna een warme reboot waarna mijn pc weer van harde schijf werd opgestart.

De eerste 2 Medion support medewerkers wisten niet wat ze hiermee aanmoesten. De koeling werd al de schuld gegeven, echter met SpeedFan heb ik de temperatuursensoren uitgelezen. De temperatuur varieerde tussen de 54 en 62 graden wat wel normaal is voor een P4 3.4 GHz processor. Is de temperatuur hoger, zeg 70 graden, dan is meestal de montage van de koelvinnen niet zorgvuldig geweest. (Isolerende luchtlaag tussen koelvin en processor)

De derde medewerker stelde een zg. ATX reset voor, voeding met het knopje aan de achterkant uitschakelen en ca. 5 keer de powerknop indrukken. Het idee hierachter is dat statische elektriciteit kan weglopen. Dit had echter bij mij geen effect (ook niet met een geaard stopcontact met steraarde) totdat ik de kast heb geaard met een draadje van de kast naar een radiator. Draadje tussen een schroef gedraaid en aan de andere kant een krokodillenbek gesoldeerd. Deze aan de radiator gezet. Hiermee was het probleem opgelost. Wanneer ik nu de stroom uitschakel en de powerknop indruk, hoor ik over mijn speakers een 'tik': De restpanning die wegvloeit.

Gast

Re: Medion

Ongelezen bericht door Gast »

ik vnid het vervelend dat de monteurs van de nieuwe koelers altijd op die *** tijden komen ik zit zefl op school! ik vind val aldi pc zeer fijne pc's hebben! maar allen koeler is vervelend! binne kort ff bellen voo rneiuwe afpsreaak

Gast

Re: Medion

Ongelezen bericht door Gast »

Meld dan gelijk dat je toetsenbord het begeven heeft!

Gast

Re: Medion

Ongelezen bericht door Gast »

De derde medewerker stelde een zg. ATX reset voor, voeding met het knopje aan de achterkant uitschakelen en ca. 5 keer de powerknop indrukken. Het idee hierachter is dat statische elektriciteit kan weglopen.
Dit heeft niets met statische elektriciteit te maken!
De gelijkspanning in de PC (voeding, moederbord, uitbreidingskaarten, schijven, enz. dient weg te vloeien na het uitschakelen van het systeem. Daarmee wordt deze apparatuur gereset.
De hele computerconfiguratie, dus PC, beeldscherm, printer(s) en andere externe apparatuur die met randaarde op het netsnoer is uitgerust, moet daadwerkelijk op een geaarde wandcontactdoos zijn aangesloten.
Alleen dan is 0 Volt ook echt 0 Volt en vindt bij het uitzetten van de stroomvoorziening gegarandeerd een harde reset plaats.
U loopt dan ook minder kans op storingen, zoals een nieuwe videokaart die al na een paar weken kuren vertoont. Ook voorkomt dit dat de PC kast onder 110 Volt wisselspanning (of ergens tussen 0 en 220 Volt wissel) zou kunnen staan.

Yvi
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:07

Re: Medion

Ongelezen bericht door Yvi »

Ook ik kocht een Medion PC 8383XL bij de Aldi op 17 November vorig jaar. Hij maakte een vreselijk geluid, en als ik een programma opstarte dan was het net een stofzuiger. Ik moest met mijn koptelefoon op tv kijken op de pc, of een spelletje spelen, omdat ik anders niet hoorde wat er gezegd werd. Vreselijk irritant. Contact met Medion gehad, en ze beloofde me een monteur te sturen, maar die belde maar niet voor een afspraak. Na 2 maanden geduldig wachten voor de zoveelste keer gebeld, kreeg ik van een zeer botte medewerker te horen dat er geen monteur kwam, omdat het stofzuigergeluid bij de pc zou horen.... Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd, en om een lang verhaal kort te maken: Ik ging naar de Aldi nadat ik gelezen had in de nieuwsbrief dat je met problemen contact op moet nemen met de verkoper van het product. Het hele verhaal uitgelegd, en de bedrijfsleider van de Aldi beloofde me meteen dat hij het probleem voor me zou oplossen, dat dit zo niet kon. En inderdaad, na 2 weken was mijn pc voorzien van een (gratis) fluisterstille ventilator/koeler, en hoor ik hem zowat niet meer. Ik zou zeggen een ijskoude douche voor Medion, maar een héle warme voor de Aldi!!

gekido
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jun 2005 19:35

Re: Medion

Ongelezen bericht door gekido »

Mijn comp is een Pentium 4, 3.0 Ghz met 1024 intern geheugen.128 mb videokaart . Hij heeft een dvd-rom en een dvd rw (+ en -).Deze computer is nu ruim 1,5 jaar oud en zou volgens u vervangen moeten worden. Dan vraag ik je ...wat is er nu dan beter dan hetgeen ik nu heb?Ik zelf denk tzt aan een nieuwe videokaart met 256mb maar dat is toch geen reden om een hele nieuwe comp. aan te schaffen ??? Ik ben wel blij met drie jaar garantie dus!!!


Je systeem ziet er heel erg goed uit, vraag me af waarom je een 256 mb videokaart wil, een 128 mb kaart is vaker sneller dan een 256 mb kaart. Raad je aan t.z.t een 128 mb kaart te kopen omdat ie ook goedkoper is dan een 256 mb variant van dezelfde kaart.

Gesloten