LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hewlet Packard net zo erg als DELL.

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Hewlet Packard net zo erg als DELL.

Ongelezen bericht door Gast »

Office documenten kun je gewoon op je Mac openen, opslaan en weer op een Windows-PC openen.

Deze opmerking bedoel ik.
Kijk een Apple processor is geen pentium of een Athlon xp processor.
Naar mijn inziens werkt een Apple processor heel anders dan een Pentium of een Athlon processor c.q. Celeron, welnu ik vraag mij af misschien zie ik het verkeerd, als je een programma wat iemand op zijn Apple pc heeft staan, gemaakt is in een speciaal Apple programma hoe je dit dan weer op een Windows-systeem kan draaien.
Of het moet zo zijn, dat het gewoon gemaakt is in een Windows programma welke men op zijn Apple pc. heeft draaien, dan kan het anders niet.
Wat bedoel ik met 100% IBM compatible?
Stel jij bent programmeur; misschien ben jij dat wel dat kan ik hier niet vandaan bekijken, jij maakt een programma op jouw Apple pc., het programma draaid feilloos, maar jij zegt, zo ik ga mijn programma verkopen, iemand komt bij jou, koopt het programma, wilt dit op zijn IBM of voor mijn part Tandy pc. draaien of Laser, dan bestaat er een zeer grote kans dat zo'n programma bij die iemand die jouw programma gekocht heeft, niet draaid.
Maaaar stel dat de Apple computer onderdelen bezit die overeenkomt met de onderdelen van een IBM, dan is de Apple computer 100% IBM-compatible, nou moet ik Tandy ff vergeten, want ik weet niet of het merk Tandy nog bestaat; Tandy is zeker niet IBM-compatible maar Laser wel, het merk Laser bestaat nog steeds, alhoewel je hem niet overal in de winkel tegenkomt, dat hangt van de leverancier af waar ze inkopen, dat bedoel ik dus met IBM-compatible.
Hopelijk dat ik het zogoed uitgelegd hebt, verblijf ik met een vriendelijke groet.

apple user

Re: Hewlet Packard net zo erg als DELL.

Ongelezen bericht door apple user »

Ik weet niet of ik je verhaal helemaal goed begrijp, maar volgens mij heb je enig wantrouwen over de mogelijkheid bestanden over en weer uit te wisselen tussen apple en windows machines.
De hardware is niet belangrijk. Een word document is een .doc bestand. Nu is er word for mac. Deze is uiterlijk anders maar een document wordt opgeslagen als .doc De extensie is dus het zelfde. Jij stuurt mij als apple user een .doc bestand die jij op je windows gemaakt hebt. Ik open die en het bestandstype .doc zorgt ervoor dat word het opent, omgekeerd werkt het net zo.
.jpg of mp3 zijn ook gewoon op apple en/of windows te openen. Het bestandstype bepaald of je een bestand kan openen. Het is alleen zorgen dat je het juiste programma hebt. Dit heb je bij windows onderling ook. Als iemand jou een pdf file stuurt en jij hebt geen adobe viewer dan krijg je het bestand ook niet open.
Om het bij word te houden, zonder word kan je geen word documenten openen.
De hardware staat hier los van. Je kan toch ook word documenten openen op een computer met een AMD processor. Software bepaald of je bestanden kan delen. Een apple kan ook binnen een netwerk met windows computers draaien.
Kijk anders eens op onderstaande link
http://forum.macosx.nl/viewforum.php?f=25
Dit is een forum voor zgn switchers van windows naar apple.
http://www.macgroep.nl/ op deze site staat onder "macread" een bestand overstap versie 1.9 hierin staan waarschijnlijk alle antwoorden op je mogelijke vragen.
er is/ was nog een site met antwoorden op de vooroordelen die er bestaan, alleen weet deze site even niet meer.

Gast

Re: Hewlet Packard net zo erg als DELL.

Ongelezen bericht door Gast »

Ik begrijp jouw verhaal Apple-user, maar waar je het over had bedoel ik niet echt met IBM-compatible.
Met IBM-compatible bedoel ik feitelijk, dat een machine dezelfde eigenschappen heeft als een IBM machine.
Voorbeeld: Een Laser computer, Hp-computer heeft dezelfde eigenschappen als een IBM-computer, ook al zit er een andere processor in, maar het evenaart dus de eigenschappen van een IBM.
Maar een Apple-computer kan nagenoeg een IBM-computer evenaren maar toch zit er een verschil in; zoals een Apple processor kan net een structuur hebben die net niet overeenkomt met de IBM; programma's die speciaal op een Apple gemaakt zijn geworden, bijvoorbeeld via Dos zullen waarschijnlijk niet goed draaien op een niet Apple-computer.
Dat programma's zoals Word ook draaid op een andere computer, indien daar Word geïnstalleerd is, begrijp ik.
Ik hoop dat ik het zo duidelijk uitgelegd hebt, indien niet dan weet ik het ook niet meer.
Nog een voorbeeld ter verduidelijking, enige jaren geleden had ik een programma op een Tandy-computer gemaakt; toen ik mijn programma aan een kennis gaf, mijn kennis installeerde het programma op de pc. welke geen Tandy was, het programma werkte voor geen meter, terwijl mijn programma op mijn oude Tandy perfect draaide, in de jaren 90 nam ik een IBM-machine, installeerde het programma welke ik dus gemaakt had in 1988 op de Tandy, inderdaad het programma werkte niet, waardoor ik het programma aan heb moeten maken speciaal voor de IBM-computer.
Dat bedoel ik dus met IBM-compatible.
Dus ik kan mij voorstellen dat je het verschil nog steeds hebt.

apple user

Re: Hewlet Packard net zo erg als DELL.

Ongelezen bericht door apple user »

ik snap wat je bedoeld, maar ik ben een user geen developer.
Enige wat ik weet is dat .exe niet werkt op apple. Maar daar schiet je niks mee op.
op www.apple.nl staat een optie "developer" met dan allemaal abracadabra voor mij maar ik weet dan ook geen malle moer van programmeren.
Daar staan een boel links naar onderwerpen aangaande programmeren voor apple computers. Wel in het engels.
Volgens mij moet het wel mogelijk zijn, al is de structuur van OS X en Windows totaal anders geloof ik, al moet je 2 versies maken vermoed ik. Geloof dat de meeste software makers het develop gedeelte op de mac doen en deze daarna zeg maar windows proof maken. (gerucht gaat dat windows zijn os en software op apple ontwikkeld),
Denk dat op www.macosx.nl via het forum eea wel uit te zoeken is, daar komen ook de apple freaks die vanalles zelf maken aan programmas en widgets en andere toepassingen.

Gast

Re: Hewlet Packard net zo erg als DELL.

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Apple-user,


Bedankt voor je bericht, dat je geen programmeur/ontwikkelaar bent, geeft niet, alleen ik had dat bericht geplaatst om het te verduidelijken wat ik bedoel met IBM-compatible.
Maar ik ben blij dat je mijn uitleg begrepen hebt, het is ook zeer belangrijk als een consument een computer koopt en de consument wilt programma's ontwikkelen, dat de consument aan de verkoper vraagt of het systeem 100% IBM-compatible is.
Als de consument helemaal geen programmeur is of de consument heeft niet de intentie omdat te doen, dan speelt het eigenlijk geen rol, de vraag luid dan: Waarvoor wil je een computer hebben, wat moet het kunnen enz.
Het is uiteraard ook belangrijk of Linux draaid op een Apple, ik zelf gebruik geen Linux maar XP home, doch er zijn mensen die dwepen met Linux andere weer met Windows98, dan weer een catagorie die dwepen met Xp, Windows98 zal wel verdwijnen, tegenwoordig zijn alle computers die je in de winkel koopt voorzien van het os Xp, helaas.
Maar goed het is niet anders, ik denk dat consumenten maar moeten nemen zoals het is.
Weet je wat ik irritant vind van Xp? Dat geouwe**** met handtekening van fout, de software die je aanschaft moet verdulleme voorzien zijn van een digitale handtekening Xp, zonder dat Xp logo op doos, heb je er geen bal aan, instabiele systeem kun je dan verwachten of wat ik al zei, handtekening van fout, lekker voor je hardeschijf.
Ik las ergens op deze topic een titel wie maakt de beste pc.'s, tja ik weet het niet, mijn gedachte is op dit moment, maak zelf een computer, dan weet je tenminste dat je iets goeds hebt, je hebt dan ook niet meer de rommel van de fabrikant op je schijf staan, geen gezeur met een callcentre, maar gewoon een goed draaiende pc.
Zelf een pc. samenstellen is niet zo moeilijk, je bent uiteraard niet goedkoper uit dan dat je een pc. in de winkel koopt, maar je hebt wat ik al zei, kwaliteit in huis.
Groetjes

unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: Hewlet Packard net zo erg als DELL.

Ongelezen bericht door unSOUND »

Wat betreft IBM compatible begrijp ik je vraag nu beter...

Nee, het Apple platform heeft zijn eigen versies qua software. Je hebt dus aparte installatie-CD's nodig voor de Mac versie. Sommige bedrijven leveren zowel de Windows als de Mac versie op dezelfde CD.

gekido
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jun 2005 19:35

Re: Hewlet Packard net zo erg als DELL.

Ongelezen bericht door gekido »

Mijn mening is, is dat je een pc het beste zelf kan (laten) samenstellen. Ben je vaker goedkoper uit en weet je zeker dat de componenten aan jouw eisen voldoen. Als je bij Dell bijv. het goedkoopste systeem neemt en die aanvult met (betere of andere) componenten ben je nog steeds goedkoper uit dan de gemiddelde systeem bij Dell.

En inderdaad, ook bij Packard Bell krijg je allerlei software waar je geen gebruik van maakt en alleen maar cpu-verbruik opslokt. Ik koop nooit meer een merk-pc, bouw ze liever zelf.

Gast

Re: Hewlet Packard net zo erg als DELL.

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 05 Jun 2005 20:05 door gekido


--------------------------------------------------------------------------------

Mijn mening is, is dat je een pc het beste zelf kan (laten) samenstellen. Ben je vaker goedkoper uit

die mening deel ik niet helemaal!
je bent zeer zeker niet goedkoop uit, tenzij je indien mogelijk de onderdelen op de zwartemarkt zou kunnen kopen, maar kopen bij plaatselijke computerboeren en goedkoop uit zijn, zal je niet lukken, wel ben ik ermee eens, dat indien je je computer zelf maakt, je weet dat je een kwaliteitsmachine hebt en geen gezeur met een callcenter.

gekido
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jun 2005 19:35

Re: Hewlet Packard net zo erg als DELL.

Ongelezen bericht door gekido »

het ligt er aan bij welke winkel je je componenten koopt. Als bijv. kijkt naar een grafische kaart als de 6800gt, bij powerline 435 euro en bij Alternate 389 euro, wat toch weer ruim 40 euro scheelt. Als je op die manier je componenten vergaart ben je bij een beetje simpele pc zo'n 400 euro kwijt compleet, waarvoor je bij Block of Modern zo'n 800 euro kwijt bent, alleen al vanwege een merknaam :wink:

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Hewlet Packard net zo erg als DELL.

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Wat heeft al dit gezanik te maken met Hewlett Packard?
Dat Packard-Bell bagger levert is algemeen bekend en dat je niet moet rekenen op enige vorm van garantie ook.Maar dit alles heeft niets te maken met het topic over HP.HP levert over het algemeen goede hardware,maar ook bij HP kan het wel eens mis gaan. 8)

Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Re: Hewlet Packard net zo erg als DELL.

Ongelezen bericht door Fenkie »

Daar ben ik het nu helemaal mee eens! Dat kan ik ook makkelijk zeggen als HP fan :lol:

Groetjes,

Fenkie.

Gesloten