LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hardeschijf garantie geweigerd, klant moet zelf oplossen?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
pSycho-Y2K
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2005 13:15

Hardeschijf garantie geweigerd, klant moet zelf oplossen?

Ongelezen bericht door pSycho-Y2K »

Ik heb in november 2003 een hardeschijf bij een computershop (Update Computers) in Groningen gekocht (Maxtor 200 GB 6Y200P0).
Deze vertoonde eind januari mankementen en ik kreeg de hardeschijf niet meer aan de praat.

Ik heb toen eerst zelf geprobeerd om de hardeschijf zelf op te sturen en een RMA aangevraagd op de Maxtor website. Maar uiteindelijk bleek dat het internationaal gestuurd moest worden en dat de verpakking aan een aantal eisen moest voldoen.
Het werd me te ingewikkeld en ik had vervolgens gebeld of Update de hardeschijf kon sturen naar Maxtor, dat was geen probleem (garantie).

Ik heb toen eind januari bij Update Computers de hardeschijf overgedragen aan de winkelier met de vertrouwen dat de hardeschijf binnen 4 week terug zal zijn (ik heb vertel dat ik de hardeschijf snel terug moest hebben vanwege m'n studie).

In maart kreeg ik en telefoontje dat de RMA geweigerd was door Maxtor, omdat ik eerder al een RMA had aangevraagd met dezelfde serialnumber van de hardeschijf. Ik heb de situatie hierboven uitgelegd en Update zou contact maken met Maxtor en de rest netjes afhandelen, de hardeschijf zou nu binnen 2 week terug zijn.

Het is nu juni en ik heb niets vernomen van Update Computers. Ik heb zojuist gebeld naar Update wanneer ik mijn harde schijf kon verwachten. Nogmaals werd er gezegd dat de RMA geweigerd was en dat dit eerder aan mij doorgegeven was (?). Ik moest van de medewerker zélf contact maken met Maxtor en de situatie uitleggen want de medewerker kon niets voor me doen......

Met andere woorden, ik moet nu zelf de garantie regelen bij Maxtor omdat de medewerker 'niets kan doen' ?

Ik zou ook niet weten waar ik mijn verhaal moet gaan uitleggen? De website van Maxtor is compleet internationaal en ik zou niet weten waar ik persoonlijk in contact kan komen met een Nederlandse medewerker van Maxtor. Komt erbij dat ik helemaal geen reden heb gehoord waarom de RMA was afgekeurd.


Ik sta compleet radeloos op dit moment.
Ik heb toch totaal niets te maken met de fabrikant?
De computershop is toch verantwoordelijk voor mijn defecte harde schijf en dat ik deze werkend weer terug krijg (of nieuwe?)

Waarbij ik ook nog had duidelijk gemaakt dat ik een student was en dat ik er eigenlijk niet zonder kon? 't Is nu al een half jaar aan de gang...


Wat zou ik moeten doen?


Met vriendelijke groet,
Maurice Heikens

gekido
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jun 2005 19:35

Re: Hardeschijf garantie geweigerd, klant moet zelf oplossen?

Ongelezen bericht door gekido »

Zover ik weet kan je zelf je harde schijf naar Maxtor sturen (kost wel wat @ post) met uitleg van probleem. Heb dit gedaan voor vriend van mij, en hij kreeg netjes een nieuwe harde schijf terug van Maxtor mét brief waarin excuses werd gemaakt voor het produkt en de hoop dat z'n vertrouwen niet is beschadigd.... Zou dus gewoon eisen dat ze de HDD aan je terug geven, en het zelf proberen bij Maxtor.

En die verkoper moet gewoon z'n uiterste best doen, Update Com. zag geen probleen het probleem op te lossen. Vraag ook welke garantie je hebt, als je je HDD niet op korte termijn terug krijgt... Eis dan een nieuwe harde schijf uit hun assortiment en laat ze zelf maar stoeien met Maxtor :wink:

Succes.

Gesloten