LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Computer gaat stuk binnen 3 a 4 maanden; tip

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Gast

Computer gaat stuk binnen 3 a 4 maanden; tip

Ongelezen bericht door Gast »

Als je computer of randapperatuur binnen laten we zeggen 3 a 4 maanden stuk gaat.
Laat je dan niet afshepen met verhalen van wij sturen het naar de fabriek, of wij gaan het reparen meneer / mevrouw.
NEE niet doen.
Je hebt tenslotte een nieuw apperaat gekocht en die is nu al stuk, ga een nieuwe eisen, met een nieuwe garantie termijn.
En als ze dat niet willen eis dan kijhard je geld terug, en zeg dan dat je wel naar de concurent toe gaat.
Geloof me je staat in je recht (consumenten recht).

Heb het zelf al een paar keer gehad met een breedbeeld TV, video recorder en een 17" monitor.
Het werkt perfect, en je kunt gelijk van je nieuwe aankoop genieten ipv naar die blanco karel appel te zitten kijken.

Laat je toch niet afschepen man, wordt eens wakker.

Rustig
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:14

Re: Computer gaat stuk binnen 3 a 4 maanden; tip

Ongelezen bericht door Rustig »

Laat hier eerst eens het wetsartikel van die consumentenrecht zien, wakkere Gast.

martijn1

Re: Computer gaat stuk binnen 3 a 4 maanden; tip

Ongelezen bericht door martijn1 »

Ik kan twee dingen zeggen: of ik kan gewoon onzin zeggen... want dat is het, of ik kan uitleggen hoe het wel zit. Laat ik dat tweede maar doen. Ten eerste moet een winkel altijd eerst nagaan of er inderdaad sprake is van een defect en wat de oorzaak is van dit defect. Het kan bijvoorbeeld zijn dat het defect door uzelf veroorzaakt is. U kunt bijvoorbeeld uw conputer zelf hebben gemodificeerd met verkeerd aangesloten of niet compatible componenenten. Daarnaast zijn zeer veel defecten eenvoudig op te lossen. Vaak genoeg blijkt een computer het weer te doen als deze 24 uur zonder stroom heeft gestaan. Soms is het ook een kwestie van een losgeraakte kabel of contactpunt. Allereerst moet u de winkel altijd in staat stellen om binnen een redelijke termijn het apparaat te onderzoeken. Als de aard van het probleem het toelaat, moet u de winkel in staat stellen het defect te verhelpen. Pas als het defect zo groot is (bijvoorbeeld uw hele moederbord en processor zijn defect) kunt u als consument aangeven geen vertrouwen meer te hebben in het apparaat. Ook dan is het nog een afweging van de winkel of zij het apparaat inderdaad vervangen door een nieuw apparaat (waar volgens het consumentenrecht geen nieuwe garantie op gegeven wordt!) of om het defect toch te repareren. Geld terug eisen wordt in dit soort gevallen vrijwel nooit op ingegaan. Verder zou ik zelf ook nooit afstand doen van mijn computer, gezien de grote hoeveelheid gevoelige informatie die op een computer staat. Dus... wat u zegt is onzin. Er zullen natuurlijk altijd mensen zijn die lekker een druk moment kiezen om in de winkel herrie te gaan schoppen omdat ze toevallig een keer iets hebben gelezen over het consumentenrecht (maar het niet begrijpen), maar ik neem aan dat u niet onder deze categorie asociale mensen valt.
groeten

@tje

Re: Computer gaat stuk binnen 3 a 4 maanden; tip

Ongelezen bericht door @tje »

Beste Gast,

Bedankt voor het leuke stukje dat je heb geschreven. Ikzelf werk in een winkel waar we apparatuur verkopen...... En ik heb HEEL HARD GELACHEN om jou stukje. Gebaseerd op niets eis je gewoon een nieuwe? Lijkt me leuk. Mijn collega's vonden het ook zeer vermakelijk en we hopen dat je bij ons je spullen koopt en dat ze stuk gaan. Het liefst alles wat je heb gekocht. Tof man om je dan in de winkel te hebben. Op zaterdag is het nog leuker wand dan is het lekker druk en kunnen veel mensen meegenieten.

Je krijgt niets. Er komt een reparateur en die gaat ermee aan de slag. Gratis omdat het in de garantie is en meer niet. De overige klanten die er om heen staan zeggen in 9 van de 10 gevallen als zo iets gebeurd: "wat is die aan het doen?" Oftewel niemand die je begrijpt.

Hopelijk tot gauw

@tje

Tosbaga

Re: Computer gaat stuk binnen 3 a 4 maanden; tip

Ongelezen bericht door Tosbaga »

weer een bevestiging van mijn standpunt dat de consument arrogant, asociaal en vooral DOM is...

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Computer gaat stuk binnen 3 a 4 maanden; tip

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dat is toch de manier van werken tegenwoordig? Je koopt iets, gebruikt het verkeerd waardoor het kapot gaat en dan ga je naar de winkel, bij voorkeur op een druk moment, en gaat dan een scene trappen om dat je onrecht aangedaan is en jij denkt dat iedereen dat moet weten.

Wat dat betreft ben ik het eens met Tosbaga, de consument van tegenwoordig is arrogant, asociaal en vooral dom. Als ze maar hard genoeg gillen denken ze overal recht op te hebben, omdat ze ergens de helft van een consumentenwet gehoord hebben.

De houding van de huidige consument tegenover de winkelier zou eens moeten veranderen, dat zou al een heel stuk schelen.

Gast

Re: Computer gaat stuk binnen 3 a 4 maanden; tip

Ongelezen bericht door Gast »

martijn1 en gast van 23 mei 2005 jullie hebben allebei groot gelijk.
de consument word te vaak belazert, nu is het wel zo, dat een consument niet altijd gelijk heeft, maar betreft groot gelijk bedoel ik hiermee dat jullie het allebei goed verwoord hebben.
je moet de fabrikant en/of de leverancier wel eerst in de gelegenheid stellen om de klacht te verhelpen, doen ze dat niet of niet naar behoren, dan kun je artikel 17 boek 7 nbw aangrijpen.

frieschepalen
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2005 12:00

Re: Computer gaat stuk binnen 3 a 4 maanden; tip

Ongelezen bericht door frieschepalen »

En natuurlijk ook even goed op je aankoopbewijs kijken en in je garantieboekjes die je bij aankoop van een product krijgt. Hierin staat ook meestal wel vermeld wat de garantievoorwaarden zijn en welke rechten je evt. hebt

Amreg

Re: Computer gaat stuk binnen 3 a 4 maanden; tip

Ongelezen bericht door Amreg »

Nou moet ik toch iets kwijt.
Wij hadden een Pentium 3 gekocht via het werk van mijn man en met een on site garantie van 3 jaar.
Na 26 maanden krijg ik problemen met de pc.
Ik heb de monteur 9x thuis gehad en alles wat er vervangen kon worden is werkelijk vervangen.
Op de fan na en juist door dat de fan stuk was ging er steeds iets anders stuk.
2 maanden voordat mijn 3 jarige garantie om was en de monteur voor de 9e keer was geweest heb ik Dynabite een email gestuurd en hun aansprakelijk gesteld voor een ondeugdelijk apparaat waar ik totaal geen vertrouwen meer in had.De monteur vertrouwde ik ook al niet meer want hij is de laatse 3x steeds met een fan langs geweest die niet paste. Hij heeft zelfs mijn eiken computer meubel flink bekrast.
Net op 6 december kregen wij een geheel nieuwe PC en zelfs een beter exemplaar dan wat wij hadden.
We kregen een pentium 4 met DVD STATION EN EEN 52 SPEED CD-ROM REWRITER STATION.Er zat zelfs een station in waar je 4 soorten camera kaartjes in kan doen en usb-stick.
Zo zie je maar weer dat na bijna 3 jaar je toch een geheel nieuw apparaat kan krijgen.
Je moet alleen een brief schrijven en precies erin ver melden wanneer de monteur is geweest en wat hij vervangen heeft en niet te vergeten geen vertrouwen meer in de pc te hebben.En hun zeer zeker te zeggen dat ze een ondeugdelijke pc hebben geleverd.
Op 6 januari kregen we ook nog post van Dynabite.
Wat bleek, we kregen zelfs nog 2 jaar garantie op de PC waarvan 1 jaar on site en 1 jaar bring in.
Prima service toch alleen heb ik er wel lang over moeten doen om die te krijgen.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Computer gaat stuk binnen 3 a 4 maanden; tip

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dat lijkt me ook een stuk betere manier om het af te handelen. Een nette brief schrijven en de situatie uitleggen.

Werkt een stuk beter dan als een kip zonder kop gaan schreeuwen in een winkel, want daarmee maak je jezelf alleen onsterfelijk belachelijk en je bereikt er niets mee.

Gast

Re: Computer gaat stuk binnen 3 a 4 maanden; tip

Ongelezen bericht door Gast »

Na aanschaf van mijn laptop weigerde binnen 1 week de usb poorten, na vle contacten met compaq deze bij de leverancier (modern ) omgeruild. Binnen 1 week hetzelfde problem.

Modern en compaq deden niet moeilijk en binnen 1 week werd de laptop ederom omgeruild! Deze werkt perfect!

gekido
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jun 2005 19:35

Re: Computer gaat stuk binnen 3 a 4 maanden; tip

Ongelezen bericht door gekido »

Denk dat het ook zo is, in welke mate je gaat schreeuwen bij een winkel.

Als je geen kennis van computers hebt, ben je al gauw geneigd om te gaan schreeuwen bij zo'n verkoper want volgens jouw beleving is ie gewoon stuk.

Als je ruime kennis hebt, ga je eerst dingen uitsluiten, proberen zelf de klacht te verhelpen (in zo verre dat mogelijk is) En weet je daarna zeker dat iets echt stuk is, ga je naar de winkel en kan je ook concreet zeggen wat er is, en wat je al gedaan hebt. Kan de verkoper/winkel op z'n beurt weer directer helpen :wink:

Gesloten