LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webhost e-dentify

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
MaartenT
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 mei 2005 22:51

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door MaartenT »

Goed commentaar denn! :D

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Keesjan »

We praten hier wel over budgethosters die hooguit 2000 klanten hebben. Zij hebben echt geen super luxe en dure servers nodig. Servers van een paar honderd euro die jullie goedkoop noemen zijn voor hen goed genoeg.

Feit is dat er een aantal budgethosters zijn die voor 1 euro op zo'n "goedkope" server 99 % uptime bieden. Het kan dus wel. E-dentify is daarmee vergeleken ontzettend slecht.

Van een aantal van jullie die reclame maken voor hun webhostingbedrijf ben ik ook niet onder de indruk. Als men voor 1 euro per maand al goede hosting kan aanbieden, wat rechtvaardigt jullie prijs van 10 euro per maand? Kwaliteit? Veel hoger dan 99 % uptime kom je vast ook niet en zonder SLA kan ik er toch geen aanspraak op maken. Helpdesk? Mensen met kennis van zaken wensen daar niet voor te betalen.

Goedkoop is soms duurkoop, maar duurkoop is niet altijd beter.

MaartenT
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 mei 2005 22:51

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door MaartenT »

Feit is dat er een aantal budgethosters zijn die voor 1 euro op zo'n "goedkope" server 99 % uptime bieden.
Opdrachtje voor de fanatiekelingen: Meet eens of het wel klopt wanneer hostingbedrijven 99% uptime garanderen en meet daarbij eens de ping snelheid van de servers (ook in de spitsuren!)

Vooral dit laatste is heel erg interessant!

cyborg

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door cyborg »

Een beetje provider maakt een backup van zijn servers. Dan hoef je de kapotte harddisk niet te laten recoveren.

MaartenT
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 mei 2005 22:51

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door MaartenT »

helemaal mee eens cyborg

Gast

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Gast »

ze maken ook (zogenaamd) een backup

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Keesjan »

Opdrachtje voor de fanatiekelingen: Meet eens of het wel klopt wanneer hostingbedrijven 99% uptime garanderen en meet daarbij eens de ping snelheid van de servers (ook in de spitsuren!)
Leuk, maar ik had het over bedrijven die het bieden (dus waarneembaar 99 % uptime hebben) en niet bedrijven die het "garanderen".

Verder boeit de ping mij niet erg. Het betreft webhosting; geen gameserver. Zelfs grote websites zijn regelmatig traag. Kennelijk zijn hoge kosten ook geen garantie voor een goede dienst. Mijn conclusie: de prijs boeit vaak niet als we het hebben over de kwaliteit van de dienst en men moet gewoon leveren wat men belooft.

MaartenT
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 mei 2005 22:51

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door MaartenT »

...de prijs boeit vaak niet als we het hebben over de kwaliteit van de dienst en men moet gewoon leveren wat men belooft...
Dan ga jij dus nog niet zo lang mee in deze wereld van Webhosting & Domeinregistratie....

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Keesjan »

Doe maar niet zo bij de hand. Ik werk al met computers, internet en hosting toen jij nog in de wieg lag. Maar om de uptime te testen hoef je alleen maar even een paar weken Webbuddy te richten op een server.

Kwaliteit is hier voor mij: 99 % uptime en een website die in een paar seconden laadt. De rest van de mooie praatjes zal mij een zorg zijn.

MaartenT
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 mei 2005 22:51

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door MaartenT »

Hoe oud schat je mij? :)
En hoe lang houd jij je al met internet en hosting bezig?

DreamOn2003
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 feb 2005 23:44

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door DreamOn2003 »

Ik heb inmiddels opgezegt bij ED per fax. Die fax heeft bijna een week in de queue gestaan omdat bij ED de fax stuk was !?
Dit was begin april.
Vb van gebrek aan communicatie: ik heb hier nog geen reactie op gehad...
Verder heb ik ook het nodige gezeur meegemaakt (je zegt niet op omdat je tevreden bent), maar de voorbeelden staan hier al beschreven door anderen.

Wat ik een zeer slechte zaak vind is dat ED het heeft over privacy en bescherming van gegevens. Toen CHMOD.nl gelanceerd werd (onafhankelijk van ED stond er op dat forum), bleek wel de database meegegeven.
Ik kon gewoon inloggen :?

Edwin

Peter Wiggers
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mei 2005 17:35

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Peter Wiggers »

De gegevens van de users zijn zeker wel verwijderd. Neem maar een check op chmod.nl, er zijn nu maar 27 geregistreerde users.

DreamOn2003
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 feb 2005 23:44

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door DreamOn2003 »

Nu wel ja, maar betekent dat dat ED eerst een onafhankelijk forum ging faken?

Anyhow, het lijkt erop dat de heren van ED het leuk vinden om een bedrijf te hebben en de hele techniek eromheen een geweldige hobby vinden. Alleen wel triest dat de klanten er helaas ook bij moeten zijn om deze hobby te financieren :?

Maar, missch is het listig om gewoon op te zeggen als je niet tevreden bent (klanten) en domeinnamen gewoon te laten verhuizen (ED).

Er valt iig veel te leren voor ED, hostingklanten en andere hostingbedrijven. Een perfect HOW (NOT) TO :wink:

leuke link

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door leuke link »

http://www.e-dentify.nl/webhosting.php?p=ervaringen

hoe vaak kijke deze msnen op hun site ¿?¿?¿?¿? :?

Gast

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Gast »

Gaat radar iets doen aan de E-dentify problematiek? Of gaan ze het breder aanpakken? In het algemeen budget hosting, of een boel hosting bedrijven tegelijk en kijken welke er WEL goed zijn? Lijkt me dat dat daar best wel vraag naar is...

MaartenT
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 mei 2005 22:51

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door MaartenT »

Ja, laat ze dat doen. Zeker omdat steeds meer consumenten ook eigen domeinnamen nemen...

tomklerks

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door tomklerks »

Quote:
We hebben deze harde schijf koste wat het kost geprobeerd te recoveren, maar helaas zonder succes[/qoute]
Is dit een grap? Of verzonnen ofzo? Waar kan ik dit terugvinden?
op www.e-dentify.nl

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Keesjan »

Het was te verwachten dat de klanten hun data nooit meer terug zien.

Gast

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Gast »

Andere eurohost, keep on hosting, waar veel ex-ED klanten zitten is ook opeens alle data kwijt en zij hadden niet eens back-ups voor de klanten.

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Keesjan »

Is Radar nog van plan er iets mee te doen?

Gesloten