LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia aanbod

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
fredje50
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mei 2005 11:12

Dexia aanbod

Ongelezen bericht door fredje50 »

Beste mensen. Ik hoor zo weinig van mensen die in 2003 met hun rug tegen de muur zijn aangezet om het Dexia aanbod door hun strot geduwd te krijgen. Mijn vrouw heeft niet voor Dexia getekend. In die tijd hadden ze er ook niets mee te maken. Gewoon schuld inlossen of aanbod accepteren. Ik betaal nu al meer dan twee jaar langer dan de bedoeling was. Als beloning krijg ik een derde korting op mijn schuld. Belachelijk gewoon. Zijn er mensen die hier ook zo overdenken, ik ben toch niet de enige. Fred

Job68
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 okt 2004 21:32

Re: Dexia aanbod

Ongelezen bericht door Job68 »

Beste Fred,

Er zijn veel meer mensen die er zo over denken zoals jij. Inderdaad gaat het om een, mijns inziens, zeer mager voorstel. Bij het Dexia aanbod is het ook nog eens zo, dat de restschuld in één keer moet worden voldaan, wil je in aanmerking komen voor kwijtschelding van 1/3 van de restschuld. Voor veel mensen zal dit niet eens haalbaar zijn. Zij kunnen die restschuld niet in één keer betalen en kunnen dus geen gebruik maken van dit schikkingsvoorstel.

Op dit moment is er nog een proefproces aan de gang tegen het Dexia aanbod, waarvan de uitspraak 22 juni wordt verwacht. Er zijn inmiddels advocaten die mensen aannemen die getekend hebben voor het Dexia aanbod. Op de site van Payback zijn deze advocaten te vinden.

Een procedure hoeft niet duur te zijn. Je zou kunnen kijken of je in aanmerking komt voor toevoeging. Je betaalt dan alleen een eigen bijdrage voor de advocaat. Informatie hierover vind je op de site http://www.rvr.org.

Mocht het zo zijn dat je niet voor toevoeging in aanmerking komt, dan zijn er ook andere mogelijkheden om betaalbaar te procederen. Meer informatie hierover vind je op de sites van Beursklacht en Leaseproces.

Leaseproces werkt op een basis van no cure no pay. Bij Leaseproces werken juristen. Voor het Dexia aanbod zal waarschijnlijk een procedure moeten worden opgestart bij de rechtbank. Leaseproces moet dan hiervoor een advocaat inhuren.

Ook Beursklacht werkt op een soortgelijke basis. Zij huren voor de procedure tegen het Dexia aanbod ook een advocatenkantoor in, namelijk Dommerholt & Van Dijk. Dit is een gerenommeerd advocatenkantoor, dat al veel cliënten heeft.

Hopelijk kun je hier iets mee.

Met vriendelijke groet,
Hans Aartsen

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Dexia aanbod

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Job 68,

De uitspraak in de rechtszaak over het Dexia Aanbod staat op 27 juli.
Het laatste nieuws en data over de komende gebeurtenissen staat in de sticky topic Agenda.
Tip om regelmatig naar de Agenda te kijken.
Ik ben al meer als anderhalf jaar mee bezig met het Dexia Aanbod en deze rechtszaak en het is te hopen dat de rechter ook vindt dat het een aanbod is wat mensen met het mes op de keel hebben getekend.
Er is regelmatig contact met de 4 vrijwilligers die deze zaak voeren en ook zij snakken naar een uitspraak van de rechter.

De twee kantoren die gedupeerden willen bijstaan die nu al het Dexia Aanbod willen aanvechten voordat de rechter een uitspraak heeft gedaan zijn:

Dommerholt en van Dijk Advocaten in Zwolle
Mr. Klemann F, 038-4272020
[email protected]
www.dommerholt.nl

Bosman Advocaten in Velp
Mr. Bosman ME, 026-3882351
[email protected]
www.bosmanadvocaten.com

Beiden werken ook met toevoeging.
Bosman advocaten hanteert een standaard tarief voor het Dexia Aanbod en werkt niet met extra korting voor payback leden.

Groeten,
Piet

Gast

Re: Dexia aanbod

Ongelezen bericht door Gast »

fredje pas voor voor beursklacht dat zijn oud-dexia medewerkers!

Job68
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 okt 2004 21:32

Re: Dexia aanbod

Ongelezen bericht door Job68 »

Piet,

Inderdaad had ik bij de posting nog niet gekeken in de agenda. Per abuis is er dus een verkeerde datum genoemd door mij, waarvoor mijn excuses.

Met vriendelijke groet,
Hans Aartsen

Gesloten