LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Datalimiet Het Net

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jtstri
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2005 10:02

Datalimiet Het Net

Ongelezen bericht door jtstri »

Hallo,

Ik heb een ADSL abonnement bij het net met een datalimiet van 250 MB. Normaal is dit ruim voldoende voor de zaken die ik doe op het internet.

Regelmatig controleer ik de online rekening en costateer dat het verbruik niet altijd klopt. Het Net heeft mij aangeraden om de Cost-aware tool te gebruiken, hetgeen ik nu doe. In het algemeen klopt het verbruik zoals aangegeven op de Online-rekening en de Costaware tool. ECHTER. soms zijn er extreme uitschieters en ook op dagen dat er nauwlijks geinternet wordt. Deze kloppen dan ook niet met de registratie in cost-aware !

Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met de registratie van het dataverbruik ??

Greot,
JS

Het Niet

Re: Datalimiet Het Net

Ongelezen bericht door Het Niet »

Serieus, kies een andere ADSL provider, met een betere prijs/kwaliteit/prestatie verhouding. Demon ofzo. Datalimieten werken nooit. Bij geen enkele provider.

[KOH] - Bram
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mei 2005 17:28

Re: Datalimiet Het Net

Ongelezen bericht door [KOH] - Bram »

Wauw :| 250 MB red je het daarmee? Ik gebruik per maand zon 25 GB ....

Peter Wiggers
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mei 2005 17:35

Re: Datalimiet Het Net

Ongelezen bericht door Peter Wiggers »

Er zijn genoeg mensen die alleen e-mailen en het nieuws lezen op internet :)

Gast

Re: Datalimiet Het Net

Ongelezen bericht door Gast »

wauh red jij het met 25GB??????
pffff 40 GB was voor mij al reden om over te stappen ;-)

Tosbaga

Re: Datalimiet Het Net

Ongelezen bericht door Tosbaga »

het is onmogelijk om te bepalen of 250mb voldoende is. Niet iedere pagina is evenveel mb, niet iedere mail is evenveel mb, het gaat om al het dataverkeer, voor een paar euro meer zit je bij een veel betere provider.

Al die mensen die voor een dubbeltje op de voorste rij willen zitten, zie je hier gal spuwen over hun provider, eigen schuld dikke bult zeg ik maar had je je maar vooraf goed moeten laten informeren. Verbazingwekkend trouwens dat al die mensen nu ze problemen hebben ineens wel dit forum weten te vinden, maar vooraf niet...

Gast

Re: Datalimiet Het Net

Ongelezen bericht door Gast »

Als je zo weinig gebruikt.......waarom dan adsl????

bassies

Re: Datalimiet Het Net

Ongelezen bericht door bassies »

Hou er rekening mee als je computer on-line staat en je niks doet er altijd een mogelijkheid is van updates van virusscanner, Windows XP enz.

bassies

Re: Datalimiet Het Net

Ongelezen bericht door bassies »

Voor de mensen die viinden dat 250 mb veeeeel te weinig is: Er zijn ook mensen die ADSL hebben om alleen meer te emailen en snel te surfen en dat redt je wel met 250 Mb !!!
Niet iedereen haalt maar van alles binnen omdat het gratis is !!

samvdbosch
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2005 11:22

Re: Datalimiet Het Net

Ongelezen bericht door samvdbosch »

Als de gegevens van Het Net niet overeenkomen met jouw internet gedrag kunnen er verschillende dingen aan de hand zijn.

Of iemand anders maakt verbinding met jouw inloggegevens, of Het Net maakt een fout. Jouw programma houdt bij hoeveel verbruikt. Kijk eens goed in de gegevens van het online overzicht of en wanneer je volgens hen online bent geweest en ga na of dit klopt. Daarnaast zou je over één volle periode je internet gedrag moeten vastleggen, Ik weet niet in hoeverre dat met jou programmatje kan maar CommTraffic van Tamos.com kan zelfs rapportages maken.

Ik zou als ik jou ook Het Net melden dat het volgens jou niet klopt en indien nodig kun je met zo'n programma bewijzen dat het niet klopt.

Wij hebben ook ADSL via Het Net met een Datalimiet van 2Gig per 2 maanden. Maar zover ik kan zien klopt t bij ons wel.

2de wat je moet doen is je pc controleren op virussen en spyware. Deze kunnen ongemerkt toch een hoop dataverkeer genereren. Zorg dat je een virusscanner hebt die bijgewerkt is. Of gebruik een online scanner zoals die van Trend Micro of Mc Afee. Voor de spyware zou ik Ad-Aware en Spybot adviseren.

Suc6 ermee!

hoffie2

Re: Datalimiet Het Net

Ongelezen bericht door hoffie2 »

staat de pc misschien op automatische updates voor windows ophalen? Als dat het geval is zou je eens moeten kijken wat voor updates er de laatste tijd zijn geweest.
Misschien bij XP SP2 gedownload?????

samvdbosch
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2005 11:22

Re: Datalimiet Het Net

Ongelezen bericht door samvdbosch »

In het algemeen klopt het verbruik zoals aangegeven op de Online-rekening en de Costaware tool. ECHTER. soms zijn er extreme uitschieters en ook op dagen dat er nauwlijks geinternet wordt. Deze kloppen dan ook niet met de registratie in cost-aware ! .
De costaware tool zou downloads van updates ook registreren, hij zegt duidelijk dat zijn programma's registratie niet altijd overeen komt met wat Het Net zegt. In dat geval zal mijn verhaal van virussen en spam of van controle ook nix uitmaken want dat controleren doet ie al.

Maar zoals ik al zei, sla je registraties op en confronteer Het Net daarmee.

Tosbaga

Re: Datalimiet Het Net

Ongelezen bericht door Tosbaga »

@bassies
hoeveel minuten surfen en mailen is 250 Mb?

[email protected]

Re: Datalimiet Het Net

Ongelezen bericht door [email protected] »

ook ik heb hetnet een email gestuurd over een spook 109.30 mb verbruik zonder dat mijn computer aan stond hetnet geeft te kennen dat veel mensen denken dat als de pc uit staat er niets gedownload wordt dit is niet het geval omdat volgens hun het modum nog aangesloten is dit is volgens mijn een lulverhaal zeker omdat dit al de tweede keer is 3 of 4 dagen voordat mijn nieuwe termijn ingaat en ik zeker nog 50 mb over had

met vriendelijke groet ricky :evil:

Gast

Re: Datalimiet Het Net

Ongelezen bericht door Gast »

zal je wel een lekker vol modem hebben ;-)

theohot1

Re: Datalimiet Het Net

Ongelezen bericht door theohot1 »

Laat je neist wijsmaken 250 Mb is voor een klein beetje surfen al te wijnig als je het over 1 maand bekijk

250 Mb delen door 30 dagen Ongeveer 8Mb 1 pagina openen kost al bijna 1MB of meer dus 8 pagina's en uw rantsoen voor 1 dag is voorbij en dit zonder Email gebruik en iedere keer online uw limiet bekijken kost ook transfer het gaat niet om 250 Mb per maand downloaden ,maar Data transfer en daar telt alles bij

Theo

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Datalimiet Het Net

Ongelezen bericht door topery »

toch had ook ik tot vandaag genoeg aan de datalimiet van hetnet. Ik surf en mail en verder af en toe een spelletje voor de kids downloaden.

Schrok me rot, een e-mail van hetnet, zit in 3 dagen boven mijn datalimiet.
1 telefoontje...naar hetnet. Maak u geen zorgen, Hetnet heeft een storing gehad op 16 mei waardoor er in de datalimieten een fout is gemaakt. Wordt gecorrigeerd.

Verder ben ik best tevreden over Hetnet hoor.

Gast

Re: Datalimiet Het Net

Ongelezen bericht door Gast »

1 pagina openen kost al bijna 1MB
goh en waar haal jij deze wijsheid vandaan?????????

je fantasie is in ieder geval groter dan je kennis van de Nederlandse taal :s

Gast

Re: Datalimiet Het Net

Ongelezen bericht door Gast »

goh en waar haal jij deze wijsheid vandaan?????????

je fantasie is in ieder geval groter dan je kennis van de Nederlandse taal :s
hahaha :lol: maar hij heeft wel gelijk... het ligt er heel erg aan wat voorn pagina je opent... als er alleen een beetje HTML staat zal t niet veel zijn :) als je een hele grafische website opent zit je er in 1 keer overheen :P

mvdharst

Re: Datalimiet Het Net

Ongelezen bericht door mvdharst »

:oops: ik heb sinds begin mei een ADSL aansluiting bij HETNET. Mijn doel is email kunnen onderhouden en soms iets meer. Kreeg deze week een keurig mailtje van hetnet dat ik de 250 MB limiet ben overschreden. Ik online mijn verbruik nagekeken en geconstateerd dat mijn verbruik op 1 dag (15/5) waarop ik overigens niet thuis was en de computer uit had meer dan 470 MB heb verbruikt! Knap toch?
Het helpdesk nummer 0900-1407 geeft een voicemail en verbreekt vervolgens de verbinding. Tot nu toe geen antwoord gekregen op mijn e-mailtjes ben benieuwd hoe dit gaat lopen en merk dat ik niet de enige ben!! :D

Gesloten