LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Unigarant stommiteiten

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
forgotten
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 apr 2005 21:41

Unigarant stommiteiten

Ongelezen bericht door forgotten »

Ik heb sinds enige jaren verzekerd bij unigarant. Dus heb ik ook almeerdere keren een nieuwe polis mogen ontvangen. Tot nu toe klopte deze polis niet een keer. Telkens bleek er wel weer iets niet goed te zijn. Nu bijvoorbeeld ook weer. Heb kortgeleden een andere auto gekocht. De oude dus uitgeschreven en de verzekering overzetten op de nieuwe. Niet zo moeilijk zou je zeggen. Voor Unigarant dus wel. De polis bleek weer eens een keer niet te kloppen. De no/claim korting bleek te laag en de auto was ineens gewoon wa verzekerd i.p.v. wa met beperkt casco. Dus maar weer eens een keer bellen om dit recht te zetten. En warempel de nieuwe polis bleek nu in 1 keer goed te zijn. Probleem opgelost zou je zeggen, nee dus. Nu kreeg ik een brief van unigarant dat de ze nog een royemenrtsverklaring moeten hebben. Hoezo royementsverklaring. Ik was en blijf bij unigarant verzekerd, dus die royementsverklaring hebben ze zelf, de ******. Mijn verzekering loopt 14 december 2005 af. Vanaf 15 december ben ik dus niet meer verzekerd bij deze klunssen, ik zoek wel een ander maatschappij. Iemand nog suggesties?

NAK

Re: Unigarant stommiteiten

Ongelezen bericht door NAK »

forgotten,
wa verzekerd i.p.v. wa met beperkt casco.
brief van unigarant dat de ze nog een royemenrtsverklaring moeten hebben.
Ik had jaren geleden de zelfde ervaring bij OHRA.
Na lang en veel bellen kwam ik uiteindelijk achter de fout.
De verzekeringssoorten, WA en WA met beperkt casco, werden op afzonderlijke afdelingen afgehandeld.
En aangezien deze mensen verder "geen contact met elkaar" hebben bij veranderingen en/of overschrijvingen, wordt er goed langs elkaar heen gewerkt.

Ik geef je wel het advies om ruim optijd je verzekering op te zeggen en je aan te melden bij een nieuwe verzekering.
Zorg dat er geen onverzkerde dagen ontstaan.
En bij welke verzekering je moet aan melden kan ik niet zeggen, want wat ik goed vind is voor jou misschien een slechte optie.
Succes

Gast

Re: Unigarant stommiteiten

Ongelezen bericht door Gast »

Forgotten,

Heb je de gewenste dekking wel doorgegeven toen je de wijziging doorgaf? En op welke manier heb je steeds de nieuwe auto doorgegeven? Als je bijvoorbeeld steeds een nieuw aanvraagformulier invult kan ik me voorstellen dat er een nieuwe polis wordt afgegeven in plaats van de huidige verzekering te wijzigen. Dan kan ik me ook voorstellen dat er gevraagd wordt om een royementsverklaring. Kortom, niet alle fouten die gebeuren bij een maatschappij zijn volledig te wijten aan de verzekeraar. Wat ik me nog afvraag is waarom je de verzekering niet direct hebt beëindigd. Als je namelijk een auto die op dat moment verzekerd is verkoopt kun je de verzekering opzeggen d.m.v. een kopie van het vrijwaringsbewijs. Als je al zoveel stommiteiten hebt meegemaakt met Unigarant, dan ga je tocht direct op zoek naar een andere maatschappij i.p.v. je nieuwe auto weer bij hun verzekeren?

Verder weet ik uit ervaring dat er bij Unigarant geen aparte afdelingen zijn zoals bij OHRA. Alle wijzigingen van alle verzekeringen worden op eenzelfde afdeling behandeld en verwerkt. Behalve dat er een splitsing is tussen zaken die per post binnenkomen en die per telefoon binnenkomen. Daar zijn wel twee verschillende afdelingen voor.

forgotten
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 apr 2005 21:41

Re: Unigarant stommiteiten

Ongelezen bericht door forgotten »

Beste gast,

Volgens mij werk jij bij Unigarant.
En ja ik heb het steeds goed doorgegeven via mijn tussenpersoon, die zelf zegt dat er vaker het een en ander mis gaat bij Unigarant. En dat ik nog steeds bij Unigarant zit is mijn pakkie an. Maar als je de reden wilt weten hier komt ie: Ik ben bij Unigarant verzekerd omdat Unigarant een van de weinige verzekeringen is waar je een motor kunt verzekeren met dezelfde no-claim als die je hebt opgebouwd met je autoverzekering. Echter de motor kan straks in een nog goedkopere old-timer verzekering, zodat ik straks dus op zoek kan gaan naar een andere verzekering voor mijn auto. :p

Gast

Re: Unigarant stommiteiten

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Forgotten,

Klopt, ik werk bij Unigarant. Ik zal heus niet ontkennen dat er nooit iets mis gaat bij ons, maar vaak liggen de fouten niet alleen aan ons, maar aan degene die de wijziging doorgeeft. Zo denkt men ten onrechte vaak dat wij alles maar weten (hoe zwaar de auto is of wat de dagwaarde is etc.) of dat we kunnen ruiken wat voor dekking men wil. Ook de tussenpersoon is niet altijd even helder in het doorgeven van een wijziging. Het is natuurlijk voor een tussenpersoon ook erg makkelijk om de verzekeringsmaatschappij de schuld te geven; dan hoeven ze zelf niet toe te geven dat ze de wijziging verkeerd hebben doorgegeven. Maar goed, even goede vrienden. Jjammer dat het zo gelopen is voor je en dat je daarom besluit om een andere verzekeraar te zoeken. Wie weet verander je nog van gedachten (het is tenslotte nog geen december)...

Succes in ieder geval.

NAK

Re: Unigarant stommiteiten

Ongelezen bericht door NAK »

Beste gast,
Het is lovenswaardig dat je toegeeft dat je bij Unigarant werkt.
Het zal voor forgotten best wel prettig zijn om te lezen dat ook bij jullie niet alles foutloos verloopt.
Toch heb ik op je "bekentenis" een paar kleine bemerkingen.
*Je geeft aan dat men ten onrechte denkt dat jullie alles maar weten.
Mijn vraag is dan; Hoe denk je dat zoiets komt?
Waarschijnlijk omdat "jullie medewerkers" dit beeld, bewust of
onbewust, oproepen door de manier waarop ze klanten te woord
staan.
*Daarnaast geef je aan dat de tussenpersonen ook vaak de schuld
bij jullie neerleggen.
Wil ik best geloven, maar waarom wordt er dan, ondanks die
wetenschap, toch volgehouden dat de klant verkeerd heeft
gehandeld?
Waarschijnlijk omdat jullie nog langer met de tussenpersoon moeten
werken.

Ik hoop dat je niet al te veel ik je wiek geschoten bent met mijn
opmerkingen, maar ik vond dat ik het even moest schrijven.
Overigens, Ohra is voor mij al heel lang verleden tijd.
Grzt

Gesloten