LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dell Computers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
J.P.Jacobs.

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door J.P.Jacobs. »

Mijne heren,


Heb bij kruitvat op 1 febr.05. EEn computer gekocht,en gevraagt of het een snelle was.Ik zocht om een pentium 4 processor. Bij thuis komst heb ik een deskundige laten kijken of het de goede was! Maar die zei dat niet het geval was.Toen ben ik er mee terug geweest,om heb terug te geven.Maar ze konden het geld niet terug geven,want dat mocht niet van het hoofdkantoor.Want er stond met een kleinstikkertje op dat terug brengen niet kon!!Maar ik heb dat niet gezien!! Toen heb ik naar kruitvat gemailt op 2febr.en nog steeds geen antwoord gekregen.Ik heb ook gevraagt,mijn een andere van het zelfde merk,een pentium 4 te willen leveren,met bij betaling vande nieuwprijs.
KUNT u HIER WAT AAN DOEN VOOR MIJ.

met vriendelijke groet,
j.p.jacobs,
v.d.Zijpedreef 31,
4715em Rucphen.

Peter1977

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Peter1977 »

@ J.P. Jacobs

Sinds wanneer is Kruidvat onderdeel van Dell ????
En bij aankoop in een winkel is gekocht is gekocht... en daarna is het aan de goedwil van de verkoper over wat hij wil doen, maar meestal ben je de pineut. Dat is één van de weinige voordelen van internet (koop-op-afstand) aankopen, dan heb je in ieder geval nog 8 dagen recht van retour.

@ Ronald1965

Als jij nooit wat aan je Dell Dimension hebt gehad... hoe weet je dan dat de service van Dell goed bereikbaar is ? Heb je die service voor de lol getest of zo ?... Geen wonder dat het altijd zo druk is op die lijnen....
D'r zijn overigens talloze Dell-kopers die geen nieuw beeldscherm kregen na het constateren van pixelfouten, dus dit lijkt me een slecht voorbeeld.
En dat het druk bij Dell werd had niets te maken met de goede kwaliteit van Dell maar met de misleidende kwaliteitsimago dat Dell had en de middenmoot prijzen door kosten afwenteling naar de consument (die wist namelijk niet dat er vrijwel geen service meer geleverd werd (tenzij je dik bijbetaalde voor die service) en de consument zelf opdraait voor verzendkosten bij problemen... en aangezien Dell geen officiele reparatie/distributiepunten meer in NL heeft moet dat spul naar Ierland opgestuurd worden (nogmaal op kosten van die consument dus))...

dure service !!!!

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door dure service !!!! »

:( denk je dat je een geschikte computer te hebben gevonden , blijkt dat wanneer je alles eens goed bekijkt mag je nog eens 89 euro aan transport kosten bijtellen !!! waardoor het totaal 20 % duurder wordt.
Ik ben naar de lokale pc leverancier gegaan die me een veel beter voorstel heeft gedaan en waarbij ik geen transport kosten hoef te betalen .
Die 89 euro is echt waanzin , hieruit blijkt wel dat dell geen service wil leveren , 89 euro mensen, let op let op dit is echt veel te veel geld voor transport kosten....

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

@ Dure Service!!

Dat zijn de verkooptrucjes van Dell, de ene week geven ze je gratis transport en de andere week krijg je 100 euro korting en dan moet je alsnog 89 euro transport kosten betalen.

Slim van Dell, want als je een kennis van je vraagt of je transportkosten moet betalen zegt ie nee, want hij heeft toevallig zijn systeem gekocht in de transportkosten 'vrije week'. Zo denkt iedereen dat je bij Dell geen transportkosten hoeft te betalen maar niets is minder waar. :x

Ik heb dus ook een systeem besteld, maar dat is van Ierland naar Eindhoven gegaan en vandaar uit naar Lille en dat moet naar Venlo toe..dus...nu maar hopen dat ik hem maandag binnen krijg.

panicola

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door panicola »

Als je die bezorgkosten van Dell betaalt, dan ben je ZELF niet zo slim bezig. Om de haverklap krijg je bij Dell de transportkosten voor niks, en/of dubbel geheugen, en/of dubbele grootte harde schijf, en/of printer erbij enzovoorts. Dus hou dit gewoon in de gaten en geef Dell niet de schuld van je eigen onoplettendheid.

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

voorgaande discussie heeft niets met oplettenheid te maken maar met de veel te hoge transport kosten van 89 euro wat 20 % van de systeem prijs is. !!!!!!!!!


Naomie

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Naomie »

Vorige week kwam de Dell binnen. Had gewoon gebeld en gezegd wat ik wou. Heb heel veel geld overgemaakt en dacht daarna pas:"Doe ik hier wel goed aan, heb ik niks stoms gedaan?"
Vorige week kwamen vier!!! dozen, ik stond te dansen van plezier. Nu staan hier een enorme (mini???tower) computer, beeldscherm, printer, wow.
Gisteren ben ik aangesloten op het internet door een Casema monteur die al vanaf 8 uur 's ochtends tot 20 uur 's avonds door de sneeuw baggerde om toch maar de mensen te helpen en aan te sluiten.
En nu zit ik op het internet. En weet nog zoveel niet. En ben als de dood voor virussen en spy-dingen en zo. En durf dan steeds niet mijn naam of internetemailadres op te geven en zo.
En daar lees ik me nu een sooi negatieve zaken over Dell, oh, jee, heb ik hier wel goed aan gedaan?
Ik vind dit uniek, zie ik dat iemand net een half uur geleden hier gereageerd heeft! Sorry als ik wat dommig lijk, dit is totaal nieuw voor mij, ik voel mij als Alice in Wonderland.
Het lijkt er op dat de Dell goed werkt. Hoop dat ook hun service goed werkt als ik die nodig heb. Groetjes!

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Ik weet niet hoe oud u bent en hoe goed uw algemene kennis van elecktronica is

maar in al mijn jaren op diverse internet helpdesks heb ik geregeld boeken aangeraden voor beginners
goede ervaringen heb ik met twee boeken, dankzij mensen in mijn omgeving die zich op oudere leeftijd op de pc en internet gingen storten
Internet voor senioren
Windows voor senioren

Recentelijk zag ik ze liggen bij de witte boekhandel, het hoeft dus niet duur te zijn

voormalige Dell klant

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door voormalige Dell klant »

Tekst uit een mail die ik Dell ooit eens heb gestuurd. ook persoonlijk een brief gedeponeerd in het bolwerk van Dell in Amsterdam. Ook nooit wat van gehoord. Vreselijk bedrijf vreselijke service. Eens maar nooit meer een Dell


`the connector is bend so its not possible to use the cradle and
synchronise. The dutch "service desk"tells me there is nothing they can
do. The only alternative they gave me is to buy a new one. btw i used my
Axim for the period of three months. I can not believe that a company
like Dell leaves its customers out in the cold! Does "Easy as Dell" mean
"As Easy for Dell"?

If it is truely the case that Dell can not help me in fixing this
problem I will do everything in my power to show the world what Dell
really is like.

Peter1977

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Peter1977 »

Eindelijk wordt Dell in de VS al aangepakt....

Dell onder vuur van boze klanten
Donderdag, 24 februari 2005 - Amerikaanse klanten van Dell willen het computerbedrijf aanpakken vanwege misleidende advertenties en contractbreuk.

In de rechtszaak, die is aangespannen door het Amerikaanse advocatenkantoor Lerach Coughlin Stoia Geller Rudman & Robbins, draait het om twee aanklachten. In een wordt beweerd dat Dell wel voordelige aanbiedingen heeft, maar dat het bedrijf in werkelijkheid vervangende producten van mindere kwaliteit levert.

Ook wordt Dell verweten mensen te verleiden met goedkope computers en tegelijkertijd erg dure betalingsmogelijkheden te handhaven. De rente die wordt berekend bij een afbetaling loopt volgens de aanklacht uiteen van 28 tot 38 procent. In dit kader zijn ook de financiële instellingen CIT Bank en DFS aangeklaagd met wie Dell zaken doet.

Dell wordt beschuldigd van contractbreuk en het plaatsen van misleidende advertenties. Omdat de verkoop uitsluitend telefonisch of online gebeurt, zien klanten alleen maar plaatjes van aangeboden producten. Nooit de producten zelf, aldus de aanklagers.

De zogeheten class action zaak is aangespannen namens alle Amerikaanse klanten die 'het slachtoffer zijn geworden van Dell'.

http://www.webwereld.nl/nieuws/20882.phtml

kooistrag

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door kooistrag »

Hallo,
Ik heb het gelezen over Dell Pc.
Ik stond op het punt ook een computer online te bestellen.
Maar toen ik op deze site kwam en las over de slechte service.
Ben ik tot de conclusied gekomen om toch maar gewoon naar de winkel te gaan.

Groetjes Gerrt

Henk L

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Henk L »

niks dan lof over Dell ik heb al jaren een Dell en zal nog jaren klant blijven :D

Misja
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:12

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Misja »

Al enige tijd blijkt het in praktijk niet mogelijk om op de website een Dell computer te bestellen waarbij je gebruik maakt van acties die Dell echter wel aanbied. Dit terwijl Dell wel die sugestie wekt. Het betreft hier de Dimension 2400 in combinatie met een actie. Zodra je nl. de actie pc samenstelt, wordt je doorgelinkt naar een url waar je dezelfde pc kan samenstellen, maar dan zonder de actie.

Helaas ben ik hier in mijn naïviteit dus ingetrapt. Dell weigert nu vervolgens om mijn klacht serieus te nemen. Ik kreeg letterlijk te horen: “Helaas kunnen wij niet op uw wensen ingaan, en meld ik u bij deze geen terugkoppeling te geven omtrent deze kwestie.” Dell schijnt helaas niet te begrijpen dat ik geen wens heb, maar een klacht die opgelost moet worden. In een vervolg mailtje kreeg ik van Dell te horen “mijn antwoord is defintief.”

Het geld boeit me eerlijk gezegd niet zo heel erg veel. Ik weet dat de systemen (redelijk) betrouwbaar zijn, maar de klantenservice van Dell is ver beneden de maat. Daar maak ik me nu nog het kwaadst over. Ik ben zeker van plan om dit op de spits te drijven. Eerst maar eens kijken of ik via Visa de betaling kan tegenhouden. Iemand daar ervaringen mee?

Voor mij geen Dell meer. Privé heeft Dell nu een klant verloren, maar ook zakelijk heb ik bij mijn bedrijf aardig wat in de pap te brokkelen betreffende de aan te schaffen hardware. Het zal moeilijk worden om mijn privé ervaringen niet mee te laten gelden in de zakelijke besluitvorming betreffende de hardware aanschaf. We praten nu wel over X000 systemen, dus de verleiding is groot. :twisted:

Peter1977

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Peter1977 »

Wat betreft de optie - credit card bedrijven geld terug laten storten.

De Credit Card bedrijven branden hun vingers ook niet meer aan dit soort geschillen en nemen een erg terughoudende houding in t.a.v. geschillen tussen betaler en leverancier. Het enige wat credit card bedrijven willen weten is of het onderwerp is geleverd ja of nee, en als wel geleverd is, is er voor hen geen mogelijkheid meer tot restitutie van het aankoopbedrag (of deel daarvan). Strict gezien hebben ze hierin natuurlijk wel gelijk, daar zij geen partij zijn in het geschil maar slechts facilitator (net als een onafhankelijke transporteur, maar dan niet van de goederen maar van het geld).

J-H

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door J-H »

De ene loopt weg met Dell, de ander moet er nooit meer iets van weten.

Ik heb ook enige ervaring met Dell.
En laat ik er dit over zeggen.(zonder mijn hele verhaal op te schrijven)

Als u een PC wilt aanschaffen en er mee akkoord gaat dat u voor uit moed betalen.
De computer niet binnen drie maanden in huis wilt hebben.
Geen waarde hecht aan service en ondersteuning.
U graag de schuld krijgt dat het zolang duurt. (hebben ze mij echt gezegd)
Als u iets annuleert, het niet erg vindt om 6a7 weken met Dell te telefoneren.
Als u uw geld terug vraagt, graag te horen krijgt “u heeft het toch vrijwillig gestort”
Als u graag van Dell te horen krijgt, dat ze niet gediend zijn van uw telefoontjes of e-mail.
Als u graag door verbonden word van een Dell medewerker naar de costumer care en weer terug en weer naar de costumer care en wéér terug.
Dan kunt u gerust een Dell pc kopen.

Zo niet dan is het niet verstandig een pc bij Dell te bestellen.

Ik zal er in ieder geval nooit meer iets bestellen.
Want van het boven staande is geen woord gelogen.
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

dell buyer

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door dell buyer »

Ik heb een Dell gekocht, en ben zeer tevreden met Dell service. Binnen de tijd in huis, helemaal compleet. Volgens mij, als jij hebt online besteld, en dan van gedachten verandert....(Toch die groetere hard schijf, of meer gehuigen) dan krijg je inderdaad problemen. Gewoon paar keer doorheen, zeker zeker weten wat je wil....kijk goed voor de aanbiedingen....en dan meestal gaat het gewoon goed.
Ik had rond gekeken, en kon echt niet goedkoper uitkomen zelfs als ik een pc zelf samen had gesteld. OK, mischien een medion van Aldi of zo...maar dan heb je driver support problemen etc... waar ik niet op zat te wachten.

neverdell

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door neverdell »

Als zoveel klanten zeer slechte ervaringen met Dell. PC besteld via pc-prive. Levering in totaal een half jaar te laat . Veel bellen en mailen...kastje muur... Dell vs transporteur.....uiteindelijk zeer boos naar het verdeelcentrum (Harderwijk toen) gereden om de PC persoonlijk op te halen. Die stond toen ineens wel klaar. Maar anders (uitgebreider geconfigureerd) dan besteld en ook niet met de correcte orderbonnen. Ik denk dat ze toen maar iets bij elkaar gepakt hebben. Afijn.... categorie eens maar nooit weer. De pc zelf is wel goed trouwens ;-)

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Wat ik zo de laatste tijd zie van Dell doet mij verbazen dat het nog steeds zoveel computers verkoopt.

Ontzettend plastiekerig, knopjes maken een krakkemikkige indruk en toetsenborden zijn ook al niet je dat!

Bepaald geen aanrader meer.

spambam
Berichten: 113
Lid geworden op: 12 mar 2004 08:46

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door spambam »

Apparaat en inhoud zijn wel redelijk, maar die 'service'...
Heb tal van slechte ervaringen met 'verkopers' en klanten'service' gehad, maar gezien 't prijskaartje wilde ik vorige week voor m'n vader een leuk eenvoudig systeem bestellen.

Gratis dubbel geheugen, gratis verzenden, het kan niet op. Alleen de e-code waarmee ik het betreffende systeem wilde hebben werkte niet, en een andere code had weer niet de tijdelijke actiekorting.

Klantenservice bellen levert weinig op; het systeem heeft volgens hen altijd gelijk. En moet je voor de gein eens een vraag mailen. Zelfs als je kooplustig overkomt zou je een snelle reactie verwachten. Op 3 mails van verschillende adressen na 10 dagen nog geen enkele reactie!

Te belachelijk voor woorden. Nou maar zitten kijken bij de bekendere zaken (powerline, yorcom, mycom, scheer&foppen) waar een ietsje duurder systeem te krijgen is. Maar dan weet je direct DAT je de pc direct hebt, terug kunt bij problemen en men je niet afscheept of negeert.

De termen als dellhell, eens een dell nooit meer een dell, uneasy as dell hebben meer inhoud als je de toko kent...

Gesloten