LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wederom nederlaag voor Dexia (06-12-2004)

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
zoex
Berichten: 407
Lid geworden op: 18 nov 2003 08:37

Wederom nederlaag voor Dexia (06-12-2004)

Ongelezen bericht door zoex »

Wederom nederlaag voor Dexia (06-12-2004)

Bron:adviesverlies

Afgelopen maand heeft de rechtbank in Tilburg de vordering van Dexia Bank op een gezin uit Waalwijk afgewezen. Dexia wilde de restschuld van een aandelenlease overeenkomst vorderden. De gedupeerden weigerden de restschuld aan Dexia af te betalen en stelden zich op het standpunt dat men ervan uitging een spaarovereenkomst te hebben afgesloten.

Dexia kwam van een koude kermis thuis omdat de gedupeerden een tegenvordering indienden die werd gehonoreerd door de rechter. De bank moet nu de volledige inleg van ruim € 4.000,- terugbetalen.

Deze uitspraak wijst er op dat het in oktober gevoerde overleg van de rechtbanken en kantonrechters zijn vruchten begint af te werpen. Bedoeling van dit overleg was om meer lijn te krijgen in de uitspraken omtrent aandelenlease-ellende.

Meer interessante feiten kunt u vinden op de speciale nieuwsrubriek voor gedupeerden.

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: Wederom nederlaag voor Dexia (06-12-2004)

Ongelezen bericht door Math »

Dexia moet 4000 euro terugbetalen goeie zaak, alleen geloof me of beter gezegd mijn advocaat, ik zit n.l in het zelfde schuitje, dat het terugbetalen nog niet wil zeggen dat je het krijgt. Dexia gaat steeds in hoger beroep en deze hele Dexia problematiek gaat eindigen bij de Hoge Raad na ongeveer 4 jaar gerekend vanaf heden. Wat we hier aan het doen zijn is gewoon rekken voor jezelf en voor Dexia om de dagvaardiging die men heeft gekregen om te zetten in een rechtzaak, zodat men niet meer lastig gevallen wordt en je wettelijk bent ingedekt.
Het enigste wat je zult winnen en dan praat ik voornamelijk over de WvD want de samenstelling van andere producten van die oplichters ken ik niet zo goed is dat je de restschuld weg krijgt. Voor mensen die een eigen huis hebben en met een A-code bij het BKR staan krijgen bij hun eigen bank en bij een aantal anderen zonder problemen een oversluiting. Bij mensen die geen eigen huis hebben en nu een hypotheek nodig hebben voor te kopen is de A-code bij het BKR een zware hindernis die heel zwaar te nemen is.

Erik
Berichten: 312
Lid geworden op: 07 jul 2003 15:26

Re: Wederom nederlaag voor Dexia (06-12-2004)

Ongelezen bericht door Erik »

dat het terugbetalen nog niet wil zeggen dat je het krijgt
Dat hangt toch af van de uitspraak. Als Dexia veroordeeld wordt om het bedrag 'uit voorraad' te voldoen ontkomen ze er toch echt niet aan om meteen te betalen. Als Dexia eerst in de gelegenheid wordt gesteld om hoger beroep aan te tekenen kan je inderdaad nog lang wachten.
Je kan dit zelf beinvloeden door je advoacaat te laten eisen dat de tegeneis uit voorraad voldaan moet worden. Of de rechter hiermee instemt is inderdaad een ander verhaal

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Wederom nederlaag voor Dexia (06-12-2004)

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Dexia bluft met hoger beroep om zoveel mogelijk mensen over te halen te betalen.
Kan me niet voorstellen dat Dexia over 2 jaar nog eens elke dag in de krant wil hebben dat ze in hoger beroep WEER verloren hebben.
Slecht voor hun naam en betalen moeten ze toch.
Nu de rechters massaal Dexia aanvallen is er toch weinig hoop voor ze?
Ik denk dat Dexia intern aan een deal werkt die in 1 klap een eind aan alles moet maken.
Ze zouden denk ik graag willen weten met hoe weinig de gedupeerde genoegen neemt.
Tot nu toe faalde steeds hun aanbod, ze kunnen toch niet aan de gang blijven, er moet een doorbraak komen.
Dit was de visie van O.D.

Richard de Wind
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 dec 2003 17:22

Re: Wederom nederlaag voor Dexia (06-12-2004)

Ongelezen bericht door Richard de Wind »

Ze houden het ondertussen anders al een aardig tijdje vol..

Maar ik hoop voor ons allen dat je gelijk hebt, dat het eindelijk een
keer afgelopen is..

Ruvoltaire
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 dec 2004 00:34

Re: Wederom nederlaag voor Dexia (06-12-2004)

Ongelezen bericht door Ruvoltaire »

Dexia begint aardig wat terrein te verliezen, gezien de uitspraken van de afgelopen dagen.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Wederom nederlaag voor Dexia (06-12-2004)

Ongelezen bericht door Idaho »

Natuurlijk gaat Dexia betalen, als een rechter in hun nadeel beslist zullen ze wel moeten.
Zelf heb ik al betaald, maar als de uiteindelijke rechterlijke beslissing uitvalt in mijn voordeel, dan zullen ze gewoon terug moeten betalen, het lijkt me sterk dat ze dat niet doen, maar goed ik kan het altijd zelf nog komen ophalen desnoods bij Dirk thuis en de reiskosten neem ik dan wel voor lief.

dido
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 okt 2004 23:23

Re: Wederom nederlaag voor Dexia (06-12-2004)

Ongelezen bericht door dido »

Mensen gewoon niet ingaan op een nieuwe aanbod. Het zou toch belachelijk zijn, als we kans maken te gaan winnen, om dan hun aanbod te accepteren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Wederom nederlaag voor Dexia (06-12-2004)

Ongelezen bericht door Truus2004 »

maar goed ik kan het altijd zelf nog komen ophalen desnoods bij Dirk thuis en de reiskosten neem ik dan wel voor lief.
Ik ga wel mee, gedeelde reiskosten zijn halve reiskosten en gedeelde vreugd is dubbele vreugd!

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Wederom nederlaag voor Dexia (06-12-2004)

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Als jij meegaat ben ik er ook :!: :!: :!:

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Wederom nederlaag voor Dexia (06-12-2004)

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Driedubbele vreugd dan :wink:

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Wederom nederlaag voor Dexia (06-12-2004)

Ongelezen bericht door Janny »

gezellig een dagje Brussel.

en dan ook nog meer mee terug als waarmee we vertrokken.Dat is voor een vrouw toch uitzonderlijk

Maar !!!!!!! veilig voor mij is toch dat ze het overmaken.

graag gisteren.

Oom Dagobert? houd u dan de zware jongens in toom?

Gesloten