LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] trage laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: trage laptop

Ongelezen bericht door Har06 »

Laptop geheel opgeschoond gereinigd van binnen 500 gb schijf erin , totaal € 110,00, hijn loopt als een tierelier :) thx all

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: trage laptop

Ongelezen bericht door Ulbe »

Fijn dat de laptop weer lekker loopt,

Om dit zo te houden zou ik persoonlijk even wat extra RAM geheugen in prikken, kleine moeite, groot plezier, de harde schijf krijgt het een stuk rustiger en de laptop reageert sneller én wordt een stuk stabieler,

Kun je de aanschaf naar een nieuwe laptop weer een paar jaar uitstellen.

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: trage laptop

Ongelezen bericht door Har06 »

Ulbe schreef:Fijn dat de laptop weer lekker loopt,

Om dit zo te houden zou ik persoonlijk even wat extra RAM geheugen in prikken, kleine moeite, groot plezier, de harde schijf krijgt het een stuk rustiger en de laptop reageert sneller én wordt een stuk stabieler,

Kun je de aanschaf naar een nieuwe laptop weer een paar jaar uitstellen.

Vriendelijke groeten,

Ulbe.
vlg een Itc.er met een pc reparatiebedrijf heeft extra RAM geheugen geen zijn/nut, kost alleen een hoop geld

angel1978
Berichten: 11019
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: trage laptop

Ongelezen bericht door angel1978 »

Een beetje extra RAM kost tegenwoordig bijna niets meer ( mits er nog plek is ).
Als het dus enkel bijprikken is en niet compleet vervangen omdat de banken zo goed als vol zitten, dan is dit een heel slecht advies.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: trage laptop

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Van de week een MM foldertje met laptop van 211 euri.....prima specs voor jouw bezigheidjes. Alleen geen dvd/cd drive maar die kan je ook los extern kopen en via usb aansluiten.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: trage laptop

Ongelezen bericht door Har06 »

Teunbosseman schreef:Van de week een MM foldertje met laptop van 211 euri.....prima specs voor jouw bezigheidjes. Alleen geen dvd/cd drive maar die kan je ook los extern kopen en via usb aansluiten.
Bestaan er nog dvd cd drives en waarvoor, ikzelf gebruik al jaren de drives niet meer.

De Laptop functioneert weer redelijk, bij Media M zien ze mij niet

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: trage laptop

Ongelezen bericht door trail46 »

Ze worden nog volop gebruikt ( ook door mij ) en verkocht.

https://www.google.nl/search?q=losse+dv ... fiO8ftgIAJ

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: trage laptop

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Har06 schreef:
Teunbosseman schreef:Van de week een MM foldertje met laptop van 211 euri.....prima specs voor jouw bezigheidjes. Alleen geen dvd/cd drive maar die kan je ook los extern kopen en via usb aansluiten.
Bestaan er nog dvd cd drives en waarvoor, ikzelf gebruik al jaren de drives niet meer.

De Laptop functioneert weer redelijk, bij Media M zien ze mij niet

Natuurlijk bestaand de dvd / cd en blue ray spelers en branders nog......volop verkrijgbaar en verkocht. Zijn nog weinig laptops welke zonder worden verkocht zoals in de aanbieding van MM welke ik aangaf.

Ook ik gebruik veelvuldig. Branden / installeren / afspelen etc etc etc

Redelijk functioneren is voor mij niet goed genoeg, of doet het goed of supergoed of uitstekend of niet.
Laatst gewijzigd door Radar op 13 jan 2015 12:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Promotionele tekst verwijderd

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: trage laptop

Ongelezen bericht door Har06 »

Bestaan er nog dvd cd drives en waarvoor, ikzelf gebruik al jaren de drives niet meer.

De Laptop functioneert weer redelijk, bij Media M zien ze mij niet[/quote]


Natuurlijk bestaand de dvd / cd en blue ray spelers en branders nog......volop verkrijgbaar en verkocht. Zijn nog weinig laptops welke zonder worden verkocht zoals in de aanbieding van MM welke ik aangaf.

Ook ik gebruik veelvuldig. Branden / installeren / afspelen etc etc etc

Redelijk functioneren is voor mij niet goed genoeg, of doet het goed of supergoed of uitstekend of niet.[/quote]

Ik ben tevreden met de redelijk functionerende laptop, onze kleinkids brengen hun eigen spullen mee, scheelt mij instellingen terugzetten:).

Software download ik, ik gebruik een externe harde schijf en USB sticks ipv de dvd cd drive, uiteraard zitten op pc,s een cd/dvd drive

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: trage laptop

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Anyway, als je bang bent dat je instellingen verloren gaan, zet er een deepfreeze op, kan er niks meer mee gebeuren. Na opstarten staat die weer zoals je zelf hebt ingesteld.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 jan 2015 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bijdrage verwijderd

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: trage laptop

Ongelezen bericht door Har06 »

Teunbosseman schreef:Anyway, als je bang bent dat je instellingen verloren gaan, zet er een deepfreeze op, kan er niks meer mee gebeuren. Na opstarten staat die weer zoals je zelf hebt ingesteld.
nooit van gehoord, ga het opzoeken, lijkt me een goed idee

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: trage laptop

Ongelezen bericht door trail46 »

Har06 schreef:
nooit van gehoord, ga het opzoeken, lijkt me een goed idee
Hier is hij in het Nederlands http://nl.ccm.net/download/downloaden-3 ... e-standard

tortle
Berichten: 95
Lid geworden op: 26 jun 2014 13:07

Re: trage laptop

Ongelezen bericht door tortle »

.
Laatst gewijzigd door tortle op 14 mar 2015 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: trage laptop

Ongelezen bericht door olaf79 »

Har06 schreef:
GJvdZ schreef:Dit is ook nog een handig tooltje om het disk gebruik in kaart te brengen: https://windirstat.info/ Dan kan je grafisch zien waar het allemaal aan op gaat.
inderdaad een handige tool.

ik ben inmiddels aan het opruimen cq ordenen geslagen en een aantal films muziek foto,s en boeken overgezet op een externe disk, hierna kon ik een defragmentatie uitvoren( 5 uur ).
de pc is wel wat vlugger, ik laat de harde schijf vervangen:500GB 5400rpm sata2 hdd met alle bijbehorende installatiewerkzaamheden.

Thx voor de tips
Voor dat je van alles laat vervangen, zou ik eerst windhoos opnieuw installeren. En daarnaast kiezen voor een snellere hdd.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: trage laptop

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

olaf79 schreef:
Har06 schreef:
GJvdZ schreef:Dit is ook nog een handig tooltje om het disk gebruik in kaart te brengen: https://windirstat.info/ Dan kan je grafisch zien waar het allemaal aan op gaat.
inderdaad een handige tool.

ik ben inmiddels aan het opruimen cq ordenen geslagen en een aantal films muziek foto,s en boeken overgezet op een externe disk, hierna kon ik een defragmentatie uitvoren( 5 uur ).
de pc is wel wat vlugger, ik laat de harde schijf vervangen:500GB 5400rpm sata2 hdd met alle bijbehorende installatiewerkzaamheden.

Thx voor de tips
Voor dat je van alles laat vervangen, zou ik eerst windhoos opnieuw installeren. En daarnaast kiezen voor een snellere hdd.


Euuhhh:
door Har06 » 16 dec 2014 10:54

Laptop geheel opgeschoond gereinigd van binnen 500 gb schijf erin , totaal € 110,00, hijn loopt als een tierelier :) thx all

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: trage laptop

Ongelezen bericht door olaf79 »

Har06 schrijft ik laat vervangen. Dus is nog niet gebeurd. Bovendien PC en laptop is wat anders
Laatst gewijzigd door olaf79 op 16 jan 2015 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: trage laptop

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

olaf79 schreef:ik laat vervangen. Dus is nog niet gebeurd. Bovendien PC en laptop is wat anders

Oh ?? Eerst adviseer je om niet te vervangen maar om windhoos opnieuw te installen :roll:

Vervanging was niet nodig opdat probleem reeds opgelost was.

Zoveel verschillen PC en Laptop nu ook weer niet van elkaar. Daarbij als je goed tussen de regels door had gelezen had je begrepen dat voor TS een PC en Laptop hetzelfde zijn....ene keer zegt deze PC andere keer Laptop maar heeft het over zelfde apparaat.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: trage laptop

Ongelezen bericht door Har06 »

olaf79 schreef:Har06 schrijft ik laat vervangen. Dus is nog niet gebeurd. Bovendien PC en laptop is wat anders
Je leest anders dan ik schrijf, schijf is vervangen en wat bijbehorende werkzaamheden zijn uitgevoerd.

Volgend jaar kijken we wel wat erop de markt te koop is, mijn pc werkt prima incl de verschillende tablets :), de laptop functioneert redelijk

Jeroensky
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jan 2011 20:31

Re: trage laptop

Ongelezen bericht door Jeroensky »

Har06 schreef:Mijn laptop is zo traag als een slak.

De profesionele software lui willen je allemaal opruim paketten verkopen.

De harde schijf is voor 85 % vol

Verplaatsen van oa 1 gb files kan wel 30 min duren.

Zijn er handzame adviezen ? :?: :idea:
Kiezen voor een besturingssysteem wat niet afhankelijk is van onderhoud en derde partij software.
Dus geen windows gebruiken. Installeer een gratis Operatingsysteem als Linux als uw geen software gebruikt wat alleen op windows kan werken.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: trage laptop

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Jeroensky schreef:Installeer een gratis Operatingsysteem als Linux als uw geen software gebruikt wat alleen op windows kan werken.
Heel leuk advies om aan iemand die zelf zegt weinig van computers af te weten te geven... Zeker als er driver issues zijn bij de nieuwe OS.

Slecht idee.

Gesloten