LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] analoog televisie kijken

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: analoog televisie kijken

Ongelezen bericht door jerwarm »

16again schreef:
jerwarm schreef: Verder is een analoog signaal nogal gevoelig [vanwege de impedantie en lage frequenties] voor hoge en lage drukgebieden die ineens kunnen komen opzetten met weersverandering.
onweer is daar een goed voorbeeld van, het beeld trekt dan weg [mogelijkheid] vanwege de frequentie die verandert op het signaal.
Je posting bevat veel waarheden, maar die 2 regels zijn pure onzin.
Bij mijn weten gebruikt analoog en digitaal vergelijkbare frequenties, en in kabel televisie gebruikte kabels hebben zowel voor analoge als ook digitale signalen een impedantie van 75 Ohm. En bij onweer verandert de frequentie natuurlijk niet.
digitaal signaal ligt imho veel hoger op de frequentieband dan analoog. Bij Rekam is deze 163.000 Khz. Analoog komt lang niet zo hoog.

Ik had het probleem altijd met onweer dat het beeld "wegtrok" toen ik nog keek via analoog en ook internet had via CAI. of dat nu komt door de impedantie en/of slechte aarding van de verdeelkast of zelfs veranderde frequentie? geen idee.
Feit is wel dat met onweer het beeld altijd bagger was en mijn internet wegviel! dus mijn inziens had het wel degelijk met de frequentie te maken.
maar daar kan je over discussieren. :lol:


Met digitaal heb ik daar nooit geen last meer van gehad.

[veranderde] Impedantie maakt voor een digitaal signaal niet zoveel uit.

16again
Berichten: 16145
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: analoog televisie kijken

Ongelezen bericht door 16again »

jerwarm schreef: digitaal signaal ligt imho veel hoger op de frequentieband dan analoog. Bij Rekam is deze 163.000 Khz. Analoog komt lang niet zo hoog.
163.000kHz = 163MHz
De meeste analoge zenders zitten in de UHF band, deze loopt van 470 tot 860 MHz en is dus juist hoger.


jerwarm schreef:Ik had het probleem altijd met onweer dat het beeld "wegtrok" toen ik nog keek via analoog en ook internet had via CAI. of dat nu komt door de impedantie en/of slechte aarding van de verdeelkast of zelfs veranderde frequentie? geen idee.
Feit is wel dat met onweer het beeld altijd bagger was en mijn internet wegviel!
Dan is er wel meer mis. Internet is juist een digital signaal! Als internet ook weg valt kun je dus niet stellen dat analoog er wel en digitaal er geen last van heeft.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: analoog televisie kijken

Ongelezen bericht door jerwarm »

16again schreef:
jerwarm schreef: digitaal signaal ligt imho veel hoger op de frequentieband dan analoog. Bij Rekam is deze 163.000 Khz. Analoog komt lang niet zo hoog.
163.000kHz = 163MHz
De meeste analoge zenders zitten in de UHF band, deze loopt van 470 tot 860 MHz en is dus juist hoger.


jerwarm schreef:Ik had het probleem altijd met onweer dat het beeld "wegtrok" toen ik nog keek via analoog en ook internet had via CAI. of dat nu komt door de impedantie en/of slechte aarding van de verdeelkast of zelfs veranderde frequentie? geen idee.
Feit is wel dat met onweer het beeld altijd bagger was en mijn internet wegviel!
Dan is er wel meer mis. Internet is juist een digital signaal! Als internet ook weg valt kun je dus niet stellen dat analoog er wel en digitaal er geen last van heeft.

was meer mis, ik heb nu immers een andere internet-provider en CAI-digitaal.
en je hebt gelijk. 8) :idea:


*ik heb geen zin in discussies over iets onbelangrijks, daarom krijg je gewoon gelijk* :mrgreen:
Laatst gewijzigd door jerwarm op 10 nov 2014 19:15, 2 keer totaal gewijzigd.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: analoog televisie kijken

Ongelezen bericht door Har06 »

De zo genaamde techneuten lijken te struikelen over hun eigen vermeende technische kennis :lol:

Laat de provider maar op afstand het spul beheren

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: analoog televisie kijken

Ongelezen bericht door jerwarm »

Har06 schreef:De zo genaamde techneuten lijken te struikelen over hun eigen vermeende technische kennis :lol:

Laat de provider maar op afstand het spul beheren

waar ik het wél over eens ben is dat jij sowieso ongelijk hebt. :mrgreen: 8)
Dat werkt bij CAInetwerken niet zo. En inderdaad ben ik wel een techneut maar niet in de CAI, desondanks heb ik er zelf mee gewerkt en aangelegd. Dus expert? nee, maar ik weet er meer dan genoeg van om te kunnen redden.



:lol: :lol:

denon-mackie
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 nov 2014 02:47

Re: analoog televisie kijken

Ongelezen bericht door denon-mackie »

Nou, volgens mij was het juist zo dat doordat men verplicht werd een nieuwe tv en digitale tv te nemen, men het er eerst afgehaald was en het later, door de overheid doorgegeven moest worden een paar jaar.
En ' je betaalt er toch ook niet voor', is geen reden. Die telecomafleggers steken toch ook elke maand mijn gigabytes in hun zak, wat diefstal is, want owee als je over je bundel gaat, dan betaal je idiote bedragen.
En het is nog steeds maar hd wat je krijgt, en dat verschil is niet supergroot moet ik zeggen.
4k is leuk, maar pure onzin als je enkel tv kijkt.
Groet, richard

Verdellen
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2014 11:53

Re: analoog televisie kijken

Ongelezen bericht door Verdellen »

het kijkgeld is NIET afgeschaft het is al jaren verwerkt in de inkomstenbelasting zodat nu elk werkend gezinslid kijkgeld betaald

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: analoog televisie kijken

Ongelezen bericht door Har06 »

Verdellen schreef:het kijkgeld is NIET afgeschaft het is al jaren verwerkt in de inkomstenbelasting zodat nu elk werkend gezinslid kijkgeld betaald
toch prima geregeld, bestaan er nog analoge tv,s ?

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: analoog televisie kijken

Ongelezen bericht door Ulbe »

Kan me nog herinneren dat de zwart/witte "rouwkaarten" nog op de mat vielen wanneer je je kijk- en luistergeld niet had betaald, :D

Gesloten