LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC & Intrum Justitia

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Ron+Mar
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2004 02:21

Re: UPC & Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Ron+Mar »

Ook wij hebben hier last van UPC en Intrum, in juni 2001 opgezegd bij upc, eerst even gebeld, en te horen gekregen dat wij schriftelijk moesten opzeggen en alles zou goed komen. Inderdaad, modem werd opgehaald, en we kregen geen rekeningen meer. Inmiddels verhuiste mijn vriendin, die het upc abonnenment had gehad, naar mij in den-haag. Ze had geen internetverbinding in rotterdam meer nodig, daar ik via wanadoo werkte.
Na 2 jaar, was ongeveer juli 2003 een brief van intrum, of we maar even 525 euro wilde schuiven! Gebeld en alles uitgelegd, een aardige dame, die net deed of ze begrip had voor de mensen, ze lachde zelfs toen ik haar het verhaaltje vertelde van een spooknota van een meneer die al 2 jaar dood was, en die volgens upc nog steeds gebruik maakte van zijn internet aansluiting. Vervolgens een half jaar niks meer gehoord. In november weer een invordering van Intrum. Weer bellen, ff in de comupter kijken, en ja hoor, ze zagen bij Intrum, dat ik in juli ook al gebeld had (goed he), De hele buts zou weer terug gaan naar UPC. Nu is het februari, en wat vind ik afgelopen vrijdag in de bus, ja hoor, weer een invordering van Intrum, maar nu zaten er zogenaamde rekeningoverzichten bij, die UPC zogenaamd verstuurd zou hebben naar mijn vriendin. Tja, ik weet dat het bij de KPN ook weleens fout gaat, maar over bijna 2 jaar geen rekeningen afgeven die verstuurd zouden zijn door UPC vind ik wel heel vreemd. (Mijn schoonmoeder woont nog steeds op het oude adres, vandaar dat ik weet dat er nooit geen post van UPC meer was binnengekomen) Maar goed, als die ***** van UPC nu eens in hun logbestanden keken, zouden ze zien dat er vanaf dat adres, met dat modem geen internet verbinding meer is gemaakt. We worden er een beetje onpasselijk van hoor. Maar ja, als je die bestanden zou opvragen, wordt er vast en zeker ook mee gerommeld, net als met de rekeningen.
Wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door Ron+Mar op 09 feb 2004 02:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Ron+Mar
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2004 02:21

Re: UPC & Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Ron+Mar »

Oh ja nog even vergeten, de rekening van Intrum was 525 euro, en op de zogenaamde rekeningoverzichten van UPC staat een bedrag open van 694 euro, RARA HOE KAN DIT!!!!!!!

Gast

Re: UPC & Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Gast »

Ron+Mar welkom bij UPC. Dit zal jullie kijk op deze onderneming helemaal veranderen. Ik probeer een vergelijkbaar probleem ook op te lossen, al 2 jaar.
Succes.
Mede-slachtoffer

Gast

Re: UPC & Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Gast »

Ooit gehoord van incassokosten enzo?

Nee zeker, moet je maar wat verdiepen in het feit van niet betalen.

Ron+Mar
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2004 02:21

Re: UPC & Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Ron+Mar »

Geplaatst op 09 Feb 2004 14:15 door Gast
Ooit gehoord van incassokosten enzo?

Nee zeker, moet je maar wat verdiepen in het feit van niet betalen.
U ooit gehoord van LEZEN wat er geschreven wordt voor U een stompzinnig antwoord geeft.

Hoe kan een rekening, verstuurd door een inkasso bureau nou lager zijn dan de rekening die een schuldeiser opstuurd! KLOPT TOCH NIET ECHT HE.
Of is het zo, meneertje wijsneus, dat de inkassokosten van de rekening worden afgetrokken?

Heb het vermoeden dat U een medewerker van een of ander inkasso bureau bent, die lezen namelijk ook bijna niks wat ze opgestuurd krijgen.

Gast

Re: UPC & Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Gast »

Ooit gehoord van incassokosten enzo?

Nee zeker, moet je maar wat verdiepen in het feit van niet betalen.


Dit is nou een perfect voorbeeld van hoe UPC met brieven omgaat!!! Gewoon betalen en meer niet.!!

Chris
Berichten: 123
Lid geworden op: 09 okt 2003 18:58

Re: UPC & Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Chris »

Ben het geheel eens met RON + MAR eens, die gast werkt zeker bij UPC, lezen ze ook over de regels heen en zien ze alleen de euro tekentjes staan.

Ik hoop overigens dat jullie er uit komen, ik ben nu alweer een maandje of wat verder en heb nog steeds niets meer vernomen van interum en UPC.
Bellen en brieven schrijven heeft geen nut bij hun, daar nemen ze de moeite niet eens voor om ze te lezen, of naar te luisteren!
Anders had ik allang een antwoord van hun gehad.

Maarja wacht nog steeds op de dreiging die ze zouden uitvoeren, om naar het gerecht te stappen, heb overigens bij het laatste wel vermeld dat ik ze de kans geef om het te doen, ik heb bewijs genoeg.

(wel even ondervermelding dat ik netjes gebleven ben, maar heb het vermoeden dat je ook daar niet een stap mee vooruit komt)

Wordt vervolgt

Chris
Berichten: 123
Lid geworden op: 09 okt 2003 18:58

Re: UPC & Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Chris »

Tadaa we zitten bijna op een half jaar, gaat lekker.
Wacht met smart op IJ, maar nee ik zie geen post, een overzicht of dreigingen van hun.
En ik en mijn advocaat maar wachten.

Gast

Re: UPC & Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Gast »

Chris, ik heb een brief ontvangen of ik maar wou ophouden met faxen. Ik heb ongeveer 1500 faxen gestuurd naar UPC met een verzoek. Het heeft een aantal weken geduurd voordat ze eindelijk de brief lazen en beantwoorden. Uiteraard is de brief niet volledig beantwoord maar ze hebben in ieder geval wel bevestigd waar ik om vroeg. Ik kreeg ook een brief van IJ waarin ze nu dreigden om mij te dagvaarden als ik niet binnen 5 dagen bedrag x ga betalen. Terwijl op de bijgesloten acceptgiro een ander bedrag staat. Helaas hebben IJ en UPC niet de moeite genomen om mijn brieven te lezen. Ik ben ook benieuwd wat de rechter daarvan vindt?

Gast

Re: UPC & Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ook.
Laat je het ook horen, als je gewoon moest betalen?

Gast

Re: UPC & Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Gast »

[...]Ik heb ongeveer 1500 faxen gestuurd naar UPC met een verzoek.[...]
Euh, volgens mij spoor je dan niet helemaal.
Doe je dit om geld uit te sparen?

Gast

Re: UPC & Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Gast »

1500 faxen tegen 0,5 cent per minuut kost niet zoveel. Maar na 1500 faxen hebben ze eindelijk gereageerd. Het was het dus wel waard. 10 minuten bellen met upc kost bijna net zoveel. Volgens mij ben je niet goed bewijs als je na 3 faxen nog niet reageerd. Maar laten we het daar maar niet over hebben.

Gast

Re: UPC & Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Gast »

Ron en Mar

Wees blij dat modem bij jullie is opgehaald . Bij mij is dat niet gebeurd kreeg zelfs een rekening van 210 Euro van gratis modem uit 2001.

IJ ook op mijn dak maar betaal niet. Modempje voor 210 Euro :!:

Ze lijken wel gek :twisted:

Gast

Re: UPC & Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Gast »

Ik geef het op heb nog steeds niet gehoord en maak ze ook niet meer wakker, we zijn nu anno 2004 en als ze nu nog komen dan zijn ze wat mij betrefd te laat.

Groetjes
Chris

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: UPC & Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Keesjan »

Breng het dan gewoon zelf weg, dan ben je er vanaf?

Reink
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 mar 2004 15:34

Re: UPC & Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Reink »

Breng het dan gewoon zelf weg, dan ben je er vanaf?
Volgens de Algemene Voorwaarden van UPC.Chello hoef je UPC maar twee weken na beeindigen van het abonnement de gelegenheid te geven om het modem in ontvangst te nemen. Dit impliceert dat als je UPC de gelegenheid geeft het nodem in ontvangst te nemen binnen die twee weken maar UPC deze niet op komt halen je gewoon je borg terug krijgt zonder dat het modem weer bij UPC is.

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: UPC & Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Keesjan »

Ik ben bang dat UPC moeilijk gaat doen met het uitbetalen van de borg als ze het modem niet terughebben.

Reink
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 mar 2004 15:34

Re: UPC & Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Reink »

Ik ben bang dat UPC moeilijk gaat doen met het uitbetalen van de borg als ze het modem niet terughebben.
UPC leest hun Algemene Voorwaarden letterlijk .... dus waarom mogen de gebruikers het niet.

Uit de Algemene Voorwaarden:
Artikel 7 KABELMODEM EN WAARBORGSOM
7.1 UPC verlangt voor het gebruik van het kabelmodem een door haar periodiek vast te stellen waarborgsom, welke
UPC vooraf aan de klant bekend zal maken. De waarborgsom wordt terugbetaald via bank of giro nadat de
Overeenkomst is beëindigd en het bedrag dat UPC nog van de Klant heeft te vorderen is verrekend. UPC is geen
rente verschuldigd over de waarborgsom.
7.2 De waarborgsom wordt niet terugbetaald indien (i) het kabelmodem is ontvreemd, (ii) UPC niet binnen veertien
(14) dagen na beëindiging van de Overeenkomst door de Klant in de gelegenheid is gesteld het kabelmodem terug
te nemen of (iii) het kabelmodem is beschadigd of vernield, onverminderd het recht van UPC om in die gevallen
van de Klant schadevergoeding te vorderen, in elk geval gelijk aan de aanschafwaarde van een nieuw kabelmodem
van het type dat op dat moment door UPC wordt gebruikt, vermeerderd met administratiekosten.
7.3 De Klant dient ervoor te zorgen dat het kabelmodem permanent is aangesloten op een erkende en geaarde
stroomvoorziening, zorgvuldig wordt behandeld en dat van het kabelmodem geen misbruik wordt gemaakt of
daaraan schade wordt toegebracht.
In Artikel 7.2 lees ik toch echt dat de borg terug betaald word als je UPC in de gelegenheid steld om binnen 14 dagen het modem in ontvangst te nemen.

Gast

Re: UPC & Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Gast »

Helemaal gelijk Reink! Laat Keesjan maar l.ullen!! Die spoort niet en werkt zelf bij UPC dus blijft ze maar verdedigen......wordt je gek van!

Gast

Re: UPC & Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Gast »

Keesja, zijn jij en Nel-Foppen uit "Diversen" een en dezelfde persoon.

Gesloten