LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC & Datalimiet...hoe zit het nu!!! *antwoorden*

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Reink
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 mar 2004 15:34

Re: UPC & Datalimiet...hoe zit het nu!!! *antwoorden*

Ongelezen bericht door Reink »

Zo, jij bent traag van begrip. Er wordt al maanden vermeld op dit forum dat het maximaal 40 GB op maximale snelheid is en onbeperkt op langzamere snelheid. Gelukkig dat jij het nu ook begrijpt.
Op dit forum word er inderdaad over 40Gb gesproken. In alle communicatie vanuit de richting van UPC lijkt het er elke keer op dat het een limiet is die elke maand anders word vastgesteld. Dus helemaal vreemd dat iemand die 40Gb niet wist is erg aannemelijk.

Gast

Re: UPC & Datalimiet...hoe zit het nu!!! *antwoorden*

Ongelezen bericht door Gast »

KeesJan heeft absoluut geen titel voor zijn naam staan. Dit is op te maken uit zijn gebrekkige(bedrijfs) economische kennis, respectloze manier waarop hij mensen met een andere mening bejegent, niet goed kunnen luisteren naar argumenten van anderen, zeer slecht kan rekenen (zie discussie over FUP = > gem.) en zeer slechte juridische kennis.

Ik zet er absoluut een kist goede wijn op dat deze puber geen titel voor zijn naam heeft!!!

Gast

Re: UPC & Datalimiet...hoe zit het nu!!! *antwoorden*

Ongelezen bericht door Gast »

Mag ik die mee komen opdrinken?

Lijkt me geweldig!!

Gast

Re: UPC & Datalimiet...hoe zit het nu!!! *antwoorden*

Ongelezen bericht door Gast »

....maken we er een leuk feessie van...mag KJ ook komen?

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: UPC & Datalimiet...hoe zit het nu!!! *antwoorden*

Ongelezen bericht door Keesjan »

Dit is echt erg. Er wordt op een consumentenforum een weddenschap afgesloten. :shock:

Gast

Re: UPC & Datalimiet...hoe zit het nu!!! *antwoorden*

Ongelezen bericht door Gast »

KJ, wat waren je studies c.q. afstudeeronderwerpen en aan welke universiteit?
Kan ik zo ff checken!!

Gast

Re: UPC & Datalimiet...hoe zit het nu!!! *antwoorden*

Ongelezen bericht door Gast »

NTI Dwangneurose Forumvullen :lol:

Kees jan

Re: UPC & Datalimiet...hoe zit het nu!!! *antwoorden*

Ongelezen bericht door Kees jan »

Ik geef het toe .Ik heb helemaal niks geleerd.Wil alleen maar aandacht.Maar hier zijn ze ook al tegen me. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

espoir007

Re: UPC & Datalimiet...hoe zit het nu!!! *antwoorden*

Ongelezen bericht door espoir007 »

Hallo,

ik dacht dat ik de enigste was dit een waarschuwing kreeg van UPC, blijkbaar dus niet... :D

Hier volgt de waarschuwing dit ik gekregen heb...

Met deze e-mail informeren wij u over uw datagebruik.Wij constateren dat uw datagebruik overmatig dreigt te worden deze maand.

Om uw chello classic verbinding voor u en andere chello gebruikers optimaal te houden hanteert UPC een bovengrens voor de gebruikte data. Het gemiddelde gebruik bij chello classic is 8 GigaByte per maand. Op dit moment is u gebruik meer dan 3 keer dit gemiddelde.

Indien uw gebruik meer dan 5 keer het gemiddelde wordt, kan de snelheid van uw kabelmodem voor het resterende deel van de maand beperkt worden tot 64 Kbps voor zowel het up- als voor het download verkeer (vergelijkbaar met de snelheid van internet via de telefoon). Als u wilt voorkomen dat uw snelheid wordt beperkt, adviseren wij u om uw datagebruik te minderen of over te stappen naar chello plus.

Als in deze maand uw datagebruik boven de 4 keer het gemiddelde komt, ontvangt u een tweede waarschuwing via de e-mail. In een derde en laatste e-mail zal UPC u kennis geven van de snelheidsbeperking die dan onmiddellijk in werking treedt.

Bijgaand sturen wij u een link naar een speciale pagina waar u uw datagebruik zelf in de gaten kunt houden <http://datagebruik.chello.nl>. U dient hier uw gebruikersnaam en wachtwoord van uw emailadres in te voeren om in te
kunnen loggen.

Als u verwacht in de toekomst vaker grotere hoeveelheden data te gebruiken, willen wij u graag attenderen op chello plus. Bij dit product zijn grotere hoeveelheden datagebruik toegestaan.


Als ik nu goed geleest heb mag 8 gb per maand, mag iets meer als ik de buren niet mee overlasten...

Ik heb bij een andere provider vergeleken, namens planet...en de verhaal is hetzelfde wanneer u de kleine letters lezen van de algemeen voorwaarden...
Ik ben geen fan van upc integenndeel...maar ik blijf er toch bij want ik heb nog geen andere provider gevonden die dezelfde kon aanbieden kwa snelheid, datalimiet, prijs...Als iemand een heel goede provider weet, geeft het door... :P

groetjes,

Espoir

Gast

Re: UPC & Datalimiet...hoe zit het nu!!! *antwoorden*

Ongelezen bericht door Gast »

Kijk eens bij www.zonnet.nl dan heb je echt geen datalimiet
Snelheden van ADSL zijn nagenoeg gelijk aan die van Chello.
Succes

tiswat
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2004 19:17

Re: UPC & Datalimiet...hoe zit het nu!!! *antwoorden*

Ongelezen bericht door tiswat »

Al bij 25 G een waarschuwing en bij 40 G wordt ik afgeknepen. Betaal ik dus 50 euro per maand voor 40 G, waarbij de UPloads ook nog eens meetellen. Klagen kan maar heeft totaal geen nut. Het enige dat helpt is vertrekken bij UPC!!! Ik heb het helemaal gehad met ze, GRRRR. Wie volgt?

espoir

Re: UPC & Datalimiet...hoe zit het nu!!! *antwoorden*

Ongelezen bericht door espoir »

Hallo,

ik heb net bij zon gekeken. De algemene voorwaarden zijn wat vervelende om te lezen...ik heb niet iets kunnen vinden over de datalimiet...ik heb het misschien gemist... :roll: ...
Als ik vergelijk met chello, dan blijf ik toch bij chello, ik heb wel wat te klagen tegen hun maar tot nu toe niet zoveel te klagen met internet, behalve mijn waarschuwing dan... :oops:
Ik was niet op de hoogte van alg. Voorw. dus...maar nu wel...ik doe wat rustig aan...

Groetjes,

Espoir

Martin80

Re: UPC & Datalimiet...hoe zit het nu!!! *antwoorden*

Ongelezen bericht door Martin80 »

Ik heb kortgeleden chello light aangeschaft. De aanleiding hiervoor was een advertentie van Chello waarin stond dat er GEEN datalimiet meer was voor het light abonnement. Maar zoals jullie hier ook weten is hier niets van waar.

Een interne memo voor Chellomedewerkers (stond op een gebruikersforum van Chello) gaf het volgende aan:

Met ingang van 9 juli 2004 vervalt de 1 GigaByte datalimiet bij chello light.

Om chello light voor nieuwe klanten nog aantrekker te maken zal de huidige datalimiet van 1 GigaByte komen te vervallen. Chello light heeft dan geen harde limiet meer maar Acceptable Use Policy net als chello classic en chello plus dat hebben.

Om extreem dataverbruik bij light te voorkomen zal in het systeem de AUP worden toegepast


Klanten die een datalimiet overschrijden krijgen 2 maal een waarschuwing via de e-mail. De eerste waarschuwing is bij 60% en de tweede waarschuwing bij 80% van de grens. Bij de waarschuwingen wordt een link, http://datagebruik.chello.nl/ ,meegestuurd waar de klant zijn verbruik kan zien. De derde e-mail (bij 100% van de grens) is een melding dat per direct het modem teruggezet is in snelheid tot het einde van de maand.

Er is een verschil tussen de productlimieten en de systeemlimieten. De productlimiet is wat in het product wordt gemeld. De systeemlimiet is de limiet waarop het bovenstaande proces werkt.

Product Productlimiet Systeemlimiet
chello starter 250 Mega Byte 250 Mega Byte
chello easy 500 Mega Byte 2 Giga Byte
chello light AUP 3 Giga Byte
chello classic AUP 40 Giga Byte
chello plus AUP 80 Giga Byte

De systeemlimieten voor plus, classic en light kunnen maandelijks worden vastgesteld. Deze bovengrens is om extreem dataverbruik bij deze producten tegen te gaan.

Deze bovengrenzen zijn tijdelijk en kunnen in de loop van de tijd worden bijgesteld. Hierdoor kunnen klanten niet geïnformeerd worden dat dit *DE* limieten zijn. Indien een klant vraagt naar de bovengrens voor plus, classic en light verwijs dan naar artikel 3 van de AUP. Indien de bovengrens gecommuniceerd moeten worden, maak dan *zeer* duidelijk dat dit geen garantie is voor de toekomst.

Note voor NON-EuroDocsis: Het bovenstaande proces werkt alleen voor klanten met een EuroDocsis modem.
Hopelijk geeft dit wat duidelijkheid.

In de reclame wordt er gesproken van GEEN datalimiet maar in de praktijk is dit dus niet waar. De reclame is hierdoor ERG misleidend. Hetgeen wat Keesjan ontkent lijkt mij niet juist, je betaalt voor de snelheid van je abbonement zonder datalimiet en niet voor minder

En terug te komen op hierop:
UPC heeft wijkcentra staan in die wijkcentra zitten mensen aangesloten, UPC kijkt naar welk abbonnement heb jij en hoeveel word er in totaal in jou wijkcentrum gedown en upload, dat gemiddelde is hun datalimiet, dus als de hele buurt in 1 keer 40GB download per dag is je FUP dus 40GB. zodoende dat ze nergens kunnen vertellen hoeveel het is....
Dat klopt dan ook niet, ze bepalen het algemeen voor iedereen ongeacht wijk/ stad/ provincie

Gast

Re: UPC & Datalimiet...hoe zit het nu!!! *antwoorden*

Ongelezen bericht door Gast »

http://www.zonnet.nl/abonneren/adsl/basis/

Dit Zonnet ADSL abonnement is vergelijkbaar met Chello classic.

Prijs en snelheid komen nagenoeg overeen en er wordt duidelijk vermeld dat er GEEN datalimiet is.
Dat er inderdaad GEEN datalimiet is kan ik beamen heb nooit ook maar enig berichtje ontvangen dat mijn limet bereikt zou zijn.

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: UPC & Datalimiet...hoe zit het nu!!! *antwoorden*

Ongelezen bericht door Keesjan »

Willen degenen die denken dat het gras elders groener is per direct vertrekken bij UPC? Dan kunnen ze eens kijken of ze daar vandaan ook goed kunnen klagen.

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: UPC & Datalimiet...hoe zit het nu!!! *antwoorden*

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Nog nooit problemen gehad met UPC.
Niet met chello light, ook niet met telefoon, prima in orde!

Gast

Re: UPC & Datalimiet...hoe zit het nu!!! *antwoorden*

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben al meer dan een aar weg bij UPC en het bevalt mij prima.
Bij Zonnet is het gras veel groener dan bij UPC.
O ja en lees vandaag 31-08-04 de finaciele Telegraaf eens het berichtje van UPC, dat zegt al genoeg.

Gast

Re: UPC & Datalimiet...hoe zit het nu!!! *antwoorden*

Ongelezen bericht door Gast »

Willen degenen die denken dat het gras elders groener is per direct vertrekken bij UPC? Dan kunnen ze eens kijken of ze daar vandaan ook goed kunnen klagen.

Zie je wel dat Keesjannetje een Help(of is het Help ik weet het ook niet) Desk medewerker is, precies het standaard antwoord wat die gasten ook geven

Reink
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 mar 2004 15:34

Re: UPC & Datalimiet...hoe zit het nu!!! *antwoorden*

Ongelezen bericht door Reink »

Willen degenen die denken dat het gras elders groener is per direct vertrekken bij UPC? Dan kunnen ze eens kijken of ze daar vandaan ook goed kunnen klagen.
Als UPC de tuin besproeid had hadden ze groen gras gehad bij UPC en was het geen dorre ellende. Ik weet van voorbeelden van 500Gb/maand bij een provider die niet zeurt.

Gast

Re: UPC & Datalimiet...hoe zit het nu!!! *antwoorden*

Ongelezen bericht door Gast »

Willen degenen die denken dat het gras elders groener is per direct vertrekken bij UPC? Dan kunnen ze eens kijken of ze daar vandaan ook goed kunnen klagen.
Ik heb dat een jaar terug al gedaan, en ik moet zeggen: het is niet alleen groener, het is GRAS. En wat ik vroeger dacht dat gras was blijkt achteraf een ondefineerbaar slijmerig vergeeld onkruid.
ADSL light bij xs4all levert me voor 10 euri minder een 2,5 keer zo hoge snelheid als mijn chello classic in zijn beste tijden. En sinds ik de newsgroups nu goed kan benutten omdat xs wel een goeie newsserver heeft is 110 gig in een maand geen enkel probleem. Niet elke maand natuurlijk, zoveel valt er gewoon niet te downloaden. Maar ik lach om dat soort geautomatiseerde quotasystemen. Oja, en de goed onder een 020-nummer bereikbare helpdesk wordt ook nog eens bemand door mensen die je in 2 minuten precies op de goeie weg helpen, weet ik uit eigen ervaring na 3 telefoontjes met 3 totaal uiteenlopende problemen. Ja Keesjan, daar was ik te STOM om het zelf op te lossen en ja, alles is nu TOCH voor elkaar. Het enige wat ik vanaf hier te klagen heb is dat ik niet eerder hier zat. Maar aan de andere kant, als ik niet eerst bij chello had ondervonden wat een ramp het kan zijn had ik me nu niet gerealiseerd hoe goed ik het nu heb.

Gesloten