LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gezocht: gedupeerden die interview willen geven

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Gezocht: gedupeerden die interview willen geven

Ongelezen bericht door Dubio »

Dexia haalt geen slimme trucjes uit. Dexia gaat gewoon elke rechtzaak in met: contractueel hebben we recht op dat en dat en volgens het contract is dat ook zo. De gedupeerden komen allemaal met: m'n eega wou het niet, ik weet niet wat ik tekende, ik ben opgelicht.

Maar dan is de Dexiabank ook opgelicht: zij zijn meer dan een miljard kwijt aan de hele LL-affaire, en hebben een slechte naam in Nl.
Is het dan de schuld van Aegon? Dexia wou toch kopen!

Het was gewoon die tijd tot half 2000, er zat lucht in de aandelen, maar het sentiment was dat de boel alleen maar omhoog kon gaan, zowel bij de bank als bij de gedupeerden.

Weet je nog van KPN die voor miljarden gebakken 'UMTS'lucht hebben gekocht in Duitsland. Daarom betaal ik nu het dubbele voor mijn abonnement, en is mijn WV3D niet met winst beëindigd.
Ben ik boos op het systeem en de regering? Neen, dat is een maatschappij met marktwerking, de regering heeft de prijzen in de horeca ook moet verhoogd, dat is echt door de middenstanders zelf gedaan. De regering heeft de lucht niet in de beurs gepompt, dat was de gekte. De regering/Dexiabank heeft je niet gedwongen een leasecontract te tekenen, dat heb je echt zelf gedaan. (behalve bij Piet dan, deze stoere beroepsmilitair is bedreigd door een colporteurtje om te tekenen)

Dat Dexia nu water bij de wijn doet is al heel wat, maar de echt schuldigen vind ik de tussenpersonen die gezegd hebben dat je gegarandeerd je inleg behoud etc. Zij dienen hoofdelijk aansprakelijk gesteld te worden: een verder leven op bijstandsniveau.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Gezocht: gedupeerden die interview willen geven

Ongelezen bericht door croosjes »

Dubio, over gebakken lucht gesproken kijk eens in de spiegel.


Vrgr.Andre

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Gezocht: gedupeerden die interview willen geven

Ongelezen bericht door pluutje »

Maar dan is de Dexiabank ook opgelicht:
Dat heb ik nooit bestreden!
Mij zit het dwars dat jij nooit toegeeft dat het ''risicovolle produkten'' waren waar bij dalende koersen financiële rampen uit konden ontstaan!
Dit had nooit gemogen!
Stijgende of dalende koersen ten spijt!

Er is nu waarschijnlijk geen enkel product meer op de markt met zulk groot risico! Dat moge genoeg verklaren.

Als het kalf verdronken is moet de 'kleine onwetende man' er weer voor boeten.
Dat was 1000 jaar geleden blijkbaar ook al zo!

Praat me niet over een eerlijke coulante Dexia Bank!

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Gezocht: gedupeerden die interview willen geven

Ongelezen bericht door Dubio »

Als de bank de krach aan had zien komen dan hadden ze nooit zoveel producten verkocht, het ware in feite leningen met een dalend onderpand. De geest in 2000 was echter dat de waarde van het onderpand alleen maar omhoog kan, als het vervolgens in 3 jaar met 2/3 krimpt...
Eigenlijk stonden alle contracten in 2000 en 2001 gesloten al vanaf dag een 'onder water', toch komt Trosradar pas in mei 2002 met de show, dus de domheid/gekte van het jubeljaar 2000 duurde nog een tijdje door, en de bank zei ondertussen natuurlijk ook niks, hopend op een wonderbaarlijk herstel van de AEX.
Dus van mij 2 vragen
1 Wanneer sloot je het contract?
2 Wanneer wist je dat je met een restschuld te maken zou krijgen?

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Gezocht: gedupeerden die interview willen geven

Ongelezen bericht door pluutje »

1] Contract gesloten april 2000. Winst einde 2000 circa 10.000 gulden.

2] Circa einde 2001. Heb toen gebeld naar LL omdat ik het niet meer vertrouwde. Op mijn vraag hoe ik er nu exact voorstond kreeg ik als antwoord; u staat nog 200,= gulden in de plus!

Bij de vraag om nadere uitleg bleek dat de 10.000,= gulden winst en 17.800, = gulden van de 18.000, = gulden inleg reeds verdampt waren.

Zelfs de aanvankelijke uitleg was al niet eerlijk!

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: Gezocht: gedupeerden die interview willen geven

Ongelezen bericht door henkgeluk »

Geplaatst op 02 Jul 2005 15:17 door Dubio
Dexia haalt geen slimme trucjes uit. Dexia gaat gewoon elke rechtzaak in met: contractueel hebben we recht op dat en dat en volgens het contract is dat ook zo. De gedupeerden komen allemaal met: m'n eega wou het niet, ik weet niet wat ik tekende, ik ben opgelicht.

Maar dan is de Dexiabank ook opgelicht: zij zijn meer dan een miljard kwijt aan de hele LL-affaire, en hebben een slechte naam in Nl.
Is het dan de schuld van Aegon? Dexia wou toch kopen!

Het was gewoon die tijd tot half 2000, er zat lucht in de aandelen, maar het sentiment was dat de boel alleen maar omhoog kon gaan, zowel bij de bank als bij de gedupeerden.

Weet je nog van KPN die voor miljarden gebakken 'UMTS'lucht hebben gekocht in Duitsland. Daarom betaal ik nu het dubbele voor mijn abonnement, en is mijn WV3D niet met winst beëindigd.
Ben ik boos op het systeem en de regering? Neen, dat is een maatschappij met marktwerking, de regering heeft de prijzen in de horeca ook moet verhoogd, dat is echt door de middenstanders zelf gedaan. De regering heeft de lucht niet in de beurs gepompt, dat was de gekte. De regering/Dexiabank heeft je niet gedwongen een leasecontract te tekenen, dat heb je echt zelf gedaan. (behalve bij Piet dan, deze stoere beroepsmilitair is bedreigd door een colporteurtje om te tekenen)

Dat Dexia nu water bij de wijn doet is al heel wat, maar de echt schuldigen vind ik de tussenpersonen die gezegd hebben dat je gegarandeerd je inleg behoud etc. Zij dienen hoofdelijk aansprakelijk gesteld te worden: een verder leven op bijstandsniveau.
Naar boven

weet je nog dubio die algemeenverbindend verklaren van de rechtzaak van st lease verlies? dexia haaste zich te zeggen dat dat niet kon ! en nu? nu is dexia als de weerga bezig om alle gedupeerden algemeen verbindend te laten verklaren ,met een nieiwe aanvulling op de wet!! een beetje hypocriet van je dubio ,had ik niet verwacht van je!

Lego
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2005 21:44

Re: Gezocht: gedupeerden die interview willen geven

Ongelezen bericht door Lego »

PS, Zou wel eens willen weten waar Wim Rijk van spaarselect Axel (zld) nu uithangt[/quote]


Er werkt een Wim Rijk bij Rabobank Bevelanden ( was ex slager )

F J Goetheer
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 sep 2003 13:02

Re: Gezocht: gedupeerden die interview willen geven

Ongelezen bericht door F J Goetheer »

Bedankt,
Maar sory er zijn meer hondjes die Fikky heten ik schreef uitdrukkelijk bij spaarselect Axel maar toch bedankt voor de moeite.
Groetjes F G

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: Gezocht: gedupeerden die interview willen geven

Ongelezen bericht door Kor S »

beste piet,
het is al eerder gezegd,maar bij deze nochmaals,chapau en ,bedankt.
je niet atlatende attitude,en je doorzetten om de strijd aan te gaan
tegen het onrecht van dexia cs is met geen toetsenbord te beschrijven.
en een voorbeeld. 8) .groots.

succes verder. ,en, you never walk allone.
h.g kor

ps, mensen reageer naar piet als u wat wilt meededelen bvd.

hphjansen
Berichten: 114
Lid geworden op: 04 jul 2003 12:15

Re: Gezocht: gedupeerden die interview willen geven

Ongelezen bericht door hphjansen »

wellicht een goed idee om nog een aantal VERKOPERS te intervieuwen en dan de videobanden toe te zenden aan het OM.

OPLICHTERS ZIJN HET !! HET IS OOK ONBEGRIJPELIJK DAT BRUNEEL dit soort oplchterspraktijken wil blijven verdedigen !!

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Gezocht: gedupeerden die interview willen geven

Ongelezen bericht door impact »

Het O.M. is ondertussen echt wel op de hoogte gekomen van alle beschuldigingen richting Dexia en de tussenpersonen. Het is wel duidelijk dat ze tot nu toe weinig tot niets hebben ondernomen, maar wie weet wat er intussen achter de schermen gebeurt ...

HvdC
Berichten: 233
Lid geworden op: 23 okt 2004 14:59

Re: Gezocht: gedupeerden die interview willen geven

Ongelezen bericht door HvdC »

Ja Impact ik voel hem al komen, welk duivels complot heb je nu ondekt

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: Gezocht: gedupeerden die interview willen geven

Ongelezen bericht door Kor S »

laten we ,t hopen impact,dat er wat gaande is achter de schermen
zodat we op een goede dag mogen vernemen uit het nieuws :,

;aandelenlease ellende is voorbij voor gedupeerden,na inval bij dexia;.

of,weet iemand een andere headline?
8)
prettig weekend allen. .hg .kor.

Margriet
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 jul 2003 19:31

Re: Gezocht: gedupeerden die interview willen geven

Ongelezen bericht door Margriet »

Impact volgens mij kan het OM niets
doen er zal toch echt iemand eerst een PV op moeten laten maken inzake Dexia,ik verwacht dus dat er helaas niets gebeurd totdat iemand dit op zich neemt.
Van de regering hoeven we niets te verwachten die zijn alleen maar blij dat alles in de doofpot blijft.
Groet Margriet

BLS
Berichten: 84
Lid geworden op: 06 jul 2005 16:58

Re: Gezocht: gedupeerden die interview willen geven

Ongelezen bericht door BLS »

Hoezo het OM, Dexia heeft toch niets strafsbaar gedaan alleen maar een verkeerde bank overgenomen en de wet anders uitgelegd 8)

Weet iemand hoeveel zaken er in hoger beroep zijn ?? Niemand !!!!!

Ben.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Gezocht: gedupeerden die interview willen geven

Ongelezen bericht door pluutje »

Nee hoor, en Dexia is een onberispelijke bank!

[ :roll: :oops: :x :evil: :twisted:]

BLS
Berichten: 84
Lid geworden op: 06 jul 2005 16:58

Re: Gezocht: gedupeerden die interview willen geven

Ongelezen bericht door BLS »

Pluutje natuurlijk is Dexia geen fijne bank wij weten niet of we gaan schikken of gaan procederen.

Onze restschuld is niet zo hoog, daarom wilde ik graag weten of Dexia vaker in hoger beroep gaat, dit om onze afweging wat makkelijker te maken.

Ben

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Gezocht: gedupeerden die interview willen geven

Ongelezen bericht door croosjes »

BLS, kanton gerecht €1000, - als je een proces alleen begint en civiele recht voor alleenstaande €1800,- in groepsproces nog goedkoper. Verder of dexia in hogereberoep gaat dat weet niemand want dat bepalen zij zelf. Dit doen ze waarschijnlijk bij processen die een andere privé/situatie opleveren en dan zien ze een kleine kans van slagen om het proces anders in te delen en hopen op een kleine winst.


Vrgr.Andre

F J Goetheer
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 sep 2003 13:02

Re: Gezocht: gedupeerden die interview willen geven

Ongelezen bericht door F J Goetheer »

:evil: Hehe, Eindelijk klaar met deze bo.v.nb.nde, hoewel zeker niet naar tevredenheid opgelost.
Met dank aan Radar voor alle inspanningen.

En zij gaan vrolijk verder op kosten van de gemeenschap onder de nieuwe naam
"Belfiasco" of zoiets. Bah bah Schandalig.

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Gezocht: gedupeerden die interview willen geven

Ongelezen bericht door Captain-America »

Waarde Goetheer,

Allereerst van harte proficiat, ook er vanaf.
Ken echter het gevoel wat je omschrijft.

Denk overigens maar zo, je (we) zijn er vanaf, en kunnen het nog meemaken als zodanig. Dit was helaas niet iedereen, van 'toen' gegeven in en buiten here.

Met vriendelijke groet,

Uw (voormalig) medestrijder en lotgenoot,

C-A

Gesloten