LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon adreslijsten van Stedin?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Nuon adreslijsten van Stedin?

Ongelezen bericht door miniad »

Vandaag komt er een mijnheer bij ons in de buurt langs de deuren met de mededeling dat hij een lijst met adressen heeft gekregen van Stedin. Hij moest langs deze adressen
Op die lijst staan de adressen waar nog geen vast contract is afgesloten bij een energie bedrijf.
Hij had de opdracht e mensen over te laten stappen naar Nuon voor 20% korting.

Hier lijkt mij overtreding van regels.
Stedin mag geen prive gegevens doorgeven aan energiebedrijven!

En als zij dat niet gedaan hebben, wie dan wel?

En die verkoper liegt ter plekke en bedonderd dus de mensen. Deze verantwoording ligt dus bij Nuon.

Ik heb contact gehad met mijn eigen Eneco en deze verwijst mij naar Stedin. Ik heb contact gehad met Stedin en deze verwijst mij naar Nuon.
Nuon begrijpt het niet zo en zal wel kijken.

Inmiddels veel telefoon geld kwijt dan hier maar ff een berichtje. Misschien als waarschuwwing voor de potentiëlen slachtoffers.

Ik heb het opgenomen met mijn camera.

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Nuon adreslijsten van Stedin?

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte miniad,

Allereerst erg bedankt voor deze melding over een colporteur van Nuon. Dit is inderdaad niet zoals het hoort en ook niet volgens de werkwijze van Nuon.

Graag ontvangen wij dan ook meer informatie over het adres en het tijdstip waarop dit heeft plaatsgevonden. Zo kunnen wij passende maatregelen nemen om herhaling te voorkomen. Stuur hiervoor alstublieft uw gegevens (via een privé bericht!), dan gaan wij er achteraan.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Suraya
Nuon Webcare

Stedin
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 feb 2012 16:05

Re: Nuon adreslijsten van Stedin?

Ongelezen bericht door Stedin »

Stedin is de beheerder van het lokale elektriciteit- en gasnet en is verantwoordelijk voor onderhoud en uitbreiding van het net en de aansluitingen daarop. De netbeheerder verzorgt de aansluitingen bij klanten en zorgt voor het transport van elektriciteit en gas. Wie uw netbeheerder is, wordt bepaald door de plaats waar u woont. U kunt niet voor een andere netbeheerder kiezen, het net ligt immers vast.

Een energieleverancier, zoals Nuon, verkoopt producten als gas en elektriciteit. Dit zijn commerciële ondernemingen en benaderen daarom klanten met contracten en aanbiedingen. Er zijn geen adressenlijsten verkrijgbaar van woningen zonder contract die beschikbaar zijn voor een energieleverancier.

Stedin is vanwege haar positie onpartijdig, alle informatie waarover wij beschikken wordt als vertrouwelijk behandeld.

Wij vinden het dan ook vervelend dat de naam van Stedin ten onrechte hierin is genoemd. Wij nemen uw melding serieus en ondernemen hiervoor gepaste actie.


Claudia
Stedin Klantenservice

Gesloten