LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Monopoly/positie woningbouw in Hellevoetsluis

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
wilmar.1966
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2011 14:59

Monopoly/positie woningbouw in Hellevoetsluis

Ongelezen bericht door wilmar.1966 »

Ik ben uit mijn huis gezet door Maasdelta woningcorperatie.
door middel van de rechter die oordeelde dat ik teveel overlast bezorgd heb.
anderhalf jaa voordat ik veroordeeld ben was de gezin situatie veranderd in goede zin, geen overlast meer enz.
nu twee jaar later zegt maasdelta dat ik in hellevoetsluis geen huis meer krijg.
ik heb burgermeester en wethouders aangeschreven nooit geen reactie gehad te hebben op de brief die ik geschreven heb. b&w zegt niets te kunnen doen omdat de huizen van maasdelta zijn. in andere gemeentes zit ook maasdelta dus ken ik daar echter ook geen huis krijgen, dus wat nu?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Monopoly/positie woningbouw in Hellevoetsluis

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik kan mij niet voorstellen dat een rechter u op basis van minimaal 1,5 jaar oude gegevens uit huis laat zetten.
Ook moet de overlast heel behoorlijk zijn geweest, want een rechter zet niet zo maar iemand op straat.
En inderdaad haalt een brief naar B&W geen drol uit, zij bezitten de huizen niet en zijn geen partij in deze.
De enige optie is u inschrijven bij een andere woningbouwvereniging in een andere gemeente.
U kunt de woningbouw namelijk niet verplichten u een huis toe te wijzen.

Rbvanmarion
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2011 17:51

Re: Monopoly/positie woningbouw in Hellevoetsluis

Ongelezen bericht door Rbvanmarion »

Er zijn wel degelijk andere woonstichtingen in deze regio.
Vitalis is hier een van (woningen in hellevoetsluis). Tevens zijn er nog 6 woonstichtingen die u kunnen helpen aan een nieuwe verblijfplaats.
Kijk eens op www.swze.nl

Mvg,

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Monopoly/positie woningbouw in Hellevoetsluis

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Tevens zijn er nog 6 woonstichtingen die u kunnen helpen aan een nieuwe verblijfplaats.
Dat is de vraag.
Het kan zijn dat TS op een zwarte lijst staat ,en alleen nog maar bj particuliere verhuurders terecht kan.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Monopoly/positie woningbouw in Hellevoetsluis

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je wordt pas door de rechter je huis uitgezet wanneer er sprake is van een gekmakende terreur naar je buren toe en er een lijvig dossier ligt bij de verhuurder over overlast door de jaren heen. Je moet dus een échte hardcore aso zijn met een totaal gebrek aan respect naar mensen in je omgeving om het zover te laten komen.

Speciaal voor dit soort mensen worden steeds vaker aparte woningen gecreëerd aan de rand van de stad. Waar ze fijn elkaar het leven zuur kunnen maken, ongestoord in hun drugsverslaving kunnen opgaan etc:

http://www.netwerk.tv/uitzending/2010-0 ... een-succes

Ik hoop dan ook van harte voor topicstarter dat hij/zij terecht kan in zo'n voorziening. Een andere oplossing is er niet voor dit soort mensen.

peter=t
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 aug 2011 20:14

Re: Monopoly/positie woningbouw in Hellevoetsluis

Ongelezen bericht door peter=t »

maar al te waar, om voor een nieuwe huurwoning in aanmerking te komen vragen de meeste verhuurders om een verklaring.

in de verklaring onderstempeld door de vorige verhuurder staat of je betaalgedrag in orde was en of je wel dan niet overlast veroorzaakte.

verhuurders onder elkaar zullen deze regel niet negeren, en altijd een verklaring naar waarheid afgeven, dus jammer maar helaas, geen huurwoning bij 1 van de collega corperaties.

particulier, of kopen, of inderdaad wat mijn voorganger al aangaf in 1 van de aso kampen. een mooi ingerichte container.

peter

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Monopoly/positie woningbouw in Hellevoetsluis

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Wilmar,

In onze buurt wordt je pas het huis uitgezet wanneer de overlast dermate erg is dat niemand, en dan ook niemand meer raad met je weet, wietplantages, hard- en grindcorefeestjes iedere avond, vechtpartijen en ander overlast geven in de buurt,

En dan gaat u piepen hier op Trosradar..., :shock:

Wij kennen de situatie niet, maar wanneer de rechter u uit huis plaatst met uw gezin weet u zelf dat u het flink te bont heeft gemaakt, en nu met de problemen zit, u mag van geluk spreken dat er nog geen tuigdorpen zijn!, anders was u nu de kandidaat!,

Voor mij en iedereen mogen mensen die dergelijke overlast bezorgen keihard aangepakt worden!, u weet niet half hoeveel stress bij de omgeving dergelijke mensen veroorzaken!, buren die overspannen worden door de keiharde herrie en soms zelfs door de intimidatie!,

Als u nadenkt weet u dat u nu op uw nummer gezet bent en nu de ellende moet dragen, deze ellende die u nu heeft is nog niet één procent die de omgeving heeft gedragen!, ik hoop echt dat u van deze uitzetting geleerd heeft,

Sterkte en veel succes,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gesloten