LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NTI

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Zetje [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door Zetje [[email protected]] »

Hallo, Ik wil even reageren op al dat negatieve over de NTI. Ik ben inmiddels 1 jaar bezig met een MBO studie en ik heb HELEMAAL GEEN KLACHTEN !!! Ik krijg mijn huiswerk keurig op tijd thuis binnen 3 dagen. Keurig gecorrigeerd, met op- of aanmerkingen en met cijfers welke passen bij hoe ik mijn huiswerk heb gemaakt. Ik vind dat heel veel negatieve opmerkingen niet terecht zijn daar de NTI heel duidelijk regels heeft opgesteld en als je je daar aan houdt gaat het prima. Ik heb het zelf zo ondervonden toen ik een zending boeken eerder moest hebben. Gewoon hun regels gevolgd en geen probleem, de boeken waren op tijd!! Ik constateer op het forum van de NTI dat veel personen onder deze regels uit willen of waarschijnlijk deze regels niet hebben gelezen. Opmerkingen over dat er niet voldoende begeleiding gegeven wordt is naar mijn mening onzin. Dan moet je niet een thuisstudie gaan doen maar ga dan gelijk een dagopleiding volgen. Je aangewezen corrector geeft je op- en aanmerkingen als begeleiding. Ik wou dit even kwijt aan jullie. Wat het is niet allemaal negatief bij de NTI.

burtie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mar 2004 14:53

Re: NTI

Ongelezen bericht door burtie »

OKE Zetje sluit ik mij bij aan Doe het al jaaren met groot plezier De negativisme met plexus reactie

Marieke1232

Re: NTI

Ongelezen bericht door Marieke1232 »

Een reactie op "zetje": Ik vind het fijn voor je dat jij GEEN klachten hebt en respecteer je uitspraken. Maar respecteer dan ook de uitspraken van een ander. Jij volgt een MBO-opleiding bij het NTI, maar ik, en vele anderen, volgen een HBO-opleiding (psychologie) bij het NTI. Ik weet niet hoe de stand van zaken is bij de mbo-opleidingen en doe daar ook geen uitspraken over. Ik vertel mijn ervaringen over mijn hbo-opleiding, dus doe geen uitspraken over dat mensen onder bepaalde regels uit willen komen, want jij hebt geen idee wat er zich afspeelt bij de hbo-opleidingen. Dus fijn dat er bij jou niks misgaat, maar dat wil niet zeggen dat er niks mis is met de hbo-opleiding psychologie. En wat betreft de begeleiding: toen ik een duidelijke vraag stelde over een bepaalde definitie, kreeg ik als antwoord dat ik het boek nog maar een keer goed moet lezen. Nogmaals zetje: spreek alleen over je eigen ervaringen, want jij kunt niets zeggen over hoe andere mensen iets ervaren. Verder veel succes met je studie en hopelijk zonder problemen.

miep

Re: NTI

Ongelezen bericht door miep »

Hallo Ook ik heb weinig aan te merken op de opleiding bij het NTI. :D Je kan het NTI niet aanspreken op examens waarvoor je gezakt bent, terwijl anderen met 7-ens 8-en en 9-ens wel slagen :oops: . Als je stage gaat lopen bij een opleiding waar geen stage bij hoort kan ik me wel voorstellen dat het NTI zich daar niet zo druk om maakt. Ik studeer met plezier bij het NTI en wil dat ook zo houden! De groeten van Miep

ma_mulder
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2004 13:57

Re: NTI

Ongelezen bericht door ma_mulder »

Beste Miep Ook ik heb examen gedaan en had een 8,7. Ik kan hier niet blij noch trots op zijn, ik wist namelijk bijna geen enkele vraag en heb zelfs bij meerdere vragen alleen maar streepjes gezet. De nti mag mij eens uitleggen hoe ik aan die 8,7 kom. Voor mijn gevoel word op deze mannier een diploma van het nti wel erg ongeloofwaardig, zeker als ik ergens anders lees dat iemands examen is zoek geraakt en dat ze vervolgens mag kiezen tussen gratis overmaken of een 6. Ik ben blij voor je dat het bij jou probleemloos verloopt en wens je succes met je studie

burtie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mar 2004 14:53

Re: NTI

Ongelezen bericht door burtie »

Marieke toch????? :oops: Maar ik en vele anderen volgen een HBO-opleiding :!: Wat is het verschil ??????? Het gaat om dat jij een klacht hebt en een ander niet , Hoogte opleiding maakt niet uit. Hoe bedoel je PSYCHOLOGIE :shock:

Gast

Re: NTI

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Miep, Welke opleiding volgt u?En wanneer heeft u examen gedaan?Ik had namelijk een vette onvoldoende terwijl ik voor 99% zeker weet dat ik driekwart van het examen correct had.En toch een onvoldoende. Misschien kunnen we dan samen eens navraag doen hoe het kan.Aan gezien we beide weten hoe we het zelf hebben geadaan, en dat we ook beide deze punten NIET hadden verwacht. Groetjes van een boos zakkertje

tilly

Re: NTI

Ongelezen bericht door tilly »

Al ruim 30 jaar geleden heb ik een NTI-cursus gevolgd, met dezelfde problemen als nu nog steeds bestaan. Er werden lessen dubbel gestuurd, andere kreeg ik helemaal niet, er zaten fouten in het lesmateriaal, ik ontving te hoge rekeningen die ik uiteraard niet betaalde en daarna brieven van incassobureau's. Hoe is het mogelijk dat dit bedrijf nog steeds bestaat :?: Tara

miep [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door miep [[email protected]] »

hallo gast Ik denk dat je ma_mulder moet hebben, die zei immers dat ze strepen gezet had en toch een 8,7 had. miep

klantenservice NTI [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door klantenservice NTI [[email protected]] »

Geachte heer / mevrouw Mulder, Onder de naam ma_mulder treffen wij klachten van u aan, waarvan wij de indruk hebben dat deze - indien uw gegevens bij ons bekend zouden zijn - snel op kunnen lossen. Heel graag wil ik u vragen via bovengenoemd e-mail adres kontakt met mij op te nemen. Overigens is dit aanbod uiteraard van toepassing op eenieder die het gevoel heeft met een probleem te blijven zitten. Met vriendelijke groet, klantenservice NTI Mevr. E. Beltman

MoniqueJ [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door MoniqueJ [[email protected]] »

Ook ik zit met verbazing al deze klachten te lezen. Ik ben dan wel begin dit jaar begonnen met de opleiding, en heb nog geen examens gedaan, maar ik krijg mijn huiswerk altijd binnen een paar dagen terug. Als ik vragen heb krijg ik altijd netjes antwoord terug. En als ik het NTI bel krijg ik altijd vriendelijk antwoord. dus daarom wil ik even zeggen dat ik wel tevreden ben met het nti. Maar natuurlijk snap ik al jullie reacties wel. Ik moet eerst maar eens zien hoe mijn examens in april gaan.

[[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door [[email protected]] »

Eind februari ben ik begonnen met de cursus Basisopleiding Dierenartsassistente. Nadat ik me had aangemeld ben ik alle dierenartsen hier in de omgeving aan gaan schrijven of ik daar kon komen werken. Met als gevolg echt alleen maar afwijzingen, een dierenarts gaf mij zelfs het advies om de cursus via de LOI te volgen. Deze was volgens hem meer uitgebreider en beter, terwijl het diploma uiteindelijk wel hetzelfde was. Met deze informatie in het achterhoofd ben ik achteraf toch nog voor het NTI gegaan, met name doordat het daar goedkoper was en de cursus maar 12 maanden duurde i.p.v 18 maanden bij de LOI. Nu achteraf lees ik op het forum van het NTI van medestudenten dat er met het diploma van het NTI niets is aan te vangen,sterker nog, ze lachen je breed in je gezicht uit !!!! Terwijl op de site van het NTI vermeld staat dat je dierenartsen enz aan de slag kunt na het behalen van je diploma. Uiteraard ben ik het hier niet mee eens en wil per direct stoppen met de opleiding. Heeft iemand tips hoe ik dit het beste aan kan pakken, want ik neem aan dat ze dit niet zomaar accepteren ! En dan bedoel ik natuurlijk het verschuldigde lesgeld, want volgens het reglement moet je na het voortijdig stoppen met de opleiding AL het verschuldigde lesgeld ZONDER eventuele kortingen alsnog betalen. Dus het wordt hoe dan ook echt een duur GRAPJE !!!!

PeterW [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door PeterW [[email protected]] »

Beste lezer, Op zaterdag 24 januari 2004 bestelde ik via de website van de NTI het pakket “MCSE Windows 2000 plus” twv EUR 1545,81 inclusief BTW. Op dinsdag 27 januari heb ik telefonisch contact gehad met het NTI om de bestelling te annuleren. De dame in kwestie kon op basis van mijn emailadres mijn inschrijvingsgegevens niet vinden, maar verzekerde me dat annulering geen probleem zou zijn. Zij heeft de annulering in hun computersysteem ingevoerd. Verbaasd was ik toen op vrijdag 30 februari een postbesteller voor mijn deur stond met het betreffende pakket. Deze persoon heb ik medegedeeld dat ik de cursus had geannuleerd. Hij heeft het pakket weer meegenomen. Op 19 februari kreeg ik echter een brief waarin de NTI stelt dat ik met het terugzenden van het pakket mij niet ontdoe van mijn betalingsverplichting. Daarop heb ik telefonisch contact gehad met de NTI en hen om uitleg gevraagd. Het advies was om een aangetekende brief te sturen naar Mw. Beltman van NTI. Dit heb ik op 19 februari meteen gedaan, met de melding dat ik niet ga betalen voor het pakket, omdat ik binnen 7 dagen de bestelling heb geannuleerd het pakket niet heb geaccepteerd. Als compensatie heb ik aangeboden om wel de verzendkosten op me te nemen. Tot op heden heb ik van haar nog geen reaktie mogen ontvangen. Via tracktrace van TPG-post weet ik wel dat mijn aangetekende brief is geaccepteerd. Vorige week kreeg ik wel een brief van de Supervisor Klantenservice Wil Crans, met het verzoek om alsnog het bedrag van 1545,81 + 5 euro administratiekosten te betalen. Mij stuiten een aantal dingen tegen de borst: - Na mijn bestelling heb ik geen bevestiging gehad. Slechts een e-mail met de opmerking dat de NTI wegens grote drukte niet binnen 24 uur antwoord kunt geven. Een kwaadwillend iemand kan op deze manier eenvoudig valse bestellingen doorgeven. - Daarnaast heb ik tijdens het bestellen via internet geen handtekening (waar de brief van 19 februari wel op zinspeelt) gezet. In de algemene voorwaarden van NTI staat dan misschien wel vermeld, dat een zending, die uit een levering bestaat (zoals de mijne), niet teruggestuurd kan worden. Dit lijkt me echter vreemd, omdat het pakket zo naar een andere leerling kan worden verstuurd. Persoonlijk ben ik van mening dat de algemene voorwaarden van NTI op het gebied van annulering niet kloppen en ben daarom ook niet bereid te betalen. Wettelijk gezien heb je als consument gewoon het recht om bestellingen via internet binnen een week ongedaan te maken, of indien er geen orderbevestigingen worden gestuurd een maand. De website van de consumentenbondschrijft het volgende:
Algemene voorwaarden mogen de wet niet tegenspreken. Doen ze dat wel, dan is er sprake van een zogenoemd zwart beding, en hoeft u zich niet te houden aan dat gedeelte van de algemene voorwaarden.
Ben daarom ook niet van plan om te betalen en ik wacht de reactie van Mw Beltman af en zonodig schakel ik de rechtsbijstand in.

Jinx [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door Jinx [[email protected]] »

NTI is niet de enige Loi heeft dezelfde mankementen. Ik was aan een studie makelaardij begonnen en was met de eerste module privaatrecht begonnen, men krijgt dan met i-studie een leerkracht toegewezen die het huiswerk controleert. Ik had mijn eerste huiswerkopdracht per ongeluk 2 maal ingezonden. De leerkracht had hem naar mij geretourneerd met een onvoldoende. Een andere leerkracht had hem blijkbaar ook gecontroleerd ( dezelfde huiswerkopdracht) en geeft mij er een 7 voor. Dat kan toch niet . ik heb direct LOI gebeld voor opheldering. Ze zouden het eerst uitzoeken , is nooit gebeurd Uiteindelijk heb ik geeist te stoppen met de opleiding, men ging accoord maar een medewerker van de LOI had voor mij een verassend antwoord op dit voorval. Hij zei dat alleen in wiskunde en getallen 1 antwoord kan kloppen , maar voor al het andere zijn meerdere antwoorden mogelijk. Gewoon een smoes om LOI's leerkrachten goed te praten.

Marjon [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door Marjon [[email protected]] »

19 Januari heb ik mijn laatste examens gedaan voor spw3 Dankzij internet ben ik erachter dat ik geslaagd ben Na enige tijd heb ik contact opgenomen waar mijn diploma bleef mij werdt ter kenne gegeven dat ik eerst schriftelijk mijn cijferlijst moest opvragen van deze een copie moest maken en dan nogmaals een schriftelijk verzoek indienen of ze a.u.b. mijn diploma wouden opsturen.Is dit een normale gang van zaken?

Nieuwe cursist?

Re: NTI

Ongelezen bericht door Nieuwe cursist? »

Ik heb enige tijd geleden een hele leuke opleiding gezien en dat is de opleiding MER bij de NTI. Het lijkt mij een hele leuke opleiding en ik had mij bijna ingeschreven. Na de uitzending van Radar ben ik ook eens op het forum gaan kijken en ben daar erg van geschrokken. Als het nu om slechts één aspect gaat wat niet goed gaat dan zou dat niet ten koste van het vertrouwen hoeven gaan. Maar de diversiteit aan problemen is echt onvoorstelbaar. Ik vind het echt jammer want de opleiding lijkt mij echt leuk. Ik ben bij andere opleidingsinstituten naar een vergelijkbare opleiding aan het zoeken. Wie heeft suggesties?

P van den Brink [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door P van den Brink [[email protected]] »

Bij mij zijn ze ook heftig in de fout gegaan. Ik dacht laat ik eens info aanvragen over een studie. Zo gezegd zo gedaan krijg ik opeens een studie thuisgestuurd. Ik bellen en uitgelegd ik wou alleen maar info, dus zegt de nti stuur maar terug met een brief dat je verkoop afstand doet ook dat heb ik gedaan>krijg ik van de week een herinnering dat ik moet betalen .Ik weer bellen natuurlijk zegd nti We hehhen niks ontvangen nu moet ik dus die hele studie betalen en ik heb niks......

Erika [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door Erika [[email protected]] »

Geachte klacht plek… Vorige jaar, NTI (Dieren EHBO) een cursus dat helemaal niet in over eens kwam met de les materiaal. Wanneer ik mijn docent heb gebeld hier over, had ik het antwoord,“U bent waarschijnlijk op hoofdstuk 2” zo hij wist er van. Met dit antwoord, heb ik een klacht ingestuurd naar het nti, om mijn geld terug te vragen of een ander cursus te beginnen. Ik heb antwoord hier op gekregen van MEVR Kordijk, manager van een of ander ding bij het nti, dat het is waar dat het niet klopt, maar succes met het rest van de cursus, en het nti zal die fouten goed maken in de toekomst. Maar ik ben niet in de toekomst. Naar aanleiding van mevr. Kordijk's brief naar mij, heb ik weer een klacht gestuurd. Een kopie van dit heb ik gestuurd naar de onafhankelijk commissie van beroep, en daar ook hoor je niks terug van. Ik heb de rechtschool in Alkmaar ingeschakeld maar hier ook krijgen wij geen reactie van het NTI of de 'ónafhankelijk commissie'. Als een consument iets koopt dat niet voldoet met wat is beloofd hebben zij toch recht op hun geld terug??? Ik heb al eerder gestudeerd met het nti, detective en web designing cursus en ik ben niet zomaar iemand die opgeeft met een cursus. Als ik heb al getoond dat ik vast in interesse om verder te studeren, waarom moeten zij zo moeilijk doen? Ik had ook al aangeboden dat ik hoefde niet het geld terug maar en ander cursus. Alleen om verder allende met het NTI te krijgen, nu wil ik gewoon mijn geld terug en ik adviseer elke persoon om niet te beginnen met het NTI! Het brengt niks anders maar moeilijkheden, en eindeloos tijd voor niks aan de telefoon. Waarom is er niks dat deze instanties even op order zet? Dit kan toch niet zo??

Gast

Re: NTI

Ongelezen bericht door Gast »

Ik loop zelf al een tijdje te verzinnen om een opleiding te gaan doen via de LOI. De NTI ken ik niet zo goed, maar nu hoor ik ineens al die klachten hierover. Kan iemand misschien zeggen of deze klachten ook gelden voor de LOI ? Groetjes van Richard uit Spijkenisse

Gast

Re: NTI

Ongelezen bericht door Gast »

ik heb een tijd geleden via NTI een studie pakket aangevraagd na een tijd dit hele pakket gestudeerd te hebben wilde ik mn examen gaan doen ik mailde naar NTI voor wanneer dit kon hier heb ik nooit een antwoord op gekregen ik ben ook nooit opgeroepen geworden voor de examen gaan te doen in mijn geval zou dit sittard moeten zijn ik heb nog een aantal keren naar NTI gebeld voor te weten te komen waarom ik niet werd uitgenodigd voor de examen hier werd ik eigenlijk niet eens geholpen kortweg ik ben als ik me niet vergis 400 euro ongeveer kwijt

Gesloten