LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuze rechtsbijstandverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
consument32
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2010 12:26

Keuze rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door consument32 »

Goede middag,

Ik had altijd een rechtsbijstandverzekering bij DAS. Ik had daar de meest uitgebreide dekking die er bestaat. De verzekering vind ik echter duur en ik ben niet altijd even te spreken over de service en het advies dat ik krijg. Misschien wordt het tijd om eens naar een andere verzekeraar te kijken.

Zelf dacht ik aan Arag of Interpolis, maar misschien zijn er andere goede verzekeraars?

Wat ik zoek is een verzekeraar die goed advies geeft als het nodig is. De meesten hanteren een franchise van 250,- euro en dat is prima, maar verder wil ik een uitgebreide dekking als er een keer echt een geschil is. Dus geen halve verzekering met allerlei niet-gedekte uitzonderingen etc.

Wie kan adviseren?

stofzuigertje

Re: Keuze rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

www.independer.nl en kijk naar prijzen en voorwaarden...
Ook via zoeken is het op deze site en bij Kassa mogelijk eerdere berichten te vinden dus zoek ze...

GHC
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jul 2010 06:53

Re: Keuze rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door GHC »

DAS steek kwalitatief met kop en schouders boven allen uit.

arieene
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 aug 2010 21:25

Re: Keuze rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door arieene »

een rechtsbijstandsverzekering kiezen is niet eenvoudig, dit is een publiek geheim.
ze beloven allen Veel,! en doen als je ze Echt Nodig hebt weinig of niets, dit is ook algemeen bekend.
ik kan persoonlijk enkel over ARAG adviseren,
en dat is luit & duidelijk niet doen,
deze zijn er enkel op uit om Veel Winst te maken, en de eenvoudigste manier om dit te bereiken is om Geen kosten te maken,
dus weinig of niets doen,!!

Deskundige77
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 apr 2009 08:19

Re: Keuze rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door Deskundige77 »

Wij werken veel met meerdere rechtsbijstandverzekeringen. Er zit weinig verschil tussen nummer en en nummer 10. Je bent afhankelijk van de kwaliteit van de behandelaar.
Het probleem in Nederland is dat je een natura polis afsluit. Dit in tegenstelling tot de rest van europa. Wat is het verschil.....
Naturapolis:
Je krijgt rechtshulp door een jurist (geen advocaat). Deze bekijkt de haalbaarheid en gaat het geschil proberen op te lossen. Indien de zaak boven de 5000 euro is gaat deze naar een aangesloten advocaat. Deze mag de hele zaak verwerken voor 1500,00 euro (dan weet je dus ook welke kwaliteit je krijgt). De strategie van deze kantoren is om eerst weer een groot deel af te wijzen.....

Echt rechtbijstand:
O.a. in Duitsland kennen ze deze polis. Indien je een kwestie hebt is de selectie door de verzekering groter, echter bij dekking (en bij een serieuse zaak krijg je die) heb je een echte dekking en vrije advocaatkeuze tot 1.000.000,00 euro.

Je kunt je in het buitenland verzekeren,, informeer je hiervoor. De kwaliteit in Nederland is onder de maat. Ze zijn goed voor een geschil met de groenteboer, de rest van de bedrijven is er niet warm of koud van te maken

Cleopatra
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2010 22:13

Re: Keuze rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door Cleopatra »

Heb hele slechte ervaring met Arag, ze laten je wachten en wachten, heb al meerdere behandelaars gehad email gestuurd dd. 5-3-2010 na meerdere emails ter herinnering van mijn vragen nog steeds geen antwoorden. Heb al verschillende antwoorden gekregen over een zelfde vraag.!!! (omdat ik meerdere behandelars heb gehad) Heb de meest uitgebreide polis. Ik sta nu voor dilemma wat hier mee te doen. Heb schijnbaar een eigen advocaat nodig om gedaan te krijgen waarvoor ik verzekerd ben, bij mijn eigen rechtsbijstand.!!

arieene
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 aug 2010 21:25

Re: Keuze rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door arieene »

Uw ervaring met Arag is een veel voor komende ervaring, ze spelen een vies spelletje, !!!!
niets doen, en hopen dat je opgeeft, !!!!
en dat moet je Nooit doen,!!!! ondanks dat dit moeilijk kan zijn.
stuur een klacht over de behandeling van Uw zaak aan de directie van Arag persoonlijk, deze zijn verantwoordelijk,! en doe dit aangetekend,!
sta er op dat dit door de directie wordt behandeld en beantwoord, want ze zullen proberen deze klacht door een ............. medewerker te laten afhandelen zonder enig resultaat of wat dan ook,!!!!
met het antwoord van de verantwoordelijke directie kun je als dit antwoord geen oplossing bied een klacht indienen bij de KiFid,
zelf een advocaat inschakelen is een risico, dat kan Veel geld gaan kosten,!
je ben hiervoor tenslotte verzekerd,
U kunt ook eerst even informeren bij de KiFid over een in te dienen klacht bij hun.

Cleopatra
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2010 22:13

Re: Keuze rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door Cleopatra »

Dankjewel Arieene, ik ben zelf gelukkig erg vasthoudend, pech voor ARAG dus, ik bijt me altijd ergens in. :mrgreen:
En ik doe never nooit iets uit emotie en zal altijd eerst nagaan welke rechten ik heb. Ik heb hun nu al de vraag gesteld samen met email naar tussenpersoon of ik recht heb op een second opinie en voor welk vast bedrag. Ik wacht deze reactie af en ga dan verder ermee aan de slag. Zelf polis uitspitten (langgeleden zelf verzekeringscursus gehad) en dan zal ik mij inderdaad bij de instantie Kifid melden.
Voor mijn werk moet ik ook problemen oplossen :wink:
Tijd is mijn probleem altijd. Bedankt nogmaals.

arieene
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 aug 2010 21:25

Re: Keuze rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door arieene »

Geen Dank Cleopatra, Graag gedaan.
ik zelf heb na lang aanhouden een manager zover gekregen dat deze zij, dit is uit de handgelopen dit kan zo niet langer.
ik doe U een aanbod, zoek zelf een advocaat in welke U vertrouwen heeft.
dit op kosten van"ARAG",
Alleen pas op,! zorg dat je er een heb zonder andere belangen.
er zijn namelijk kantoren / organisaties welke onderling Confrerele afspraken en,
of Gedragsregels hanteren, en dan ga je WEER in de boot.!
de Vereniging eigenhuis heeft mij zo iets geflikt.
wees op een gezonde manier achterdochtig,!
Ik hoop dat TROS RADAR hier ook wat aan gaat doen, dit zou veel helpen,

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Keuze rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door brenda229 »

Ik heb 2x een geschil gehad en door interpolis behandeld, alle2 zo geblunderd dat ik het nakijken had!
Voor mij geen interpolis, ik ga op zoek naar een andere maatschappij!
Ik heb nooit wat gehad, maar zo zie je maar dat je op kort termijn in een keer 2x je verzekeraar nodig hebt!

Winster
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 mei 2010 22:32

Re: Keuze rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door Winster »

In de gids van de Consumentenbond heeft er onlangs een analyse ingestaan. Ik geloof het laatste of het voorlaatste nummer vanaf vandaag bekeken.

Wellicht dat iemand je die gids kan geven in de kenniskring?

Aanvullend kan je voor kleinere bedragen een abonnement nemen op juridische info bij ARAG (€32,50 pj) of een lidmaatschap bij de Consumentenbond (adviescentrum) (€63 pj) of per geval de JuroFoon bellen.

TwinCamDude
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 apr 2006 21:58

Re: Keuze rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door TwinCamDude »

https://www.ditzo.nl/over-ditzo/in-de-m ... ste-getest

Ik zou zeggen, keus is gemaakt toch? Toch? :mrgreen:.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Keuze rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door joep873 »

TwinCamDude schreef:https://www.ditzo.nl/over-ditzo/in-de-m ... ste-getest

Ik zou zeggen, keus is gemaakt toch? Toch? :mrgreen:.
Wij van WC-eend adviseren WC-eend.
Als de Consumentenbond inderdaad getest heeft zoals hier wordt aangegeven dan stelt de test niets voor. Belangrijk is ook hoe de deskundig de verzekeraar is, en in welke mate ze bereid zijn om problemen goed op te pakken. Maar dat heeft de Consumentenbond blijkbaar niet getest, of Ditzo vindt het niet nodig om zijn prestaties op dat gebied te vermelden.

arieene
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 aug 2010 21:25

Re: Keuze rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door arieene »

Ditzo of Datzo, het maakt allemaal niet uit ze doen allen het zelfde,
met veel woorden iemand een polis aan smeren en van alles beloven,
als je noodgedwongen aanspraak moet maken op de verzekering doen ze weinig
of niets,
dan moet je als burger je recht halen tegenover een gebouw vol met juristen en advocaten, en dat is niet eenvoudig, en zeer kwetsend.
zeker omdat je weet dat je de premie hier voor wel heb betaald,!
er is maar een manier om het ze moeilijk te maken, !!!!
nooit opgeven volhouden, en zoveel mogenlijk protesteren/van je laten horen,
samen ben je sterk,!!!

Winster
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 mei 2010 22:32

Re: Keuze rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door Winster »

Ik zei niet dat de Consumentenbond Ditzo als beste had getest, maar dat er een test is geweest naar rechtsbijstandverzekeraars.

De kwaliteit van de test kunt u beoordelen a.d.h.v. de gids. De meeste testen van de Consumentenbond zijn doorgaans indicatief, maar niet hoogwaardigkwalitatief en zal niet voldoen aan de wetenschappelijke vereisten voor een degelijk onderzoek. Een mooi startpunt is het wellicht wel, wanneer je de testcriteria bij de hand houdt.

Lieze
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2010 09:28

Re: Keuze rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door Lieze »

Ik heb ervaring met Arag (slecht!) en met DAS (ook slecht!). Ik ben bang dat er geen goede Nederlandse rechtsbijstandverzekeringen zijn. Het wordt tijd dat er een 'niet in natura' verzekering komt. Je kunt beste maar de goedkoopste nemen, ze zijn toch allemaal niet goed. Mijn ervaring is dat de juristen niet echt warm lopen voor de zaak, dat rechtsbijstandsverzekeringen (de juristen) niet serieus genomen worden door de tegenpartij en dat de rechtsbijstandsverzekering je er altijd van probeert te weerhouden een zaak te beginnen. Ze zijn alleen goed voor simpele kwesties, verder heb je er echt niks aan. Voor arbeidsgeschillen kun je beter lid worden van een vakbond, daar kun je ook terecht voor juridische bijstand. Maar ja, lidmaatschap van een vakbond is ook best duur.

pienadvies
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2011 17:54

Re: Keuze rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door pienadvies »

ik heb zelf een hele goede rechtsbijstandverzekering afgesloten bij een een tussen persoon. Hun werken met alle rechtsbijstandverzekeraars samen en hebben een juridisch adviesbureau waar door ik een hele goede service heb aangezien ik kosteloos als klant advies krijg van het juridisch adviesbureau en bij problemen alle kosten door het rechtsbijstand worden betaald. Ik heb voorheen gezeten bij de Das, Arag en SRK ik zit nu bij Klaverblad en daar is het echt goedkoop :D maar ik ben het meest blij met de service van de tussenpersoon :D :D aangezien ik tot nu toe ook altijd kosteloos geholpen ben met de problemen die buiten de dekking van rechtsbijstand vallen! :wink: als ik jou was zou ik hun bellen.010-4713263 groetjes Pien. :wink:

arieene
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 aug 2010 21:25

Re: Keuze rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door arieene »

Hallo Pien, fijn te horen dat je eindelijk een goede Rechtsbijstand heb gevonden,
het is zoals U inmiddels ook heb ervaren beslist géén eenvoudige zaak om
een oprecht goede Rechtsbijstand verzekering te vinden,
95 % maakt er niets van, enkel premie opstrijken en je dan met alle elende
laten zitten, maar voor een ieder welke (nog) geen goede Rechtsbijstand heeft is het zaak dat je deze gasten bij de realiteit houd, ze wakker houd en ze blijft wijzen op hun gebreken/nalatigheid, en beslist Nooit opgeven of je met een
kluitje in het riet laten sturen,!!!!
uit eindelijk zal je Winnen, dat is je Recht,!!!!


groeten, arieene

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Keuze rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Wij hebben SUR van Univé. Bevalt goed. Werkt snel en eerlijk.

柴油拖拉机
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jun 2011 15:51

Re: Keuze rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door 柴油拖拉机 »

joep873 schreef:
TwinCamDude schreef:https://www.ditzo.nl/over-ditzo/in-de-m ... ste-getest

Ik zou zeggen, keus is gemaakt toch? Toch? :mrgreen:.
Wij van WC-eend adviseren WC-eend.
Als de Consumentenbond inderdaad getest heeft zoals hier wordt aangegeven dan stelt de test niets voor. Belangrijk is ook hoe de deskundig de verzekeraar is, en in welke mate ze bereid zijn om problemen goed op te pakken. Maar dat heeft de Consumentenbond blijkbaar niet getest, of Ditzo vindt het niet nodig om zijn prestaties op dat gebied te vermelden.

Ik heb zeer slechte ervaring mee met Ditzo, ze hebben wel de mooiste voorwaarden aan elkaar gepropt, maar daar komen ze echt niet na. Vooral als je bij de juridisch helpdesk van Ditzo terecht komt, mensen die daar zit zijn zo chagrijnig en prikkelbaar dat je niet verder hoeft te gaan. Ik was ook ingetrapt door de test van Consumentenbond, daarvan heb ik nog steeds veel spijt van.
joep873 heeft groot gelijk, als het over de prestaties gaat, zal Ditzo zeker een van de slechtste zijn.
Dus, mensen, als je zelf willen uitproberen met Ditzo, prima! Maar onthoud een dingen goed, Ditzo heeft ook een sterkste punt, en dat is Dagelijks Opzegbaar Zonder Wachttijd. Dus je kunt heel snel weer van ze af.

Gesloten