Wasmachine 3 keer gerepareerd nog defect

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Christiaan1975
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2024 17:29

Wasmachine 3 keer gerepareerd nog defect

Ongelezen bericht door Christiaan1975 »

Wij zitten in een lang en slepend drama met Coolblue. Je merkt dat deze winkel haar monopolie positie misbruikt. In September 2022 schaffen wij een wasmachine van LG aan een GC3V708S2 TurboWash 39. Op zich een mooie machine. Ik heb tijdens het bestellen de keuze om een machine met of zonder verpakking te kopen. Er was namelijk een machine waarbij de verpakking weg was, maar verder gloednieuw. Dat scheelde 75 euro. Deze gok durfde ik wel te wagen.
Toen de machine gearriveerd en aangesloten werd, ontbraken er allerlei onderdelen. Toen wij verder keken zagen wij heel veel vieze aanslag in de machine en slangen. Dit bleek geen nieuwe machine. Omdat de was toch gedaan moest worden heeft mijn vrouw een was gedraaid. Maar die wasbeurt liep helemaal niet goed. De machine wilde niet centrifugeren. Hij kwam niet op snelheid. Gevolg: een natte was. Vervolgens contact gezocht met Coolblue.
Ten eerste een medewerker aan de telefoon die alles voor een glimlach grappig wilde doen. Uiteindelijk moesten we toch maar voor een nieuwe machine kiezen vertelde Coolblue ons. Ik zei prima maar riep Coolblue: die 75 euro moet u nog wel even extra afrekenen. Ik gaf aan dat de huidige situatie al ongemakkelijk genoeg was maar daar was geen begrip voor. Een nieuwe machine: u gaat het volle pond betalen. Uiteindelijk met veel tegenzin maar gedaan.

De eerste 10 maanden liep de machine redelijk goed maar het leek alsof hij steeds meer herrie ging maken. Ook de spullen boven op de wasmachine waar zelfs nog een wasdroger bovenop stond vielen eraf. Toen een maand later de buren kwamen klagen over de enorme herrie, ben ik maar met Coolblue gaan bellen. Ik kreeg niet een nuttig advies en moest de machine maar aanmelden voor reparatie. Het duurde lang voordat CE Repair uit Dordrecht reageerde.

Uiteindelijk kwam de monteur. Die kon de eerste reparatie niet voltooien omdat hij niet alle defecte onderdelen bij zich had. Naast de keramische gewichten was de trommel en ophanging ook beschadigd. De eerste reparatie duurde 1,5 uur. Anderhalf week later was het 2e onderdeel binnen. Dit vervangen koste 2 uur. Ook konden wij bijna 2 weken geen wasmachine gebruiken. Na een aantal wasbeurten maakte de machine nog steeds herrie en trilde enorm. Wederom de machine aangemeld voor reparatie. Na 2 weken waren de onderdelen eindelijk binnen. De schokbrekers, 3 stuks, bleken defect.
De monteur is 3,5 uur bezig geweest met de reparatie. De monteur is om half 8 's avonds vertrokken naar huis. Inmiddels is de machine behoorlijk toegetakeld door de uitgevoerde reparaties. Vies, deuken, kieren etc. Maar het ergste is dat de machine nog steeds trilt en de motor maakt af en toe een vreemd geluid. Ook valt de machine soms uit. 14 minuten voor het einde stopt hij en hij blijft de hele nacht op 14 minuten draaien. De machine is nog steeds niet goed. Maar Coolblue vertikt het om fatsoenlijk op mail verkeer en een aangetekende brief te reageren. Nu zitten we te wachten op reparatienummer 4. En de garantie tikt maar door.

Kort samengevat heeft Coolblue ons een ondeugdelijk product geleverd. Ook LG Nederland is hierin wat te verwijten. De nieuwe keramische blokken hebben een andere vorm waaruit blijkt dat de uitbalancering bij de eerste versie machines niet goed is geweest. Dit heeft gevolgschade gegeven aan de de kunststof trommelrand, schokbrekers en uiteindelijk ook de motor. Je hoort dat de motor niet meer egaal loopt. In de as lijkt een afwijking te zitten. Een heel duidelijk verhaal waarbij je door Coolblue als consument aan het lijntje gehouden wordt. En bij CE repair in Dordrecht lopen de monteurs over in het werk. Dit bedrijf is ook niet daadkrachtig om met concrete oplossingen te komen. Deze reparaties hebben inkoop voor Coolblue al 3 wasmachines gekost.

Ik blijf doorgaan totdat er een fatsoenlijke oplossing geboden wordt door Coolblue. Verder deel ik de ervaring met Coolblue graag met anderen.

NeoDutchio
Berichten: 12370
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wasmachine 3 keer gerepareerd nog defect

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

In uw geval zou ik stoppen met doorgaan en de koop ontbinden. Geef CoolBlue een ultimatum waarin alles opgelost moet zijn. Geef bij die ultimatum direct aan dat per datum x (1 dag na het verstrijken van die dag) de koop ontbonden word, zij de machine weer mogen ophalen en u het aankoopbedrag terug verwacht binnen 14 dagen.

kuklos
Berichten: 9844
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wasmachine 3 keer gerepareerd nog defect

Ongelezen bericht door kuklos »

Christiaan1975 schreef:
14 mei 2024 18:24
Je merkt dat deze winkel haar monopolie positie misbruikt.
Coolblue heeft geen monopolie.

Christiaan1975 schreef:
14 mei 2024 18:24
Ook LG Nederland is hierin wat te verwijten.
Wat valt hun dan te verwijten?
Christiaan1975 schreef:
14 mei 2024 18:24
Deze reparaties hebben inkoop voor Coolblue al 3 wasmachines gekost.
Huh? Nergens uit jouw verhaal blijkt dat Coolbleu 3 wasmachines heeft aangeschaft.


Voor de rest het advies van neoDutchio hierboven volgen.

Seinhuis
Berichten: 2386
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Wasmachine 3 keer gerepareerd nog defect

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Aangezien u contact opgenomen hebt met klantenservice kunt u op www.coolblue.nl/klantenservice/klachten kunt u een officiële klacht indienen.

Indien u niet tevreden bent of geen reactie krijgt dan kunt u na 7 dagen contact opnemen met www.thuiswinkel.org/consumenten/helpcen ... -indienen/. U kunt kiezen tussen bemiddeling of een bindend uitspraak.

Ook kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering.

Speedy123
Berichten: 1352
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Wasmachine 3 keer gerepareerd nog defect

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Allereerst, monopoly misbruik van Coolblue is de grootste onzin. Er zijn genoeg verkopers van wasmachines, ik heb er zelf nog nooit eentje bij Coolblue gekocht.

U hebt een ondeugdelijk product geleverd gekregen. U heeft op dit product garantie geclaimd bij de verkoper, Coolblue. Deze heeft uw inziens wasmachine niet correct gerepareerd. U bent in afwachting van een volgende reparatie. U kunt Coolblue, als u het nog niet gedaan heeft, in gebreke stellen en een laatste kans te geven om de wasmachine te repareren. Faalt Coolblue wederom, dan kunt u de koop ontbinden en uw aankoop bedrag terug eisen.

Juridisch loket:
Dan kunt u hem ‘in gebreke stellen’. Dit betekent dat u hem een laatste kans geeft om uw product te repareren of te vervangen. Gebruik hiervoor onze voorbeeldbrief in gebreke stellen ondeugdelijk product.

https://www.juridischloket.nl/voorbeeld ... k-product/
Laatst gewijzigd door Speedy123 op 15 mei 2024 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21937
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wasmachine 3 keer gerepareerd nog defect

Ongelezen bericht door alfatrion »

Coolblue nog een herstel mogelijkheid gegeven vind ik gekkenwerk. Ik zou nu kiezen tussen vervanging of ontbinding met een dekkingskoop. Er zijn genoeg herstelpogingen geweest om te concluderen dat herstel geen soelaas gaat bieden en er is ook genoeg tijd aan gespendeerd.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 15 mei 2024 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wasmachine 3 keer gerepareerd nog defect

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eens. Mijn vertrouwen in deze machine én in Coolblue zou volledig weg zijn, ik zou ontbinden en elders een nieuwe machine kopen.

juliomariner
Berichten: 4900
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Wasmachine 3 keer gerepareerd nog defect

Ongelezen bericht door juliomariner »

Maar dan geen LG.

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wasmachine 3 keer gerepareerd nog defect

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
15 mei 2024 16:23
Maar dan geen LG.
Of wel. Je kunt ook gewoon pech hebben met een machine.

juliomariner
Berichten: 4900
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Wasmachine 3 keer gerepareerd nog defect

Ongelezen bericht door juliomariner »

Klopt maar als een merk 1 keer niet voldoet koop ik niet nog een keer.

Bram Bonnewel
Berichten: 144
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Wasmachine 3 keer gerepareerd nog defect

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Er ook aan gedacht dat die machine precies waterpas moet staan?? LG wasmachines zijn daar heel gevoelig voor.

Speedy123
Berichten: 1352
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Wasmachine 3 keer gerepareerd nog defect

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Bram Bonnewel schreef:
17 mei 2024 16:33
Er ook aan gedacht dat die machine precies waterpas moet staan?? LG wasmachines zijn daar heel gevoelig voor.
Dat zouden de LG monteurs die diverse reparaties uitgevoerd hebben toch wel weten?

Plaats reactie