LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] canal digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
tietjenshans
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2008 12:26

canal digitaal

Ongelezen bericht door tietjenshans »

Betreft ontvangst van radio- en tv signaal via CanaalDigital.
In de nacht van 5 op 6 nov 2008 is het door wijziging van de codering i.v.m. werkzaamheden aan transponder 109 niet meer mogelijk om met niet door CD. gecertificeerde ontvangers bepaalde radio- en tv zenders te ontvangen. Ik verwijs naar de site van CD rubriek storing en onderhoud. Gecertificeerde ontvangers hebben geen hinder van deze wijzigingen; echter niet gecertificeerde ontvangers missen nu een aantal radio- en tv zenders. Bezitters van laatstgenoemde ontvangers worden verwezen naar hun dealers voor het oplossen van het probleem!
Ik vind dit een onterechte behandeling en tweedeling van abonnees door CD; immers iedere abonnee betaalt al naar gelang zijn zenderpakket en een aparte behandeling is dan onterecht.
Dat bezitters van door CD gecertificeerde ontvangers enige voordelen hebben zoals het kunnen laden van een zenderlijst die door CD ter beschikking wordt gesteld daar kan ik mee leven.
Het nu gemaakte verschil in behandeling door CD ervaar ik als zeer onterecht omdat je op kosten kunt worden gejaagd. Ergerlijk vind ik de door CD gemaakte discriminatie. Ben benieuwd hoe anderen in deze situatie dit ervaren.

johandevries
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 apr 2007 20:02

Re: canal digitaal

Ongelezen bericht door johandevries »

Helemaal met je eens Hans.
Na het jaar in jaar uit geconfronteerd worden met enorme verhogingen van het abonnement is dit de laatste druppel.
Ik heb net de opzegbrief geschreven en die gaat zo op de post.
Ik stap over naar Digitenne. De schotel blijf ik gebruiken voor de Duitse zenders en natuurlijk voor de BBC.


Johan

cheapcaller
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2005 14:27

Re: canal digitaal

Ongelezen bericht door cheapcaller »

Canal Digitaal is genoodzaakt om een nieuwe codering te gaan gebruiken om diverse redenen. Dit zijn ze nu aan het uittesten op een aantal kanalen. Mocht je geen ontvangst hebben, dan is dit op te lossen door nieuwe firmware in je ontvanger te zetten. Let wel dat goedgekeurde ontvangers of ontvangers met een officiele mediaguard module geen last hebben hiervan. Mocht je niet zo'n ontvanger hebben dan is het nooit gegarandeerd dat het coderen van de canal digitaal kanalen altijd zou blijven werken.

Ik heb zelf een maxdigital ontvanger en daarvoor is inmiddels een nieuwe firmware gereleased die het probleem geheel oplost.

Verder wens ik je veel plezier met het kijken naar de blokkendoos op digitenne.

tietjenshans
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2008 12:26

Re: canal digitaal

Ongelezen bericht door tietjenshans »

http://www.astrasat.nl/?page=shop/nieuw ... es&dit=203 of te Googlen op: Transponder 109 Clarke Tech 2100.(in mijn geval).

Via bovenstaande url is er een nieuwe update, met handleiding, te vinden voor verschillende niet gecertificeerde ontvangers.
Bij mij was het niet nodig opnieuw te scannen. Gebruik wel een "bijna" lege usb-stick om het initialiseren van de usb-stick te bekorten.

moonen19
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2008 18:38

Re: canal digitaal

Ongelezen bericht door moonen19 »

ook ik zit met het probleem dat ik een paar zenders mis, waar ik natuurlijk wel voor betaal!!
Is er geen overkoepelende instantie die deze monopolistische handelingen tegengaan?

Straks heb ik ook nog een Philips tv nodig om überhaupt iets te kunnen kijken!

Jos Stegink
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2008 20:33

Re: canal digitaal

Ongelezen bericht door Jos Stegink »

Ik heb het zelfde probleem zoals waarschijnlijk een zeer groot aantal Canal Digital gebruikers. Canal Digital doet alles af met de volgende mededeling:
In de nacht van 5 op 6 november zijn werkzaamheden aan transponder 109 verricht die binnen de coderingsspecificaties vallen. Gecertificeerde ontvangers blijven gewoon beeld en geluid behouden.
Niet-gecertificeerde ontvangers kunnen hierdoor mogelijk geen beeld of geluid meer geven.
De leverancier of fabrikant van niet-gecertificeerde ontvangers is verantwoordelijk voor de interne software van de ontvanger wanneer deze niet volgens Mediaguard-specificaties is vervaardigd en daardoor niet meer correct functioneert.
Wij begrijpen dat het vervelend is wanneer men hierdoor geen beeld heeft, we verzoeken ieder dan ook dit aan te geven bij zijn of haar leverancier zodat deze met een adequate oplossing kan komen.
Het betreft de volgende zenders:
NET5 ,ActionNow, Etalagekanaal, SBS6, TMF, EredivisieLive1, Veronica/Jetix, Film1.3 ,BiB, Radio2, Radio3FM en Radio4.
De niet gecertificeerde ontvangers die hier mogelijk last van hebben zijn:
MaxPlus
Maxdigital (verschillende types)
Ferguson ( verschillende types)
Marnet
Focus
Hornet
Clarktech
Indien u een van bovenstaande ontvangers in bezit hebt en geen beeld of geluid hebt op de genoemde zenders adviseren wij u zich tot uw dealer te wenden.

Hierna heb ik me tot Media Markt gewend, die mij uiteindelijk dit product
(Focus VB300) geadviseerd heeft. Hun reacyie is alsvolgt:

Geachte heer Stegink,


De klacht is niet door ons te verhelpen.
De klant mag met deze email naar onze winkel komen op de KTV afdeling.
Na inlevering van deze mail en de originele aankoopbon (tot max 3.5jr oud)en het complete app. Kan de klant een gecertificeerde decoder kopen voor 100.- (ipv 155.-)



Met vriendelijke groet,


Media Markt - Zwolle B.V.
Public Relations


Kortom de consument zit klem tussen twee marktpartijen die beide niet hun verantwoordelijkheid nemen

Het lijkt mij zinnig om ons als benadeelde te verenigen en de betrokken partijen hier op aan te spreken.

Jos tegink

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: canal digitaal

Ongelezen bericht door D1RK »

CanalDigitaal schakelt definitief over naar Mediaguard 3 codering


Binnen korte tijd gaat CanalDigitaal officieel de Mediaguard 3 codering gebruiken. Deze codering wordt in de volksmond ook wel Merlin of SECA 3 genoemd en wordt in Europa al gebruikt door satellietproviders CanalSat France en het Poolse Cyfra +. CanalDigitaal woordvoerder Martijn van Hout heeft dit officieel bevestigd tegenover Satellite Magazine. De overschakeling naar Mediaguard 3 zal gefaseerd plaatsvinden. Dat wil zeggen dat nog dit jaar gestart wordt met de uitgifte van Mediaguard 3 smartcards aan CanalDigitaal dealers voor verkoop aan nieuwe abonnees. In het eerste kwartaal van 2009 gaat CanalDigitaal starten met het stapsgewijs vervangen van bestaande smartcards. Hoe lang de uitfasering van de nu gebruikte Mediaguard 2 codering in beslag gaat nemen is nog niet bekend. De mogelijkheid bestaat dat dit nog het gehele jaar 2009 in beslag gaat nemen.

Het gaan gebruiken van de nieuwe codering heeft geen directe gevolgen voor de huidige abonnees. De gebruikte Mediaguard 2 of IRDETO 2 smartcard blijven gewoon functioneren. Mede daarom stuurt CanalDigitaal op dit moment bij zenders die inmiddels voorzien zijn van de Mediaguard 3 codering een dubbele ECM pid mee. Dit blijft gehandhaafd tot het moment dat er gestopt wordt met het ondersteunen van de Mediaguard 2 codering. Dus tot het moment dat alle smartcards van bestaande abonnees zijn omgeruild. De dubbele ECM pid die meegezonden wordt is de reden dat verschillende satellietontvangers die gebruik maken van een geëmuleerde, en dus ongeautoriseerde kaartlezer voor het Mediaguard codering systeem, niet meer overweg kunnen met de nieuwe Mediaguard 3 codering. Voor de meeste van deze ontvangers is via de fabrikant inmiddels nieuwe firmware beschikbaar die dit probleem oplost.

In ieder geval kunnen dealers en abonnees de oude Mediaguard 2 smartcards nog tot het einde van het tweede kwartaal 2009 registreren bij CanalDigitaal. Tot deze tijd kunnen Mediaguard 2 smartcards dus nog gewoon zonder enig risico gekocht worden bij de vakhandel. Na deze periode kan men bij CanalDigitaal alleen nog de nieuwe smartcard registreren. CanalDigitaal heeft voor de introductie van Mediaguard 3 de afgelopen weken een test uitgevoerd met de nieuwe codering. “Het goede nieuws is dat alle door CanalDigitaal gecertificeerde ontvangers hier zonder problemen mee zijn omgegaan. Helaas blijkt er een beperkt aantal niet-gecertificeerde decoders te zijn die wel problemen vertonen door de toevoeging van de nieuwe codering. De importeurs van deze ontvangers zijn zoveel mogelijk door ons op de hoogte gesteld en werken aan een softwarematige oplossing. Voor vragen over deze ontvangers verwijzen wij u door naar de importeur.” laat CanalDigitaal Satellite Magazine over het verloop hiervan weten.
Eén van de redenen voor de upgrade naar de Mediaguard 3 codering is volgens CanalDigitaal woordvoerder Martijn van Hout de vergrote kans op een hack van de nu meer dan 8 jaar gebruikte Mediaguard 2 codering. Dat deze veronderstelling van CanalDigitaal een juiste is blijkt wel dat op steeds meer plaatsen op het internet bijdragen te lezen zijn over het zogenaamd MOSCEN van de huidige CanalDigitaal kaart. Daarmee kan volgens deze berichten op het internet via een ingewikkelde methoude de originele CanalDigitaal smartcard zodanig bewerkt worden dat er mogelijk zonder betaling naar delen of het gehele zenderpakket van CanalDigitaal gekeken kan worden. Deze methode is overigens zoals het er nu naar uitziet zeer risicovol en alleen voor geïnteresseerden in deze materie nog enigszins te volgen. De kans is overigens nu wel aanwezig dat mogelijk niet publieke hacks door de melding van de smartcardwissel in de loop van 2009 openbaar gaan worden.


Bron: www.satellitemagazine.com

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: canal digitaal

Ongelezen bericht door D1RK »

De Nederlandse satelliettelevisieaanbieder stopt per direct de certificering van satellietontvangers. Tot voor kort konden fabrikanten van satellietontvangers modellen aan CanalDigitaal voor certificering aanbieden. Met het oog op de toekomst is CanalDigitaal tot het besluit gekomen. De verwachting is dat ook zusterbedrijf TV Vlaanderen het nieuwe beleid zal overnemen.

Hoe het nieuwe beleid van CanalDigitaal er precies zal gaan uitzien is nog niet exact bekend. “Er wordt op dit moment een nieuw beleid ontwikkeld ten aanzien van de certificering van decoders van CanalDigitaal. Zoals het er nu naar uit ziet zullen er alleen nog ontvangers gecertificeerd worden die CanalDigitaal zelf importeert.” laat CanalDigitaal woordvoerder Martijn van Hout aan Totaal TV weten.

Toekomstige diensten als Near Video On Demand (NVOD) en de verdere uitbreiding van de Elektronische Programmagids (EPG) zijn de aanleiding voor CanalDigitaal om het beleid rondom de certificering te veranderen. Daarbij staat het gemak voor de abonnee volgens Van Hout op de eerste plaats en daarom besloot CanalDigitaal tot verandering van het beleid. “De reden hiervoor is dat het aanbieden van digitale televisie steeds meer features vraagt als uitgebreide EPG’s en Video On Demand. Om daarin de klant een goede gebruikservaring te kunnen bieden is het van belang dat alle door ons ondersteunde decoders daar gebruik van kunnen maken.”

Het ziet er dus uit dat vanaf dit moment geen enkele satellietontvanger, behalve dan de modellen die de televisieaanbieder zelf importeert en in de markt zet, meer wordt gecertificeerd. Bezitters van een satellietontvanger die voorzien is van een CanalDigitaal certificatie hoeven niet bang te zijn dat deze minder functionaliteit krijgen of plotseling niet meer ondersteund wordt door CanalDigitaal. “Dit alles doet niets af aan de certificeringen die reeds afgegeven zijn.” zijn de geruststellende woorden van persvoorlichter van CanalDigitaal.

johandevries
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 apr 2007 20:02

Re: canal digitaal

Ongelezen bericht door johandevries »

Wat een gezwets van CD.
Gedwongen winkelnering.
CD past zich al jaren niet aan aan de EPG standaard.
Het gaat steeds meer op UPC lijken.

Johan

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: canal digitaal

Ongelezen bericht door D1RK »

Beste Johan,

de kaartlezers werken nog wel en kosten maar € 59,-
Mijn niet goedgekeurde licht er na sbs6 nu helemaal uit!
De goedgekeurde kaartlezer is over te plaatsen in elke niet goedgekeurde ontvanger!
Dus als de ingebouwde in de Philips 2212 kapot gaat ben je alles kwijt!
Meestal gaat de ontvanger eerder stuk als de kaartlezer, dus ik wil een losse CI moduul!

Wegens piraten zoals ik ook doe gaan ze nu van Seca 2 naar Seca 3, dus zodra ze ontdekken dat er vele gratis kijken en dit online beschikbaar komt moeten ze na 8 jaar wel iets doen!
Het is en blijft een commerciële firma.

KPN Digitenne is soms een alternatief maar ik kan de Canaldigitaal kaartlezer en kaart wel in mijn zak stoppen en elders kijken en via Digitenne heb ik geen ontvangst op veel plekken, vooral buiten Nederland heb je daar niets aan!
Tijdens Vakantie in Rusland kijk ik op een andere ontvanger gewoon naar dezelfde Kaart en Kaartlezer van Canaldigitaal!

Het probleem is dat ze dit niet duidelijk in hun nieuwsbrief zetten!
Nu zullen vele klagen helaas!

c.c.van leeuwen
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2008 12:34

Re: canal digitaal

Ongelezen bericht door c.c.van leeuwen »

heel vervelend dat ik 2 jaar geleden een schotel ,heb gekocht,ik woon in een buitengebied waar geen kabel is,en dat nu canaal digitaal aan t veranderen is ,zit ik nu zonder bericht vanc,d.zonder ontvagst. Naveel gebel wat ook niet eenvoudig is met c.d.,is geloof ik de enige oplossing een schotel van c d te kopen.ook t abonnements geld is verhoogd van 39.95e naar 59.95e.M,n vraag is mag dat zomaar??

johandevries
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 apr 2007 20:02

Re: canal digitaal

Ongelezen bericht door johandevries »

c.c. van leeuwen,

Wat is het merk en type van de ontvanger ?
Voor veel ontvangers is er een softwareupdate beschikbaar.

Johannes

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: canal digitaal

Ongelezen bericht door agro »

Met de dreambox geen enkel probleem, ook kan je met de dreambox sharen zodat je op meerdere tv's onafhankelijk van elkaar elke willekeurige zender kan bekijken of opnemen met 1 abonnement of smartcard.

c.c.van leeuwen
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2008 12:34

Re: canal digitaal

Ongelezen bericht door c.c.van leeuwen »

Hoi Johannes, Wat leuk dat je zo snel reageerd We hebben eenArion+vedor 60 .Ik heb ook de fabriek gemaild waar hij gemaakt ,maar nog niets gehoord. bedankt voor je reactie .Ik ben nog niet zo,n heel slimme met de computer ,maar wat vind ik dit tocgh leuk!! hartelijke groetjes mevr.van leeuwen

johandevries
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 apr 2007 20:02

Re: canal digitaal

Ongelezen bericht door johandevries »

Staat er op de Arion ontvanger ook een typenummer?

Johannes

johandevries
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 apr 2007 20:02

Re: canal digitaal

Ongelezen bericht door johandevries »

Mevr. van Leeuwen,

Nog een vraag,

Is er helemaal geen ontvangst meer, of zijn alleen de Nederlandse zenders gestoord.
Is er ontvangst van BVN of Duitsland ?

Johannes

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: canal digitaal

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je een goedgekeurde ontvanger hebt met Canaldigitaal keurmerk is het geen probleem.
anders moet je dus kiezen voor een nieuwe tuner of een kaartlezer als er een CI slot is, dit is een 5 mm brede gleuf dus niet de 1mm dunne kaart gleuf.

Elke goede handelaar weet of je een goedgekeurde kaartlezer moet kopen vanaf €50,- of een nieuwe tuner zoals de Philips 2212 vanaf €120,-

BVN en Duitse kanalen blijven zichtbaar, alleen NL 123 en RTL 457 enz...
dus jammer als het moet.

johandevries
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 apr 2007 20:02

Re: canal digitaal

Ongelezen bericht door johandevries »

D1rk

Sorry, maar wat je schrijft is niet geheel juist.
Ik heb zelf een Maxdigital ontvanger.
Deze is niet door CD goedgekeurd.
De coderingsproblemen zijn vorige week door het installeren van nieuwe software opgelost.

Johannes

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: canal digitaal

Ongelezen bericht door D1RK »

Klopt....
Maar je moet zoeken of er een update is en verkeerde type of merk invoeren geeft meer schade...
dus dit wil ik hier met ondeskundige consumenten niet adviseren.
Veel handelaren willen het ook niet of weten het niet.
De kaartlezer heeft als voordeel dat je bij defecte sateliet tuner een kale goedkope niet goedgekeurde zonder dure kaartlezer kunt kopen.
Goedgekeurde zijn meestal duurder en die ingebouwde kaartlezers kun je weg gooien als het stuk gaat.
Vele ontvangers sneuvelen tussen de 4 en 10 jaren.....
Kaartlezers zelden!

paviljoen
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2008 12:17

Re: canal digitaal

Ongelezen bericht door paviljoen »

mevr. van leeuwen.

de fabrikant van arion ontvangers is failliet dus het zou kunnen dat je lang moet wachtenop nieuwe software.

Gesloten