LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Siemens neemt zijn klanten in de maling!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
J.E. Overste

Siemens neemt zijn klanten in de maling!

Ongelezen bericht door J.E. Overste »

Siemens gaat wel heel vreemd om met zijn klanten. Zonder dit te melden brengt Siemens wijzigingen aan in de software van de telefoons die het onmogelijk maakt carkits te gebruiken van een ander merk. Dit was wel mogelijk tot de laatste up-date die men op aanraden van Siemens kan downloaden van het Internet. Siemens dupeerd hiermee veel klanten die op advies van hun dealer (Belcompany, Polectro enz.)een carkit hebben aangeschaft van een ander merk omdat dit tot voorkort prima functioneerde en daarbij veel voordeliger was. Ik vind dat Siemens bij de up-date moet vermelden dat deze wijzigingen plaatsvinden zodat men kan besluiten de up-date niet te installeren.
Ik vraag mij af of dit zomaar kan ook al omdat in de handleiding niet staat vermeld dat de Siemens toestellen alleen functioneren met Siemens carkits.
Als meer mensen deze ervaring hebben kunnen wij wellicht enige aktie ondernemen tegen Siemens.

Pam

Re: Siemens neemt zijn klanten in de maling!

Ongelezen bericht door Pam »

Dat is niet het enige probleem bij Siemens, Vorig jaar begin april kocht ik een giga micro 3010 draadloze huistelefoon van Siemens voor 370 nlg. Gisteren gaat hij stuk de verlichting valt uit en daarna gaar de hele telfoon uit en kan ik er dus niet meer mee bellen. Ik kocht de tlefoon bij Media markt nu blijkt dat er zowieso maar 1/2 jaar garantie op de telefoon zat. Nou ja al was het een jaar dan was mijn garanite net verlopen !!!! (meestal het geval) Ik heb bij meerdere reperateurs in de buurt nagevraagd en ze kunnen hem niet repareren en zullen hem moeten opsturen naar Siemens (alles van Siemens moet worden opgestuurd, ook weer zo'n plannetje van Siemens) De kosten van de reparatie zijn minimaal Nlg 157,-bijna de helft van het aankoop bedrag. Het leuke is nu dat Siemens met ingang van 01-01-2002 2 jaar garantie geeft op zijn artikelen, maar helaas is er geen coulance van Siemens en zal ik mijn toestel moeten opsturen naar Siemens voor reparatie !!!!!
Ik vertel je wel : IK KOOP NOOIT MEER SIEMENS PRODUCTEN
Het is de klant het geld uit de beurs stelen, aangezien de telfoonaparaatuur mobiel mof voor thuis alleen bij Siemens kan worden gerepareerd.

Arno Schotmans

Re: Siemens neemt zijn klanten in de maling!

Ongelezen bericht door Arno Schotmans »

Pam en J.E.,

Hebben jullie mijn verhaal al gelezen in het forum over garantie? Ook zo'n leuke grap van Siemens.

Die 1 miljoen Postbank-telefoons die in Nederland rondfietsen, hebben allemaal een ONDEUGDELIJKE batterij. Ik heb zelf de Siemens C 35 (in oktober 2001 gekocht voor 470 gulden) en ik heb nu na VOLLEDIG opladen een gesprekstijd van maar liefst 10 minuten. Siemens zegt doodleuk dat ik slechts een half jaar garantie heb op de batterij en ik moet maar een nieuwe kopen.

Voor mij dus ook NOOIT meer een Siemens apparaat.

Arno

Gesloten