Inflatiecorrectie youfone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ikke1962
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 jul 2018 15:04

Inflatiecorrectie youfone

Ongelezen bericht door Ikke1962 »

Bij youfone heb ik in 2022 een sim-only voor 3 gb en 200 min/sms afgesloten voor 2 jaar. Krijg nu een inflatiecorrectie van 4% toegepast op mijn factuur. Wat schets mijn verbazing....nieuwe klanten kunnen tegen het tarief dat ik betaalde voor inflatiecorrectie meer dan het dubbele aan gb krijgen. Bellen met youfone of ik mijn contract kan omzetten leert dat ik dan 25 euro aansluitkosten (Ik ben al klant!) moet gaan betalen en ik kan mijn huidge contract afkopen. De inflatiecorrectie is blijkbaar alleen van toepassing op bestaande klanten. Kunnen ze dan mooi gebruiken om nieuwe klanten binnen te halen. Rare gang van zaken.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Inflatiecorrectie youfone

Ongelezen bericht door rwolters »

Daar is toch helemaal niets nieuws aan? Het gebeurt al sinds jaar en dag dat nieuwe klanten voordeeltjes kunnen krijgen.

Ikke1962
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 jul 2018 15:04

Re: Inflatiecorrectie youfone

Ongelezen bericht door Ikke1962 »

Dus???? Omdat het al jaren gaande is, is het goed?

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Inflatiecorrectie youfone

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ikke1962 schreef:
21 feb 2024 10:21
Bij youfone heb ik in 2022 een sim-only voor 3 gb en 200 min/sms afgesloten voor 2 jaar. Krijg nu een inflatiecorrectie van 4% toegepast op mijn factuur. Wat schets mijn verbazing....nieuwe klanten kunnen tegen het tarief dat ik betaalde voor inflatiecorrectie meer dan het dubbele aan gb krijgen. Bellen met youfone of ik mijn contract kan omzetten leert dat ik dan 25 euro aansluitkosten (Ik ben al klant!) moet gaan betalen en ik kan mijn huidge contract afkopen. De inflatiecorrectie is blijkbaar alleen van toepassing op bestaande klanten. Kunnen ze dan mooi gebruiken om nieuwe klanten binnen te halen. Rare gang van zaken.
Blijkbaar waren er in 2022 andere acties/tarieven dan nu. Dat komt vaker voor en is normaal.
Je contract wijzigen (of eigenlijk opzeggen en een nieuw contract aangaan) kost geld. Dat komt vaker voor en is normaal.
En inflatie correctie geldt alleen voor bestaande abonnementen. Dat lijkt me vrij logisch.
Kortom wat is nu eigenlijk het probleem.

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Inflatiecorrectie youfone

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ja
Natuurlijk is dat goed.
Dat geldt bij een nieuw energiecontract, een mobiel telefoon contract, een internet thuis contract, een nieuw verzekerings contract.
En nog veel meer. Prima zaak elk jaar een bonus van ca 200 op een nieuw energiecontract is toch mooi vangen al 12 jaar lang. Je moet een inflatiecorrectie betalen als je meer dan 6 maanden een contract hebt. Kan een verschil zijn tussen verschillende maatschappijen.

Ikke1962
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 jul 2018 15:04

Re: Inflatiecorrectie youfone

Ongelezen bericht door Ikke1962 »

Volgens mij wordt inflatiecorrectie toegepast omdat zaken duurder worden. Prima. Maar blijkbaar wordt het niet duurder want voor hetzelfde geld van voor de correctie krijg je nu meer. Dus wat is er dan duurder geworden?
Laatst gewijzigd door Ikke1962 op 21 feb 2024 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Inflatiecorrectie youfone

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Inflatie correctie is normaal en dit doet elk provider.

Aangezien u uw 2 jarig contract ergens dit jaar is afgelopen kunt u binnenkort op zoek gaan naar een nieuw contract.

Vanaf 120 dagen voordat u uw contact afloopt kunt u uw contract verlenen of afsluiten bij een andere provider. U kunt eventueel bellen met klantenservice van Youfone om te onderhandelen over de prijs. Uiteraard gaat deze wijziging in nadat uw oude contract is afgelopen.

Ikke1962
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 jul 2018 15:04

Re: Inflatiecorrectie youfone

Ongelezen bericht door Ikke1962 »

Dat het normaal is snap ik. Wat ik niet snap is dat het wordt doorgevoerd omdat alles duurder wordt terwijl nwe contracten goedkoper zijn en je krijgt meer. De verhoging heeft dan niks met inflatiecorrectie te maken. Dat ik binnenkort over kan stappen snap ik ook maar daar gaat het niet over.
Je kunt niet zeggen je moet meer gaan betalen ivm kostenstijgingen en dan vervolgens meer voor minder gaan verkopen.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Inflatiecorrectie youfone

Ongelezen bericht door 16again »

Ridicuul dat je nieuw aansluitkosten moet betalen, en je oude contract moet afkopen. Je stapt immers niet over naar een andere provider, maar je wilt je contract vernieuwen, waar je oude provider voor een nieuwe periode aan verdient.
Nu jagen ze je eigenlijk weg.

Bel eens met ze, en informeer hoe je aan einde looptijd moet opzeggen. Kijken of ze een aanbod doen....

Ikke1962
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 jul 2018 15:04

Re: Inflatiecorrectie youfone

Ongelezen bericht door Ikke1962 »

Ik heb gebeld. Mijn huidige contract verlengen is duurder dan een nieuw contract. Afkopen en nieuw contract is ook duurder. Rest niets anders dan contract uitzitten en overstappen naar een andere provider.
Hoe jaag je klanten weg? ......nou op deze manier dus. Trouwe klanten zijn minder belangrijk dan snel binnengehaalde nwe klanten.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Inflatiecorrectie youfone

Ongelezen bericht door 16again »

Dat je gebeld had was al te lezen. Ik stelde alleen een andere insteek van het gesprek voor.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Inflatiecorrectie youfone

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ikke1962 schreef:
21 feb 2024 12:08
Hoe jaag je klanten weg? ......nou op deze manier dus. Trouwe klanten zijn minder belangrijk dan snel binnengehaalde nwe klanten.
En die klanten komen na een jaar weer terug omdat de prijzen bij de andere provider ook weer verhoogd zijn.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Inflatiecorrectie youfone

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ikke1962 schreef:
21 feb 2024 11:05
Volgens mij wordt inflatiecorrectie toegepast omdat zaken duurder worden. Prima. Maar blijkbaar wordt het niet duurder want voor hetzelfde geld van voor de correctie krijg je nu meer. Dus wat is er dan duurder geworden?
U begrijpt het blijkbaar niet. Uw abonnement van 2 jaar oud is een ander abonnement dan wat U nu kunt afsluiten. Toen U dit abonnement afsloot was dit blijkbaar voor U een goede deal. Als U gewoon wacht tot U abonnement afloopt kunt U weer een voor U gunstig abonnement afsluiten.
En vervolgens kunt U tussen de 1,5 en 2 jaar na het afsluiten weer eenzelfde topic openen omdat de contracten dan weer anders zijn.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Inflatiecorrectie youfone

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ikke1962 schreef:
21 feb 2024 12:08
Ik heb gebeld. Mijn huidige contract verlengen is duurder dan een nieuw contract. Afkopen en nieuw contract is ook duurder. Rest niets anders dan contract uitzitten en overstappen naar een andere provider.
Hoe jaag je klanten weg? ......nou op deze manier dus. Trouwe klanten zijn minder belangrijk dan snel binnengehaalde nwe klanten.
Dus wat Uw provider nu als nieuw contract kan aanbieden als U huidige contract verloopt is voor U ook niet goed genoeg? In een vorige bijdrage schreef U nog wat anders volgens mij.
En geloof me als U bij een andere provider een contract afsluit loopt U naar 1,5 jaar weer tegen hetzelfde aan.
En iedere provider past de inflatie correctie toe op bestaande abonnementen. Heeft U de voorwaarden van U contract eigenlijk wel gelezen?

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Inflatiecorrectie youfone

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik snap het punt wel. Als ik bij mijn huidige provider een nieuw contract afsluit zou ik net zoveel gaan betalen als toen ik ruim een jaar geleden het contract afsloot.

Dus wordt het heel simpel: als eind van het jaar het contract afloopt sluit ik een nieuwe af bij dezelfde provider, tegen hetzelfde maandbedrag als toen ik het huidige abbo afsloot. Dan heb ik één jaar lang per maand 84 cent inflatiecorrectie betaald, en daarna beginnen we weer van voren af aan. Prima toch?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Inflatiecorrectie youfone

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
21 feb 2024 12:51
Ikke1962 schreef:
21 feb 2024 12:08
Hoe jaag je klanten weg? ......nou op deze manier dus. Trouwe klanten zijn minder belangrijk dan snel binnengehaalde nwe klanten.
En die klanten komen na een jaar weer terug omdat de prijzen bij de andere provider ook weer verhoogd zijn.
Bij Ben kan ik anders gewoon de bundel aanpassen naar de prijzen die voor nieuwe klanten ook gelden en dat zonder boete pardon aansluitkosten te moeten betalen.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Inflatiecorrectie youfone

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

alfatrion schreef:
21 feb 2024 15:57
NeoDutchio schreef:
21 feb 2024 12:51
Ikke1962 schreef:
21 feb 2024 12:08
Hoe jaag je klanten weg? ......nou op deze manier dus. Trouwe klanten zijn minder belangrijk dan snel binnengehaalde nwe klanten.
En die klanten komen na een jaar weer terug omdat de prijzen bij de andere provider ook weer verhoogd zijn.
Bij Ben kan ik anders gewoon de bundel aanpassen naar de prijzen die voor nieuwe klanten ook gelden en dat zonder boete pardon aansluitkosten te moeten betalen.

Precies, kan bij Hollandse Nieuwe ook. Maand naar beneden bijgesteld voor ander aktietarief en geen inflatie aanpassing, maand erop weer omhoog zonder inflatiecorrectie en ook nog 2 euri minder per maand betalen als ik niets had gedaan.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Inflatiecorrectie youfone

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hoe kun je nu een inflatiecorrectie doorvoeren bij iemand die geen klant is? Natuurlijk wordt die alleen doorgevoerd bij bestaande klanten.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Inflatiecorrectie youfone

Ongelezen bericht door alfatrion »

Simpel. Je verhoogd gewoon de prijs voor aspirant klanten.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Inflatiecorrectie youfone

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar dat is geen inflatiecorrectie, dat is gewoon een prijsverhoging.

Plaats reactie