LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 slechter bellen en nog duur ook, Tele2Mobiel aanzienli

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Anonieme tester en gebrui

Tele2 slechter bellen en nog duur ook, Tele2Mobiel aanzienli

Ongelezen bericht door Anonieme tester en gebrui »

Hallo,

Ik ben een tester op het gebied van de telecom.
Ik ben een paar keer aangesloten geweest bij Tele2.
Nu zult u zich aanvragen, hoezo een paar keer?

Het zit zo:


Ik melde mij de eerste keer aan bij Tele2.
Ik zou dan een rekening gratis thuisgestuurd krijgen mits ik een automatische machtiging zou kiezen. Daar koos ik dan ook voor.

Tele2 is erg duur. Voor nog geen 10 min bellen was ik rond de 2 Euro kwijt, helemaal dus niet zo goedkoop als dat men zegt. Bovendien waneer je een acceptgiro als betaalwijze zou kiezen moet je rond de 1,50 á 2,00 Euro extra betalen per maand. Wanneer men dus weinig belt is dit niet rendabel.

Op een gegeven moment kreeg ik niet om de maand een machtiging maar zowat om de 3 weken. Ik heb me net weer afgemeld bij Tele2, want Tele2 laat oude gegevens ook in de pc staan en dat geeft een hoop "rotzooi", waardoor ik nu bijna een machtiging om de twee weken krijg.
Ik heb net gebeld naar Tele2 om me af te melden en je wordt ronduit brutaal behandeld. Wanneer je zegt dat ook andere mensen soms last hebben van dat gerotzooi van Tele2, willen ze hier niets van weten. Ik heb/had soms sterk het idee dat er allemaal luie mensen achter die klantservice van Tele2 zit. Bovendien nemen ze de telefoon lacherig op, waar ik niet van gedient ben, lachen doen ze maar in hun eigen tijd, maar niet wanneer ik een serieuse vraag heb over mijn nota.


En dan het tweede vreemde raadsel.
Ik kreeg veel e-mail van mensen binnen en las ook op veel forums dat de standbytijd van de GSM met de helft wordt verkort met een Tele2Mobiele SIM-kaart. Ook hierover heb ik al een paar keer de klantenservice gebeld. Men zegt wel dat ze hier iets aan gaan doen, maar er komt niets van terecht en men doet bij Tele2 net of ze van niets weten.


Mijn oordeel over Tele2??

Gewoon lekker goedkoop blijven bellen met een normaal KPN Abonnement. Die extra services om goedkoper te bellen zijn er alleen om mensen te lokken en duur te laten betalen.

Mijn spreuk voor Tele2 is:


Tele2 bel spraakmakend duurder en een stuk korter
met uw gewone mobiele telefoon!

Anonieme Tele 2 beller

Re: Tele2 slechter bellen en nog duur ook, Tele2Mobiel aanzienli

Ongelezen bericht door Anonieme Tele 2 beller »

Anonieme tester.
je moet niet te veel in verhalen geloven die in de cafe worden verteld.
ik heb twee siemens toestellen C35 beiden nieuw vol opgeladen en in beiden een sim in gestopt. 1 met tele 2 en een met Kpn. en wat denk. het duurde even lang voor ze leeg waren. dus waar je dit vandaan hebt ???

heel rhoon!!!!!!

Re: Tele2 slechter bellen en nog duur ook, Tele2Mobiel aanzienli

Ongelezen bericht door heel rhoon!!!!!! »

ik zal je eens wat zeggen als je een rekening van ze krijgt en dat je kan zien wie je heb gebeld op de nota dan staan er altijd nummers op die ik nog nooit van me leven heb gebeld je gaat na vraag doen maar ze bellen je gewoon niet terug tele2 jullie zijn niet geschikt voor de markt heleboel mensen hebben klachten van rekeningen die niet kloppen doe er eens wat aan of blijft het personeel ook zo traag als een slak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maarten Verkoren

Re: Tele2 slechter bellen en nog duur ook, Tele2Mobiel aanzienli

Ongelezen bericht door Maarten Verkoren »

Beltegoed afgepakt

Tele2mobiel is een criminele organisatie. Aanvankelijk is de klantenservice erg vriendelijk, maar ik (woon in Amsterdam) had slecht bereik in die stad. Dat is op zich vreemd, want met hetzelfde toestel en een abonnement van Telfort had ik prima bereik (heb ik nu ook weer). Tele2 maakt gebruik van het netwerk van Telfort/O2. Na onderzoek gedaan te hebben naar de oorzaak van dit probleem meldde Tele2 dat dit niet opgelost kon worden binnen een redelijke termijn.

Hierop stelde ik voor dat ik dan maar beter over kon stappen naar een ander belbedrijf. Hierna begon het gedonder. Toen ik me opgaf bij Tele2 kreeg ik een uur beltegoed cadeau (dat ik overigens na een aantal aanmaningen mijnderzijds pas kreeg). Verder was ik erg veel gebeld op mijn toestel. Bij Tele2 krijg je daar een belbonus van € 0,03 per minuut voor. Ik zou alles keurig netjes op mijn Tele2-vaste telefonie rekening gestort krijgen. Na een aantal weken was er nog niets gebeurd. Ik informeerde. Nu kreeg ik ineens mijn geld wel terug maar minus het uur beltegoed. De rest zou ik zeker krijgen, dat heb ik de betreffende medewerker laten beloven. Het enige wat ik daarvoor moest doen, was eenmalig opwaarderen met € 10,- en daarna zou het binnen een paar uur zijn teruggestort.

Een week later weer gebeld, nu kreeg ik ook de belbonus niet terug. Dat is erg brutaal, aangezien ik die belbonus voor ze heb verdiend door veel gebeld te worden. Als ik niet van Tele2 gebruik had gemaakt en zoveel gebeld was via hun nummer, hadden zij dat geld nooit verdiend waarvan ze dus beloofd hadden een deel terug te geven aan mij (belbonus).

Dit pikten ze nu, ondanks eerder beloften, gewoon in. Ik mocht zelfs nog blij zijn dat ik de twee keer € 10,- waarmee ik opgewaardeerd had nog terugkreeg. Nou vraag ik je!! Ik had opgewaardeerd omdat ZIJ het vroegen en ik zo mijn Belbonus terug kon krijgen. Nu zou ik niet alleen mijn Belbonus niet krijgen (toch zo'n € 56,-) maar ook het geld niet waarmee ik van hen moest opwaarderen. Nu, weer een aantal weken verder, heb ik nog steeds die twee keer € 10,- niet terug. Ik kon overigens ook alles opbellen (zo'n € 70,-) d.w.z. niet het cadeau-uur beltegoed, maar wel de Belbonus + de twee keer € 10,- opwaardeerkosten. Leuk, Tele2, maar daar is het me nu juist om begonnen. Als ik goed bereik had en het geld dus op kon bellen, zou ik überhaupt niet eens van Tele2 af willen. Maar dat heb ik dus niet en € 70,- beltegoed opmaken als je zelden bereik hebt, is natuurlijk geen optie.

Schande. En dom van Tele2, want nu hebben ze er een zeer ontevreden klant bij. Terwijl ik eerder over alles tevreden was behalve het bereik.

Gesloten