LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van de site van Gesp gehaald

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Gast

Van de site van Gesp gehaald

Ongelezen bericht door Gast »

mieppie26



Geregistreerd op: 13-7-2003
Berichten: 2

Geplaatst: Zo Okt 19, 2003 2:43 pm Onderwerp: Artikel over mislukt samengaan? Beetje slechte reclame ???

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo allemaal,

Ik lees hier op de site dat jullie willen samengaan met Consument en Geldzaken. Nu heb ik hun blad gehad jaargang 10, nummer 3 en daarin staat op bladzijde 7 dat jullie (herhaaldelijk) gemaakte afspraken niet nakomen. Hoe kan dit?? Lijkt me geen goede reclame voor jullie!
Het is toch veel makkelijker om met hen een rechtszaak te voeren?

Gast

Re: Van de site van Gesp gehaald

Ongelezen bericht door Gast »

Dit is oud nieuws, lees nieuwsbrief 6 en alles wordt duidelijk !!

Zie hieronder:

Op woensdagmiddag 20 augustus j.l. heeft er een gesprek plaats gevonden tussen Stichting GeSp en de vereniging Consument & Geldzaken. Hierbij waren aanwezig:
Stichting GeSp : Hans Bremmer en Henk de Ruyter
Consument & Geldzaken : de heer Anton Weenink en de heer Hilgersom
JPR advocaten : de heer P.M. Leerink
De doelstelling van dit gesprek is om te kijken of een mogelijke samenwerking tussen GeSp en C&G gerealiseerd kan worden. Er zijn veel stellingen en mogelijkheden met elkaar uitgewisseld. Er is uiteindelijk toch wel gebleken dat de doelstellingen van beide partijen uiteenloopt op het gebied van organisatie maar in de Stellingname over het Sprintplan duidelijke overeenkomsten.
Er is gesproken over de bundeling van krachten in een rechtsprocedure maar ook dit heeft zijn haken en ogen. Het verschil in betaling van deelnemersbijdrage en contributie is hierbij een belangrijk punt. De heer Weenink opperde het idee om de kosten van de procedure naar ratio van leden te verdelen. Dit zou dan op een ver-
deling van de kosten komen op 20% GeSp en 80% C&G. ( In een later telefoon gesprek met de heer Weenink heeft hij mij medegedeeld dat hij hiervoor door het bestuur van C&G is teruggefloten). De heer Hilgersom merkte op dat de doelstelling van C&G ook duidelijk is de ledenwinst want hier door blijft C&G bestaan. De leden van C&G krijgen een mooi blad waarin zij worden geïnformeerd. Na deze bespreking
hebben wij als bestuur besloten om niet langer te wachten op C&G maar om zelfstandig door te gaan met de rechtsprocedure. Verder zijn wij als bestuur van mening dat C&G ook haar leden niet eerlijk voorlicht. Zij beweren op hun site dat zij bezig zijn met een rechtszaak maar dit is niet waar. Dit is duidelijk gebleken uit het gesprek van 20 augustus. Maandag 8 september wordt er contact opgenomen met C&G en zullen wij onze stellingname duidelijk maken.

Gesloten