LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uitrpraak sprintp;an

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
jonagold
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 apr 2014 15:45

uitrpraak sprintp;an

Ongelezen bericht door jonagold »

hallo,
kan iemand mij zeggen wat de uitspraak is van de hoge raad tegen aegon?
sprintplan.
ik kan het nergens vinden
m vr gr
jan

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: uitrpraak sprintp;an

Ongelezen bericht door juwita »

@Jonagold,
Welke uitspraak van welke Hoge Raad ?
De collectieve Sprintplan rechtszaak loopt nog in hoger beroep bij Gerechtshof ! Nog niet in cassatie dus !
En staat bij Gerechtshof op de rol voor het aanleveren van (ontbrekende) bewijsstukken door AEGON. Op de aanlevering mag door de wederpartij vervolgens nog worden gereageerd i.v.m. principe van hoor-en-wederhoor. Een uitspraak (arrest) in hoger beroep is vermoedelijk niet te verwachten voor de bladeren de komende herfst weer van de bomen vallen.

jonagold
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 apr 2014 15:45

Re: uitrpraak sprintp;an

Ongelezen bericht door jonagold »

Weet je dat zeker?
Volgens mij is er op 29 april jl uitspraak gedaan. of heb ik het mis?
http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... S:2014:581
4 Beslissing

Het hof:

verwijst de zaak naar de rolzitting van 29 april 2014 voor akte aan de zijde van Aegon met als doel zoals in r.o. 2.8 tot en met 2.9 is omschreven;

houdt iedere verdere beslissing aan

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: uitrpraak sprintp;an

Ongelezen bericht door juwita »

Een rolzitting leidt niet direct tot een vonnis (wel tot een rolbeslissing), maar is slechts een administratieve tussenstap in een vaak zeer langgerekte procedure. Het rolreglement van Gerechtshoven staan overigens op verzoek nog automatisch uitstel toe van 2 weken.
Hoe dan ook zal er nog een antwoordakte mogen volgen van de zijde van Consument en Geldzaken na de aanlevering door AEGON, o.g.v. het principe hoor-en-wederhoor; welk principe cruciaal is in een rechtsprocedure waarin de rechter LIJDELIJK is.

jonagold
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 apr 2014 15:45

Re: uitrpraak sprintp;an

Ongelezen bericht door jonagold »

hi,
is er al een definitieve datum bekend waar op de rechter een eind oordeel zal geven?
het zou ergens in september of oktober moeten zijn. Weet iemand dit?

Gesloten