LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spaarbeleg geeft Sprintplan gedupeerden nog steeds geen duid

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Zoë Gibson

Spaarbeleg geeft Sprintplan gedupeerden nog steeds geen duid

Ongelezen bericht door Zoë Gibson »

Elders op deze site treft u een klachtenbrief aan die ik naar Spaarbeleg heb gestuurd inzake het product Sprintplan. Ik, en duizenden andere Sprintplan houders zijn van mening dat wij misleid zijn bij het afsluiten van het product. Bijvoorbeeld, er zijn geen beleggingsprofielen gemaakt van klanten, die veelal onervaren beleggers zijn en niet volledig op de hoogte waren van de risicos. Gisteren heb ik een tweede brief met antwoord van Spaarbeleg beschikbaar gesteld aan de Consumentenbond en tevens een derde brief van mij (gisteren verstuurd omdat ik nog steeds geen bevredigend antwoord heb ontvangen)waarin ik Spaarbeleg nogmaals in de gelegenheid stel om duidelijke en eerlijke antwoorden op mijn vragen te geven.
Mochten mensen interesse hebben in de correspondentie of tips / andere informatie hebben, mail mij (niet de Consumentenbond) [email protected]
Reageert uw via het forum, laat dan svp uw mail adres achter zodat ik u kan contacteren.


Zoë Anne

Re: Spaarbeleg geeft Sprintplan gedupeerden nog steeds geen duid

Ongelezen bericht door Zoë Anne »

Ik heb mij inderdaad ook onlangs als lid aangemeld bij Consument & Geldzaken, en raad allen hetzelfde te doen!


Mila

Re: Spaarbeleg geeft Sprintplan gedupeerden nog steeds geen duid

Ongelezen bericht door Mila »

Ik heb ook naar Spaarbeleg brieven geschreven. Ik krijg ook geen duidelijke en eerlijke antwoorden op mijn argumenten en bezwaren. Ze gaan helemaal er niet op in. Het komt er op neer dat ze op geen enkele regel dienen te voldoen, want SprintPlan is een unieke product. Ja, vast wel!!! Als zij duidelijk en eerlijk waren dat hadden wij nu deze problemen niet.
Ik praat hierover met mensen uit mijn omgeving en op het werk (iedereen die het horen wil) en merk dat er velen zijn met Aegon's plannen (SprintPlan, KoersPlan). Ik wijs ze erop dat deze Aegon's plannen niet datgenen zijn zoals ze voorspiegeld waren. We zijn misleid en opgelicht!!!!!
[email protected]

Ad

Re: Spaarbeleg geeft Sprintplan gedupeerden nog steeds geen duid

Ongelezen bericht door Ad »

Mila, dus je merkt dat er nog mensen zijn die niet weten wat het Sprintplan cq Koersplan precies inhoud.
Ik vrees dat er veel mensen zijn bij wie het Sprintplan ergens in de la ligt en die niet weten wat hen boven het hoofd hangt.

nes

Re: Spaarbeleg geeft Sprintplan gedupeerden nog steeds geen duid

Ongelezen bericht door nes »

Mensen ,ik ben ook gedupeerd en nog geen antwoord van Spaarbeleg. Nu moeten julli eens kijken naar hun site ; www.spaarbeleg.nl en ga dan naar veelgestelde vragen, beleggings- en risicoprofiel. 'Voor welke produkten een profiel' staat ook Sprintplan bij. Nu kun je vanaf hier een email versturen hetgeen ik gedaan heb met de kritische vraag ; "Sprintplan neemt aanzienlijke risico' s met zich mee, U geeft zelf aan dat er een risico profiel opgemaakt moet worden" . Dit is bij mij niet gebeurd. Hierdoor zit ik in de problemen ... ( Vul zelf in)"
Hebben jullie dit in moeten vullen? ik niet. REAGEER

janjaap

Re: Spaarbeleg geeft Sprintplan gedupeerden nog steeds geen duid

Ongelezen bericht door janjaap »

Kijk op www.Stichting-GeSp.nl
En meld je aan. Op zaterdag 5 juli deelnemersvergadering.
Aanmelden via de site


Mila

Re: Spaarbeleg geeft Sprintplan gedupeerden nog steeds geen duid

Ongelezen bericht door Mila »

Ad, het klopt, mensen denken dat ze aan het sparen zijn en dat ze na 5 jaar (en voor Koersplan 15 tot 20 jaar) het bedrag zoals vermeld in de folders bij elkaar gespaard hebben (met geweldige rendementen van tussen 8 en 12%). Ik laat ze zien wat er gaande is, door ze te verwijzen naar dit forum en de sites van de verschillende verenigingen. Verder heb ik de indruk dat men zich schaamt om toe te geven dat ze in de maling zijn genomen. Als je laat zien dat ze niet de enigen zijn, dan zijn ze bereid om mee te doen. Ik kopiër zoveel mogelijk informatie van het internet en deel het uit. LANG LEVE HET INTERNET!!!


ad

Re: Spaarbeleg geeft Sprintplan gedupeerden nog steeds geen duid

Ongelezen bericht door ad »

Mila en anderen,

Hoeveel brieven zijn er niet geschreven naar Spaarbeleg?
Naar mijn mening is er maar een manier om je gelijk af te dwingen en dat is een gang naar de rechter. In je eentje is dat te ingewikkeld en te duur.
Het is daarom van belang je aan te melden bij een vereniging of stichting.
Vanmiddag naar de deelnemersvergadering geweest van de Stichting GeSp en deze mensen gaan een procedure starten tegen Spaarbeleg.
Zo'n rechtszaak kost veel geld en daarom is het van belang dat zoveel mogelijk gedupeerden van het Sprintplan zich opgeven. Samen staan we sterk.
Gezien de belangen lees bedragen die er op het spel staan mag de contributie geen belemmering zijn. Doen!!!
www.stichting-gesp.nl

Groet,

Mila

Re: Spaarbeleg geeft Sprintplan gedupeerden nog steeds geen duid

Ongelezen bericht door Mila »

Ad, ik heb me reeds aangemeld bij de vereniging Consument & Geldzaken. Ik hoop dat de Verenignigen en Stichtingen zullen samen werken in het proces tegen Aegon.

toetje_hendriks

Re: Spaarbeleg geeft Sprintplan gedupeerden nog steeds geen duid

Ongelezen bericht door toetje_hendriks »

Dag met toet .Nu het hier gaat over spaarbeleg heb ik onze papieren er maar eens bij gepakt.Wij hebben er een lopen voor vijftien jaar.1 juni 1994 genomen afgelopen 2009.Er staat letterlijk spaarperiode 15 jaar.Een tijd geleden ben ik eens gaan vragen hoe het met de aandelen stond .Daar was een verlies van 6 duizend gulden er stond nog 12 duizend gulden wat voor mij meeviel.Aangezien ik weet dat aandelen kunnen dalen en stijgen ben ik hier ook niet kwaad om of voel me eigen bedrogen ,dit is wat je gewoon weet.Wat dexia betreft die hebben nooit duidelijk laten weten dat zij een lening voor je aangingen en dat is wat mij nu kwaad gemaakt heeft.En zeker niet dat je wel eens met zo,n grote schuld kon blijven zitten.Maar het staat er bij spaarbeleg spreken ze van een spaarperiode.toet :wink: :twisted:


ad
Berichten: 194
Lid geworden op: 05 jul 2003 22:11

Re: Spaarbeleg geeft Sprintplan gedupeerden nog steeds geen duid

Ongelezen bericht door ad »

Toet,
Ik heb een Sprintplan bi Spaarbeleg
Die tussenpersoon heeft mij ook niet verteld dat het om een lening ging.
Het was een Spaarplan, zei hij
Nee hoor die van Spaarbeleg zijn echt niet braver.

Groet, Ad

toetje_hendriks

Re: Spaarbeleg geeft Sprintplan gedupeerden nog steeds geen duid

Ongelezen bericht door toetje_hendriks »

dag ad .zonder dat we het wisten denk ik dat wij toch een redelijk pakket genomen hebben bij spaarbeleg en dat wij in ieder geval geen restschuld op gelopen hebben.Was ik hier ook de boot ingegaan dan was ik hard gaan gillen.Maar een ding staat als een paal boven water ik neem nooit geen aandelen meer al zou alles goed gaan.Wij hebben geen verstand van aandelen en mensen moet je niet altijd geloven .Ze praten vaak het geld naar hun eigen zak. :( toet

Janjaap

Re: Spaarbeleg geeft Sprintplan gedupeerden nog steeds geen duid

Ongelezen bericht door Janjaap »

Mila Shreef
Ad, ik heb me reeds aangemeld bij de vereniging Consument & Geldzaken. Ik hoop dat de Verenignigen en Stichtingen zullen samen werken in het proces tegen Aegon.

Nou Mila en dan maar aansluiten bij de goedkoopste club en op je kont zitten wachten wat er gaat gebeuren?
Lijkt mij een goede beslissing!!!!!!!

Janjaap

zoe
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 jul 2003 11:54

Re: Spaarbeleg geeft Sprintplan gedupeerden nog steeds geen duid

Ongelezen bericht door zoe »

Janjaap,

Ik wil graag opheldering over jou opmerking betreffend vereniging Consument & Geldzaken.

Hoezo het goedkoopste club?
Bedoel je qua lidmaatschap geld of de manier waarop ze handelen?

Is het niet zo dat alle organisaties hetzelfde belang hebben?
Zelf heb ik mij ook bij vereniging Consument & Geldzaken aangemeld omdat ze voor mij duidelijk juridisch bezig zijn.

Misschien kan je aan mij en alle anderen gedupeerden uitleggen wat het beste is om te doen en waarom, met duidelijke argumenten.

Alvast bedankt.


Gesloten