LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AFM rapport gestuurd aan de Tweede Kamer 27-10-2003

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
zoe
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 jul 2003 11:54

AFM rapport gestuurd aan de Tweede Kamer 27-10-2003

Ongelezen bericht door zoe »

DEN HAAG - Aanbieders van aandelenleaseproducten hebben hun klanten in sommige gevallen misleid in hun reclames. Bovendien hebben de financiële instellingen niet of slecht ingeschat of beleggers de financiële risico's konden dragen. Dat concludeert de Autoriteit Financiële Markten (AFM) in een rapport dat minister Zalm (Financiën) gisteren aan de Tweede kamer heeft gestuurd. Het is een bundeling van de stand van zaken in een aantal lopende onderzoeken naar aandelenlease. Onder meer Dexia en Aegon waren grote aanbieders van deze contracten.
Zalm mengt zich sinds enkele maanden in het conflict tussen de bedrijven en klanten die hun producten gekocht hebben. Begin september installeerde de minister, mede op aandringen van de Kamer, een commissie die zoekt naar een oplossing van de ruzie.
De AFM schrijft dat tegen een of meer aanbiders "handhavings middelen zijn ingezet". De toezichthouder kan straffen opleggen, oplopend van een waarschuwing tot een boete. In het uiterste geval kan de AFM de vergunning van een instelling intrekken. (ANP)

Ik heb vanochtend een e-mail naar de AFM gestuurd om te vragen of het product Sprintplan in het rapport genoemd wordt. Mocht dit wel het geval zijn dan wil ik hier een kopie van ter inzage. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Gesloten