LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aegon Fundsparen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
KtreboR
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2011 14:11

Aegon Fundsparen

Ongelezen bericht door KtreboR »

Hallo,

13 jaar geleden is mijn vrouw via haar werk begonnen aan Aegon Fundsparen. In 2005 heeft zij, na een hoop gedonder, de boel premievrij laten maken.

Inmiddels is bij ons de vraag gerezen of het wellicht handiger is om gewoon de boel af te kopen of te laten staan.

Afkoop zou op dit moment iets van 2300 euro zijn (met een (eigen) inleg van pakweg 3500 euro.

Andere optie is de boel te laten staan tot einde looptijd. Daar stáát in de papieren een gegarandeerd minimaal eindbedrag van rond de 6500 euro, over vijfentwintig jaar.

Wij hebben het geld verder nu niet hard nodig of zo, dus mijn vraag is eigenlijk: hoe hard is die garantie? Het staat natuurlijk zwart op wit, maar er heeft bij al die aandelenspaarzwendels wel meer op papier gestaan natuurlijk.

Iemand een antwoord voor mij?

Alvast bedankt :)

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Aegon Fundsparen

Ongelezen bericht door juwita »

@KtreboR,
Het Fundplan is een woekerpolis (beleggingsverzekering). De garantie-uitkering van 6500,-- zal vermoedelijk alleen gelden bij ongewijzigde voortzetting. Daarvan is door de premievrijmaking in 2005 al geen sprake meer. Bovendien teert de na de premievrijmaking wel doorlopende overlijdensrisicopremie steeds verder in op de poliswaarde.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Aegon Fundsparen

Ongelezen bericht door jammer »

En vergeet vooral de eerste en doorlopende kosten niet. Zie ook de topic: woekerpolis. aegon staat er vaak in/tussen. De eerste en doorlopende kosten zijn bij aegon bij dit product over de GEHELE looptijd uitgesmeerd. Bij geen garantie kapitaal, 25% bij het fundsparen en 31,75% bij het aegon fundpensioen.
Dus dit wordt direct van de jaarlijkse inleg of maandelijkse inleg afgehaald. Hangt er vanaf wat u toen heeft gekozen...

Gesloten