LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanbod tussentijdse beëindiging Dexia contract

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
ineke66
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2012 09:34

Aanbod tussentijdse beëindiging Dexia contract

Ongelezen bericht door ineke66 »

ik heb een aanbod gehad om tussentijds mijn 2 contracten te kunnen beëindigen bij Dexia. Natuurlijk krijg ik maar en klein deel van mijn inleg uitgekeerd vanwege de tegengevallen waarde van de portefeuille. Ik heb geen rest schuld.

Wie heeft dit aanbod ook gehad, en wat is wijs in deze?
ineke 66 :D

Alert
Berichten: 103
Lid geworden op: 23 feb 2009 16:55

Re: Aanbod tussentijdse beëindiging Dexia contract

Ongelezen bericht door Alert »

Ineke66,
Je vraag hoort niet bij dit onderwerp thuis (hoofdzakelijk Aegon-contracten) maar bij het onderwerp "Aandelenlease" (hoofdzakelijk Dexia lease-contracten).
Het verbaast mij overigens dat je nog lopende Dexia-leasecontracten hebt (het merendeel is al lang door gedupeerde klanten opgezegd c.q. vernietigd); betekent dit dat je destijds geen opt-out verklaring hebt ingediend (voor 1 aug2007) waarin je te kennen geeft niet aan de Duisbergregeling (vergoeding 2/3 schuldrestant)gebonden te willen zijn? Ik vraag mij ook af of je inschatting wel juist is dat er geen sprake is van een schuldrestant bij beëindiging contracten. Het is bij de huidige stand van de koersen van de aandelen nauwelijks voor te stellen dat het aankoopbedrag van de aandelen destijds niet hoger is geweest dan de huidige marktwaarde!!!
Het is bovendien niet "natuurlijk" zoals je stelt dat er maar een klein deel van de inleg (inleg is rente) wordt terugbetaald (er zijn inmiddels vele rechtzaken tegen Dexia gevoerd). De leasecontracten zijn volgens vele gedupeerden via misleiding tot stand gekomen en het was vanaf 1998 bovendien vrijwel uitgesloten dat er ooit "winst" gemaakt zou worden. Zonder nadere informatie over de aard van de contracten is het niet mogelijk een advies te geven. Zie overigens ook de bijdragen op de topic Aandelenlease.

Gesloten