LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sprintplan wil wat uitkeren, akkoord gaan of niet?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Pasq1986
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 feb 2012 18:34

Sprintplan wil wat uitkeren, akkoord gaan of niet?

Ongelezen bericht door Pasq1986 »

Hallo iedereen,

Ik heb van 2001 tm 2005 (ik was toen minderjarig) meegedaan aan Sprintplan van Aegon, Ik heb in totaal € 2730 ingelegd en daarvan € 270 teruggezien in 2006. Ik heb contact gehad met Aegon en zij waren bereid om € 2460 aan mij terug te betalen (inleg min wat ik terug heb gehad) Ik heb pas geleden weer contact met Aegon gehad en ben begonnen over rente en of zij mij een voorstel wouden toesturen. Ze hebben mij een aanbod gedaan van € 3160. Moet ik hiermee akkoord gaan of valt er meer uit te halen?
Ik hoop dat iemand mij advies kan geven.

Groeten,

Pasquale

JvdM73
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2012 19:26

Re: Sprintplan wil wat uitkeren, akkoord gaan of niet?

Ongelezen bericht door JvdM73 »

Pasquale,
zelf ben ik lid geworden van De Financiele consument, die een rechtzaak hebben lopen tegen Aegon, ivm het Sprintplan. Mag ik vragen hoe jij zelf dan contact gelegd hebt met Aegon en hoe je tot deze overeenstemming gekomen bent. Ziet er verder goed uit wat je met Aegon overeengekomen bent.

Mvg,
Jeroen.

Pasq1986
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 feb 2012 18:34

Re: Sprintplan wil wat uitkeren, akkoord gaan of niet?

Ongelezen bericht door Pasq1986 »

Hoi Jeroen,

Ik heb Aegon een email gestuurd en ze hebben contact met mij opgenomen.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Sprintplan wil wat uitkeren, akkoord gaan of niet?

Ongelezen bericht door peewee »

Over de aparte positie van (destijds) minderjarige Sprintplan-deelnemers is al in het decembernummer van 2010, vervolgens in maart 2011 en december 2011 van het ledenblad ''De Financiele Consument/FC'' van Consument & Geldzaken aandacht geschonken.

Hierin is gemeld dat Aegon ten aanzien van deze groep is veroordeeld tot vergoeding van de VOLLEDIGE schade. Dit houdt in: de geleden verliezen op het Sprintplan PLUS de wettelijke vertragingsrente.

Voor PASQ1986 geldt: het geleden verlies is dus bij jou 2460,--. De wettelijke vertragingsrente die Aegon vergoedt over het geleden verlies lijkt mij TE WEINIG. Die zal al snel 1000,-- tot 1200,-- euro moeten zijn; afhankelijk van het tijdstip waarop je het Sprintplan contact bent aangegaan. Wettelijke rente is te berekenen met de rekentool van de website http://www.wettelijkerente.net Rekentool voor consumententransacties gebruiken met samengestelde interest. AEGON rekent dus nog steeds naar zichzelf toe !

Pasq1986
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 feb 2012 18:34

Re: Sprintplan wil wat uitkeren, akkoord gaan of niet?

Ongelezen bericht door Pasq1986 »

Luc Jurgens, advocaat schreef:Pasquale en Jeroen,

Kan ik jullie eigenlijk een email sturen, of moet ik dan gewoon het emailadres van Aegon gebruiken?
Hallo Luc,

U suggereert dat ik werkzaam ben bij Aegon, dit is echter niet het geval! Ook ik ben een gedupeerde van deze "bank". Natuurlijk kunt u mij een email sturen als u dat wilt.

Ontopic: Ik heb een officiele brief van ze ontvangen waarin hun aanbod staat dat tot 20-03-2012 geldig is, maar ze hebben helaas geen berekening gemaakt hoe ze dat precies hebben uitgerekent met de rente.

@peewee, bedankt voor je reactie ga zeker even op die website kijken!.

Gr

Pasq1986
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 feb 2012 18:34

Re: Sprintplan wil wat uitkeren, akkoord gaan of niet?

Ongelezen bericht door Pasq1986 »

U kunt wel blijven suggeren en mag geloven wat u wilt, ik heb hier gewoon gepost om te vragen of men advies voor mij heeft ivm de aanbieding die ik van Aegon gehad heb. Ik wil gewoon van hun krijgen waar ik recht op heb.

Misschien dat die Jeroen van aegon is, maar zou het zowiezo vreemd vinden als medewerkers van hun hier op het forum berichten gaan plaatsen, hebben ze niets aan lijkt mij ?


Gr

JvdM73
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2012 19:26

Re: Sprintplan wil wat uitkeren, akkoord gaan of niet?

Ongelezen bericht door JvdM73 »

Ook ik ben een gedupeerde hoor. Ik was toen alleen niet minderjarig. Ik wacht de rechtzaak gewoon af. Uitspraak zal geloof ik dit jaar zijn.

Jeroen.

roel34
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2012 21:11

Re: Sprintplan wil wat uitkeren, akkoord gaan of niet?

Ongelezen bericht door roel34 »

Hallo,

ook ik ben een gedupeerde van Sprintplan. Van mijn inleg van ca. € 7300 nog nooit niks terug gezien!
Ik heb nu Aegon zelf benaderd en ze hebben gevraagd om een biljet van proces. Dit opgestuurd, hierin staat vermeld;
De belastingdienst beschikt in uw geval niet over procesgegevens van het betreffende jaar. Deze kunnen u dus ook niet toegezonden worden.

dit komt omdat ik ten tijde van het aangaan van het sprintplan geen aangifte voor inkomstenbelasting heb hoeven doen omdat ik pas net in loondienst was, thuiswonend, 23 jaar en geen eigen vermogen had.

Mijn vraag is met welke reactie ik van Aegon redelijkerwijs akkoord zou moeten gaan? Ik ben ben benieuwd of er iemand in een vergelijkbare situatie zit of heeft gezeten en wat daar uit is gekomen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Sprintplan wil wat uitkeren, akkoord gaan of niet?

Ongelezen bericht door peewee »

@Roel34,
Er even vanuit gaande dat je bij het afsluiten ouder was dan 17 jaar, dan betekent dit gewoon dat je de einduitkomst van de lopende collectieve rechtszaak tegen Aegon moet afwachten. Immers, alleen voor groep minderjarigen 17 jaar en jonger is er al een definitieve uitspraak van de rechter en voor die groep moet AEGON de VOLLEDIGE SCHADE + de wettelijke vertragingsrente vergoeden !
Wil je niet wachten, dan benadeel je mogelijk jezelf, want dan zal Aegon je met helemaal niets of een fooitje proberen af te schepen.
Ik ga er ook even vanuit dat je bent aangesloten bij de collectieve rechtszaak van Consument & Geldzaken; zie www.sprintplanclaim.nl

Gesloten