LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spaarbeleg Koersplan van Aegon.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Pieter Meijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2003 19:18

Spaarbeleg Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door Pieter Meijn »

Geachte lezer,

Dit jaar, in november 2010, loopt mijn Koersplan verzekering, van 15 jaar inleggen, af.
Mijn vraag is, of er iets te doen valt, als de uitbetaling van mijn maandelijkse inleg van € 100,00, te laag is.
Ik heb mij ingeschreven bij Verliespolis en mij overgeleverd aan hun kundigheid en tevens een Stuitbrief naar Aegon verstuurd, op advies van Verliespolis.
Als iemand mij kan vertellen wat voor mogelijkheden er zijn, houd ik mij aanbevolen.
Met vriendelijke groet,

Pieter.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Spaarbeleg Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door juwita »

Verliespolis doet niets concreets voor de Koersplan-slachtoffers. Zie ook de uitzending van Tros Radar van gisteren over de woekerpolis fopspeen.
Kijk liever op de website www.koersplandewegkwijt.nl Die stichting is Aegon al in 2005 gaan aanpakken en is hier tot nu toe op het punt van misleiding door Aegon redelijk succesvol mee.

truck
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2007 23:44

Re: Spaarbeleg Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door truck »

jaar opgave 2010
inleg € 300,-
kosten € 56,14

Beijing2008
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 apr 2009 20:30

Re: Spaarbeleg Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door Beijing2008 »

Als het goed is, is vandaag bij de Rechtbank de zaak in hoger beroep tegen Aegon, van Koersplandewegkwijt. KKPDWK is niet bij het overleg van Woekerpolis en Verliespolis betrokken, en zijn dus niet gebonden aan de afspraken die deze partijen hebben gemaakt. KPDWK wil een compensatieregeling die beter is, en aantoonbaar de schade van de deelnemers vergoedt, zoveel als mogelijk en haalbaar is.
Dus afwachten wat het resultaat is , en wanneer de uitspraak komt.
Ik zit nu op ca 8000 euro restschuld,omdat het Koersplan in koppelverkoop is met een krediet van DSB, waar ik alleen rente op betaal.

Beijing2008
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 apr 2009 20:30

Re: Spaarbeleg Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door Beijing2008 »

truck schreef:jaar opgave 2010
inleg € 300,-
kosten € 56,14
en het rendement 2010....1,5 pct

Oorstomp_60
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2011 09:15

Re: Spaarbeleg Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door Oorstomp_60 »

Ik ben op aanraden van Radar in 2004 in gestapt bij consument en geldzaken nu naar 6 jaar is er nog geen een stap vooruitgang geboekt ik heb totaal geen vertouwen meer in een goede afloop ,wat ik wel weet dat wij door Aegon op een hele vieze manier opgelicht zijn {bonussen] ik vind dan ook dat de mensen die met ons mee leven het vertrouwen in Aegon op moeten zeggen ,dat is de enige manier om zulke legale oplichtersbende de das om te doen ,ook omdat de rechtbank met vrienden bij Aegon ons toch niet in ons gelijk stellen dus mensen neem zelf het hef in handen en neem aktie dat is de enige manier. geloof me
want zulke mensen hebben totaal geen geweten en fatsoen. afz henk ook slachtoffer van de mafiose bankwereld die de burger op de rand van afgrond brengen en zo ook nog onze belastingcenten inpikken {dank voor de regering}

Gelukkigkinderloos
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 apr 2011 07:13

Re: Spaarbeleg Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door Gelukkigkinderloos »

@ Henk en zo is het, zelf € 4800,- lichter, alsof het allemaal niets is door het sprintplan, maar het komt toch allemaal op hetzelfde neer. Klasse bij mensen is ver te zoeken, heel makkelijk verdiend door deze 1e klas MISBAKSELS. Misdaad loont zeker in dit verziekte landje. 6-7 jaar verder te bizar voor woorden. Een heel scheef systeem, waar ik bijna dagelijks kotsmisselijk van ben.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Spaarbeleg Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Om nu de verzekeraars meteen misbaksels te noemen gaat mij te ver!
En om een rendement van 1,2 % als rendement te handhaven evenzeer.
Op 1,2% rendement kan geen fonds bestaan. Zo laag ligt het rendement ook niet.
Wellicht heeft men uw geld niet belegd in aandelen of een daaraan verwant fonds maar alleen in beleningen tegen rentevergoeding. Ik vraag mij alleen af vanwaar die kosten dar dergelijke beleningen helemaal geen kosten met zich mee brengen!

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Spaarbeleg Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door jammer »

He die chanmaster ik heb helemaal geen rendement bij mijn koersplan. Juist ik sta onder de inleg.....Wie niet met een product van de aegon.

Gelukkigkinderloos
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 apr 2011 07:13

Re: Spaarbeleg Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door Gelukkigkinderloos »

Chanmaster, als ik personen zonder klasse,maar met dollartekens in de ogen misbaksels wil noemen, wie bent u dan ?
Lijkt mij nog een redelijk softe benaming als u nagaat dat deze uitgekookte club 700 miljoen euro heeft verdiend aan het "geweldige" sprintplan, ja geweldig voor hun eigen zakken. Op deze planeet moet het niet gekker worden. Nederland is blijkbaar een landje geworden waar de zakken van de banken, belastingdienst en den haag gevuld moeten worden en de burger ach. Een heel smerig systeem, nogmaals medelijden met mijzelf dat ik een wereld leef waar alles om geld blijkt te draaien. 700 miljoen euro te KRANKZINNIG voor woorden ! ! ! En maar braaf afwachten, nu een jaar of 7. Mensen op aarde = de grootste fout ooit ! Wat wordt de burger zeker in NL in de maling genomen, maar wat hebben we een"respect" voor elkaar, nogmaals, MISSELIJKMAKEND !

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Spaarbeleg Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Klopt gelukkigkinderloos. Het s de financieel adviseurs alleen maar te doen om hun eigen zakken te vullen. Er is ooit een verkoper van kapitaalverzekeringen geweest, die in huizen voor mensen met een verstandelijke handicap, polissen aan die tehuisbewoners verkocht. Die mensen konden niet lezen, wel hun krabbeltje zetten. En die verkopers maar provisie opstrijken.

Om kotsmisselijk van te worden.

Gelukkigkinderloos
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 apr 2011 07:13

Re: Spaarbeleg Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door Gelukkigkinderloos »

@ fiesiekus, hoe diep kan een mens wel niet zinken, diep triest ! Ze gaan blijkbaar over lijken, walgelijk allemaal.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Spaarbeleg Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Gelukkigkinderloos schreef: Ze gaan blijkbaar over lijken.
Zo is het maar net! Ook hypotheekadviseurs kan je in dit rijtje "misselijk makende profiteurs die alleen op winstbejach t.k.v. andere mensen uit zijn" plaatsen. Gewoon mijden c.q. je huis uit bonjouren.

jjrandeweg
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 nov 2009 13:11

Re: Spaarbeleg Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door jjrandeweg »

Dit bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

repelsteeltje111
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:30

Re: Spaarbeleg Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door repelsteeltje111 »

ik heb bij spaarbeleg ook koersplan gehad. en legde elke maand een bedrag in.
ik ontving ineens geen overzichten meer enz. dus nam ik contact met eagon op.
maar volgens hun was het zo dat de rente zo gedaald was mede door de crisus dat er niets meer over was van mijn spaar te goed.
er was daardoor een kleine schuld ontstaan dit hebben ze me kwijtgescholden.

doordat ik ook ngo eens 2 jaar ben bezig geweest om mijn adres te veranderen had ik eigenlijk de hoop verloren om dit gevecht met hun te winnen. en heb ik het zo gelaten als het was.

mijn spaar geld ben ik kwijt zoals hun ook zwart op wit in een brief me later stuurde de rentes waren zo danig gezakt dat er een schuld ontstond.

raar verhaal vind ik zelf

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Spaarbeleg Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door peewee »

@Repelsteeltje,
Inderdaad een raar verhaal. Welicht verwar je wat Aegon/Spaarbeleg producten met elkaar. Bij het koersplan (een beleggingsverzekering, alias woekerpolis) zal je normaliter je ingelegde premiebetalingen niet volledig verliezen. Tenzij je kort na de start de polis al premievrij maakte.
Wel leidt het Koersplan ook veelal tot verliezen doordat de eindopbrengst lager is dan het totaal van de gedane premiebetalingen.


Met het Sprintplan (een aandelenleaseproduct) kon je wel al je betalingen verliezen. Aegon, voorheen Spaarbeleg heeft wel 10 producten in de markt gezet waarvan de product naam op PLAN eindigde. Koersplan, Sprintplan, Bonusplan, Toekomstplan, Vermogensplan etc. Allemaal wanproducten waaraan alleen Aegon verdiende.

repelsteeltje111
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:30

Re: Spaarbeleg Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door repelsteeltje111 »

bedankt voor je reactie.
het was echt koersplan.
ik ben nu net verhuisd daarom nu even moeilijk maar ik zal zodra alles hier wat rustiger is die brief erbij pakken. ze leggen het op rente verliezen enz.
ik heb het ergens in 2005 laten bevriezen. zodat ik geen inleg meer hoefde te storten.
peewee schreef:@Repelsteeltje,
Inderdaad een raar verhaal. Welicht verwar je wat Aegon/Spaarbeleg producten met elkaar. Bij het koersplan (een beleggingsverzekering, alias woekerpolis) zal je normaliter je ingelegde premiebetalingen niet volledig verliezen. Tenzij je kort na de start de polis al premievrij maakte.
Wel leidt het Koersplan ook veelal tot verliezen doordat de eindopbrengst lager is dan het totaal van de gedane premiebetalingen.


Met het Sprintplan (een aandelenleaseproduct) kon je wel al je betalingen verliezen. Aegon, voorheen Spaarbeleg heeft wel 10 producten in de markt gezet waarvan de product naam op PLAN eindigde. Koersplan, Sprintplan, Bonusplan, Toekomstplan, Vermogensplan etc. Allemaal wanproducten waaraan alleen Aegon verdiende.

dingemad
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2012 16:54

Re: Spaarbeleg Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door dingemad »

Ben eindelijk af van die boeven,

Schade valt "mee" : 100 gulden per maand dus 8069 euro in 15 jaar ingelegd en 5600 terug met 3 tientjes uitkering voor de overlevenden in dit verhaal, niet controleerbaar natuurlijk! Wat een grap zeg!

Ben klaar met Aegons en NN van deze wereld!

Wanneer worden de tussenpersonen eens aangepakt die dit allemaal hebben aangekletst? :D :D

Gesloten