LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
SpaarLEUGEN

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door SpaarLEUGEN »

Ik zie vandaag op deze website dat TROS RADAR gisteravond kort aandacht besteed heeft aan Koersplan en verwezen heeft naar www.Koersplandewegkwijt.nl

Dat is een goede zaak. Ik hoorde van iemand dat ook in de Elsevier iets over Koersplan gestaan heeft. Ik heb dat zelf nog niet gelezen.
Wie zet op dit forum kort waarover dat artikel van Elsevier ging? Of zit daar copy-right op?

Gast

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door Gast »

Mensen, laat je alsjeblieft niet zo ophitsen door een beetje media-aandacht.

Het beste kun je nu stoppen met inleggen (premie-vrij maken). Kost je helemaal niets, is zo geregeld.

Vervolgens houdt je je koersplan een beetje in de gaten en hef je um op zodra de koers een beetje hoog staat.

En laat je niets wijsmaken, premie-vrij maken of opheffen kost je NIETS.

molly

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door molly »

gast heeft gelijk, opzouten met die troep, en vergeet het niet, boycot aegon.

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door santygo »

Verwijderd
Laatst gewijzigd door santygo op 04 jul 2007 21:27, 2 keer totaal gewijzigd.


Andre Dijks

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door Andre Dijks »

Gelukkig vandaag gelezen dat de FIOD een onderzoek gaat plegen naar de wanpraktijken van AEGON.

Dit zal een heel duur staartje worden voor AEGON.

Pak ze maar aan die hufters die elkaar in de top riante salarissen en bonussen uitbetalen over onze rug!!

Er is trouwens een website van ontevreden spaarbeleggers, alleen ben de naam van de site kwijt.

Heeft iemand hier meer informatie over?

Gr. André


H. Schilder

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door H. Schilder »

:twisted: de tussenpersoon krijgt als er een Spaarbeleg polis wordt gesloten VOORUIT betaald, dus die loopt niet zo hard meer.
Met NADRUK stel ik hier dat dit ook banken betreft, want tussenpersonen krijgen de zwarte piet, maar banken doen net zo hard mee!!! Bovendien zijn banken gebonden, dus in het geheel NIET objectief!

WANNEER WORDEN DE BANKEN EENS AANGEPAKT MET SPAARPOLISSEN ETC. DIE ZE HEBBEN GESLOTEN???

Gast

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door Gast »

Er is februari 2000 geen rechtzaak geweest maar er is een regeling getroffen door de Stichting Spaardersbelangen en de Consumentbond met als resultaat de extra rendementsuitkering die naar mijn mening lachwekkend is. In de correspondentie destijds werd echter alleen gesproken over het feit dat er niet gesproken was over de overlijdensverzekering. Echter toen was mijn niet duidelijk dat bij het berekenen van het rendement in hun folders zowel de kosten van de overlijdensverzekering als alle andere kosten achterwege waren gelaten.

Nu is miijn vraag heeft het voor degene destijds akkoord zijn gegaan met die regeling van 2000 nog nut om zich aan te sluiten bij de stichting: Koersplan de weg kwijt. Of heeft dit geen zin meer omdat de vorige regeling geacepteerd is. Het betreft nu toch nieuwe feiten??

Gast

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door Gast »

Winst Aegon veel hoger volgens nieuwe boekhoudregels

Uitgegeven: 14 april 2005 08:45

DEN HAAG - Aegon heeft over het afgelopen jaar op basis van de nieuwe boekhoudregels IFRS een nettowinst van 2,26 miljard euro behaald. Dat is aanzienlijk meer dan de eerder bekendgemaakte nettowinst op basis van de Nederlandse waarderingsgrondslagen van 1,66 miljard euro.

Vanaf 1 januari van dit jaar zijn alle ondernemingen die in de Europese Unie een beursnotering hebben, verplicht om hun resultaten te rapporteren volgens IFRS-regels. De veel hogere winst van Aegon op basis van de nieuwe boekhoudregels is vooral het gevolg van de wijze waarop bepaalde posten zoals de winsten op beleggingen en acquisitiekosten in de boeken worden gezet.

Bron: Nu.nl

Dus....geld genoeg voor een nietig verklaring met rente.... :evil:

HettyK

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door HettyK »

Beste Johan,

Ik zou graag een goed advies van je hebben.
Ik heb sinds 1999 Koersplan en leg 45,38 euro in (waarvan 2,75 verzekeringspremie). Ik heb de eerste 17 maanden 50 guldens (waarvan 3,01 verzekering) ingelegd (juni 99 t/m okt. 2000).
Ik heb uitgerekend dat ik nu in mei 2881 euro heb ingelegd.
De actuele waarde zou nu (aangegeven op de site) 2241 euro zijn.

Mijn overeenkomst loopt tot 2019. Hoe weet ik nu of ik er goed aan doe dit alles te stoppen, of de looptijd gewoon af te maken.
Hoe reken ik uit wat ik aan verlies heb op het moment dat ik nu besluit op te zeggen. Hoe wordt dan de waarde en boete berekend?
Is het ook al te zeggen dat ik ook over 14 jaar de boot in ga of ziet het plaatje er toch anders uit als de koersen stijgen?

Welke wegen zijn er om flink bezwaar te gaan maken naar Spaarbeleg?
Zijn er groepen waar ik me bij kan aansluiten, advokaten die hier al mee bezig zijn?

Gaarne reactie (mocht je nog vragen hebben alvorens te kunnen adviseren, dan hoor ik het graag).

Hetty Koenraads

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door santygo »

Verwijderd
Laatst gewijzigd door santygo op 04 jul 2007 21:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Jeannette1

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door Jeannette1 »

Hallo, ons koersplan loopt tot sept.2008. Onze inleg is 45,38 per maand. Ik weet nu niet meer of ik er goed aan doe om door te gaan, of te stoppen. Heeft iemand een idee???

gr.Jeannette

gonnepon

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door gonnepon »

Helaas was ik er ook ingestonken met koersplan. Hoet zit het echter met SPAAREFFECT??????? heeft dit ook zo'n negatief effect???????[/b]

marcheemskerk

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door marcheemskerk »

Klagers (terecht overigens),

Meld u aan bij stichting "koersplan de weg kwijt", zie hun goede website. Is betrouwbaar. Samen staan we sterk en slepen we Aegon, net als Dexia destijds, voor de rechter. Er zitten nog veel meer valstrikken in dit product dan u denkt.

Marc Heemskerk

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door santygo »

Verwijderd
Laatst gewijzigd door santygo op 04 jul 2007 21:28, 2 keer totaal gewijzigd.

korteland

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door korteland »

Mijn email adres paste niet: [email protected]

Ik heb voor alle belastingwijzigingen mijn koersplan gestart met de belofte dat mijn inleg ten aller tijde is gegarendeerd. Dit schijnt niet waar te zijn. Ik ben nog aan het achterhalen of deze leuzen destijds zij opgeschreven zonder vermelding naar de kleine lettertjes. Wie kan mij daarover berichten?

Graag sluit ik mij aan bij de klachten regen over dit product en de onzin die verkocht is!

Groet Jeroen korteland

Gast

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door Gast »

Wat ging het er hier keurig netjes aan toe, 714 postings zonder af te dwalen.
TOTDAT DIE SPRINTPLANKLOJOS dit topic ontdekten!

Iedereen denkt een nieuwe topic te moeten openen. Lekker overzichtelijk blijft alles dan. Ga terug naar de verschrikkelijke afdeling "legio lease".

Je leest het goed: LEASE, dat = lenen = rente = geleend geld!

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door santygo »

Verwijderd
Laatst gewijzigd door santygo op 04 jul 2007 21:29, 3 keer totaal gewijzigd.

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door santygo »

Verwijderd
Laatst gewijzigd door santygo op 04 jul 2007 21:29, 5 keer totaal gewijzigd.

Gesloten