LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
steventje701
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 okt 2008 22:27

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door steventje701 »

beste juwita

wij zijn niet allemaal dumbo's zoals jij dit verwoord.
wij hebben er gewoon niet zoveel kaas van gegeten als iemand anders.
misschien moeten de gedupeerden elkaar steunen en niet afbekken.
accepteer dat er ook mensen zijn die niet alles begrijpen wat er geschreven word.

maar omdat jij alles zo goed weet kun je mij misschien wel vertellen hoe het nu verder gaat?

groeten

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door juwita »

Over iedere vervolgstap in de hoger beroepsprocedure beslist de rolrechter.Soms gebeurt dit in overleg met de Kamer van het Hof waar de zaak dient. Volgens het principe van hoor-en-wederhoor is nu de advocaat van VC&G aan zet met een antwoordakte. Daar wordt, conform het rolregelement 6 weken de tijd voor gegeven, met mogelijkheid van 2 weken verlenging. Wat daarna gebeurt is afwachten; vermoedelijk fourneren en vonniswijzing, maar gezien de complexiteit is ook nog mogelijk dat het Hof zich eerst nog laat voorlichten door een onafhankelijke (derivaten) deskundige. Dit Gerechtshof zal in ieder geval de indruk willen wekken dat er serieus naar zaken gekeken wordt.

Na het (eind)vonnis in hoger beroep beslist ieder van de partijen (Aegon en VC&G) voor zichzelf of ze in cassatie gaan bij de Hoge Raad en wat ze tegen onwelgevallige (rechts)onderdelen van het vonnis in hoger beroep bij de Hoge Raad in stelling gaan brengen. De Hoge Raad oordeelt niet meer over de feiten, alleen over de toepassing van het recht. Feiten en recht zijn echter niet altijd goed van elkaar te (onder)scheiden.

bia
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 dec 2005 10:28

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door bia »

Bedankt juwita, zeer transparant antwoord.

ClaimConcept
Berichten: 1974
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

juwita schreef:gezien de complexiteit is ook nog mogelijk dat het Hof zich eerst nog laat voorlichten door een onafhankelijke (derivaten) deskundige. Dit Gerechtshof zal in ieder geval de indruk willen wekken dat er serieus naar zaken gekeken wordt.
Dit Gerechtshof Amsterdam is al heel lang bezig met deze materie. In deze uitspraak van 29 april 2014 over Dexia gaat het hof uitvoerig in op de stelling dat aan alle kanten zou zijn gesjoemeld met de onderliggende constructie.

Glory
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2013 10:17

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door Glory »

Stel dat AEGON met haar zogenaamde bewijzen komt van aankoop, wie en of welke instelling gaat deze dan controleren, moeten deze gegevens perfect stroken met de registraties van de beurskantoren?
Zijn deze feiten overigens op te vragen?
Met name de berichtgeving over de onbetrouwbare accountantskantoren zal de dubbelcheck noodzakelijk maken, het zal me ook niets verbazen dat achter de coulissen der uitstelmachine AEGON overwerk wordt besteed aan vervalsingen!

En dan als laatste een opmerking over de onderlinge verhoudingen op deze site, het jargon (spreektaal) moet echt simpeler, door moeilijke termen te gebruiken durven diverse gedupeerden (nota bene, die er door die klaplopers ook is nagehouden) niet meer te reageren, het is juist deze site die het mogelijk maakt emoties van diefstal / klaploperij en alles wat AEGON heeft veroorzaakt te uiten.

Niet iedereen is juridisch onderlegd en vindt dat er eigenlijk een nieuwe uiteenzetting moet komen in boerenklompentaal wat de stand van zaken nu feitelijk is, alleen maar de laatste feiten svp!

Netrab
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2014 10:17

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door Netrab »

Ik hoor vandaag op de radio weer iets over Aegon Koersplan. Dus ging ik even Googlen wat er precies aan de hand is. Als ik het goed begrijp gaat het nu niet om Sprintplan maar toch heb ik hier een vraag over. Jaren terug heb ik, zoals zovelen, mezelf ingelaten met het zogenaamde Sprintplan. Resultaat na 5 jaar 0,0. Al mijn inleg kwijt. Toen ik hieraan begon was ik totaal niet op de hoogte dat het om een belegging ging. Hier kwam ik later pas achter toen eea in de publiciteit kwam. Wat ik me nu afvraag is of, wanneer je niet aangesloten bent bij een of andere "club" die aan het procederen is hierover, je wanneer er een uitspraak komt, als individu ook nog aanspraak kunt maken op vergoeding of geldt dat alleen voor degenen die collectief hebben geprocedeerd.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door juwita »

Ga er maar vanuit dat er wanneer er een definitief succes wordt geboekt in de Sprintplanclaim dit alleen geldt voor de aangesloten leden van de Vereniging Consument & Geldzaken en eventueel degene die bij Gesp zijn aangesloten. Waarom zouden consumentenorganisaties zich druk maken voor degene die geen lid zijn ? Ze worden niet door de overheid gesubsidieerd hoor !

''Freeriders'' gedrag noemen economen dit soort pogingen tot gratis meeliften. Minder netjes worden ze ook wel klaplopers genoemd.

benadeelddoorpolis
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 mei 2007 06:21

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door benadeelddoorpolis »

Ik vraag me af of je daarin gelijk hebt juwita. Iedereen die nu gebruik wil maken van de Aegon regeling m.b.t. Koersplan kan zich via de site aanmelden, en moet zijn peronalia en gegevens m.b.t. zijn koersplan product via de site doorsturen. Als het product voldoet aan de eisen voor vergoeding (voor 1996 afgesloten e.d.) lijkt Aegon te gaan uitkeren. Nergens staat dat je bij een belangenvereniging zou moeten zijn aangesloten, lijkt me ook wat krom. Wellicht worden de leden van Koersplan de weg kwijt met voorrang behandeld:-). Overigens een magere vergoeding, maar dat kon je al vermoeden toen Aegon dit nieuws enthousiast in de media bracht.

Gesloten