LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door Consumentt »

steventje701 schreef:Ik heb het idee dat de rechtbank geen vonnis durft te geven.
Aegon komt hier gewoon mee weg denk ik en iedereen kan naar zijn of haar geld fluiten.
Dit begin ik ook steeds meer te vrezen :!:

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door peewee »

Consumentt schreef:
steventje701 schreef:Ik heb het idee dat de rechtbank geen vonnis durft te geven.
Aegon komt hier gewoon mee weg denk ik en iedereen kan naar zijn of haar geld fluiten.
Dit begin ik ook steeds meer te vrezen :!:

Rechtbank ? Je bedoelt Gerechtshof !

Aegon ermee wegkomen ? Lijkt me niet de normaliter te verwachten uitkomst !

Luc Jurgens, advocaat

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door Luc Jurgens, advocaat »

Dames en heren consumenten:

Tussenstand Aegon Sprintplan en Fortis Groeivermogen

Aegon Bank:

http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... S:2014:581

Fortis Groeivermogen:

http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... :2014:2357

Dexia (Aegon's Legio Lease en (Bank) Labouchere) zit nog in de denktank van het Amsterdamse gerechtshof in een aantal lopende zaken tegen respectievelijk Dexia, Varde Investments en Asset Refinance Company.

Rene.se
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2014 00:01

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door Rene.se »

Morgen 29 april opnieuw een rolzitting.
Wat is het doel van Aegon om zolang te rekken .
Het is misschien een domme gedachte van mij maar ik denk dat Aegon al lang weet dat ze dit niet winnen.
De wettelijke rente tussen een particulier en een bedrijf is niet zo hoog en volgens mij verdient de Aegon meer aan rente- belegging etc. dan dat het kost aan wettelijke rente.
Al verdienen ze maar 1 procent meer dan de wettelijke rente dan is dit een enorme winst voor Aegon.
Vertragen en uitstel vragen loont dus.
Ik ga ervan uit dat ze zeker in cassatie gaan omdat dit nog eens 2 jaar geld voor ze gaat opleveren.

Rene
Zweden

ClaimConcept
Berichten: 1974
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Rene.se schreef:Het is misschien een domme gedachte van mij maar ik denk dat Aegon al lang weet dat ze dit niet winnen.
Rene
Zweden

Het is misschien een domme gedachte van ons, maar bij ClaimConcept hebben we nooit geloofd dat je heel Aegon achter de tralies kan krijgen wegens oplichting. Gerechtshof Amsterdam heeft inzake Dexia alvast haar conclusies getrokken.

Geen nieuw onderzoek in Dexia zaken :
Geen reden tot twijfel
Het gerechtshof vindt dat op grond van het betoog van de afnemers er onvoldoende reden is om te twijfelen aan de juistheid van de eerdere conclusies van de AFM. Het heeft de afnemers dan ook op dit punt in het ongelijk gesteld.

wilfredo
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 okt 2011 09:20
Locatie: wageningen

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door wilfredo »

Iemand al iets vernomen over de uitspraak van 29 april 2014?

BVD

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door juwita »

@Claimconcept,

Loopt er ook een strafzaak dan tegen AEGON over het Sprintplan ?

Ik meende ooit gelezen te hebben dat het Openbaar Ministerie strafrechtelijke aangiften tegen AEGON in de prullenmand heeft gemieterd in opdracht van hogerhand om eventueel een toekomstig faillissement van AEGON met eventuele noodzaak tot nieuwe staatsteun te vermijden.

ClaimConcept
Berichten: 1974
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

@juwita, er loopt geen strafzaak tegen AEGON over het Sprintplan. Laat je niet gek maken met indianenverhalen.

@wilfredo, het is geen uitspraak, maar een rolzitting waarop AEGON aan zet is:
Het hof verwijst de zaak naar de rolzitting van 29 april 2014 voor akte aan de zijde van Aegon met als doel zoals in r.o. 2.8 tot en met 2.9 is omschreven;
Het gaat om de volgende bewijslast:
2.8 Het hof wenst kennis te nemen van de overeenkomsten die Aegon, naar zij stelt, heeft gesloten met de investment banks. Deze overeenkomsten dient Aegon in de procedure over te leggen. Zij dient in de door haar te nemen akte deze documenten te voorzien van een toereikende toelichting. Aegon dient aan de hand van die overeenkomsten en eventuele overige documentatie specifiek en cijfermatig onderbouwd voor het hof inzichtelijk te maken door wie welk bedrag aan de investment banks is betaald, voor welk bedrag financiële instrumenten zijn aangekocht en welke specifieke bedragen de investment banks telkens na vijf jaren op grond van de overeenkomsten aan Aegon hebben uitbetaald.
2.9 Verder is het volgende van belang. Uit het eerste rapport van [B.] blijkt dat hij zijn onderzoek onder andere heeft gebaseerd op de jaarverslagen van het Garantiefonds, van Aegon Bank N.V. en van Stichting Aegon Beleggingsgiro. Uit de rapportage blijkt niet dat [B.] de jaarrekeningen en/of de administratie van Aegon Custody B.V. in zijn onderzoek heeft betrokken. Aegon Custody B.V. wordt in de rapportage als bewaarder van het Garantiefonds aangeduid. Blijkens artikel 4.2 van het “Prospectus Spaarbeleg SprintPlan (tevens prospectus van het AEGON GarantieFonds)” is Aegon Custody B.V. de partij die de fondswaarden van het Garantiefonds op eigen naam, maar voor rekening van het Garantiefonds houdt. Het hof veronderstelt aldus dat de door Aegon Investment Management aangekochte financiële instrumenten door Aegon Custody B.V. op haar naam in haar administratie zijn opgenomen. Aegon heeft zich hierover echter nog niet uitgelaten. Daartoe wordt zij in de gelegenheid gesteld.
Aegon dient in verband met het voorgaande de gegevens te verschaffen aan de hand waarvan kan worden vastgesteld:
- op naam van welke vennootschap de aangekochte financiële instrumenten zijn gesteld en geadministreerd;
- dat alle op grond van de met de investment banks gesloten overeenkomsten aangekochte financiële instrumenten door deze vennootschap daadwerkelijk zijn gehouden voor rekening van het Garantiefonds.
Aegon dient in de door haar te nemen akte de door haar verschafte gegevens te voorzien van een toereikende toelichting.
Voor hardmaken van de aantijgingen van VC&G is meer nodig dan selectief jaarverslagen lezen.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door juwita »

Vertragen en uitstel vragen loont dus.
Uitstel vragen is één ding, uitstel krijgen wordt uiteindelijk bepaald door het landelijk rolreglement van de Gerechtshoven.

Aegon wordt vermoedelijk niet rijker door vertraging. Wel door het in de kliko deponeren van hun oude Sprintplan contracten/documenten door gedupeerden en door ongeduld en verlies aan aandacht voor de eigen schadeclaim door gedupeerden en eventueel hun nabestaanden na overlijden van een gedupeerde.

En bedenk, de civiele rechtspraak is LIJDELIJK en gaat zelf niet op zoek naar de waarheid achter de Sprintplan-misleiding door AEGON.

wilfredo
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 okt 2011 09:20
Locatie: wageningen

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door wilfredo »

wat is er gisteren uit die rolzitting uit gekomen?

Heb zitten te googlen, kan niks hierover vinden.

bvd

Luc Jurgens, advocaat

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door Luc Jurgens, advocaat »

Het systeem van (subtiele) corruptie en machtsbederf loopt langs dezelfde klassieke grens als geduid in het volgende historisch verhaal:

http://www.ftm.nl/column/als-de-misdaad ... nbestraft/

ClaimConcept
Berichten: 1974
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:Voor hardmaken van de aantijgingen van VC&G is meer nodig dan selectief jaarverslagen lezen.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door juwita »

@Claimconcept,

Hoe komt het toch dat ik tussen de regels van je bijdragen door een soort ''stille hoop'' bij Claimconcept vermoed dat Consument en Geldzaken bakzeil gaat halen in de strijd tegen AEGON en dan geplaatst kan worden in het rijtje Gesp, Spirit, PayBack, Leaseproces ? Kinnesinne ? Broodnijd ?

Zou niet hoeven, want het dunne, gladde weggetje (indien en voor zover überhaupt nog begaanbaar ?) via het KIFID voor individuele Sprintplanners staat los van de VC&G aanpak van Aegon.

Overigens (mede in aanvulling op eerdere bijdragen !) ben ik wel van mening dat indien voor zover een lopende 3:305a BW procedure blokkerend werkte of werkt voor het kunnen opstarten van een individuele KIFID procedure, een eventueel ''inroepen'' van de uiterst korte reglementaire indientermijn door het KIFID welhaast onrechtmatig zou zijn en het KIFID alsdan ook ''wegzet'' als nagenoeg futiele organisatie.

ClaimConcept
Berichten: 1974
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

juwita schreef:@Claimconcept,

Hoe komt het toch dat ik tussen de regels van je bijdragen door een soort ''stille hoop'' bij Claimconcept vermoed dat Consument en Geldzaken bakzeil gaat halen in de strijd tegen AEGON en dan geplaatst kan worden in het rijtje Gesp, Spirit, PayBack, Leaseproces ? Kinnesinne ? Broodnijd ?

Professioneel realisme. VC&G is de overwinning meer dan gegund (100% is beter dan 60%), maar wij geloven er niet in.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

wilfredo schreef:wat is er gisteren uit die rolzitting uit gekomen?

Heb zitten te googlen, kan niks hierover vinden.

bvd
Aegon kreeg extra uitstel tot 13 mei a.s., zo vertelt een goed ingelichte bron mij.

wilfredo
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 okt 2011 09:20
Locatie: wageningen

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door wilfredo »

ben benieuwd of er nog bekend wordt gemaakt van de rolzitting vandaag??? of wordt het weer uitstel...............

steventje701
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 okt 2008 22:27

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door steventje701 »

Hallo,

Kan iemand mij vertellen wat de uitkomst is van 13 mei?

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door juwita »

Voor alle dumbo's, die verdomd slecht lezen (en mede daardoor) nogal domme vragen stellen

Een rolzitting is een administratief moment in een rechtsPROCEDURE die wordt DOORLOPEN. Er wordt in een rolzitting geen vonnis gewezen of andersoortige uitslag bekend gemaakt. Er komt uit een rolzitting niet IETS uit wat u duidelijkheid gaat brengen over uw schadeclaim op AEGON.

ClaimConcept
Berichten: 1974
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

juwita schreef:Er komt uit een rolzitting niet IETS uit wat u duidelijkheid gaat brengen over uw schadeclaim op AEGON.
Niet helemaal waar, juwita. Aegon moest op 13 mei overeenkomsten tonen met investments banks, op naam van welke (dochter)vennootschap de aangekochte financiële instrumenten zijn gesteld en geadministreerd, en dat deze daadwerkelijk zijn gehouden voor rekening van het Garantiefonds.

Behoudens uitstel, moet dus vanaf 13 mei 2014 de Vereniging Consument en Geldzaken hiervan in het bezit zijn gesteld.

bia
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 dec 2005 10:28

Re: Hof Amsterdam: appelvonnis op 4 maart 2014

Ongelezen bericht door bia »

Wat is het vervolg nu op deze rolzitting voor alle gedupeerden ?

Gesloten