LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GROEN INVEST en uitbetaling 1e tussenkap....!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
petertje19
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2007 15:42

GROEN INVEST en uitbetaling 1e tussenkap....!

Ongelezen bericht door petertje19 »

Hallo,

Wij hebben 8 jaar geleden in bomen van Groen invest geinvesteerd en dit jaar moet de eerste opbrengst komen van de eerste tussenkap.
Ik ben benieuwd of er forumleden zijn die deze financiele klapper ook gaan meemaken dit jaar.

Gr Peter.

striegel
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2007 20:52

Re: GROEN INVEST en uitbetaling 1e tussenkap....!

Ongelezen bericht door striegel »

Ook wij hebben vanaf 1996 een participatie bij Groen-Invest, en hebben na lang aandringen een bedrag van ongeveer €2000,- gehad voor de 1e kap.
Eigenlijk zou dit volgens Groen-Invest langer gaan duren, omdat eerst de bomen gekapt, gezaagd, en gedroogd moeten worden, dit zou dan ongeveer een jaar langer duren, maar omda in de overeenkomst staat, na één jaar, en we er op stonden dat we het geld kregen, hebben we het uiteindelijk wel gehad.
Overigens zonder, en dat moet ik nog wel navragen, zonder enige specificatie van hoe dit bedrag tot stand is gekomen.

vliegtuigtomcat
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2008 14:37

Re: GROEN INVEST en uitbetaling 1e tussenkap....!

Ongelezen bericht door vliegtuigtomcat »

Hallo,

wij zijn dit jaar aan de beurt voor uitbetaling van de eerste kapuitbetaling.
Afgelopen weekend kregen wij echter een (kopie)brief van een advocatenkantoor uit Amsterdam dat de stichting Vruchtgebruik Robinia een procedure willen starten om ons geld terug te krijgen.
Mij bekruipt hier een raar gevoel bij, waarom, omdat we voor 31 maart a.s. moeten reageren en we moeten uiteraard betalen. EUR 75,- per deel en na ontvangst van je geld moet je hun een percentage betalen of EUR 200,- voor een 1e voorscht( hoeveel zullen er nog volgen?) en dan hoef je hun niets te betalen.
Volgens dhr. van der Heijden is er geen vuiltje aan de lucht en komt alles goed.
Wij hebben besloten om niet te reageren op deze brief.
Er zijn ongetwijfeld meer mensen die zo'n brief gehad hebben.

groet
Jannie Elsinga

jos kropman
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2008 15:22

Re: GROEN INVEST en uitbetaling 1e tussenkap....!

Ongelezen bericht door jos kropman »

Hallo,

In het begin van het jaar verwachtte ik een brief van GIN omtrend de eerste kap dus de eerste uitbetaling.
Ja er kwam een brief afgelopen vrijdag maar niet degene die ik verwachtte, hier zat ook een brief van een advocatenkantoor bij, ook ik besluit om niet te reageren. Het is weer dezelfde situatie als in veel beleggingen je kunt weer naar je geld fluiten.
Ik heb ook op de website van www.groeninvest.nl gekeken en daar staat een korte reactie van dhr. v.d. heijden.
Vorig jaar ben ik nog op bezoek geweest bij hun kantoor in Retie en toen kreeg ik het gevoel hier klopt iets niet, mooie praatjes alles goed veel projecten maar uiteindelijk niets.
8 jaar lang alleen maar positief, nu het tot uitbetalen moet komen krijg je horen dat het niet goed gaat, dat roept toch vraagtekens op.
Mijn eerste reactie was dan ook heel veel woede.
Ik ben benieuwd of we nog iets horen van dhr v.d.heijden.


Groet Jos Kropman

bosmol
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2008 16:42

Re: GROEN INVEST en uitbetaling 1e tussenkap....!

Ongelezen bericht door bosmol »

Het behoeft uiteraard geen nadere uitleg als ik hier ook mijn verhaal omtrent de eerste kap van GIN aan de orde stel.
Op een door mij gestelde vraag over het uitblijven van de uitbetaling, van de eerste kap werd ik wel keurig geantwoord door GIN bv; over het ontbreken van kopers van de palen, geduld was het devies, indien ik toch mijn uitbetaling wou hebben kwam dit op 650,-

Inmiddels heb ik ook een brief gekregen van advocatenkantoor van Schuppen, maar ik krijg hier een raar onderbuik gevoel bij, zeker als je kijkt wat hun commissie is.

Daarom heb ik mij nu ingeschreven bij verliespolis.nl op advies van mijn rechtsbijstandsverzekering, ik kan dit iedereen aanraden, voor 20,- inschrijf geld gaat deze stichting voor je aan het werk en hoe meer ingeschrevene voor dezelfde zaak hoe meer aandacht, ook bij TROS radar of KASSA

HB

rost 60
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 feb 2008 19:38

Re: GROEN INVEST en uitbetaling 1e tussenkap....!

Ongelezen bericht door rost 60 »

Hallo groen invest mensen...,jullie horen hier niet thuis!!!!!! dit is voor de sprintplan mensen, blijven we dit houden?? moderator doe er wat an!!

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: GROEN INVEST en uitbetaling 1e tussenkap....!

Ongelezen bericht door Cor25 »

In 2009 ging Groen Invest gierend failliet. Frans vd Heijden (fantast in het kwadraat) was erin geslaagd 77 miljoen aan inleg spoorloos te laten verdwijnen. Er restte ook nog een negatief vermogen van 20 miljoen. In totaal was er 97 miljoen verdampd. Wat restte waren de in slechte staat verkerende plantages op diverse plaatsen in Noord-Nederland. De curator in deze kwestie, Te Biesebeek van Aben & Slag advocaten, verkocht in no-time -samen met vangnet STIVRU- de bossen en het vruchtbegruik van 502 hectare bosgrond. De gronden werden dus vrij van vruchtgebruik verkocht met bomen en al. De bomen van de participanten wel te verstaan!! Maar daar had de curator geen oog voor. De participanten worden namelijk ook buiten de crediteurencommissie gelaten. De curator heeft op11 januari 2011 in een rechtzaak tegen Frans vd Heijden gefaald. De rechter was totaal niet onder de indruk van Te Biesebeek. Hij (Te Biesebeek) had een aanklacht op 1 a-viertje om 20 miljoen van vd Heijden te eisen wegens wanbeleid. Helaas kende Te Biesebeek een wetswijziging uit 2002 niet, waardoor hij niet later met aanvullend bewijs kon komen. De rechter wilde nu een en ander bewezen zien. Een schreeuwende Frans van der Heijden fantaseerde er weer lustig op los. Zeg maar als de Baron Von Münchhausen. Nee, hij had geen accountant meer. Dat was te duur. Zijn boekhouding was in orde! Voor de goede orde: de boekhouding van al zijn 7 bv's werd via een systeem gevoerd. Alles kris-kras door elkaar en aantoonbaar geld overgemaakt naar zijn priverekening! Allemaal geld van de participanten wel te verstaan. Gedupeerde participanten kunnen zich het beste aansluiten bij SBG. Zie daarvoor http://www.beleggersgin.nl . Voor slechts 100 euro doe je al mee met dit collectief. Samen sta je sterk!
Laatst gewijzigd door Cor25 op 25 jan 2013 16:28, 3 keer totaal gewijzigd.

toonf
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2011 00:27

Re: GROEN INVEST en uitbetaling 1e tussenkap....!

Ongelezen bericht door toonf »

Een notaris met verdachtmakende werkzaamheden voor GIN, een accountant die -t.b.v. GIN- 'niet fris' handelt (beide functionarissen dienen toch te handelen vanuit een zekere ethiek), en een directeur die al die tijd in zijn vuistjes lacht:
Een bedrijf runnen, daarbij beide zojuist genoemde professionals als marionet besturen, dwepen met een 'objectief toezichtsorgaan' (StiVru) als stroman.
Het grote bedrag aan ingelegde penningen, bijeengebracht door ruim 5.000 participanten, 'netjes' op tijd doorgesluisd naar veilige (eigen) rekeningen van de directeur, en het faillisement kon zonder persoonlijke schade voor de directeur van Groen Invest Nederland (en met het nodige 'verworven' kapitaal van de participanten) ingezet.
Een zaak die aan alle kanten riekt naar een vooropgezette strategie.
Jaarrekeningen waren jarenlang niet in orde, de belaste accountant zat er met zijn neus bovenop, steeds weer nieuwe participaties konden worden verkocht en de notaris zette steeds weer zijn krabbel onder de notariële actes, ondanks het feit dat het bedrijf een werkelijk saldo had van € 0,00 (en uiteraard op papier nog wel in de plus stond), maar GIN stevende al jarenlang af op het onafwendbare faillisement. De 'toezichthouder' Stivru (met de vinger van de directeur van het bedrijf zelf in de pap) stond erbij, en keek ernaar.
Twee goed -door participanten- betaalde belangenbehartigende partijen (Stichting Beleggers GIN en Stichting CV in Nood) en de curator (tesamen de Crediteurencommissie) hebben tot op heden geen enkel potje kunnen breken. Eerder zijn zij bezig om met elkander rechtszaken uit te vechten, zodat er aanstond geen geld meer over zal blijven om het daadwerkelijke werk (de kern van de zaak: RECHT!!) te verrichten. Móchten deze partijen zich beroepen op activiteiten die worden ondernomen 'achter de schermen': Communicatie met de achterban en transparantie zijn ook in dezen belangrijke c.q. essentiële waarden.
De door GIN zwart op wit afgegeven Volumegarantie (t.b.v. de vele participanten) zal toch meer waard moeten zijn dan wat GIN deed voorkomen, toen het faillissement eenmaal was afgekondigd.
Gelukkig is er een groepje participanten dat sinds januari '11 met hart en ziel (en pro Deo!) ten strijde gaat tegen het onrecht wat ons is aangedaan. Zaken die er toe doen worden blootgelegd en aangeslingerd, De VPG communiceert met participanten via http://groeninvest.hyves.nl.
SBG, Stg. CV in Nood, VPG, curator: VERENIGT U!!!

rovado
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:52

Re: GROEN INVEST en uitbetaling 1e tussenkap....!

Ongelezen bericht door rovado »

Nu het adres van Van der Heijden in België bekent is kan wellicht Radar daar eens poolshoogte gaan nemen. Per slot van rekening heeft dit heerschap, met mede weten van zijn accountant, er 70 miljoen doorheen gejaagd.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: GROEN INVEST en uitbetaling 1e tussenkap....!

Ongelezen bericht door peewee »

Ik wil niet flauw doen, maar dit onderwerp hoort niet op dit Sprintplan-forum thuis. Overigens als we toch aan het zwartepieten uitdelen zijn wat betreft GIN. Vergeet dan de ABN Amro Bank niet met zijn dochter IDM Bank, die van een op zich al bekritiseerbare belegging (in houtaanplant) door middel van een gekoppelde lening een soort kansloos ''aandelenleaseproduct'' maakte.
Al in 2002 (negen jaar terug !) wijdde het programma Netwerk al twee uitzendingen aan deze schimmige misleiding met robinia aanplant door GIN.
Tegen soortgelijke aanbieders van beleggingen in tropisch hardhout werd al in 1998 alom gewaarschuwd. Een andere zwartepiet kan uitgedeeld worden aan (oud)Minister Zalm, die had er ruim 10 jaar voor nodig om dit soort beleggingen onder toezicht van de AFM te brengen. Als het kalf verdronken is.......... Al in 1995 drong de Vereniging Consument en Geldzaken er bij Zalm op aan om dit soort beleggingen te brengen onder de Wet Toezicht Beleggingsinstellingen en de lacune in de wet te dichten. Had Zalm direct in 1995/1996 ingegrepen dan was vele tienduizenden beleggers in malverseerder al Goodwood, Ecobel en GIN veel schade bespaard gebleven.

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: GROEN INVEST en uitbetaling 1e tussenkap....!

Ongelezen bericht door Cor25 »

Afgelopen maandag (19/09) heeft de Accountantskamer van de rechtbank Zwolle/Lelystad uitgesproken dat de Register Accountant (Ger R.) van GIN bv (failliet sinds mei 2009) niet fout heeft gehandeld. De inmiddels met SBG gefuseerde VPG (Vereniging Participantenbelang GIN; kvk nummer 51920921) had een klacht ingediend bij de Accountantskamer wegens:
1. achterhouden van cruciale financiële informatie,
2. samenspannen met de grooteigenaar en
3. niet vaststellen van de jaarrekening 2001.
Ook bij de Accountantskamer vangen 6.240 gedupeerde participanten van GIN bv bot! Net als eerder op 8 juni 2011 toen de rechter van het hof in Den Bosch Frans van der Heijden (directeur GIN bv) vrijsprak van wanbeleid. Hoe is dit in godsnaam mogelijk?? Zomaar 97 miljoen laten verdwijnen terwijl maar 19 miljoen aan uitgaven voor gronds en stekjes aantoonbaar is uit het cashflowverslag dat bij het 5de verslag van de curator zat. Dan is er nog steeds 78 miljoen (78.000.000!!!!) weg. Allemaal in de zakken van mijnheer FvdH verdwenen. Hij was tenslote enig aandeelhouder van GIN bv. De andere ratten (Bos, vd Wiel en Iding; ex-GIN) en Van Santvoort (notaris) hadden het zinkende schip al verlaten. De gedupeerde participanten rest niets meer. De grond in Nederland is al grotendeels (502 ha) verkocht door de curator. De opbrengst is gebruikt om de hypotheken af te lossen die FvdH ook nog snel gevestigd had!! Verder:
1. De Nederlandse bomen zitten inmiddels in de biomassacentrale van Delfzijl.
2. De bomen in Slowakije worden door de lokale bevolking gekapt om niet!!!!
3. De Franse bossen (van STIVRU) schijnen er goed bij te staan, maar niemand ziet er brood in. Onverkoopbaar dus!
Hoe heeft FvdH de participanten ooit zo kunnen belazeren. Werkelijk allemaal leugens en bedrog, waar FvdH en zijn trawanten ook nog mee wegkomen. :( :( :( :( :( :(
Klassejustitie en witte boordencriminaliteit, helemaal dood-gezwegen in een land dat altijd graag over Bananenrepublieken en Italiaanse/Griekse toestanden praat. Maar kijk niet over de grens om dat te zien. :arrow: :arrow: :arrow: HET IS HIER!!
Laatst gewijzigd door Cor25 op 05 sep 2012 19:13, 2 keer totaal gewijzigd.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: GROEN INVEST en uitbetaling 1e tussenkap....!

Ongelezen bericht door peewee »

Klassejustitie en witte boordencriminaliteit, helemaal dood-gezwegen in een land dat altijd graag over Bananenrepublieken en Italiaanse toestanden praat. Maar kijk niet over de grens om dat te zien. HET IS HIER!!
En zo is het maar net. De teller staat al op ruim 40 miljard euro aan schadeveroorzaking door de financiele sector en aanverwante oplichters. Tel even mee.
1 Beleggingsoplichting met hardhoutaanplant (Ecobel, Goodwood, GIN etc.); veroorzaakte schade circa 3 miljard euro;
2 De aandelenlease-affaire (Dexia; Aegon; Fortis/Groeivermogen; Levob etc.) schade circa 6 miljard euro;
3 De woekerpolis-affaire (circa 7 miljoen verkochte beleggingsverzekeringen) schade tenminste 30 miljard euro (aan verborgen gehouden kosten)
4 De DSB affaire met de malversaties door Dirk Scheringa c.s., onder meer met verboden koppelverkoop van leningen en ongevraagde, dure en zinloze verzekeringen. Schade circa 2 miljard.

els317
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2011 08:08

Re: GROEN INVEST en uitbetaling 1e tussenkap....!

Ongelezen bericht door els317 »

Ik ben 1 van de ca. 7000 mensen die een participatie hebben genomen bij Groen Invest nederland(gin).Velen van U zullen nu denken:weer iemand die snel rijk wou worden,en vervolgens wordt opgelicht.Toch ligt deze zaak anders,en daar er tot nu toe overal over gezwegen wordt en velen met de rug tegen de muur staan,wil ik toch even een reactie plaatsen.
Toen wij indertijd benaderd werden via een flyer,was het eerste wat ons opviel, de gerenomeerde namen waarmee gin zou werken.
Als men besloot deel te nemen,kon dat op 2 manieren.
Of men betaalde een participatie(bestaande uit 1`/8 ha.grond,waarop 875 2-jaar oude stekken van de Robinia Pseudoacacia werden gepland(in guldens 9.375,00),of bij meerdere participaties een veelvoud hiervan,
Of men financierde dit.Hier werd duidelijk de voorkeur gegeven aan het door gin ontwikkelde Krediet GroenGroeiPlan,dat ervoor zorgde dat men makkelijk kon deelnemen,zonder dat liquiditeit werd aangetast.De combinatie van investeren en lenen maakte dat dit voor iedereen haalbaar was.
Nu woon ik op de Veluwe,waar inderdaad prachtig exemplaren Robinia's staan,en de Europese regelgeving omtrent invoer tropisch hardhout werd aangescherpt ter bescherming van het regenwoud,allemaal waar.Dus wat leek er mooier dan hardhout van eigen bodem?
Ter zekerheidstelling was er ook genoeg geregeld:er kwam een notariele akte,er was een calamiteitenverzekering bij Nationale Nederlanden voor het geval er brand,storm etc. zou plaatsvinden.
Er werden deskundigen van de Stichting Robinia (ingenieurs)ingezet voor de coordinatie van het onderhoud,en ook het Ministerie van Landbouw en Visserij was op de hoogte.
Dus:wat kon er mis gaan?Nu,genoeg.
Om een lang verhaal kort te maken:er is aantoonbaar slecht tot geen onderhoud gepleegd(netwerkuitzending december 2003), de NN zegde verzekering op na schadeclaim.Hierna werd de zg. houtvolumegarantieregeling in het leven geroepen.dit was ervoor bedoeld,dat de participanten altijd de m3 hout zouden krijgen,ook als het "eigen"perceel onvoldoende houtopbrengst zou geven.Hiertoe werden in Frankrijk en Roemenie gronden aangekocht.
Wat niemand wist,was dat er op de Nederlandse gronden hypotheek zat...
En de directeur stak en passant ook2,4 miljoen euro in eigen zak.
De hele zaak kwam pas aan het rollen toen er een wettelijke verplichting kwam om een vergunning van de afm te krijgen.Daar zag men al gauw dat de zaak niet deugde.De registeraccountant,die elk jaar toch de jaarrekening moet goedkeuren,deed dit niedt naar behoren.
Hier is recentelijk een rechtszaak over geweest,doch door verjaring is de klacht ongegrond cq.niet ontvankelijk verklaard.Tja...zijn dan 7000 mensen te goed van vertrouwen geweest,of was t een kwestie van(zoals de heer zelf aangeeft)van vooral mond houden en declareren...hij wou geen onrust zaaien onder de participanten...nee...wachten tot boel failliet is,dat is juiste gang van zaken...
De notaris die indertijd duizenden aktes de revue liet passeren,is 2 maanden geschorst geweest...nou...dat zal wel vakantie geworden zijn,dat kantoor draaide wel door...
Wat ons allen zo steekt,is dat er zo weinig aandacht voor deze hele zaak is geweest in Nederland.
Daar waar er elke week op tv wel een oplichtingszaak te bekijken is,is hier haast geen aandacht aan besteed.Het gaat wel om 70 miljoen euro!
En dan hebben we het nog niet over de mensen die een financiering zijn aangegaan,en die de rest van hun leven een schuld aan hun broek hebben hangen,
De directeur van gin( de Heer Frans v/d Heyden)heeft meerdere projecten en bezittingen.Waaronder een sauna te Eindhoven,die ook onder de hamer ging op moment dat gin failliet ging.Saillant detail:bij de veiling zat hij in de zaal en kocht alles dezelfde middag weer terug.Dat is dus allemaal mogelijk in Nederland.
Waar o waar is de journalist die dit eens op zou willen pakken?Eij zijn met velen aangemeld bij Lotgenoten(Tros Radar),omdat presentatrice toegezegd heeft,dat bij voldoende aanmeldingen er zeker naar gekeken wordt...maar...we horen niets...
Ook is er een mailing geweest naar alle landelijk en regionale dagbladen...
niets...
Het is onbegrijpelijk dat dit allemaal kan...
Een GIN-slachtoffer

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: GROEN INVEST en uitbetaling 1e tussenkap....!

Ongelezen bericht door Chima »

Wat heeft dit met sprintplan en/of spaarbeleg te maken?????

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: GROEN INVEST en uitbetaling 1e tussenkap....!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Heel simpel,

het kan zijn dat dit ooit gebruikt wordt opdat Aegon wat geld kan lenen al hun misere-producten te compenseren, zie het Terra Vitalis forum voor uitleg.

En de wijze waarop je tot de ontdekking komt dat je geld pleite is (en hoe het je kon overkomen), is vrijwel identiek.

@ Cor,

Mooie omschrijving hierboven.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: GROEN INVEST en uitbetaling 1e tussenkap....!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Cor25 schreef:Hoe heeft FvdH de participanten ooit zo kunnen belazeren. Werkelijk allemaal leugens en bedrog, waar FvdH en zijn trawanten ook nog mee wegkomen. :( :( :( :( :( :( Klassejustitie en witte boordencriminaliteit, helemaal dood-gezwegen in een land dat altijd graag over Bananenrepublieken en Italiaanse toestanden praat. Maar kijk niet over de grens om dat te zien. :arrow: :arrow: :arrow: HET IS HIER!!
Prachtige omschrijving, Cor!

Ja kijk Aegon en de AFM lezen dit forum ook.
Ook iemand van Terra Vitalis overigens.

Roosendaal
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2011 11:29

Re: GROEN INVEST en uitbetaling 1e tussenkap....!

Ongelezen bericht door Roosendaal »

Even terugkomend op Ecobel...
zeer frusterend hoe de oplichters Jan (JBM) M. en Eugenie van der S. even hun gevangenisstraf uitzitten en vervolgens hun leventje hier weer vrolijk voorzetten.
Hoe is het mogelijk dat de ca. 500 gedupeerden met een totaalinleg van ruim 10 miljoen euro (!) nu aan hun lot zijn overgelaten? Ze hebben elk minstens 3630 euro geïnvesteerd met de belofte dat deze na 3 jaar vrij zou komen én met 11,6% rendement per jaar...

En van Jan en Eugenie daar hoor ik dus nu, als gedupeerde, ook niets meer van. Die hebben hun verantwoordelijkheid voor honderden beleggers aan de kant geschoven.
Of als jullie, Jan en Eugenie, dit lezen....reageer a.u.b. en doe een toezegging wanneer de inleg van alle gedupeerden nu eindelijk eens teruggestort wordt...

Gesloten