LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De juridische stand van zaken

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Locomotief
Berichten: 95
Lid geworden op: 02 jul 2008 17:30

De juridische stand van zaken

Ongelezen bericht door Locomotief »

Kan iemand duidelijk in een schema aangeven hoe lang AEGON nog kan rekken of wanneer er een definitieve uitspraak valt te verwachten?

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: De juridische stand van zaken

Ongelezen bericht door peewee »

Ik weet niet of AEGON de rechtszaak ''rekt''. Ik denk dat Sprintplan-gedupeerden nu geen baat bij een ''snel'' (eind)vonnis hebben. Zij hebben alleen baat bij een goed vonnis. Probeer het kat-en-muis spel te begrijpen van een civielrechtelijke procedure, waarin de rechter lijdelijk is, en een partij als Aegon probeert zoveel mogelijk te verhullen om de (lijdelijke) rechter in de waan te laten dat............ Lees ook het verhaal van advocaat Luc Jurgens en probeer te snappen wat er achter de schermen van het Aegon Garantiefonds gebeurde.

bia
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 dec 2005 10:28

Re: De juridische stand van zaken

Ongelezen bericht door bia »

Beste peewee

Ik heb de informatie van advocaat Luc Jurgens doorgenomen en dat liegt er niet om, maar jij kan mij toch niet vertellen dat dit in deze rechtsstaat waar ik nu een beetje aan ga twijfelen eeuwig kan doorgaan, elke rechtbank (oprechte) kan zien dat Aegon ons met een kluitje het riet in heeft gestuurd, vandaar hoop ik van harte dat alle gedupeerde snel gecompenseerd worden.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: De juridische stand van zaken

Ongelezen bericht door peewee »

@Bia,
De rechter is lijdelijk. Rechters gaan dus zelf niet actief op zoek om uit te pluizen wat er feitelijk is gebeurd. Daarnaast hebben sommige rechters in de aandelenlease-affaire er (naar mijn overtuiging) blijk van gegeven kennelijk ook eigen belangen (indamming van claims) na te streven.

bia
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 dec 2005 10:28

Re: De juridische stand van zaken

Ongelezen bericht door bia »

Beste peewee

Ik kan mij met jou verenigen wanneer je zegt dat een rechter lijdelijk is, maar als na jou oordeel (onder voorbehoud) sommige rechters te kennen geven de brui aan claims te geven zoals het Spintplan is het hek van de dam en gerechtigheid in NL ver te zoeken, NB gaat het hier om ruim 120.000 gedupeerden.

Locomotief
Berichten: 95
Lid geworden op: 02 jul 2008 17:30

Re: De juridische stand van zaken

Ongelezen bericht door Locomotief »

Peewee,

Wat is de verwachting volgens u qua en richting eindvonnis, kan AEGON daarna met nog een jarenlange procedure de zaak uitstellen?
Dan het volgende, zijn wij in Nederland de enigen die door AEGON op deze manieren zijn misleid of is dit bijv. ook in Belgie / Duitsland voorgevallen, de reden van deze is dat wij internationaal via alle soorten media willen laten zien wie AEGON is en wat zij hebben gedaan, deze procedure willen wij intensief gaan opstarten daar Nederland zich in het achterland laat stoppen!
Wij zijn er klaar mee!

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: De juridische stand van zaken

Ongelezen bericht door peewee »

Mijn verwachting is dat AEGON wegens misleiding wordt veroordeeld in de hoger beroepsprocedure. Maar ik acht het Gerechtshof Amsterdam, waar de zaak loopt, niet helemaal zuiver op de graat, dus je weet het maar nooit.
Na vonnis in hoger beroep kan een partij nog in cassatie gaan bij de Hoge Raad. Een cassatieprocedure duurt in NL gemiddeld tussen de anderhalf en twee jaar. In zo'n cassatieprocedure kan er niet meer over de feiten(oordelen) worden geklaagd, alleen over de toepassing van het recht.

Volgens mij heeft AEGON ook met een andersoortig product MoneyMaxx, lijkt heel sterk op het Koersplan, ook in Duisland en Belgie de nodige klanten gedupeerd. Andere landen weet ik niet ! Misschien is het inderdaad zinvol om consumentenorganisaties in Duitsland en Belgie eens te wijzen op de rechtszaak van de Stichting Koersplan de weg kwijt in Nederland over het Koersplan. In Belgie heet de consumentenorganisatie voor beleggers ''Deminor''. In Duitsland is er een club van verzekeringsnemers: ''Bund der Versicherten''.

Tenslotte, het lijkt mij dat een gedupeerde er pas klaar mee is, nadat ie de schadevergoeding, plus wettelijke vertragingsrente in de knip heeft.

Gesloten