LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aegon Koersplan; voorstel tot switchen. Is dit slim?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
lucbeumer
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2012 13:25

Aegon Koersplan; voorstel tot switchen. Is dit slim?

Ongelezen bericht door lucbeumer »

Al lange tijd spaar ik bij Aegon voor de kinderen. Eerst via Spaarbeleg, later omgedoopt naar Koersplan. Nu ontving ik een brief waarin een switch wordt aangeboden van het Equity Fund naar het Deposito fund. Een lager risico, maar ook een wat lager eindrendement. Ik neig ernaar om op dit voorstel in te gaan. Echter, het Deposito Fund belegt o.a. in obligaties. Is het risico van het DepositoFund wel lager, nu diverse Europesche landen op de rand van faillissement staan, en hun uitgegeven Staatobligaties dus waardeloos zouden kunnen worden? zou Aegon veel Griekse, Spaanse of Italiaanse staatsobligaties in het DepositoFund hebben? Ik kan zelf niets terugvinden over een fondssamenstelling...

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Aegon Koersplan; voorstel tot switchen. Is dit slim?

Ongelezen bericht door peewee »

Het slimst is om je aan te sluiten bij de rechtszaak van de Stichting Koersplan de Weg Kwijt tegen Aegon over het Koersplan. Zie www.koersplandewegkwijt.nl In die rechtszaak is Aegon zowel door de Rechtbank en vervolgens in hoger beroep door het Gerechtshof veroordeeld wegens misleiding met het Koersplan. ''T is maar even dat je het weet !

Of switchen NU, nadat de koerswaarden van het Aegon Equjity Funds de afgelopen vier jaar sterk in waarde gedaald zijn, slim is ? Tja..... Had je misschien beter een jaar of zes terug kunnen doen.

bia
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 dec 2005 10:28

Re: Aegon Koersplan; voorstel tot switchen. Is dit slim?

Ongelezen bericht door bia »

Beste lucbeumer

Ik kan hier kort maar krachtig over zijn, niet aan beginnen hoogstwaarschijnlijk zal je eindrendement toch zoals bij vele
€ 00,00 zijn.

Gesloten